Western les op locatie omgeving Gorredijk (Friesland)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amparo
Berichten: 136
Geregistreerd: 28-10-14

Western les op locatie omgeving Gorredijk (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-19 22:45

Hallo!

Ik ben op zoek naar een western instructeur/instructrice die aan huis wil komen lesgeven. Ik rij al jaren paard, maar op een paar lessen na, ben ik een beginner in de western. Mijn paard is ook nog jong, dus ik zoek een instructeur die me in elk geval de basis bijbrengt. Trail lijkt me erg leuk, dus een instructeur die ook in die richting les kan geven, is helemaal mooi meegenomen!

Ik heb de lijst met instructie gevonden, daar kan ik al een hoop mee. Maar ik zou graag horen welke opties er nog meer zijn en wat jullie ervaringen met ze zijn. Ik zoek iemand die rustig en geduldig is. Mijn paard is slim en pakt alles snel op, met mij moet je wat meer geduld hebben!

Ik woon nog niet zolang in Gorredijk, dus heb hier geen paardencontacten. Als jullie een idee hebben, hoor ik dat graag!

Groet, Amparo


Wildgirl
Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:48

Je kan eens bij Roos Knip informeren, equus4all, die heeft volgens mij een route door Friesland.
Ik weet dat JoJo Vlieghuis daar ook in de buurt zit(al weet ik niet in hoeverre zij thuis is in trail) en wellicht weten ze op de Silverranch in Oosterwolde iemand?

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Wildgirl op 15-12-19 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Amparo
Berichten: 136
Geregistreerd: 28-10-14

Re: Western les op locatie omgeving Gorredijk (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-19 22:51

Ah top, bedankt voor je snelle reactie! Goeie tip ook om daar te informeren. Zij hebben natuurlijk contacten zat. Ik ga er achteraan!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western les op locatie omgeving Gorredijk (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:51

Mijn geografische kennis is bluh, maar wellicht is Natascha Holtrop nog een optie?

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Anoniem

Re: Western les op locatie omgeving Gorredijk (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:56

Robert Overbeek? Die zit in [***], weet alleen niet in hoeverre er lessen worden gegeven, wat de inhoud hier van is etc. Weet wel dat hij vrij goed is. Zaterdag en zondag is het daar dan ook zeer druk (door de weeks ook).

Amparo
Berichten: 136
Geregistreerd: 28-10-14

Re: Western les op locatie omgeving Gorredijk (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-19 19:39

Weer bedankt voor de reacties! Heel fijn!

Rije, weet jij zo een manier waarop ik contact kan krijgen met Natascha Holtrop? Ik kan geen site of contactgegevens vinden.

Robert Overbeek klinkt goed! Maar wel bondscoach voor de senioren, ik geloof dat dat wat hoog gegrepen is voor me! Ik kan op zijn site ook alleen de fokkerij vinden, dus ik denk dat hij geen les geeft. Een berichtje eraan wagen kan in elk geval geen kwaad!

Wildgirl
Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:16

Amparo schreef:
Weer bedankt voor de reacties! Heel fijn!

Rije, weet jij zo een manier waarop ik contact kan krijgen met Natascha Holtrop? Ik kan geen site of contactgegevens vinden.

Robert Overbeek klinkt goed! Maar wel bondscoach voor de senioren, ik geloof dat dat wat hoog gegrepen is voor me! Ik kan op zijn site ook alleen de fokkerij vinden, dus ik denk dat hij geen les geeft. Een berichtje eraan wagen kan in elk geval geen kwaad!


Ik zou even een Facebook berichtje sturen, bij de silverranch of via de cowgirls op Facebook hebben ze haar contactgegevens ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:21

Amparo schreef:
Weer bedankt voor de reacties! Heel fijn!

Rije, weet jij zo een manier waarop ik contact kan krijgen met Natascha Holtrop? Ik kan geen site of contactgegevens vinden.

Robert Overbeek klinkt goed! Maar wel bondscoach voor de senioren, ik geloof dat dat wat hoog gegrepen is voor me! Ik kan op zijn site ook alleen de fokkerij vinden, dus ik denk dat hij geen les geeft. Een berichtje eraan wagen kan in elk geval geen kwaad!


Hij stopt volgend jaar met zijn fucntie als bondscoach had ik hier gelezen. Hij geeft zeker wel les (of in ieder geval iemand daar) want het is daar echt mega druk, vooral s avonds en in het weekend. Ik ben zijn "buurvrouw" haha. Ik denk zeker dat een berichtje nooit kwaad kan. Hij, of zijn vrouw, kunnen jou vast wel iemand aanraden mochten zij zelf geen les geven, of jou dat niet kunnen bieden. Ik weet wel dat zij beide ook echt qua rijden goed zijn! En hun fokproducten zijn ook echt wel bijzondere paardjes om te zien :)

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:22

Ik weet niet precies waar Lars en Alida Hadders zitten maar dat is wellicht ook nog een optie?

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Wildgirl
Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:39

Maflinger_S schreef:
Ik weet niet precies waar Lars en Alida Hadders zitten maar dat is wellicht ook nog een optie?

Die zitten bovenin Groningen, best een eind dus. Wél een aanrader op trail niveau overigens!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western les op locatie omgeving Gorredijk (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:05

Alida komt volgens mij niet aan huis. Met Natascha kun je via fb contact zoeken via the Cowgirls zoals hierboven ook al stond.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Amparo
Berichten: 136
Geregistreerd: 28-10-14

Re: Western les op locatie omgeving Gorredijk (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-19 10:21

Weer dank!

Alida woont inderdaad verder weg. Ze zal niet deze afstand willen rijden. Maar als ze een goede is voor trail, in elk geval de moeite waard om zo nu en dan in overweging te nemen voor een specifieke les!

Ik heb inmiddels een berichtje gestuurd naar cowgirls op Facebook. Zij zorgt ervoor dat Natascha contact met me opneemt. Gisteren ook gebeld met Silver Ranch, maar zij zijn op maandag gesloten hoorde ik. Dus ik ga er vandaag weer achteraan. Wordt vervolgd!

Popstra
Berichten: 13711
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:27

Marije_1997 schreef:
Robert Overbeek? Die zit in rotstergaast, weet alleen niet in hoeverre er lessen worden gegeven, wat de inhoud hier van is etc. Weet wel dat hij vrij goed is. Zaterdag en zondag is het daar dan ook zeer druk (door de weeks ook).

Hier worden dacht ik enkel eens in de zoveel tijd?? reining lessen gegeven

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:38

Popstra schreef:
[***]_1997 schreef:
Robert Overbeek? Die zit in [***], weet alleen niet in hoeverre er lessen worden gegeven, wat de inhoud hier van is etc. Weet wel dat hij vrij goed is. Zaterdag en zondag is het daar dan ook zeer druk (door de weeks ook).

Hier worden dacht ik enkel eens in de zoveel tijd?? reining lessen gegeven


Ja helaas kan ik niet door de rijhal z'n wanden kijken, maar naar mijn idee zijn er wel wekelijkse lessen. Komen namelijk wekelijks een aantal trailers het erf op, en even later gaan ze weer weg. Ik heb er verder echt geen idee van, ik ben ook maar een dressuur amazone hahaha. Alleen weet wel wat Robert in de western wereld les geeft.

Wildgirl
Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Western les op locatie omgeving Gorredijk (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:17

Robert en Joke Overbeek hebben één van de beste reining bodems van (noord) Nederland dus ik denk dat er vooral veel gastruiters komen trainen. Een kennis van mij heeft zijn paard er staan en bij mijn weten geven ze geen les, ze organiseren wel regelmatig reining clinics.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Western les op locatie omgeving Gorredijk (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:50

Ik zou zeggen Natascha Holtrop. En misschien komt Carmen Noordman ook wel nog in die regio. Komt niet uit Friesland, maar geeft wel les in het Noorden op lokatie en onderhoud zichzelf ook goed qua training.

Alida is zeker een aanrader ook, dus kan je altijd vragen. Als je wat langer bezig bent, kan ene uitstapje wel goed zijn.

Bij de Robert en Joke worden clinics georganiseerd, maar reining gericht meestal. Er komen diverse trainers, dus zou je moeten kijken welke je aanstaat, want ik ben niet fan van elke trainer.
Ik neem aan dat de rest daar gewoon traint tegen ene vergoeding vanwege de bak.

Er zitten vast meer western ruiters in je omgeving, maar zeker de reining ruiters gaan vaak op lokatie trainen vanwege de bodem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:13

Wildgirl schreef:
Robert en Joke Overbeek hebben één van de beste reining bodems van (noord) Nederland dus ik denk dat er vooral veel gastruiters komen trainen. Een kennis van mij heeft zijn paard er staan en bij mijn weten geven ze geen les, ze organiseren wel regelmatig reining clinics.


Dan vraag ik me af waarom het daar altijd zo druk is hahaha. Maar ze hebben zeker een goede bodem! Helaas word ons uitzicht bellemerd door de mooie rijhal. Ik dacht dat Robert wel les gaf? Maar misschien heb ik dat eens verkeerd opgevangen ergens.

Popstra
Berichten: 13711
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Western les op locatie omgeving Gorredijk (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:18

Robert geeft geen les. Die is bonds coach van het NL FEI team en ze fokken.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Western les op locatie omgeving Gorredijk (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:59

Welke richting wil je op? Roos bevalt bij mij erg goed maar in het verleden heb ik ook fijn les gehad van Leon Jongsma, die zit in oudega dus voor mij te ver weg nu.

Amparo
Berichten: 136
Geregistreerd: 28-10-14

Re: Western les op locatie omgeving Gorredijk (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-19 18:18

Met dank aan jullie heb ik mijn eerste les gepland staan bij Natascha Holtrop! Super bedankt. Ik kan niet wachten!

Hoikimmy, ik wil graag richting trail, dus dit lijkt me een goede instructrice. Mochten we toch niet klikken, dan ga ik zeker eens co tact opnemen met Roos. Heel erg bedankt voor jullie hulp, dames!


xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:48

Amparo schreef:
Met dank aan jullie heb ik mijn eerste les gepland staan bij Natascha Holtrop! Super bedankt. Ik kan niet wachten!

Hoikimmy, ik wil graag richting trail, dus dit lijkt me een goede instructrice. Mochten we toch niet klikken, dan ga ik zeker eens co tact opnemen met Roos. Heel erg bedankt voor jullie hulp, dames!


Leuk! Natascha is ook wat mij betreft een aanrader, ik ben benieuwd wat je er van vindt.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers