[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50115
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:34

hoikimmmy schreef:
tuija_r schreef:
Ik heb daarvan gehoord maar ik geloof niet daarin. Misschien omdat ik super rationeel en wetenschappelijk georiënteerd ben :list: Natuurlijk kan je bepaalde energie of emotie vanuit je paard voelen (bijv. angst of blijheid) maar met dieren communiceren middels een foto lijkt me een stap te ver. Inderdaad wat hoikimmmy zegt over paarden menselijk maken. Zo denken dieren toch niet :?

Trouwens, mijn Freemax heeft zijn reis begonnen vanuit Italië *\o/*


Mijn paard was verdrietig want ze wilde een heel goed rijpaard zijn maar vind het moeilijk en ik verwacht teveel van haar.


Oh wauw :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:35

Dat is wel heel zweverig. :=

Noisy

Berichten: 5400
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 10:47

Pffff, al dat hocus pocus. Er wordt een hoop geld mee verdient :roll: maar dat denk ik ook bij osteopathie. Dat er door handoplegging weer energie gaat stromen en het lichaam zichzelf heelt...Het heeft bij mijn paard ook nul komma niks gedaan. Daarna een dierfysio erbij gehaald en toen werden de problemen opgelost

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 11:11

Ik klasseer dit onder de noemer : "onzin".
Paarden denken niet na over het feit of ze nu een goed rijpaard zijn of niet. Dat hele feit zal hen aan de reet oxyderen.
Eten, slapen, zich voortplanten. Dat zijn de bekommernissen van dieren. En bij een ruin nog iets beperkter :')

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:22

Hahahhaa precies mijn gedachte. Sowieso is een foto een moment opname. Maar ook daar kun je dit niet uithalen.

Ik stel te hoge eisen en daar is mijn paard erg verdrietig om. Nou vandaag lekker in de wei staan knuffelen en gister alleen gefocust op ontspanning niks moeilijks.
Afbeelding

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:29

Oei. Maar deze ziet er wel héél verdrietig uit. Volgens mij heeft hij een burnout...

_O-

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:19

Vandaag ben ik met mijn nieuwe paardje Elsie wezen wandelen, wat een stoertje, ze was nog nooit van het erf geweest. En nu door het bos, door het dorp, over de heide... ik heb zo'n geluk dat ik aan het ruiterpad woon. Geen mens tegen gekomen. Elsie heeft een boel om over na te denken..

Afbeelding



Ik kan echt helemaal niks met readings pffffff wat een onzin.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:24

Ik vanmorgen even n dosis vitamine G gehaald.... Toch wel erg fijn want geknuffeld en even flink gejankt maar man ow man want lijkt Gentle in karakter op zn moeder!

Even knuffelen, janken en daarna was het HAP! Vol in mn knieschijf net of hij wilde zeggen: en klaar! :)Afbeelding

Wat fijn dat je zo lekker hebt kunnen wandelen justkid! Elsie zal wel lekker slapen straks :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:24

Oh wat heerlijk Corrie! Wat fijn dat ze het zo goed doet! Voor je het weet galoppeer je weer over de hei!

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 20:41

Ik heb met moon iets nieuws geprobeerd :D

Afbeelding

Afbeelding

CubraLibre wat een schatje

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 03:33

hoikimmmy schreef:
Fijn dat alles zo goed gaat Marlies! Kun je lekker gaan rijden en ontspannen.

Mijn bijrijdster heeft voor mijn merrie een dierentolk ingeschakeld die met een foto van je dier praat. Ik geloof er niet zo in maar het verhaal dat eruit kwam vond ik toch wel wat bijzonder. :')

Jullie er wel eens over gehoord of geprobeerd?


Ik weet niet echt of ik dat moet geloven heb enorm me twijfels

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 08:41

Dierentolken ben ik ook niet zo van :')

@cubalibre: hoe is het nu? Leidt Gentle je een beetje af?
@jumpmyhorse: ik moest even goed kijken wat er je nu aan het doen was :+
@bellatrix: wat een heerlijk paard heb je getroffen, geniet er van!
@noisy: wat een mooi veulen! Heb je nog meer veulenspam?

Hier helaas mijn oude merrie in laten slapen, mijn ruin is nu alleen.... niet fijn, maar in het weekend krijgt hij een nieuw vriendje. Eens kijken hoe dat gaat.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:02

Sterkte Y;(

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:05

Dank je... de oude dame is bijna 27 geworden, maar ze was gewoon op. Ik zat er al langer over te wikken en wegen en merk dat ik er wel vrede mee heb.
We hebben deze week wel heel onverwacht ook onze kat moeten laten gaan, die hakte er ook fors in, maar voelt heel anders omdat het onverwacht was.

Leo

Berichten: 50115
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 09:12

Ach jeetje, veel sterkte met verlies van beide :(:) dat is echt de keerzijde van dieren houden...

Fijn dat je wat steun van Gentle krijgt CL :(:) wat moet het zwaar voor je zijn...


Mijn ervaring met de reader was dus op z'n zachtst gezegd mwoahhh... Ik geloofde er niet zo in. Hij kwam op stal daar en ik kon aansluiten. Mijn paard was toen in training omdat hij volledig blokkeerde en blinde paniek kreeg als je op zijn rug ging zitten. De reader bleef een beetje hangen in voeding en suikers verhaal. Ik had uiteraard bewust nog niets verteld over het probleem. Toen ik een beetje die richting op stuurde: "wat vindt hij van het rijden?" Was het antwoord: "Dat vindt hij allemaal wel prima".
Okée..
Later kwam de aanvulling: "Je moet niet teveel druk op hem en jezelf leggen, het komt vanzelf".
Nu klopt het wel dat ik teveel mentale druk op mezelf legde toen, en mezelf heel erg aanrekende dat het niet lukte, en uiteindelijk is het ook gekomen maar absoluut niet vanzelf. :+

Dus nee, mijn ervaring was niet zo goed.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 13:43

Sterkte Achterom Y;(

Ik hoop dat je veel steun vindt in Gentle CL. Waar is Frosty als ik vragen mag?

Carrièreswitch Jumpyhorse O:)?

Ik heb ooit eens een reading van een foto laten doen, dat ging echt nergens over.

De osteopaat heb ik wel goede ervaringen mee. Volgens mij hoort een osteopaat ook eerst een opleiding tot fysiotherapeut te doen, of heb ik dat mis?
Er werd bij Listo in ieder geval meer gedaan dan hand opleggen, ze werd echt wel goed onder handen genomen.

Ik ga vanmiddag weer eens langs. Zo met half thuis werken en alle maatregelen vind ik het erg moeilijk om een ritme te vinden. Nu geven ze voor het weekend weer winterse buien op, dus om nou alleen voor vanmiddag een zadel erop te gooien vind ik dan ook weer niet eerlijk.

We zien wel hoe het loopt. Anders blijft het bij 1 tot 2 x per week een poets en wandelbeurt.

Er wordt gelukkig goed voor haar gezorgd en ze loopt heerlijk buiten overdag.

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:40

You know what time it is :j *\o/*
Afbeelding

Mijn vriend heeft een mooi hek voor ons gemaakt. Ali vindt een touwhek prima maar een echte hek is eng _O- Dus we moeten gaan oefenen +:)+

Leo

Berichten: 50115
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 14:42

Wauw tof hek! :D

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:19

ClauH Frosty staat gewoon in de opfok :D

Hopelijk kunnen we die as weekend even opzoeken en als dat kan zal ik n nieuwe foto maken... deze is van n tijd terug
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:53

Ben benieuwd naar haar kleur nu!!

Ik heb genoten. :+:
Afbeelding
Afbeelding

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 18:59

Citaat:
Hopelijk kunnen we die as weekend even opzoeken en als dat kan zal ik n nieuwe foto maken...


Foto's zijn altijd leuk +:)+

Het was heerlijk paarden weer he Bellatrix. Ik ben er toch maar even opgestapt, de bak zag er zo verleidelijk uit. Heerlijk in mijn pulli gereden <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:04

Ja, ik had ook mijn jas uit. :)
Weekend wordt weer prut hoorde ik.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:06

Zoals beloofd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat n prutweer zeg!

My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:08

Sterkte Achterom!

In readers heb ik ook geen vertrouwen, heel eerlijk. Heb wel eens een dame bij mijn paard gehad die een soort koptelefoon (iets met bioresonantie) op de kop van het paard zette (Sjaak in mijn geval), waar dan uitkwam wat ie had. Ik had al verteld dat Sjaak een headshaker was en ja hoor, uit het apparaat kwam precies dat uit. Toen ik daarna ook nog ingestraalde watertjes moest geven, dacht ik betalen en nooooit meer intrappen in dat soort niet bewezen onzin.

Hier in het Brabantse gaat het flink tekeer :\ Jammer, zo genoten de afgelopen dagen van het mooie zonnetje.

Hoe gaat het bij jullie qua binnen blijven? Eigenlijk vind ik het wel fijn tot nog toe. Voor mijn werk cross ik heel Nederland door. Nu doe ik hetzelfde, maar dan zonder de rijtijd (ik werk in de gemeentelijke ICT). Bovendien begin ik lekker vroeg en kan daardoor ook op tijd stoppen.
Wel echt balen als je er wel last van hebt natuurlijk, maar voor mij voor nu is het prima zo!

Noisy

Berichten: 5400
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:38

Ik heb een essentieel beroep dus voor mij is er op dat gebied niks veranderd. Wel ben ik nu in 20 minuutjes op mijn werk ipv een half uur want het is een heel stuk rustiger op de weg. Het enige wat ik soms wel mis is het niet even op visite kunnen bij mijn moeder en vrienden.

Gisteren nog wel even lekker op stal foto's gemaakt en met Jolene bezig geweest. Ze is nog erg schuchter namelijk. Halster om was ze het niet zo mee eens maar eenmaal om was het goed. Daarna nog even overal aangeraakt wat ze heel spannend vond. Toen ze ontspande ben ik gestopt. Vandaag maar even weer doen want anders wordt het nog een probleem
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding