[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101726
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:47

Ja, lijkt mij idd wel raar.
Heeft Wendy zelf niets leuks te koop staan voor je?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:05

Bellatrix schreef:
Ja, lijkt mij idd wel raar.
Heeft Wendy zelf niets leuks te koop staan voor je?

Ze heeft hele leuke staan. Maar niet voor mij helaas. Ze denk ook dat een projectje of iets jongs wat beter past. Ik hou van een beetje uitdaging. En ik heb een zware voorkeur voor een merrie.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101726
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:07

Kan zij dan niet voor je op zoek gaan? Zij heeft vast goede connecties..

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:09

Bellatrix schreef:
Kan zij dan niet voor je op zoek gaan? Zij heeft vast goede connecties..

Die houd ook der ogen al goed open voor mij. Maar die merkt ook dat alles vlug gaat en aan de dure kant hangt op het moment. Vooral de jonkies. En ik vind het ook niet erg om mijn portemenix open te trekken voor iets wat gewoon goed gefokt is. Maar geen 8K voor een 2 jarige van de hengst van om de hoek of omdat het dier een speciaal kleurtje heeft.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101726
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:00

Nee dat begrijp ik ook wel.
Wat zoek je precies?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:25


Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:47

Gimme_Joy ja ik weet wat de haken en ogen zijn bij een reiner.. Daarom ben ik ook heel voorzichtig. Ben nu niet gericht op zoek maar ik kijk wel af en toe wat er aangeboden wordt. Ik wil een reiner, maar wel allround starten (dus NRHA maar ook allround bij de APHA of AQHA). Dat wil ik echt al zó lang... Al sinds ik 10 jaar geleden begon met western rijden. Dat was ook waar ik Nova eigenlijk voor gekocht heb |o
Wat ziet Joy er goed uit zeg! Heerlijk dier <3

noows: Ik wil haar eigenlijk niet kwijt omdat het heel erg voelt als falen.. En ik ben gewoon bang dat ze ergens terecht komt waar ze haar toch gaan beleren of waar ze niet goed voor haar zorgen. Ik voel me schuldig tegenover de fokker dat het met haar zo gelopen is. En hoe je het ook wendt of keert, ik wilde altijd heel erg graag een overo (ja je koopt geen paard op kleur, I know, maar toch) met reining bloed en die zijn schaars. Daarom was mijn eerste ingeving ook zelf kijken wat ik uit haar kan fokken. Maarja, dat ze dus niet drachtig is maakt het nog vervelender. En ik ben het wachten gewoon zat.. Ik wil NU een paard waarmee ik lekker aan de slag kan. Want ik heb al dik twee jaar gewacht voordat we ' iets ' zouden kunnen en dat is uiteindelijk niet eens uit gekomen. Ik weet wat een gemiddelde reiner kost (Nova was ook in verhouding een mega duur paard, ik denk dat de meesten haar voor dat geld hadden laten staan) en daarom voelt het dubbel zo zuur dat het een mislukt project is. Ik stond op het randje van overspannen/burn out toen ik eindelijk het geld bij elkaar had gespaard omdat ik zoveel overuren had gedraaid, omdat ik het zo graag wilde. Dat wil ik nu niet weer doen, want ik wil ook een normaal leven kunnen leiden. Dan duurt het maar wat langer voordat ik het geld bij elkaar heb. Ook bestaat de optie nog mijn motor te verkopen, dat wil ik liever niet, maar stel ik kom nu iets tegen waarvan ik overtuigd ben, dan zet ik mijn motor wel direct op marktplaats. Moet het wel het juiste paard zijn :D

speedfiets: bruikleen is inderdaad een optie, maar dan moet ze dus eerst wel drachtig zijn geweest. Dat ga ik komend jaar alsnog proberen :j Ik wist niet dat je Spark weg gedaan had! Maar dus ook voor jou een zoektocht naar een ander paard :D

sevke: je hebt gelijk hoor.. Maarja, wat kan ik vragen voor een 3 jarige merrie met een kapotte knie? Volgens mij levert dat alleen slachtprijs op -O-

Sicayes: dank je!! Dubbel geregistreerd zou natuurlijk nog beter zijn :D Maar die zijn er ook niet zo veel.. En het is al als een naald in een hooiberg := Wauw, 50 starts bij de ranch riding? Kijk, dat vind ik leuk om te zien. Is ook een onderdeel wat ik heel graag zou willen rijden!

Hobbyhorse

Berichten: 1319
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:15

speedfiets_2 schreef:
Die houd ook der ogen al goed open voor mij. Maar die merkt ook dat alles vlug gaat en aan de dure kant hangt op het moment. Vooral de jonkies. En ik vind het ook niet erg om mijn portemenix open te trekken voor iets wat gewoon goed gefokt is. Maar geen 8K voor een 2 jarige van de hengst van om de hoek of omdat het dier een speciaal kleurtje heeft.


Apart zeg, dat zou je toch eigenlijk niet verwachten. Ik bedoel een paard is toch een luxeprodukt en het zijn toch echt onzekere tijden.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:24

@emita: je zou haar kunnen verkopen als fokmerrie. Er zijn zat mensen die zoiets zoeken, er wordt nog steeds heel veel naar kleur gefokt.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:21

Emma: Snap zo goed dat het als falen voelt, maar jezelf straffen waar je iets absoluut niets aan kan doen is gewoon niet leuk. Doeslief voor jezelf :knuffel:
Komt wel bij dat de markt op dit moment echt bizar is.. tenminste dat hoor ik om mij heen.
Ik zou ook niet zo snel weten bij wie je een lijntje uit kan gooien... ik ken vnml allround/pleasure mensen := David Maisonette misschien? Volgens mij verkoopt hij wel veel allround ook.. maar misschien kent hij weer iemand..

Denk overigens indd ook dat je als fokmerrie nog wel meer dan slachtprijs krijgt - om haar kleur.

Heb me afgelopen dagen door de NQHA foto's heen geworsteld, alles staat online sinds dinsdag. _/-\o_ gister weer heerlijk gereden op Bandito en dit weekend verder even lekker niks behalve nog even naar hem toe. Ben blij dat ik weer even een rustig weekend heb :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101726
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:30

En ik heb een druk weekend. :')

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:58

Emita is er geen paard die je zou kunnen leasen? Ik zie het vaker voorbijkomen. Ik snap je dilemma ik heb toen getwijfeld om syd te verkopen en Bindi te houden maar dan zou ik weer 3 jaar moeten wachten en ik heb met sal ook weinig kunnen rijden dus uiteindelijk toch maar gekozen om door te zetten.

Maandag de les afgezegd omdat mijn liefste maatje Smiddags onverwachts overleden is ... gister maar wel gegaan. Syd was erg nukkig geweest de hele week en ook bij wendy ging ze achteruit de bak door dus ik was er zeker van dat het niks ging worden. Maar volgens wendy als ze er eenmaal doorheen is is het goed en dat was we hebben ondanks alles nog best goed gedaan.
Toen we klaar waren zei wendy zie je wel dat je het wel kunt toen kon ik alleen maar huilen ... alsof ik dat nog niet genoeg gedaan had ... ik krijg wel beetje buikpijn als ik denk dat ik het straks alleen moet doen die maand bij wendy is voorbij gevlogen.
Maandag onze laatste les ...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101726
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:06

Oh dat gaat snel zeg!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:48

@speedfiets_2 heb je Fenna Elzinga van Lelymare al eens benaderd? zij heeft of weet misschien ook wel wat. Elsie (Royal Walla Whiz )komt daar vandaan.
https://www.lelymarehorses.com/verkooppaarden/

Candalisa Kun je straks niet eerst onder begeleiding gaan rijden?

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:07

Candalisa, ik heb natuurlijk Logan die ik bij mag rijden en daar ben ik ook super dankbaar voor / blij mee. Ik blijf hem ook rijden zolang ik geen ander paard heb. Maar toch is het niet hetzelfde. Ik wil graag zelf beslissingen maken en dat is lastig als een paard niet van jou is :D


Anyways. We zijn net terug van een weekendje DPHC NK! voor mij helaas niet zo'n groot succes op één onderdeel. Ik weet dat sommige mensen hier anders over denken maar ik baal gewoon verschrikkelijk. Op zondag ochtend hadden we namelijk de trail, en toen we aan het zadelen/omkleden waren zei ik nog; ik heb liever geen bellboots om met warm rijden want die gaan we vergeten af te doen (en dat is niet toegestaan in de trail). Maar omdat hij nog wel lomp kan zijn hebben we ze toch maar even om gedaan. Vervolgens ging ik warm rijden en toen riep ik nog: we moeten echt niet vergeten die bellboots af te doen! Vervolgens moest ik afstappen om het pattern te verkennen. Ik was nog niet eens klaar met het verkennen en ineens patsboem werd er geroepen: EMMA JE MOET!!!! NU!!! dus ik rende terug naar Logan, sprong erop, en hup ik moest per direct de ring in. Door die stress had ik de bellboots niet eens meer gezien.
Proef gereden en ohhhhhh wat was ik trots op hem, want hij deed ALLES!! terwijl ik nog twijfelde of hij de brug over zou gaan. Maar hij deed het gewoon! Wel vond hij het spannend hoor; ik voelde dat hij even twijfelde en hij week soms iets uit. Maar hij deed het wel. Toen hij over die brug heen ging juichte ik ook diep van binnen en ik fluisterde: JAAAAAA GOEDZO LOGAN!!!! YES YES YES YES!!!! :+ Vervolgens struikelde hij half over een balk, maar goed. Ik was dus al super blij dat hij z'n hele pattern had gereden! In het vierkant moest hij wel even poepen :+ De sidepass ging alleen niet super, maar goed. Ik was wel heel tevreden over onze proef.
Ik kom de showring uit en de jury loopt naar me toe. Ik verstond eigenlijk niet zo goed wat ze zei want ze zei het super snel, maar het was iets van: bladibladibla, but it doesn't matter anyway because he is wearing his boots so you are DQed. Ik dacht echt g**********ver. Wat een poedersuiker reden om gediskwalificeerd te worden. En ik zei het nog zo |o
Vervolgens heb ik nog gevraagd of ze wel een scoresheet hadden uitgeschreven. Toen ik naar het show office ging om die in te kijken werd het even stil en toen zeiden ze: Emma je wordt echt niet blij als je dit ziet... Ik keek op mijn score. Ik had hem gewoon gewonnen als ik die verdomde bellboots af had gedaan. Ik had de hoogste score. Ik was gewoon Nederlands Kampioen geweest in de walk & trot met een gouden medaille. Maar die f*************cking bellboots. Nou, ik ben er echt goed ziek van hoor. En ja, natuurlijk ben ik blij dat ik wel weet hoe ik hem heb gereden en dat Logan gewoon echt onwijs zijn best heeft gedaan. Maar dit is gewoon echt heel erg zuur. Ik ben echt heel erg boos op mijzelf, dat dit mij is overkomen. Iedereen kan het gebeuren en ik weet ook dat het bij de meeste showruiters wel eens is gebeurd. Maar toch |o |o |o |o Ik had eraan moeten denken en dat kan ik (nog) niet loslaten.

Mijn proef trouwens:


Vervolgens hadden we later op de dag de Horsemanship. Proefje ging best wel oké, alleen op het eind toen ik weg moest draven deed hij even iets geks Dat liep niet helemaal lekker. Wel een 5e en 6e plaats behaald. Ik ben trots op hem! Maar dus niet tevreden over mijzelf...

De eigenaar heeft daarna met hem de pleasure gestart en die is wel 3e geworden en brons!! Ik ben echt heel trots op haar ook. Ze wilde namelijk eerst niet omdat ze het spannend vond. Maar ze heeft toch die stap genomen en ze hebben het nog goed gedaan ook!! Echt heel erg gaaf en ik ben zo blij voor haar!

Al met al. Het weekend zelf was wel echt onwijs gezellig. Wat dat betreft wel echt een geslaagd weekend! Ik was dus samen met de eigenaar, en met nog een stalgenoot plus groom. Met z'n viertjes. En onderling hebben we het echt heel leuk gehad. Lekker uit eten geweest ook. Het voelde een beetje als ponykamp :') :') Dus ik ben wel heel erg tevreden over ons groepje en onze stalgenoot is kampioen geworden in de novice én in de amateur Ranch Riding, dus ook op haar zijn we super trots *\o/* Hopelijk in 2021 een do-over voor mij :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101726
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:18

Ik snap echt dat je giga baalt hoor! Zou ik ook doen...dat soort dingen blijven bij mij ook altijd lang hangen...

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:18

Trek het je niet aan. Heb ook mijn beste proef ever gereden met de neusriem nog aan _O-
You’ll get over it!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:36

I'll get over it, maar geef me even een paar weken de tijd :') nu is het nog 'vers' :+

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:48

Emma dan nog gefeliciteerd! Super goed gereden en terecht dat je super trots bent op Logan! Leuk om je filmpje ook te zien!

Marlies jij zal ook wel moe zijn, of ben je er alweer overheen?

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:49

Voor Marlies was het ook echt bikkelen hoor.. Respect!!

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:54

Ja dat geloof ik maar al te graag _/-\o_

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:17

He ***** Emma!! Oh dan baal je zo, ik snap het. Echt poedersuiker |o
Je proefje ziet er wel goed uit, schrok even toen hij struikelde maar hij gaat eigenlijk best smooth door nog *D

Ja het zijn voor ons als fotografen ook echt lange dagen :+ Eerste dag voelt goed en dan de tweede dag heb ik echt een inkakker :') :z

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101726
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:03

Jou shows zijn 3 dagen...dat zou ik niet trekken...ik had op dag 2 in de ochtend gelijk al zoiets van mag ik naar huis...

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 19:28

3e dag ben ik vaak wel super melig. Iets van oververmoeid en energy drink erin gieten _O-

Zag net op facebook dat we met het NK iets van 660 starts hebben :=

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:17

660 :wow: en ik maar denken dat wij er veel hadden met 500 bij de paints :=

Zijn de quarter shows groot? Veel grote klassen?