[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zetta
Berichten: 373
Geregistreerd: 27-06-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:11

Die trails lijken mij erg leuk! Ook iets zeker wat hier in België niet gedaan wordt? :P

Ik heb een vraagje voor jullie.
Ik heb op fb enkele Amerikanen die arabieren hebben waar western mee gereden wordt. Ze doen er daar wedstrijden mee en hebben dan constant van dat giga mooi tuig aan die ik langs hier maar niet zie zoals teugels met kralen, hoofdstellen met leuke diamantjes, super dure zadels met zilveren beslag... :')
Is dat langs hier ook te vinden of is importeren de boodschap?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:39

gaucho schreef:
Yep. Paar keer les van gehad en voor mij 1 van de beste die in NL beschikbaar zijn. Laat je goed nadenken. Ik ben binnenkort zo ver dat ik met Ace kan gaan lessen en ga dan zeker kijken of ik dat bij Karel kan doen.


Dat zou wel super zijn. Ik zou bij bepaalde andere namen echt never nooit willen lessen, al wonen ze naast me. Dan maar verder weg.

gaucho
Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:47

Yep. Altijd heel fijn bij Paulette Zorn gelest, maar die reist helaas niet meer zo ver en Drenthe wordt mij dan weer te ver. Met Ace wil ik meer richting allround ipv reining dus dat sluit ook alweer een aantal trainers uit. In het verleden altijd wel heel fijn gelest bij Walter, Michel Sandijck en Wim Vervecken maar zowel bij Karel als bij Paulette uiteindelijk meer geleerd.

Life begins at the end of your comfortzone.

Leo
Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:35

Hier ook onwijs goed geholpen door Karel, veel aan zijn kennis en kunde te danken.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:55

Ook les gehad van Karel en ontzettend te spreken over zijn lessen. :j
Heel veel geleerd. Hij denkt echt vanuit het paard.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

MissYvette4u
Berichten: 2984
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 11:43

Hey een western topic gezellig!

Ben zo’n 15 jaar geleden van Engels naar western overgestapt, in Sterksel begonnen toen nog de Peachtree Ranch. Heb met mn vorige Quarter oefenwedstrijdjes pleasure gereden. Helaas vanwege peesblessure moeten laten inslapen. Niet lang erna een 2,5 jarige reining hengst gekocht (ook in Sterksel :P ) laten castreren en inrijden. Eigenlijk altijd recreatief mee gereden, vorig jaar verhuisd naar het buitengebied en heb m lekker aan huis staan.

Sinds dit jaar een superfijne instructrice incl binnenbak gevonden op 10 min trailerreistijd. Ging eerst 1x per maand naar Wendy v Osch maar dat was te ver weg voor me.


[ img ]

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 01:15

gaucho schreef:
Yep. Altijd heel fijn bij Paulette Zorn gelest, maar die reist helaas niet meer zo ver en Drenthe wordt mij dan weer te ver. Met Ace wil ik meer richting allround ipv reining dus dat sluit ook alweer een aantal trainers uit. In het verleden altijd wel heel fijn gelest bij Walter, Michel Sandijck en Wim Vervecken maar zowel bij Karel als bij Paulette uiteindelijk meer geleerd.


Herkenbaar. Bij reining trainers wordt vaak veel overgeslagen.

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 10:43

Ik heb mn in hand trail pattern voor mn eerste wedstrijd doorgekregen *\o/*
[ img ]

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101645
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 10:46

Spannend!!

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Kayleigh__
Berichten: 1071
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:40

Succes met je wedstrijd, Jumpyhorse!

Ik lees al een tijdje mee en zag dat het hier nu over lessen gaat, dus kom ik ook even onder mijn steen vandaan.
Heeft er iemand ervaring met manege van Buuren / Sanghita van Buuren?
Ik woon tussen Beau Dandy’s en van Buuren in en wil komend jaar echt op regelmatige basis gaan lessen op een lespaard. Beau Dandy’s ben ik een aantal keren geweest met een meeting en vond ik leuk, maar ik heb het idee dan de lessen op van Buuren kwalitatief wat beter zijn?

Leuk dat dit topic zo actief is trouwens. Ik zal proberen ook wat vaker mee te kletsen, hoewel er bij mij nog niet veel te melden valt.
Zo’n 2 jaar geleden besloot te manege waar ik rijd een westernles te gaan opstarten en sindsdien rijd ik ‘western’. Wel tussen haakjes, want de paarden worden buiten die les om gewoon Engels bereden, dus echt western kun je het niet noemen. Les bestaat altijd uit een deel grondwerk en een deel rijden. Heel erg leuk, maar ik wil nu wel wat serieuzer met het rijden aan de gang. Ik hoop namelijk iets minder groen te zijn als ik over een aantal jaar met Harry aan de gang ga. Harry is een jaarling paint hengst en staat voorlopig nog lekker in de opfok. Plan is om hem over een aantal jaar in te laten rijden. Daarna zullen we vooral recreatief rijden en heel misschien voor de leuk een wedstrijdje meepikken.

Harry;
[ img ]
[ img ]
Stilstaan vind ie nog moeilijk :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101645
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:46

Wij gaan de 26e met een groep van Bokt naar van Buuren!

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Mondy
Berichten: 11819
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:50

Welkom missyvette4you! Wat een knapperd heb je daar <3
Welk buitengebied ben je heen verhuisd ?

Jh leuke patern!

Kayleigh die is al groot voor zn leeftijd of niet ? <3

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:55

Ik zou zeker een lesje bij Van Buuren wagen Kayleigh :j Ik heb zelf niet bij haar gelest maar iemand die ik ken wel en die was altijd wel te spreken over haar lessen.

Leuk pattern JH!

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Kayleigh__
Berichten: 1071
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:59

Bellatrix schreef:
Wij gaan de 26e met een groep van Bokt naar van Buuren!

Ik had het gezien. Ben benieuwd hoe jullie het vinden. Kan helaas zelf niet mee. Onze opfok organiseert samen met 2Moons regelmatig trainingsdagen en toevallig doen wij net diezelfde dag mee hieraan.

Mondy; lastig in te schatten. Bij gebrek aan meetstok meten wij hem regelmatig met de rolmaat uit de bouwmarkt. Vorige maand was hij 1.45 schoft. Hij is 1,5 jaar nu. :=

Socayes; klinkt goed! Gok dat ik eind dit jaar of begin volgend jaar inderdaad een proeflesje ga nemen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101645
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:01

Als het beval wil ik er nog een keertje heen, misschien kan je dan mee.
Wordt wel in het nieuwe jaar want met die kou vind ik het niet leuk.

Zelfde geld voor reiningles bij Wendy, denk dat ik in maart weer wil beginnen. Wil dan ook weer een paar ritten bij de Mill Ranch plannen.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:09

Leuke foto, missyvette!!

Leuk paardje Kayleigh. Ik zou bij beiden een lesje pakken en kijken wat goed voelt. Maar met lespaarden is het wel zo dat je het een keer wat minder kan treffen qua klik en dan lijkt een les al minder. En als je netjes dressuur matig rijdt, is dat niet direct een probleem.

Wij zijn van de week verhuisd en paardjes staan er goed bij. Zoals met verhuizen valt het altijd iets tegen qua tijd en planning, maar we komen er wel.
Onze ruin vd week opgehaald en ML is nu onze andere merrie ophalen. De ruin kende de andere 4 en is er gelijk wel bij gegaan na 1 nachtje ernaast.
Merrie kennen ze niet en hebben we plekje ernaast gemaakt zodat ze even wat langer naast elkaar kunnen wennen. Niet alleen per se vanwege haar, maar meer hoe de ruinen zich onderling gaan gedragen. En ben benieuwd hoe moeders reageert op haar dochter :)

Moeten vd week echt achter een hovenier en loonwerker aan om alles erbij te kunnen trekken en een rijbak te maken, maar denk haast dat we deze winter weinig rijden helaas :) Niet vanwege geem rijbak, want kunnen ook wel rondje doen, maar ook qua tijd.

Mondy
Berichten: 11819
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 17:19

Oh wat heerlijk! Die dingen overwin je ook wel als je ziet hoe goed ze t hebben.

Fijn als je straks een plek hebt om te kunnen rijden weer. Zal met die regen wel lastig zijn gok ik ?

Joker zegt proost !

[ img ]

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101645
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 17:22

Is dat bier? Schijnen veel paarden lekker te vinden.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Mondy
Berichten: 11819
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 17:22

Jep bruin bier.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 17:30

Mondy, hahaha. Dat vinden ze lekker he. Ik geloof echt dat wij alcoholisten hebben :)

Hondjes trouwens ook. De honden van mn ouders dronken ook wel bier of likten het op zeg maar. Toen voor de grap ons teefje laten proeven en die werd helemaal wild, zo lekker vindt ze dat.

Het land lopen ze nu stuk en vinden we voor nu niet heel erg. Als ze maar vrij kunnen bewegen en schuilen.
Maar een bak is wel lekker. Omkeren is een optie, maar met palen draaien kwamen we er al achter dat het per cm verschilt haast wat je voor grond hebt. Soms komt er geel zand naar boven, soms blijft het grond en soms zit je al op water niveau.

Mondy
Berichten: 11819
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 17:42

Zou er goed naar laten kijken en in investeren. Doe je t 1 keer goed heb je er jaren plezier van !


Haha ja joker moet wel altijd even wennen maar slobbert t daarna graag op.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:52

Ik had Flup ooit eens slobber met bier gemaakt, die trut gaf douwde het gewoon om :=

*lekenvraag*
Als je trail start, habg je dan vast aan punten of mag je gewoon wanneer je wilt een klasse hoger? Ik heb nog nooit trail gestart maar moon kan eigenlijk wel al een klasse hoger dan beginnelingen...

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:57

JH - is dit een onderling wedstrijdje of vanuit de WRAN oid? Bij de WRAN is het namelijk zo dat je sowieso in L4 start en dan een x aantal punten moet behalen (dacht 70?) om een level hoger (L3) te mogen starten.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 07:54

@missyvette welkom! En wat een leuke foto van jullie! :D

@kayleigh zo ben ik ook begonnen haha, op niet per se western beleerde paarden, maar best nog veel van opgestoken! Knappe jaarling heb je!

Afgelopen weekend ons eerste les van Natascha Holtrop gehad, beviel erg goed! Een andere manier van rijden weer als bij Silver Ranch, maar dit werkte goed bij Pepper :j Kunnen we weer lekker mee aan de slag

ElCid
Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:32

Zetta schreef:
Ik heb een vraagje voor jullie.
Ik heb op fb enkele Amerikanen die arabieren hebben waar western mee gereden wordt. Ze doen er daar wedstrijden mee en hebben dan constant van dat giga mooi tuig aan die ik langs hier maar niet zie zoals teugels met kralen, hoofdstellen met leuke diamantjes, super dure zadels met zilveren beslag... :')
Is dat langs hier ook te vinden of is importeren de boodschap?


Dat zal importeren worden of hier laten maken ;). Die zadels zijn flink aan de prijs, ga je zo richting
de $ 5000 en hoger :j . https://www.sstack.com/arabian-show-tac ... e/sd/DESC/ en https://www.kathysshowequipment.com/onl ... ort=normal
met transport kosten, import en BTW wordt je daar niet blij van. In Nederland/ Duitsland laten maken is een optie maar ook dan zal je een fikse duit kwijt zijn met al dat zilver en full tooling.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers