[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:18

Klinkt als een heel leuk paard Luckyreining.

Wel heftig van je bekken breuk.

Daar geen ervaring mee. Wel lichamelijke klachten en wat operaties gehad. Aan de ene kant zat het me in de weg, maar aan de andere kant veel bewuster met mijn zit bezig gegaan, dus ook weer voordelen uit gehaald.

Die van ons staan eigenlijk nooit op gras. Hebben een kleine wei, maar was vorig jaar totaal verbrand. Toen wel gesproeid en alles, maar hielp niks. Daarvoor zijn we er vaak ook te kort.
Heb ook gezaaid en kwam mooi op. Alle JKK uitgestoken en leek wel wat te worden dit jaar, maar was na droge dagen ook zo weg.
We gebruikten het alleen als snack wei voor de leuk, maar is nooit iets aan gedaan en pure zandgrond, dus laat maar. Als je weet dat je weg gaat, ben je er ook wel klaar mee.

Nu gaan we denk ik 2 stukken als snack weitjes indelen ook bij ons nieuwe huis. Is kaalgevreten en er groeit onwijs veel onkruid zoals zuring, maar we hebben het in het begin toch even in totaal nodig tijdens verhuizen.
Daarna paden, paddocks, een heuvel en hopelijk een poel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:19

Dat klinkt heel tof!

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:52

@superpony, dat gaat wel helemaal top worden voor jouw paarden. Ik maak thuis ook veel gebruik van mijn paddocks en gebruik de wei vooral in de zomer als snack wei. Werkt prima, je moet alleen het hele jaar door ruwvoer blijven geven maar op deze manier hebben de paarden ondanks de enigzins beperkte ruimte toch iedere dag beweging en frisse lucht.

Ik herken ook wat jij aangeeft, je gaat wel veel bewuster aan je zit werken. Ik heb het nog niet helemaal uitgevogeld maar denk er wel over na nu.

CR Wimpys Cowboy Gun

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:08

Heeft iemand hier toevallig prikpaaltjes en lint over wat die niet meer gebruikt? Ik ben daarna op zoek om te gebruiken voor fotoshoots...

gaucho
Berichten: 9493
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:48

@Luckyreining Ik zou in jouw geval denk ik een fysiotherapeut / ergotherapeut zoeken met kennis van paardrijden om je te helpen de juiste houding te vinden. Je leert jezelf anders snel een verkeerde houding aan denk ik.

Ik ga zelf voorlopig maar zonder beugels rijden denk ik als ik weer wat meer kan :)

Life begins at the end of your comfortzone.

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:56

Ja daar heb ik inderdaad ook al voor gekeken maar nog niemand gevonden waar ik een goed gevoel bij heb. Sommige beweren mijn bekken gewoon weer recht te kunnen zetten met wat therapie, heel vreemd want volgens de artsen moeten ze dan toch echt mijn bekken opnieuw breken haha. Andere hebben weer zo'n andere visie op het paardrijden dat ik daar niet mee uit de voeten kan.

CR Wimpys Cowboy Gun

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:45

Luckyreining, precies. We hebben nu een gehuurde plek met stuk bestraat, grote paddock, pad en kleine paddock en dan een klein weitje, maar straks kan ik alles doen zoals ik het wil.
Heb nu een hele kleine verhoging en een stuk met stammetjes als obstakel.

Wij voeren hele jaar rond hooi. Kost misschien meer, maar als je het gewend bent, zit dat ook in je systeem. Anders moet ik ze uit elkaar gaan halen en dat gaat stress geven. Zijn echt heel gek met elkaar, dus een middenweg voor allemaal.

Je houding en zit kan je natuurlijk overal trainen. Maar ik vind zelf dat je op je paard toch nog meer bewust raakt en ook snel effect ziet en voelt van wat je doet.

Als je echt denkt blijvend zit problemen te houden, kan je ook nog wat info uit de para sport halen. Mijn broer was zwaar gehandicapt en reed een beetje paard. Heb me altijd geinteresseerd en de mooiste oplossingen gezien.
Louis Kerkhof heeft een zadel gemaakt voor de stichting waar mijn broer reed.

Zelf ben ik voorzichtig geworden met fysio en manueel. Ik kwam waar mijn man kwam en hij werd goed geholpen ( nek en schouder ) Ik kwam daar voor mn nek, gehele rug en heupen. Rekken, strekken, oefeningen en een aantal keren gekraakt. Elke keer vroeg hij of het beter ging en zei ik nee.

Omdat ik al bekend was met reuma, naar reumatoloog en bleek ik bechterew te hebben. Mijn reumatoloog was niet zo blij met het kraken. En imo had er wel een lampje mogen gaan branden dat ik duidelijk niet beter ging.

Kirrr
Berichten: 6185
Geregistreerd: 30-07-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:20

Het is de laatste 2 jaar ook wel veel moeilijk met de weides. Door de droogte.

De paarden genieten wel enorm van de maanden die ze 24/7 op het gras. Ze hebben een heel ander ritme dan. En is ook een stuk minder werk.

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:41

Ja, ze vinden het wel leuk. Maar wij huren nu nog. Daar is zandgrond en nooit onderhoud gedaan.

Die van ons staan hele jaar rond 24/7 buiten. Is wel heel makkelijk met uitmesten. De stallen staan open, maar ze gaan er weinig in. Er ligt een dikke laag vlas, maar ze plassen er vooral.
Verder hebben we wat hooibakken en vullen we elke dag. Het is niet echt veel werk en we zitten niet echt aan tijd gebonden, want er is altijd wel wat.

Gras hadden we gezaaid, maar ze komen zelf wel van de wei af om weer hooi te eten.

Het stomme is dat we voor de opslag wel een paar m2 gras hebben. Dat laat ik ze maaien en schijnt lekker te zijn. Staan ze echt samen op een paar m2. Maar goed, blijft wel netjes kort daar zo.

Straks gaan we thuis wel de weitjes beter beheren, dat ze om de beurt lekker kunnen snacken op een wei. En een kruiden tuintje.

annelot
Berichten: 2065
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 06:45

LuckyReining schreef:
Ja daar heb ik inderdaad ook al voor gekeken maar nog niemand gevonden waar ik een goed gevoel bij heb. Sommige beweren mijn bekken gewoon weer recht te kunnen zetten met wat therapie, heel vreemd want volgens de artsen moeten ze dan toch echt mijn bekken opnieuw breken haha. Andere hebben weer zo'n andere visie op het paardrijden dat ik daar niet mee uit de voeten kan.


Alice Zijlstra heeft mij wel eens geholpen met mijn zit, ze gebruikte toen ook die rubber ballen waar ik op moest zitten.

Trotse eigenaar van Buck en Driekus.
R.I.P. Ryon 01/01/1998 - 27/05/2015

MarlonNaldo
Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:13

Ja met die ballen heb ik ook les gehad. Best geinig.

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:26

Alice is wel een goeie als het om zitles of centered riding gaat geloof ik.

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:42

Alice is gewoon een goede instructeur.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:29

Mee eens. :j

Ik heb de Goldenway Stables een bericht gestuurd, gevraagd of hun ook lespaarden hebben waarmee ze lesgeven aan mensen van buitenaf.

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:38

Op Goldenway zit volgens mij idd iemand verbonden die met haar paarden lessen organiseerd.
Je kunt ook Country Stables in Wassenaar benaderen, die doen het zeker weten en hebben per september weer 2 goede instructrices. :) Mijn instructrice is daar weer terug, ik ga daar dus ook weer lessen in principe.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:39

Bedankt Marylon, ga ik daar ook een mailtje naar sturen. :D

Paintedtwice
Berichten: 108
Geregistreerd: 21-08-18
Woonplaats: stabroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:21

LuckyReining schreef:
Kirrr schreef:
We hebben paarden er net snel genoeg afgehaald zodat het kon rusten. Hebben nog 1,5hectare liggen dat nog afgemaakt moet worden. Had gehoopt nog te hooien maar dat gaat niet meer lukken denk ik...

Heel erg mooi paard Lucky. Hier goede ervaringen met wimpy’s smoking guns. Benieuwd hoe hij er over een jaar uit ziet. Bekkenbreuk is wel heftig. Heb je er nu nog last van?


Ze geven voor eind volgende week nog even een aantal warme dagen op, weet niet of dat bij jullie ook zo is. Wie weet kun je dan toch nog een keer hooien.

Jullie hebben ook meerdere Wimpys Smoking Gun's gehad? Ik ben echt helemaal weg van zijn karakter en de looks die hij vaak door geeft. Ik heb nu sinds kort een stal leeg staan, ik hoop dat ik over een tijdje nog weer een leuk veulen of jaarling van deze bloedlijn erbij kan kopen. Maar goed eerst maar weer even sparen want ze geven ze niet weg hahaha.

Bekkenbreuk was wel heftig ja. Ik heb ongeveer een half jaar voornamelijk op bed gelegen. Dat maakt de revalidatie nog langer. Je raakt al je bespiering kwijt en met name mijn rechterbeen, de breuk zat rechts, is eigenlijk nog steeds niet op zijn oude niveau qua kracht. Dit zorgt ook met het rijden nog weleens voor een uitdaging. Ook staat mijn bekken scheef na deze breuk aan de voorkant staat rechts ruim 1,5 cm hoger, wat aan de achterkant weer voor frictie zorgt dit zal ook altijd een zaak punt blijven maar met regelmatig fysiotherapie is het tegenwoordig redelijk te onderhouden.

Ik merk wel dat ik na mijn ongeluk met het rijden moeite had met mijn nieuwe balans punt te vinden. Dat gaat nu redelijk goed, maar ik heb een beenlengte verschil aan de rechterkant en eigenlijk kan ik alleen lekker en recht in mijn bovenlichaam zitten als ik mijn rechter beugel 2 gaten langer doe. Dit is echter weer niet ideaal voor je zadel en daarmee je paard. Is er hier misschien iemand die daar ervaring mee heeft en tips heeft hoe je dit voor jezelf,je paard en je zadel het beste kunt oplossen?


ik heb zelf geen bekkenbreuk gehad maar wel al heel mijn leven 1 cm verschil in mijn heupen, het lijkt altijd alsof je scheef zit maar voor jezelf voelt het wel goed natuurlijk

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 19:44

Vanavond even wat foto's gemaakt op de cross baan:

[ img ]

Love - language - leadership

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 20:29

Volgens mij is er zowel op Golden Way als Country Stables geen specifieke instructie centered riding. Wel "gewone" western instructie.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Leo
Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:06

Oh sorry ik wist niet dat het om centered riding ging, dat zit daar idd niet bij mijn weten.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:21

simodi schreef:
Vanavond even wat foto's gemaakt op de cross baan:

[ [url=m/R5sSwt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er heerlijk uit zef! Wat is de afstamming van jou paint? Hij lijkt op mijn vorige paardje:)

NRJ
Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:50


♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:52

Sim, ik ben 31 aug weer op stal voor de fair!

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:53

Flip schreef:
simodi schreef:
Vanavond even wat foto's gemaakt op de cross baan:

[ [url=m/R5sSwt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er heerlijk uit zef! Wat is de afstamming van jou paint? Hij lijkt op mijn vorige paardje:)

Zijn vader is de hengst Indian Warrior.

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:54

Bellatrix schreef:
Sim, ik ben 31 aug weer op stal voor de fair!

Leuk, zullen we kijken of we nog even kunnen afspreken?

Love - language - leadership

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers