[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:18

DewiRox schreef:
Nadat ik stilletjes heb meegelezen, wil ik mij toch weer melden! Sinds ik terug ben uit Canada (wat echt geweldig was!), probeer ik om de week bij Palden te lessen (dankzij een bokker!). Ik reed voor Canada bij CS, maar sinds ik bij Palden rij leer ik wel veel meer. Ook omdat het paard wat hij in zet voor de les alle reiningknopjes kent en ontzettend fijn aan de hulpen is. Bij hem leer ik nu echt wat meer de gedachten achter het geven van bepaalde hulpen.

Ik heb een klein stukje spin op de film staan;
https://youtu.be/Q4YzkmKmQww
(Ik vind het nog steeds wat lastig om als een westernruiter te zitten, wil nog te veel netjes rechtop blijven. Daarnaast ben ik na het spinnen ook wel echt de weg even kwijt haha).

Ik zou graag wat vaker in de week willen rijden, om het allemaal beter onder de knie te krijgen. Maar ook omgeving Den Haag is het erg lastig om een reining/western paard te vinden om bij te rijden. Mocht toevallig iemand hier iets weten..

Wat leuk Sicayes, dat je daar mag fotograferen! Het lijkt me leuk om ook eens naar dat soort evenementen te gaan, om überhaupt wat meer in dat wereldje te komen. Lijkt me fijn om dan samen met iemand te gaan die mij ook wat kan vertellen. Denk dat ik mijn Engelse paardenvrienden niet mee krijg haha.


Palden geeft leuk les he! Superleerzaam ook, ik had echt mega spierpijn erna.. nu al hele tijd niet gelest daar moet ik vanaf januari maar weer is gaan oppakken ook.

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:46

DewiRox schreef:
Dankje! Ben zelf ook best heel trots op het filmpje! Blijft gewoon gek, dat je dan al 20 jaar rijdt, en dan toch iets doet waar je weer helemaal opnieuw handig in moet worden.

Misshcien moet ik dan toch maar eens gewoon naar zo'n wedstrijd toe gaan!


Ik ken dat gevoel. Toen ik van 10 jaar engels overstapte op western voelde ik me echt weer ZO'N beginneling. Heel knullig := gelukkig schijnen meer mensen daar last van te hebben in het begin hahaha.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101365
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:11

Ik voel me nog steeds een beginner. :')

Melissa0304
Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:12

Ik ook hoor := maar merk wel dat als het paard alles kan en fijn aan de hulpen is dat het wel een stuk makkelijker maakt, dan kan ik wel netjes blijven zitten en bijvoorbeeld een nette cirkel rijden

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:16

Als ik op het paard (EK niveau) van een vriend van mij stap voel ik me ook weer knullig. Dat dier is heel fijn aan de hulpen maar wel heel 'specifiek' (als in, gereden naar zijn maniertjes natuurlijk).
Die kreeg ik nieteens in een constante jog omdat als ik er dan eindelijk was en ging verzitten stond ie stil of ging hij langzamer :')

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

My_Little_P
Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:46

Ik probeer ook weer eens wat actiever mee te babbelen :o

Balen van Jill zeg, CL :(:)

Omscholen naar Engels, wat zonde :o Maar ieder zijn ding natuurlijk, LilCromedGun.

Wat top dat je showfotograaf bent bij de NQHA. Grathem is echt een toplocatie, zeker voor de reiners. Moet zeggen dat ik 't Keelven in Someren ook dikke prima vond voor de overige klasses hoor. Wie weet rijd ik nog eens mee daar. Lijkt me leuk ook eens iets anders te proberen.

Ziet er prima uit DewiRox

Quizje gaat lekker en voelt zich goed! Afgelopen show had ik zelf niet zo goed gereden, maar ik had m ook door mijn stalhouder (Trudy vd Plas van Van der Plas QH) laten rijden en zij reed gewoon een 71,5 *\o/*. Trots dat ik was, kreeg die smile niet meer van mijn gezicht :D Nu lekker rustig aan en dan volgend jaar kijken of we naar Europa kunnen.
Mijn andere paard Sjaak wil ik in het voorjaar kijken of ie nog steeds met zijn kop schudt (heeft headshaking), maar anders zet ik hem terug op stal en pak m weer op. Blijft toch kriebelen met die kleine aap <3
Mocht iemand in Z-O Brabant nog les zoeken op lespaarden, zou je eens kunnen kijken bij Trudy, zij is echt goed en heeft heel goede paarden om mee te lessen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101365
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:56

Zuid oost Brabant? Meer info?

Kirrr
Berichten: 6186
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 07:10

In Grathem is in het verlengde van de binnenbak een overdekte piste, enkel zijkanten zijn open. Ik vind het jammer dat er zo vaak dezelfde locatie gebruikt wordt. Maar er zijn niet zoveel locaties die zulke wedstrijden ‘aankunnen’.

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101365
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 07:15

Ik vind het jammer dat Grathem zo ver weg is voor mij...

Hobbyhorse
Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 07:55

Grathem zou gewoon een stuk of 5 dependances moeten hebben verspreid over het land haha.

My_Little_P
Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 08:17

Bellatrix schreef:
Zuid oost Brabant? Meer info?

Trudy zit in Nuenen, bij Eindhoven. Telefoonnummer kan ik ev per PB versturen

Het enige nadeel van Grathem is dat het niet centraal in Nederland ligt. Ik snap dat het een hele rit is als je uit het noorden moet komen.

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 09:38

Ik vind Grathem ook echt een stukje te ver logistiek gezien. Wanroij was een stuk handiger voor iedereen. Nu moet ik ook wel eerlijk zeggen dat Wanroij voor mij maar 20 minuutjes rijden is :o Gelukkig is het WRAN NK wel daar :)

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:17

Volgens mij is nu ook voor Grathem gekozen om de Duitsers wat te stimuleren bij ons te komen rijden :j
Het Keelven vond ik ook een prachtige locatie, geen idee waarom ze daar nu van afwijken.

Voor mij is zowel Someren als Grathem 2 uur rijden dus het maakt niet zo veel uit :Y)

Kirrr schreef:
In Grathem is in het verlengde van de binnenbak een overdekte piste, enkel zijkanten zijn open. Ik vind het jammer dat er zo vaak dezelfde locatie gebruikt wordt. Maar er zijn niet zoveel locaties die zulke wedstrijden ‘aankunnen’.


Oh dat klinkt qua lichtinval wel fijn. Vind ik natuurlijk weer belangrijk. :+
Vaak lever je op een locatie toch 'ergens' wat in. Hetzij reining hetzij trailruimte. Er zijn ook behoorlijk veel starts en ik verwacht eigenlijk aankomend jaar nog meer (reining) starts :=

Wat een mooie score die 71,5! :D Supergaaf. En leuk natuurlijk als je een keer een wedstrijdje mee komt pakken ;)

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

My_Little_P
Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 15:23

Sicayes schreef:
Volgens mij is nu ook voor Grathem gekozen om de Duitsers wat te stimuleren bij ons te komen rijden :j
Het Keelven vond ik ook een prachtige locatie, geen idee waarom ze daar nu van afwijken.wedstrijden ‘aankunnen’.

Zou zomaar kunnen, het lukt aardig in ieder geval.
Keelven is prachtig en heel mooi licht die bakken daar.

Kirrr schreef:
In Grathem is in het verlengde van de binnenbak een overdekte piste, enkel zijkanten zijn open. Ik vind het jammer dat er zo vaak dezelfde locatie gebruikt wordt. Maar er zijn niet zoveel locaties die zulke wedstrijden ‘aankunnen’.

Oh dat klinkt qua lichtinval wel fijn. Vind ik natuurlijk weer belangrijk. :+
Vaak lever je op een locatie toch 'ergens' wat in. Hetzij reining hetzij trailruimte. Er zijn ook behoorlijk veel starts en ik verwacht eigenlijk aankomend jaar nog meer (reining) starts :=

Helaas voor fotografie wel erg donker ook. Ga je met flitsers gaat werken? Zeker de snelle klasses wordt erg lastig zonder, al is de binnenbak wel aardig licht.
Sicayes schreef:
Wat een mooie score die 71,5! :D Supergaaf. En leuk natuurlijk als je een keer een wedstrijdje mee komt pakken ;)

Ik heb er ook echt zin 't komend jaar

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101365
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 15:49

Keelven is zeker mooi en goed licht. 1x geweest voor de DAWRA.

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:41

Nee heb helaas geen flitserset die de bak zou kunnen dekken, wel een fullframe camera en een lichtsterke 70-200 dus we gaan het er mee proberen. Eerste show maar eens kijken of ik een beetje goed wegkom.. anders niet te doen helaas :n het is voor mij als hobbyist niet echt rendabel (in ieder geval nog niet) om zo'n grote flitserset te kopen. Daarnaast moet dan ook mijn tarief voor het weekend flink omhoog en denk niet dat ze dat leuk gaan vinden :P

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

My_Little_P
Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 18:57

Snap ik, gewoon proberen inderdaad. Zal eens een foto zoeken die er is gemaakt met mijn camera (heb ook een 70-200) en kijken of ik de instellingen kan vinden.

Ja dus :P Onbewerkt
[ img ]
Was zonnig die dag
Gemaakt met F4.5, 1/800s, ISO1000

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:35

Valt me nog alles mee :j maar het is natuurlijk afwachten hoe het weer is op de eerste shows :=

Ach, komt vast goed! Fullframe hebben scheelt ook al enórm heb ik gemerkt. :+

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:23

LilCromedGun schreef:
Hallo allemaal! Ik kom me hier ook melden. Niet zo zeer als reining ruiter. Maar wel na de aanschaf van een 7 jarige ruin afgelopen mei. Ik ben hem aan het omscholen naar het engelse werk. Ik heb een nakomelingen van Gunner, Gunners Crome Son x Lil Dancing Queen (van Lil Ruf Peppy) nogal wat bloed. Hij heeft al een reining carriere achter de rug. Hij is beleerd door Walter Bouwmeester, uitgebracht door Petra van Ede (rijd tegenwoordig open level 1 tm 4) en uit gebracht door Yessie van der Zwan (2e plaats WK reining 2019). Helaas is mijn paardje gaan staken in 2017 waarop volgde dat hij gestresst was, het zadel weigerde en niet meer fijn rond te rijden was. Na een jaar grondwerken en verzorgen, heeft hij mijn hart gestolen en heb ik hem kunnen kopen. Na ruim 2 jaar niet te zijn gereden, zijn we het rustig aan het oppakken en hij loopt de sterren van de Hemel! Ik ben benieuwd of er meer cowboys zijn die hun reinigpaard hebben omgeschoold naar de dressuur?


Denk dat van western naar Engels makkelijker is dan andersom. Engels ruiter pielen nogal veel aan de paarden.
Denk dat je eerder tegen de gangen en oprichting aan gaat kopen. Ik zelf ben juist andersom gegaan met mijn kwpn hengst en merk dat hij, door zijn hogere halsaanzet en schuinere schouder, toch veel uit zijn schoft blijft lopen bij veel achterhand gebruik. Hij zal nooit zo kunnen stoppen ed als een quarter kan.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 16:50

Nog iemand die de futurity gaat kijken vanavond?

~Turbohoof Solutions ~

Hobbyhorse
Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:35

Is er een stream ClauH?

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:42

Ja via nrhafuturity.com. Vanavond finale, is om 19 uur begonnen. Maar tegen middernacht pas L4. Zo maar aan de koffie.

Ik kijk het altijd met gemengde gevoelens want ik vind de paarden te jong. Maar aangezien ik in mijn eentje toch niks kan tegen de USA toch maar genieten van de sport.

~Turbohoof Solutions ~

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 20:19

Goed dat je het nog even zegt, ik was het glad vergeten :oo Zo thuis gelijk de laptop open klappen :9

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:47

Vandaag een heerlijk relaxte rit gehad. Zelf voor het eerst met trailer en was alleen. Ze ging er met wat hulp van een longeerlijn in maar met niet al teveel moeite gelukkig. Dus ik ben weer tevreden. :D

[ img ]

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101365
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:02

Jammer van de wazige foto maar fijn dat je een leuke rit hebt gereden!

Ik ben van Special afgevallen. :=

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 5 bezoekers