[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 19:23

_O-

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 19:49

Hoi allemaal! Ik lees af en toe mee en het lijkt me gezellig om ook mee te kletsen. Las al dat er meer mensen meekletsen die niet persee western paarden hebben dus dacht, laat ik me ook melden.

Ik heb 3 fjorden, rij recreatief met de menwagen en onder het zadel en vind het leuk om wedstrijdjes mee te pakken van The Cowgirls. Heb tot nu toe altijd mee gedaan met mijn 18-jarige merrie Winnie, maar had me voor de Valentijnswedstrijd met mijn 5-jarige ruin Palm ingeschreven die ik aan het beleren ben. We hadden ons alleen ingeschreven voor twee onderdelen aan de hand, maar omdat de wedstrijd verplaatst is denk ik dat we dan ook wel de trail onder het zadel kunne doen. De derde is Vie, mijn merrieveulen dus die mag nog heel wat jaartjes groeien.

Ella van de boomloos zadelpas service komt ook altijd bij ons, erg fijn! Ik rij Winnie met een Freemax western short. Heb Palm daar in het begin ook mee gereden, maar nu overgestapt naar zijn eigen zadel omdat die toch beter ligt, de Silverado Western deluxe extra kurz. We hebben nu een paar keer los gedraafd in de bak en dat gaat toch wel erg goed. Binnenkort maar eens het bos in. Soms denk ik dat ie zadelmak geboren is, heeft geen stap verkeerd gezet! Hij is super nuchter, dus ik denk dat de western trail onderdelen wel wat voor ons samen zijn :)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 19:52

Welkom Jets! Wat een mooi licht kleurtje heeft Palm, heel bijzonder.
En gewoon lekker doen die trail onderdelen! Al is het alleen al voor de ervaring.

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:02

Welkom Jets! :wave: We komen vast elkaar tegen bij de wedstrijden van The Cowgirls! :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:25

Wat een stoere Fjord!!

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:28

wat apart die lichte kleur. Heel mooi.

Succes met je sollicitatie en proefrijden, Sicayes

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 21:39

Bedankt allemaal! Palm is ulsblakk van kleur en Vie Gråblakk. Komt allebei inderdaad veel minder voor dan Winnies “standaard” kleur.

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:43

Vanmiddag vroeg thuis van werk en nog een rondje gemaakt met de Freemax voordat ik het terug moet brengen. Onze eigen zadel zal eind maart arriveren *\o/* Daarnaast een hoofdstel en andere nodige spullen besteld <3


Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:49

Leuke foto! Fluffy paard. :D

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:58

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
Nou ik geloof dat ik een nieuw bijrijdpaardje heb :D
Het ging goed! Was onwijs wennen want dit paard is superscherp op de hulpen. Standje ‘je hoeft het maar te denken en hij doet het’. Dus voor mij een onwijs grote leerschool voor mijn eigen houding, balans en kleine hulpen geven. Maar het was zó leuk!
Eigenaresse is ook tevreden. Morgen rij ik mijn masterclass ook op hem :D en dan ergens deze week even concrete afspraken maken hoe en wat (dagen, evt taken, bijdrage etc etc)

Waarschijnlijk ga ik, zeker in het begin, ook nog privéles rijden met hem naast mn masterclass. Iets met ik leg de lat voor mezelf lekker hoog en wil gewoon goed ‘zijn’ maniertjes onder de knie krijgen. Maar heb er helemaal zin in. :):)

Pfieuw egopost. Maar de roze wolk is groot. <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:00

Oh wat super leuk voor je Yessica!! :D :D
Hoeveel dagen wil je gaan doen?
En wat hield die masterclass ook al weer in?

Ik ga vrijdag 'testrijden'. :D

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:04

Super Sicayes! Fijn om te horen en een leerpaard is helemaal fantastisch.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:05

We hebben het nu even kort gehad over 3 dagen. Mn lesdag op woensdag, de vrijdag en waarschiijjjnlijk een dag in het weekend.

De masterclass is een aparte groepsles van max 5 ruiters waar je wat meer op show-niveau les krijgt. Dus ook heel technisch naast heel leuk. En je word dan begeleid ook naar wedstrijden enzo (word ook van je verwacht dat je meedoet met onderlinge wedstrijden en eventuele clinics).
Iets wat echt wel in mijn straatje past. En met dit paard ook echt een hele leuke kans. <3

Heb met m’n domme kop geen foto gemaakt. Maar ik kan denk wel even een foto van hem opduikelen op facebook. Hij is op bokt geen onbekende geloof ik :D

Edit: gevonden! Mag ik u voorstellen aan deze knappe vent.. Bandito :D


Afbeelding

Hij wordt uiteraard ook vaak slachtoffer van mijn camera straks :=

Ben benieuwd naar je lesje met King, Marlies! Maar denk echt dat je t leuk gaat vinden.

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:21

Oh hij is prachtig Sicayes <3 <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:31

Wat een gave bok zeg! :oo
Maar ik ken hem niet, is hij van een bokker?

En die masterclass klinkt top!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:32

Wat een knappe fjorden ! Welkom !

Mooi schimmeltje ook Tuija, is het een quarter ?

Wat leuk Sicayes, Bandito ken ik inderdaad wel van bokt, volgens mij hebben we samen nog op een kalender gestaan ;)

Ik had vanmiddag vliegles. Het waaide natuurlijk flink en er wapperde het een en ander om de bak. Listo was heerlijk spanning aan het opbouwen en ineens was het even teveel. Ze ging even flink aan de kletter ~~}> . Dat was lang geleden :Y) Ben er niet afgevallen hoor, maar ze ging wel hard :+

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:01

Hee Bandito! Die komt mij bekend voor! Is die niet van Susanne? Heel leuk mens is dat :D

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:03

ClauH schreef:
Mooi schimmeltje ook Tuija, is het een quarter ?

Een lipizzaner :D

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 08:51

Dat meen je niet :')
Dat had ik er nou echt niet uit gehaald :Y)
Leuk zo fluffy :))

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:03

Mooi Tuija, heb je de cow versie ook besteld? Ik heb de buffel :)

Leuk, gefeliciteerd met je nieuwe bijrijdpaard! Die masterclass klinkt ook leuk zeg.

Oeps Clau, gelukkig blijven zitten haha.

Gelukkig reageren die van mij niet zo erg op de wind haha. Laatst met die storm wel wat meer, maar dan valt het alsnog mee. Maandag nog even met Palm in de bak gereden. Rechtstom draaft makkelijker dan linksom, maar dat heeft er misschien ook mee te maken dat we rechtsom op de uitgang afdraven en hij dan toch wel het liefst naar mijn merrie wil die daar op hem staat te wachten haha. Hij doet verder niet moeilijk, is heel braaf, stuurt alleen wat stugger. Vandaag gaan we voor het eerst een stukje naar buiten onder het zadel. Ik ben heel benieuwd hoe hij dat doet :)

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:03

ClauH schreef:
Wat een knappe fjorden ! Welkom !

Mooi schimmeltje ook Tuija, is het een quarter ?

Wat leuk Sicayes, Bandito ken ik inderdaad wel van bokt, volgens mij hebben we samen nog op een kalender gestaan ;)

Ik had vanmiddag vliegles. Het waaide natuurlijk flink en er wapperde het een en ander om de bak. Listo was heerlijk spanning aan het opbouwen en ineens was het even teveel. Ze ging even flink aan de kletter ~~}> . Dat was lang geleden :Y) Ben er niet afgevallen hoor, maar ze ging wel hard :+


Ik ben voorin de bak gebleven om vliegles te voorkomen. Een keer gefocust op hoeken en stelling. Zag het ook wel weer aankomen met dit weer maar de zon scheen dus moest even rijden.
Fijn dat alles wel goed gegaan is en je niet gevallen bent!

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:31

Bellatrix: Hij is gaaf he :D zo'n mooi paard. Ja, hij is van Rumpleteaser hier op bokt - alleen is ze al heel lang niet meer echt actief. Ze heeft ook haar eigen bedrijf in gedragstraining van paarden waar ze nu heel druk mee is.

Als het rond is met beide (King en Bandito), ik een keertje bij jou kijken en jij een keertje bij mij? *-:) :P


Lagonda: Klopt inderdaad! En ja is ze zeker :D Heb haar 5 jaar geleden ontmoet en op wedstrijden gevolgd een tijdje. Uit het oog verloren en toen ik weer terug kwam op Lone Star ging het eigenlijk ineens heel erg vanzelf. Superleuk. *\o/*

Tuija - wat een mooi paardje! Ziet er goed uit zo in z'n western zadel. Ik ben benieuwd hoe hij er in de zomer uit ziet.

ClauH - Oeps, gelukkig ben je blijven zitten. Die wind is ook niet normaal hoor :')


Van het voorjaar/zomer wil ik weer wat nieuwe portfoliomodellen opzoeken. Paarden met een andere kleur dan bay..want mijn god wat zijn er veel (quarters) bay. :')

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:39

Wat gaaf Yessica en wat een tof paard! Prachtig! Hopelijk ga je een ontzettend leuke en onbezorgde tijd tegemoet met hem!

Hopelijk klikt het bij jou ook Marlies! Zou heel leuk zijn!

Wat een leuk paard Tuija! Ik ben ook dolgelukkig met mijn Freemax zadel. Wat een verademing!

Prachtig stel fjorden heb je Jets! Palm heeft echt een mooie kleur.

Jullie ook allemaal zo'n zin in voorjaar en droog weer? :+ Vond het deze winter met de natte bende echt wel afzien. Zou graag weer op regelmatige basis kunnen rijden!
Ik pak nu momentjes, die voelen allemaal goed. Ik heb wel zin om meer te doen en te leren samen.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:46

Thanks Marylon! :D Ik hoop het ook.
Pff ja en s'avonds langer licht aub. Gelukkig gaat het nu de goede kant op maar ik kijk uit naar de tijden dat je rond 8 uur gewoon nog licht hebt buiten -O- Ben die wind en regen en donkere koude zooi echt zat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:01

Yes, goed idee!! *-:)
Als het mooier weer is. :')

En die bokker ken ik idd wel!