[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:34

Whaha handig droogrek. :+

@CL: Wat is Gentle braaf! Waar heb je die pad vandaan?

@Lilian: Leuk paardje heb je! <3

@Justkid: Prachtig daar! *jaloers*

@SuperAssie: Gaaf halster! Staat hem goed! Gezien je woonplaats zal dit niet de onderlinge wedstrijd in Oosterwolde zijn neem ik aan? Vermoed dat er in het zuiden des lands meer western wedstrijden zijn haha. :P

@Candalisa: Wauw, vind het bovenste paard super mooi! Veulentje is uiteraard ook erg schattig, maar Sydney(?? Even gespiekt in je onderschrift) spreekt me heel erg aan! <3

Equisync
Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:37

NRJ schreef:
CL super goed <3

SuperAssie als je een beetje in de buurt staat, zou je ook alvast in de bak van de club kunnen komen oefenen ;)

Iedereen heeft heerlijke ritjes gemaakt vandaag zo te zien :D

Moet nog ff uitzoeken hoe ver het rijden is, en of het te doen is ohz. In principe is de afstand niet té ver, maar weet niet precies hoe ik moet rijden om de weg te vermijden(aangezien dat dwars door Valkenburg is en ik daar niet zo'n zin in heb lol).

En PRD, dat valt vies tegen haha. Hier in het zuiden juist vrij weinig van wat ik weet dan.. Maar dat is inderdaad dus niet in Oosterwolde haha, maar in Houthem hihi

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:44

Tucktuck schreef:
Handige manier van drogen Lieke.

Ik zie net dat mijn demo morgen buiten is. Dat wordt de 1ste keer op locatie in de buitenbak, en ongeveer de 2de keer dit jaar in een buitenbak. De zenuwen slaan nu enorm toe. Hopelijk bewijst ze mij weer hoe enorm braaf ze is. Eerste paar rondjes zullen wel even flink aan mijn ontspanning werken zijn.


Succes ermee. Tip wat er ook gebeurt blijf ademhalen :P

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:51

Bedankt!

Blijven ademhalen is wel een vereiste om te kunnen rijden. Ik heb inmiddels de bach rescue druppels, ik probeer in goede dingen te denken en geen rampscenario's.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101351
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:52

Succes morgen! Het komt vast goed!!

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:54

Leuk dat Gentle zo makkelijk is!

Mooi halster is dat! Inderdaad zonde om in de kast te houden.

Tucktuck ben jij zelf gespannen of vind je paard zoiets eng?

Bellatrix kon je niet rijden vanwege Specs kapotte neus? Rijden jullie zonder neusriem?

Justkid mooi daar zeg!

Preston moest even zijn beentjes strekken vanavond: :-)
[ img ]

Love - language - leadership

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101351
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:00

Oh haar neus had er niets mee te maken. Maar gewoon een samenloop van omstandigheden. We rijden nooit met neusriem.

Paint_Lover
Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:03

PRD: die pad komt uit de VS, heb daar nog n blauwe van maar ben die hier nog nergens tegengekomen...

Succes tucktuck!

Oef, special haar neus ziet er best pijnlijk uit.... Ik heb dat 1x eerder gehad bij n veulen maar daar zag je naderhand gelukkig helemaal niets meer van. Hopelijk is dat bij special ook zo

Preston had er zin in zo te zien :D

Je paardjes zien er goed uit Candalisa!!! Zijn alle 3 zo knap <3

Handig droogrek Lieke :)

FLASHY GOLD ON BLACK aka Frosty 06/05/2019

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:40

Bedankt allemaal zal vast goedkomen.

Simodi Ik ben zelf gespannen omdat ik niet 100% zeker weet hoe zij reageerd. Ze is wel erg cool in het hoofd dus zal vast helemaal goedkomen. Maar in een buitenbak rijden vind ik sowieso best spannend. Ooit in een buitenbak er ontzettend hard afgegooid. Daarom de bach rescue voor mijzelf en positief denken. Alles staat inmiddels klaar.

Wat ziet Preston er lekker uit zo met zijn beetjes strekken!

Bellatrix oef die neus van Special. Lasas had dat vorig jaar ook. Was te laat voor hechten maar is eigenlijk heel snel goed gekomen. In haar wintervacht zie je niks meer. Nu met de zomer zie je wel een litteken. En heeft ze begin van de lente weer een stukje opengehaald. Ik heb een kneus wat dat betreft.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

NRJ
Berichten: 1524
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:42

SuperAssie schreef:
Moet nog ff uitzoeken hoe ver het rijden is, en of het te doen is ohz. In principe is de afstand niet té ver, maar weet niet precies hoe ik moet rijden om de weg te vermijden(aangezien dat dwars door Valkenburg is en ik daar niet zo'n zin in heb lol).


Haha nee dwars door Valkenburg lijkt me geen succes :') Zelf weet ik niet zo goed de weg, maar als je wilt kan ik het voor je vragen. Stuur me dan maar een pb-tje ;)

♡ Rubio, Dikkie Dik & Bandit, mijn liefste herinneringen ♡
♡ Nayeli ♡
Laatste profiel update 20-01-24

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 23:12

CubaLibre schreef:
PRD: die pad komt uit de VS, heb daar nog n blauwe van maar ben die hier nog nergens tegengekomen...


Ahh helaas! Die kleur groen vind ik Pepper ook erg mooi staan namelijk!

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 06:38

Wat een leuke paarden komen er voorbij. Ik woon in de randstad en heb eigenlijk te weinig tijd om met regelmaat naar buiten te gaan. Volgend jaar gaat mijn oudste naar de middelbare school en de andere krijgt continue rooster. Dan hoef ik pas weer rond 2 uur thuis te zijn. Wellicht komt het er dan meer van. Met een half uurtje ben ik in Noordwijkerhout of het Amsterdamse bos. Met een uur op de Utrechtse heuvelrug.

Ben wel een beetje huiverig voor die hertenluisvlieg (mijn paard is al in de stress van een gewone vlieg). Helpt een vliegen rijdeken er goed tegen of kruipen ze er nog onder? Idem voor de processierups. Geen idee waar je lekker kunt rijden zonder jeuk.

Vraagje: ik heb les van verschillende instructeurs. Ik hoor verschillende hulpen voor het aanspringen in de galop. Wat zijn volgens jullie de hulpen om in galop aan te springen?

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:14

Voor mij werkt het het best om mijn buitenbeen naar achter te leggen waardoor hij zijn billen wat naar binnen zet en dan een kusgeluidje. Dan springt hij eigenlijk altijd goed aan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101351
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:19

Dat deed ik zaterdag in de les ook en dat werkte perfect. Doe ik dat bij Special springt ze dus niet aan. :+ Ik moet bij haar nog meer doen. :')

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:21

Hier ook buitenbeen terugleggen en kusje. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Tucktuck
Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:34

Ook ik leg mijn buitenbeen naar achter, geef druk met beide benen en een kusje. Maar ligt ook erg aan hoe het paard ingereden is.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:55

Hier ook buitenbeen naar achter. Ik geef mijn hulp alleen met mijn buitenbeen met aanspringen. En na aanspringen gaat mijn been weer terug op zijn plek tot er iets veranderd. Kusgeluidje helpt ook wel.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

chriske
Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:59

Lees alles mee maar jullie gaan zo snel haha!

Hier ook buitenbeen naar achter maar geen druk enkel naar achter en heel licht kusgeluidje, anders explodeerd ze :')

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’

justkid
Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 08:49

Marg schreef:
Wat een leuke paarden komen er voorbij. Ik woon in de randstad en heb eigenlijk te weinig tijd om met regelmaat naar buiten te gaan. Volgend jaar gaat mijn oudste naar de middelbare school en de andere krijgt continue rooster. Dan hoef ik pas weer rond 2 uur thuis te zijn. Wellicht komt het er dan meer van. Met een half uurtje ben ik in Noordwijkerhout of het Amsterdamse bos. Met een uur op de Utrechtse heuvelrug.

Ben wel een beetje huiverig voor die hertenluisvlieg (mijn paard is al in de stress van een gewone vlieg). Helpt een vliegen rijdeken er goed tegen of kruipen ze er nog onder? Idem voor de processierups. Geen idee waar je lekker kunt rijden zonder jeuk.

Vraagje: ik heb les van verschillende instructeurs. Ik hoor verschillende hulpen voor het aanspringen in de galop. Wat zijn volgens jullie de hulpen om in galop aan te springen?


Over de hertenluisvlieg; een vliegendeken helpt wel maar niet helemaal. Anders als gewone vliegen rennen ze over je paard heen wanneer ze geland zijn. Ze rennen gewoon naar beneden. ze zitten het liefst onder de staart en in de liezen omdat ze daar het moeilijkst voor je paard zijn om weg te slaan. Het is niet makkelijk te zeggen hoe je paard erop reageert. Maar als ze al last heeft van (steek)vliegen zou ik het er niet op wagen nog.
Voor mijn paard is een vliegen deken wel voldoende, zij vindt vooral het rennen over haar lijf erg vervelend maar als ze eenmaal "zitten" kan ze ze wel min of meer verdragen.

Aanspringen in galop is bij ons; eerst verzamelen dan been of zitbeenknobbel naar achter en eventueel een kusgeluidje. Ik doe het aanspringen het liefst uit stap of stilstand, behalve bij buitenrijden en dan rengalop; dan is "toemaar" en in verlichte zit voldoende :D

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 08:58

justkid schreef:
Voor mijn paard is een vliegen deken wel voldoende, zij vindt vooral het rennen over haar lijf erg vervelend maar als ze eenmaal "zitten" kan ze ze wel min of meer verdragen.

Aanspringen in galop is bij ons; eerst verzamelen dan been of zitbeenknobbel naar achter en eventueel een kusgeluidje. Ik doe het aanspringen het liefst uit stap of stilstand, behalve bij buitenrijden en dan rengalop; dan is "toemaar" en in verlichte zit voldoende :D


Thanks.
Bedoel je je buitenzitbeen knobbel naar achteren?

justkid
Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:59

ja of de binnenzitbeenknobbel naar binnen/voren maar dat gaat vanzelf dan :)

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:18

Haha, ik worstel daar altijd zo mee. Als ik op een stoel zit kan ik het zo, maar op het paard gaat het op de een of andere manier niet helemaal lekker. Ik geef inderdaad ook een kusje. Meneer is altijd erg relaxed in de draf/jog en denkt dan niet aan de galop. Als hij dan hulpen geef gaat hij niet naar de galop (eerst stress, oer de schouder vallen, weg rennen etc.) Het gaat steeds beter, maar na de galop is hij eerst nog een tijdje hyper. Als ik dan naar de galop wil is een kusje echt voldoende om weg te gaan. Wat het beste werkte was achterwaarts gaan en dan weg in galop. Op de een of andere manier kon hij dan beter aanspringen. Ik oefen nu veel het aanspringen maar het blijft lastig.

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:49

Gefeliciteerd Leo *\o/* *\o/* ga je nog leuke dingen doen vandaag?

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:26

Hier ook buitenbeen naar achter en een kusje. :j

Gefeliciteerd Leo! *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101351
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:28

Misschien kan Marlon de hulp voor Special even toelichten. :+ Ik kan dat slecht uitleggen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers