[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:17

Ik heb geen schema. Rijden doen we voorlopig niet, maar we doen vooral grondwerk. Aangezien het weideseizoen weer bezig is en Aliaa zichzelf letterlijk rond vreet, moet ze meer lopen dan in de winter. Soms doen we wat meer denkwerk/vrijheidsdressuur. Ook af en toe vrijspringen om zoveel mogelijk afwisseling te hebben.
Wandelen aan de hand doen we ook, maar meestal heb ik niet genoeg tijd om ver te gaan. :')

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:56

Gimme_Joy: Oh wat een knap broertje voor Joy!
Zelf was ze trouwens ook een dotje als veulen. <3

LuckyReining: Mooi zadel hoor! Staat hem erg leuk, maar ik denk dat je alles wel kwijt kan op die gave knol van jou. :))

ClauH: Klinkt erg leuk als ze plat de bochten in gaat, vooral voor jou... _O-

Leo: Fijn dat Rock geen last meer lijkt te hebben van zijn ongelukje. Het kunnen toch brokkenpiloten zijn die paarden he... :=
Hij ziet er echt goed uit hoor, prachtig dier! <3 Die manen staan hem ook echt geweldig! :D

Lieke565: Heerlijk groen zeg die omgeving! Ik vind de lente het mooiste seizoen om te gaan wandelen, hoe alles weer mooi in bloei komt na de winter. Prachtig...

Ik ben vandaag aan de hand gaan wandelen met Aliaa, maar die had haar buikje zo rond gegeten met gras, dat ze eerder liep te slaapwandelen. :') Morgen ga ik een nieuwe poging doen. _O-

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 01:19

Gimme_Joy: Jammer zeg van dat stomme foutje. Anders hadden jullie een nette score gehad. :=

hoikimmmy: Beetje een eenkennig type? :P

tuija_r: Ondanks dat je zelf op hoger gehoopt had, toch een proficiat met je 7e plek. :D Ik doe het je niet na. _O-

Leo: Haha, join the club! Ik blijf van die manen af, want ik kan ook niet knippen. :') De staart doe ik wel, tot groot ongenoegen van mijn moeder. Blijkbaar slaag ik er zelfs in die scheef te knippen. En ik zie het dus niet he, maar ach, mijn moeder is kapster dus die ziet alles. _O-
Maar ze is heel erg handig om de manen te knippen dus. :))

Ik snap je twijfel. Lange manen zijn zo prachtig... Maar de groeifase is inderdaad horror. Dan krijg je dit soort taferelen:
[ img ]
:')
Ik denk dat ik bij mijn Criollo ook een poging ga doen om lange manen te kweken (bij haar zou dat wel moeten lukken).

jumpyhorse: Haar buik lijkt nog vrij bescheiden te zijn op de onderste foto, en dat voor nog niet zo lang geleden drachtig geweest te zijn. :P

Lieke565: Lekker getraind? :D

Bellatrix: Voor pollenallergie kan je een soort netje over de neus hangen dacht ik. Misschien is dat het proberen waard? Doet hij het altijd deze periode of is dit het eerste jaar?

justkid: Super zeg dat Elsie zo braaf is! :D Hier ook zo'n brave (bijna) 5 jarige. <3

CubaLibre: Wow, is Frosty alweer een jaar oud? :wow: De tijd vliegt echt... :=
Ze ziet er echt goed uit!

Sicayes: Oei, 6 hechtingen? Dat is toch al een flinke wonde? := Beterschap met het neusje. :(:)
En wat een prachtig veulen! Heerlijke billen heeft ze ook. <3

Ik ben vandaag kort op Aliaa gestapt, zonder zadel, na een hele tijd niet meer gereden te hebben. Opstappen en wegrijden met mijn bijna 5-jarige merrie. <3
Het doel was een nieuw bitje te testen. Aliaa ging heel erg hangen op een gewoon metalen bitje. Ook laat ze zich niet zo goed sturen tegenover als we bitloos rijden. Aliaa is prima bitloos te rijden, maar ik wil gewoon dat ze beide kent.
En ze heeft de vervelende gewoonte ontwikkeld om bij het uitdoen van het hoofdstel haar hoofd omhoog te gooien, waardoor het metalen bit tegen haar tanden gekletst is. Vond ze niet zo geinig, dus is het altijd drama om het bit uit te doen. :')
Ik ben voorzichtig positief. Uiteraard heb ik het nog niet echt kunnen testen, want zo heel veel rijden we niet, maar ze was merkelijk lichter in mijn handen en liet zich beter sturen. :j
[ img ]

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:27

Bellatrix schreef:
Hij doet het nu voor het eerst. Maar voor een netje moeten we dus wel een losse neusriem aanschaffen. :+
Oh ja, ik was even vergeten dat het hier om een western hoofdstel ging. :')
Erg vervelend inderdaad... Mijn overleden merrie had er ook last van. Die liep ook de hele tijd te briesen in de weide, zodra het lente werd. Doet hij dat ook?

tuija_r: Super zeg dat hij zo goed gaat sinds jullie omscholing! Niet wachten op slechtere momenten, gewoon genieten! <3

Die voorpluk was erg he! :')

Sicayes: Oef, dat ziet er inderdaad best een grote wonde uit. := En wat een vervelende plek ook. :(:)
Wel erg netjes gedaan!

Aliaa vindt zichzelf ook erg leuk. :D Ze is echt zo expressief haha, niet normaal. :')

hoikimmmy: Haha jaloers paard!
Hier loopt er ook zo eentje rond. Erg handig als je 1 paard hebt, maar dat gaat problemen geven zodra ze ons moet delen met nummer 2 vrees ik . :=

Ik heb vandaag gereden, met zadel deze keer, om het bitje nog eens uit te testen en wij zijn om! :))
Aliaa nam het bit voor het eerst sinds lange tijd terug zelf aan (en ze leek hiervan geschrokken te zijn haha, de kip), dus dat is heel positief! Haar hoofd viel niet meteen naar beneden, zoals ze anders wel doet. Tijdens het rijden ging ze niet hangen en liet ze zich nog steeds netjes sturen.
Stoppen is nog steeds zoals gewoonlijk op zit/stemcommando en achteruit deed ze meteen zodra ik de teugels opnam en zwaarder ging zitten.
Ook het uitdoen van het bit verliep veel beter dan gewoonlijk. Normaal is dat het drama momentje. :D
[ img ]

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:10

LuckyReining schreef:
Wat fijn dat ze het zo goed doet op dat bit. Het is soms even uitproberen wat het beste past bij je paard.

Ik heb vandaag ook les gehad. Ging echt eer lekker. We hebben ook wat gewerkt aan de stops. Wat een verademing is dat nieuwe zadel! Ik kan veel beter zitten tijdens een stop, Lucky heeft meer ruimte, stops gaan meteen een stuk beter. Erg blij mee!
Ik ben echt blij dat ik goed gegokt heb. Ik vind het best lastig hoor om een keuze te maken. Zo'n uitgebreid assortiment aan bitten heb ik niet. :')

Top zeg dat Lucky beter loopt onder zijn nieuwe zadel! :D Allebei tevreden!

sevke schreef:
Heeft Aliaa nu zulke grote oren?
LR wat een goed zadel kan doen, he!
Ik vind het nog meevallen, maar het is niet de eerste keer dat ik dit hoor. :') Zal ik ze eens opmeten? _O-

Bellatrix schreef:
Welk bit heb je nu geprobeerd?
En nee, hij briest niet constant in de wei.
Het is een Winderen gel bit. De 'gewone' flexi was deze.

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:17

Ja. _O-
Als paardlief het maar goed vindt. :+

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:16

Wat verschikkelijk sevke... |(
Heel veel sterkte! :(:)

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:16

Yinthee schreef:
Dan heb ik helemaal een mislukte zeker :') Met zijn onregelmatige bles met gat :+ En het wit op zijn achterbenen mag geen eens een naam hebben. :Y)

[ [url=m/2pQItp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/t1orqK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukkig vind ik hem zelf prima zo <3 Kleur is voor mij ook echt niet het belangrijkste. Want dan had ik vast geen "saaie bruine" genomen :') Qua kleur dan, want zijn karakter is alles behalve saai _O-
Nee joh, de jouwe zijn bles is gaaf! :D

Ik heb er ook zo eentje lopen met anderhalve witte voet en een streepje op haar schouder. :') En op die ene witte voet, heeft ze een paar kleine stipjes, dus volledig wit is die ook niet.
Maar ik ben al blij dat ze tenminste wit heeft (ik zie heel graag veel wit, maar ook niet teveel). Toen ik haar ging bezichtigen, was alles verstopt onder modder. :+
Een duidelijkere foto heb ik niet. _O-
[ img ]

En hier zie je haar streepje:
[ img ]

Naranja heeft wel lekker veel wit, al had ik graag iets meer vlekken op haar lichaam zelf gehad. :D Maar ik vind haar hoofd prachtig... <3
[ img ]

CubaLibre: Gentle zijn hoofd vind ik echt prachtig getekend, maar inderdaad iets teveel wit op zijn lichaam naar mijn smaak. :D Vooral zijn rechterkant mankeer ik wat vlekken (ik geloof dat het zijn rechterkant is). Zijn linker kant vind ik dan weer beter getekend. :')
Ik ben gaan spieken in je foto's en het is omgekeerd haha. :')
Frosty is ook gaaf!
Maar gelukkig heeft een goed paard geen kleur. Voor kleur zou ik een paard nooit laten staan.

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:34

Die verhalen zijn grappig inderdaad! :D

Gefeliciteerd sevke! <3 *\o/*

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:41

Gimme_Joy schreef:
Haha ach ja uiteindelijk qildenik ook geen bruine merrie :+ :')

Gefeliciteerd Sevke *\o/*

Kijk even naar deze reet (en niet de mijne :') )
[ [url=m/7IdQhY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ah, kom op zeg, dat is toch vragen om naar de jouwe te kijken... :D :')

sevke: Ik vind hem heel erg gaaf! Ben benieuwd hoe die gaat uitgroeien. :D
Je veulen heeft ook een leuke bles!

CubaLibre: Dat vraagt naar foto's van Gentle vandaag! O:) Ben benieuwd hoe wit hij nog is. :P

SumSum: Knappe buckskin! En die appeltjes op de laatste foto... <3

justkid: Mooi zadel!

Flip: Spannend zeg verhuizen! Je bent vast aan het aftellen tot 30 mei. :):)

Zamora: Zo, die is leuk getekend! Overo is mijn favoriete bont patroon <3

Bellatrix: Leuk dat je mee kan op staprit! :D Dat gaat vast goed. :))

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:43

Even snel een vraag tussen het werk door: hoeveel betalen jullie voor les?
Ik heb iemand gecontacteerd en gevraagd hoeveel een les kost. Het is €50, inclusief de reiskosten. Ik vind dit toch een behoorlijk hoog bedrag, maar langs de andere kant heb ik niet zoveel keuze aan lesgevers die mijn kant uit komen...
Ze geeft les in reining, trail, pleasure, horsemanship en hunter under saddle.
Wat vinden jullie? :D

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:55

Een uur priveles inderdaad!

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:14

Verschrikkelijk sevke... Ik duim voor jullie veulen. |(

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 23:51

Gisteren is mijn bitje toegekomen, dus vandaag meteen uitgeprobeerd met mijn western hoofdstel. :D
[ img ]

Ik vind Aliaa zo knap ik haar western outfit. <3
Ik zag net bij het bekijken van de foto's dat mijn bit niet goed zat, maar het is enkel ingedaan voor enkele foto's.
[ img ]

[ img ]

Tja, wat moet ik hierop zeggen... :')
[ img ]

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:50

Ik heb voor dit bit gekozen omdat Aliaa heel erg ging hangen op een metalen bit. Meteen hoofd op de grond, alsof er een ton aan hangt. Ook was ze heel erg tegen de hand.
Aliaa is heel expressief en laat meteen weten wat ze vindt van iets. En ik doe mijn best om hier zoveel mogelijk naar te luisteren.
Normaal neemt ze alles met plezier in haar mond: touw, mijn carrot stick,... Maar het bit wou ze niet. Bij het uitdoen gooide ze ook steeds haar hoofd in de lucht waardoor het bit tegen haar tanden kletste. Sindsdien wou ze het echt niet meer in.
In dit Winderen bit zit een flexibele metalen draad, met daarrond die gel. Ik vond het een interessant systeem en mijn merrie kennende, dacht ik dat ze dit aangenamer zou vinden. En inderdaad. Ze knabbelt er vrijwillig op, indoen gaat vlotter en ook uitdoen is inmiddels geen probleem meer. :D
Het hangen is ook zo goed als verdwenen.

Bovendien kan je bij dit bit de kaakstukken veranderen en het mondgedeelte zelf behouden.

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:40

Dankjewel voor de complimentjes op mijn setje. Ik ben er zelf ook erg blij mee. <3

Zamora schreef:
Dat klinkt ook wel als een fijn bit! En top dat je zo naar je paard luisterd :D
Ik doe mijn best. Het is erg wennen, maar anders eindig ik met een zuur paard. :+
En ik vind het belangrijk dat we beiden plezier hebben in wat we doen. :))

justkid: Wauw, 10 km! :wow: Fijn dat ze zo braaf is!
En succes met je les vandaag! :D

Bellatrix: Leuk zeg! :D

jumpyhorse: Ik vind jullie ook erg netjes rijden hoor! Maar goed, ik heb er verder nog geen verstand van. :')

Gimme_Joy: Sneakpreview? Dan krijgen we nog een filmpje te zien? :D

CubaLibre: Gaaf zeg!
Jij ook veel plezier met je les straks!

elsa91: Moeilijk he, als je moet gissen naar het probleem. :=
Misschien eens een osteopaat laten komen om te checken of ze vast zit?

Ik heb vandaag nog even geoefend met ons bitje en het ging goed. Aliaa heeft het voor het eerst in lange tijd terug zelf aangenomen. *\o/* Helemaal goedgekeurd dus! :D

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 14:07

elsa91 schreef:
Dat is fijn hè als ze dat weer uit zichzelf doen!! Fijn dat het bit is goedgekeurd

Ja denk dat als ik er niet achter kom deze dagen dat maar ga doen
Ja echt zo blij. :D Ik kan prima bitloos rijden met Aliaa hoor, daar niet van, maar ik wil dat ze beide kent. :P

Hopelijk is het niets ernstig in elk geval. :(:) Misschien een beetje te wild gedaan op de weide?

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:19

CubaLibre: Fijn dat jullie een goed zadel gevonden hebben. Het is een mooi zadel! :))

Gimme_Joy: Haha, mooi verschil! Jij een deel kont kwijt en Joy heeft kont erbij gekweekt. :D

Noisy: Gefeliciteerd met de verjaardag van Rudi!!! *\o/*

candalisa: Nog geen veulentje gespot?

Sirius_: Geweldig die roze cap! :D

Leo: Oeh nog een jarige! *\o/* Mooie foto's en wat een prachtig hoofdstel! <3 Wie heeft hem gemaakt?

Emita: Super zeg dat je met Logan aan de slag kan! :D Ziet er een leuk ding uit. :))

Gerliev: Welkom en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Die snor is echt geweldig! _O-

Lagonda: Erg fotogeniek! :D

Nog even over de cap discussie: Normaal rij ik altijd met, maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik deze durf achterwege laten wanneer ik ongepland op Aliaa stap. Op een ander paard doe ik hem steeds op.
De allereerste keer op haar rug was ook zonder cap en dan ook nog eens zonder iemand in de buurt. O:) Heel erg slecht van mij, dat weet ik, maar ik had Aliaa correct ingeschat en die heeft geen kik gegeven. <3
Ik rij nog steeds met een van mijn, inmiddels versleten, engelse rijbroeken. O:) Aliaa heeft haar outfit, nu ik nog. :') Helaas gooide corona de plannen om en werden de winkels gesloten.

Ik heb leuk nieuws: mijn eerste western les met Aliaa gaat komende zaterdag door! *\o/* *\o/* *\o/* Ik ben zo benieuwd. Als ik van de stalbaas nog geen toestemming krijg om daar de lesgever te laten komen, dan rij ik wel op mijn eigen weide. :')

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:11

tuija_r schreef:
Oh wat leuk Retjethorse, ben erg benieuwd hoe het zal gaan :)

Hier weinig veranderd, wij huppelen verder. Ali heeft wat moeite met galop en loopt vaak te diep. Dit komt omdat hij onvoldoende kracht heeft bij zijn achterhand. Dus hier gaan we aandacht aan besteden :j #zomerbillen2020 :') (En ik heb dan over het paard, hè) Dus als jullie gouden trainingstips hebben, ik hoor het graag! Deze week doen we weer mee met de online wedstrijden van The Cowgirls, vorige weekend had ik voor het eerst hunt seat equitation geprobeerd. Geen idee wat de jury wil zien haha, we zien het wel _O- En deze week western horsemanship en polebending *\o/*

Bergjes en hellingen oplopen schijnt goed te zijn voor de bilspieren. :D

Emita: Je leest er niet over. Ik heb het nog niet vermeld geloof ik, enkel dat ik twijfelde tussen 2 personen. :D
Ik heb Marina Wirken gecontacteerd. Ik ken haar niet, dus als iemand ervaringen heeft met haar, laat maar weten. Ik ben heel benieuwd namelijk. :))

Geweldig kunstje dat flemen! Altijd grappig op foto's en de mijne doet het heel graag. :))

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:39

Flip schreef:
Ja ik heb les van Marina, ben er blij mee! Lekker recht door zee, af en toe jip en janneke uitleg als ik het anders niet snap. Wij zijn echt bij de basis beginnen, veel been geven, weinig prutsen voor. Sjors kan echt een heethoofd worden als hij het niet snapt en daar houdt ze goed rekening mee, dat we lekker baby stapjes nemen. Ik heb woensdag weer les van haar
Super zeg, dat klinkt goed! :D

jumpyhorse: Toch gefeliciteerd met je proef! Moon kan genieten van de snoepjes die hij gewonnen heeft. :P

Veertje2: Welkom en gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst. Leuk dier hoor. :D Is die roan?

Bellatrix: Geniet van je rit morgen! :D

candalisa: Oh gefeliciteerd met jullie meisje! *\o/* Wat een leuk blesje! En die oortjes. <3

Gimme_Joy: Goede les gehad? :))

CubaLibre: Ziet er fijn uit zeg. Jullie zijn een leuke combinatie!

Aliaa heeft me weten te verbazen vandaag. Normaal zie ik dagelijks dit soort taferelen naar andere paarden toe:
[ img ]

Maar vandaag was ze mega hengstig en vond ze het wel gezellig om te kroelen. _O-
[ img ]


Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 00:17

Gerliev schreef:
@Retjethorse Je eerste foto!!!! :') Ik zou niet weten hoe snel ik uit de buurt moet wezen
De meeste paarden denken daar ook zo over als Aliaa zo op ze af komt. :')
Verder is ze best lief hoor. :D

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 15:25

Gimme_Joy: Lieve foto! <3

Bellatrix: Klinkt alsof je lekker genoten hebt van jullie rit. En King ook. Lekker fit oudje haha! :D Steeds moeten inhouden is niet leuk, maar ik heb een trage en dat is ook niet leuk. :')
Leuk idee die selfie!

ClauH: Die ziet er ook fit uit. :))

Jets: Doe je best! :D
Leuk dat je je verzorgpaard hebt kunnen overkopen!
Hoe ging het trailerladen?

candalisa: Ik snap dat je verliefd bent. Zo'n schattig hoofdje en ze wordt ook steeds mooier vind ik. <3

Persevero: Ik vind jullie er super stoer uitzien! *\o/*


Ik heb vandaag mijn eerste les gehad met Aliaa en ik vrees dat ik morgen mijn billen zal voelen. :+
Het ging best goed vind ik. Vooral gewerkt in stap en draf om tempo te houden. Aliaa is nog redelijk onzeker en valt snel stil. Bovendien loopt ze liever te sloffen. Mevrouw werd echt boos en ging staken toen ze doorkreeg dat sloffen niet de bedoeling was. :')
Verder hebben we geoefend aan het sturen en rijden van cirkels in stap en draf. Ook daar neiging tot stilvallen.
Paardlief wist echt niet wat haar overkwam, ze moest wat serieuzer aan het werk. :')

Dit was een foto voor onze les, het 'lachen' was snel over... O:)
[ img ]

Beeldmateriaal van ons heb ik jammer genoeg niet, alleen van mijn actioncam.

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 23:24

Gaaf hoor MarlonNaldo!

candalisa: Gewoon blijven aansporen tot ze het gevraagde doet. Zodra Aliaa het juiste antwoord geeft, meteen de druk weglaten en belonen. Het kwartje zal wel vallen zeker en door kilometers te maken zal ze ook zekerder worden. :)

Verschrikkelijk zeg dat je voor die keuze staat. Moeilijke keuze, maar je hebt nog even de tijd om knopen door te hakken. :(:) Wel top van die kopers dat ze je keuze respecteren!

Gerliev: Ja, ik baal ook heel erg dat ik geen foto's of filmpjes heb. Enkel van Aliaa haar hals en oren... :D Het ziet er toch altijd heel anders uit dan ik zelf denk en het is leerzaam om terug te kijken!

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:59

Gimme_Joy: Amai, Joy wordt helemaal in het nieuw gestoken! :D Nu maak je ons nieuwsgierig hoor... :))

xTiffani: Oh wat gaaf zeg! Lijkt me echt een fantastische ervaring! :D Zo'n paddock wil ik ook wel. _O-
Wat ik me afvraag: kunnen ze je op je werk niet helpen met rijden?

Gerliev: Fijn dat het gelukt is!
Wat ik me afvraag: laat ze een touw om haar hals toe? Anders zou je dit eerst om haar hals kunnen doen, dan kan ze net iets minder makkelijk weg.
En kan je met het halster over haar lichaam aaien, of is ze dan ook weg? Als ze het op haar lichaam wel toelaat, zou je anders naar haar hoofd toe kunnen werken.

Emita: Oh wat balen zeg! -O- Hopelijk pakt het morgen wel, want ik wil volgend jaar een mini-Nova zien! :D
Mooie cap trouwens!

Ik ben gisteren gaan wandelen met Aliaa. Op zich ging het goed, behalve op 1 stuk. Daar vertikte ze het om nog vooruit te gaan. :+ Aliaa vond het wel gezellig om te staan chillen bij een aantal paarden op de weide. Wat ik ook deed, vooruit was onmogelijk. Uiteindelijk zijn we dat hele stuk achteruit moeten stappen, tot op straat. _O- Daar werkte de vooruit gelukkig terug.
En we hebben ons tweede galopje gedaan!!! *\o/*


En stiekem ook nog een derde galop. :D

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:54

hoikimmmy schreef:
Retjethorse, hoe is haar galop? Ziet er namelijk echt heeeel relaxt uit. Die van mij maakt echt sprongen en dan vlieg ik soms bijna door de lucht. :')
Die is nog niet bepaald comfortabel. :') Maar ik gok dat dit komt door een gebrek aan balans bij ons beiden. :P Ze is in elk geval rustig en gaat er niet vandoor. Ik kan haar op elk moment prima terugnemen op stemcommando, maar dat komt ook omdat Aliaa liever lui dan moe is. :D

Gimme_Joy: Gaaf hoofdstel!
Super zeg dat Joy het zo goed doet! Lijkt me echt geweldig om je paard van jongs af aan op te leren en zo'n sprongen vooruit te gaan. :))

Je touwhalster is flashy. :')

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers