Western met een niet western ras

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
fenijro_tani
Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-24 19:09

Hoi Bokkers!

Ik dacht dat het leuk zou zijn om een kletstopic te maken voor bokkers die western rijden/starten met een niet western gefokt paard.

Ikzelf start met mijn mini pony tess.
Wij starten bij de WRAN, DLW en soms een virtual bij de Cowgirls.
Tess:


[ img ]


En ik heb western gereden met mijn kwpner, maar die is nu met pensioen.

Kletsen jullie gezellig mee?

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101360
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:30


Gerliev
Berichten: 327
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:07

Ik ga aankomend jaar meer starten! Afgelopen zomer heb ik inhand trail bij de cowgirls gestart. Dit jaar wil ik wat meer wedstrijdjes mee pakken. Ik hoorde geluiden dat de WRAN misschien gaat stoppen?

Ik heb een kruising (moeder paint x vader onbekend) hij word aankomend april 3 jaar. [ img ]
[ img ]
[ img ]

fenijro_tani
Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-24 22:21

Gerliev schreef:
Ik ga aankomend jaar meer starten! Afgelopen zomer heb ik inhand trail bij de cowgirls gestart. Dit jaar wil ik wat meer wedstrijdjes mee pakken. Ik hoorde geluiden dat de WRAN misschien gaat stoppen?

Ik heb een kruising (moeder paint x vader onbekend) hij word aankomend april 3 jaar. [ [url=m/plcUPV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/McGRFJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9f4vTc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd!
Is die eerste foto bij de magnolia Ranch?
Ik start binnenkort voor het eerst de virtual bij de Cowgirls, vind het nieuwe level systeem wel leuk, als de wran minder wordt of stopt zal ik daar vaker heen gaan, hoe is de sfeer daar?

Klopt, ik heb de mail over de algemene ledenvergadering, wil hem wel met je delen per pb, ga er ook heen dus hoop dan wat meer duidelijkheid te krijgen!

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

Gerliev
Berichten: 327
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:26

Ja stuur maar een pb wbt wran als je wil…

Ja klopt de eerste foto is bij de magnolia ranch, erg leuk om een keer naar de trailtuin te gaan. Zodra het mooier weer is wil ik er wel weer heen! Misschien kunnen we hier een leuk groepje bij elkaar maken? :))

The cowgirls vind ik echt een hele fijne sfeer!!! Prima voor jonge paarden, onervaren mensen, maar ook voor dat ervaren mensen en paarden. Ik vind het altijd super gezellig en top geregeld daar!! 18 februari hebben ze in Assen, ik ga wel kijken. En wil met de eerst volgende wedstrijd weer mee doen als ik die datum kan!

fenijro_tani
Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-24 22:28

Gerliev schreef:
Ja stuur maar een pb wbt wran als je wil…

Ja klopt de eerste foto is bij de magnolia ranch, erg leuk om een keer naar de trailtuin te gaan. Zodra het mooier weer is wil ik er wel weer heen! Misschien kunnen we hier een leuk groepje bij elkaar maken? :))

The cowgirls vind ik echt een hele fijne sfeer!!! Prima voor jonge paarden, onervaren mensen, maar ook voor dat ervaren mensen en paarden. Ik vind het altijd super gezellig en top geregeld daar!! 18 februari hebben ze in Assen, ik ga wel kijken. En wil met de eerst volgende wedstrijd weer mee doen als ik die datum kan!


Ja lijkt me leuk! Wil er al langer heen maar met een groep lijkt me nog leuker! :)

18 februari kan ik niet, ook niet kijken helaas, maar heb ze al wel een berichtje gestuurd wanneer de volgende is, dan doe ik graag mee! Zie steeds echt leuke dingen bij ze voorbij komen dus daar wil ik best verder voor reizen.

Wat voor onderdelen start je allemaal?

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:31

Ik start niet meer wegens blessure van paardlief, maar ik heb een paar jaar bij de WRAN gereden en aan de hand gestart.
Wij deden vooral in hand trail, trail en ranch riding en af en toe reining. Zonder sliding, want geen plates. Daar kwamen we in de L4 nog prima mee weg :D
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

fenijro_tani
Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-24 22:36

Daihyo schreef:
Ik start niet meer wegens blessure van paardlief, maar ik heb een paar jaar bij de WRAN gereden en aan de hand gestart.
Wij deden vooral in hand trail, trail en ranch riding en af en toe reining. Zonder sliding, want geen plates. Daar kwamen we in de L4 nog prima mee weg :D
[ [url=m/ePcyyN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2X2ACj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fGpFBq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Zt2Jdm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hee Woudenberg en Woubrugge! Heb ik allebei met mijn paard gestaan voor hij met pensioen ging.

Wat een gave haflinger :~
Vervelend van de blessure, gaat het nu wel weer beter?

Ben je van plan om nog met je knappe haflinger te starten, of neemt je jonkie het over?

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:48

Ja ik startte meestal in Woubrugge of Woudenberg inderdaad :D
Blessure gaat helaas niet meer over. Hij staat nu (alweer bijna 3 jaar) met pensioen. We maken 1x per week nog een stapritje buiten en 2x per week onbelast seniorengym. Meer mag helaas niet. Hij heeft spat, maar dan door trauma (val of trap in de kudde) en loopt rechtsachter niet goed in draf. Het kan aan elkaar groeien, maar is stijf. Geen pijn, maar goed is het ook niet. En als hij een rare beweging maakt of met opstaan zie je dat dat been niet helemaal okee is.
Maar volgende dierenarts is het pensioen paardwaardig. Als je ‘m af en toe door de wei ziet gaan… :):) :x

Of ik met mijn jonkie wedstrijden ga rijden weet ik nog niet. Ze laat een enorme aanleg voor reining zien, terwijl ze nog niet eens getraind wordt. Zou wel eens een topper kunnen zijn. Maar die ambitie heb ik dan weer niet. Ik rij liever buiten met af en toe een wedstrijdje :+

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

fenijro_tani
Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-24 22:50

Daihyo schreef:
Ja ik startte meestal in Woubrugge of Woudenberg inderdaad :D
Blessure gaat helaas niet meer over. Hij staat nu (alweer bijna 3 jaar) met pensioen. We maken 1x per week nog een stapritje buiten en 2x per week onbelast seniorengym. Meer mag helaas niet. Hij heeft spat, maar dan door trauma (val of trap in de kudde) en loopt rechtsachter niet goed in draf. Het kan aan elkaar groeien, maar is stijf. Geen pijn, maar goed is het ook niet. En als hij een rare beweging maakt of met opstaan zie je dat dat been niet helemaal okee is.
Maar volgende dierenarts is het pensioen paardwaardig. Als je ‘m af en toe door de wei ziet gaan… :):) :x

Of ik met mijn jonkie wedstrijden ga rijden weet ik nog niet. Ze laat een enorme aanleg voor reining zien, terwijl ze nog niet eens getraind wordt. Zou wel eens een topper kunnen zijn. Maar die ambitie heb ik dan weer niet. Ik rij liever buiten met af en toe een wedstrijdje :+

Leuk! Vind (vond) het ook leuke wedstrijd locaties.
Ach wel fijn dat je nu nog zo van hem kan genieten dan, dat is het belangrijkste!

Leuk dat hij dat kan! Ik hou ook van door het bos gaan, vind de wedstrijden leuk voor de afwisseling maar ik snap precies wat je bedoeld! Het ziet er wel echt uit als een lief braaf dier voor zijn leeftijd?

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

fique
Berichten: 2499
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:59

[ img ]

Ik heb in het verleden veel reining en trail gereden met m'n kwpner..
Ondertussen is ze al een paar jaar met pensioen aangezien ze in mei 30 jaar wordt.
[ img ]

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

fenijro_tani
Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-24 23:08

fique schreef:
[ [url=m/zBpe2g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb in het verleden veel reining en trail gereden met m'n kwpner..
Ondertussen is ze al een paar jaar met pensioen aangezien ze in mei 30 jaar wordt.
[ [url=m/5lG3VS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat gaaf!

Was het lastig aanleren of had ze er talent voor? En heeft ze het lang kunnen doen?

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

Gerliev
Berichten: 327
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:21

Ik wil vooral trail gaan starten, voor nu inhand, zodra het weer beter is maak ik hem zadelmak en dan zien we wel hoe hij het oppakt! Ik vind de extreme cowboy trails ook zo gaaf… En hij is niet snel onder de indruk dus wie weet! Wij wonen ook aan het bos (Lemelerberg) en zou het heerlijk vinden om uiteindelijk lekker op buitenrit te kunnen!

Leuk misschien kunnen we elkaar bij de volgende wedstrijd van the cowgirls ontmoeten! :))

@Amanda jouw Haf ken ik ook nog wel van Bokt! :D Jouw paint is toch ook aardig aan de maat? Hoe groot waren haar ouders?

Heel gaaf die kwpner hierboven! Heb je een opvolger?

fenijro_tani
Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-24 09:25

Gerliev schreef:
Ik wil vooral trail gaan starten, voor nu inhand, zodra het weer beter is maak ik hem zadelmak en dan zien we wel hoe hij het oppakt! Ik vind de extreme cowboy trails ook zo gaaf… En hij is niet snel onder de indruk dus wie weet! Wij wonen ook aan het bos (Lemelerberg) en zou het heerlijk vinden om uiteindelijk lekker op buitenrit te kunnen!

Leuk misschien kunnen we elkaar bij de volgende wedstrijd van the cowgirls ontmoeten! :))

@Amanda jouw Haf ken ik ook nog wel van Bokt! :D Jouw paint is toch ook aardig aan de maat? Hoe groot waren haar ouders?

Heel gaaf die kwpner hierboven! Heb je een opvolger?


Ach wat leuk!
Ik vind dat ook heel gaaf, dat is het nadeel aan een kleine pony, dat soort dingen kan ik niet meedoen helaas. Ah ja dat is inderdaad heerlijk! Wij wandelen en mennen in het bos, en mijn pensioenpaard staat nu ook weer aan het bos dus we gaan in de zomer lekker stapritjes maken!

Ja leuk! Zolang het niet gepland wordt tijdens een eerdere wedstrijd ben ik echt van plan om daar heen te gaan :) . Zou leuk zijn om elkaar te zien!

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

sanne1992
Berichten: 2033
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:26

Ik rij western met mijn tinker x (kwart) shire.

[ img ]

Heb vorig jaar 1x virtueel wedstrijd gereden bij The Cowgirls, daarna ivm zwangerschap niet meer.
Planning was om weer mee te doen, maar dat trekt mijn lijf nog niet. Voorlopig gewoon lekker zelf rustig door aan het trainen dus.

Wij doen van alles. Buitenrit, Ranch Riding, Pleasure, Trail, Reining, maar barrelracen blijft toch echt wel favoriet.

[ img ]

[ img ]

Hij heeft helaas artrose links voor, dus barrelen we enkel nog in de zomer en wanneer ik vind dat hij er goed genoeg voor loopt.

Mikkee
Berichten: 1377
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:27

Ik heb Tennessee Walking Horses en rij western klassen tijdens onze rassenwedstrijden, maar ook Extreme Cowboy Race bijvoorbeeld.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

So many just plop their butts in the saddle and expect a miracle.
The Tennessee Walking Horse - the horse that can do anything...and do it smoothly!

sanne1992
Berichten: 2033
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:28

Wat een ontzettend toffe paarden Mikkee <3

fique
Berichten: 2499
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:28

fenijro_tani schreef:
fique schreef:
[ [url=m/zBpe2g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb in het verleden veel reining en trail gereden met m'n kwpner..
Ondertussen is ze al een paar jaar met pensioen aangezien ze in mei 30 jaar wordt.
[ [url=m/5lG3VS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat gaaf!

Was het lastig aanleren of had ze er talent voor? En heeft ze het lang kunnen doen?


Ze was 7 toen ik begonnen ben met inrijden en toen ze 9 was ben ik met western begonnen. Ging bij haar heel makkelijk allemaal. Ze is ook niet mega groot voor een kwpner.. ze is maar 1.59.

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

Mikkee
Berichten: 1377
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:34

sanne1992 schreef:
Wat een ontzettend toffe paarden Mikkee <3

Dankjewel!
De bovenste is mama Moon met daaronder haar dochters JoJo en Chase. Allemaal succesvol op hun eigen manier :o

So many just plop their butts in the saddle and expect a miracle.
The Tennessee Walking Horse - the horse that can do anything...and do it smoothly!

fenijro_tani
Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-24 11:26

sanne1992 schreef:
Ik rij western met mijn tinker x (kwart) shire.

[ [url=m/E4PWWP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb vorig jaar 1x virtueel wedstrijd gereden bij The Cowgirls, daarna ivm zwangerschap niet meer.
Planning was om weer mee te doen, maar dat trekt mijn lijf nog niet. Voorlopig gewoon lekker zelf rustig door aan het trainen dus.

Wij doen van alles. Buitenrit, Ranch Riding, Pleasure, Trail, Reining, maar barrelracen blijft toch echt wel favoriet.

[ [url=m/rUHTKv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BIqkXy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij heeft helaas artrose links voor, dus barrelen we enkel nog in de zomer en wanneer ik vind dat hij er goed genoeg voor loopt.

Wat een gaaf paard! Vervelend van de artrose, heeft hij er verder nog geen last van?

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

fenijro_tani
Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-24 11:27

fique schreef:
fenijro_tani schreef:
[quote="fique"
[ [url=m/zBpe2g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb in het verleden veel reining en trail gereden met m'n kwpner..
Ondertussen is ze al een paar jaar met pensioen aangezien ze in mei 30 jaar wordt.
[ [url=m/5lG3VS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat gaaf!

Was het lastig aanleren of had ze er talent voor? En heeft ze het lang kunnen doen?


Ze was 7 toen ik begonnen ben met inrijden en toen ze 9 was ben ik met western begonnen. Ging bij haar heel makkelijk allemaal. Ze is ook niet mega groot voor een kwpner.. ze is maar 1.59.[/quote]

Super knap! Reed je voor haar al reining of zijn jullie samen begonnen?

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

fenijro_tani
Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-24 11:28

Mikkee schreef:
Ik heb Tennessee Walking Horses en rij western klassen tijdens onze rassenwedstrijden, maar ook Extreme Cowboy Race bijvoorbeeld.

[ [url=m/JgjOZJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/f2BPG3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VLa6jY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi paard zeg!
Is de rassenwedstrijd van de Tennessee Walking Horse hier groot of moet je daarvoor naar het buitenland? Heb je specifiek op dit ras gezocht of kwam het op je pad?

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

Gerliev
Berichten: 327
Geregistreerd: 16-12-19

Re: Western met een niet western ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 11:56

Wat leuk steeds meer mensen en verschillende paarden te zien! :))

sanne1992
Berichten: 2033
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 15:37

fenijro_tani schreef:
sanne1992 schreef:
Ik rij western met mijn tinker x (kwart) shire.

[ [url=m/E4PWWP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb vorig jaar 1x virtueel wedstrijd gereden bij The Cowgirls, daarna ivm zwangerschap niet meer.
Planning was om weer mee te doen, maar dat trekt mijn lijf nog niet. Voorlopig gewoon lekker zelf rustig door aan het trainen dus.

Wij doen van alles. Buitenrit, Ranch Riding, Pleasure, Trail, Reining, maar barrelracen blijft toch echt wel favoriet.

[ [url=m/rUHTKv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BIqkXy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij heeft helaas artrose links voor, dus barrelen we enkel nog in de zomer en wanneer ik vind dat hij er goed genoeg voor loopt.

Wat een gaaf paard! Vervelend van de artrose, heeft hij er verder nog geen last van?


Nee niet echt. Met echt kou merk je het wel aan hem. Maar over het algemeen is hij goed.
Al doe ik dus dingen als barrelracen niet in de winter.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 15:53

Zo mooi om te zien dat de westernsport voor ieder wat wils heeft, en dat er ook voor elk ras iets leuks te doen is <3

Hier is nog meer variatie in paardenrassen: ik rij allround (HMS, SAH, IHT, TR, PL) met mijn Arabier CJ Dahjan Bey Wisznu, voor vrienden Daantje ;)

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers