AQHA transfer report

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vrijbuiter34
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

AQHA transfer report

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-19 20:30

Hallo allemaal,

Ik heb vorig jaar een AQHA veulen gekocht, ik heb een transfer report, certificate of registration en paspoort meegekregen van de Duitse fokker (ik woon zelf in Nederland). Inmiddels is hij 1 jaar en wil ik hem toch wel graag op mijn eigen naam laten zetten en heb ik een aantal vragen waarbij ik jullie hulp nodig heb:

- hij is recent gecastreerd, moet ik dat aangeven?
- date of sale, is dat de datum dat ik hem betaald heb, of opgehaald heb?
- ik ben nog geen member, ik kan voor 1 jaar lid worden geloof ik, kan ik dan over 4 jaar ook amateur wedstrijden starten?
- is de AQHA official publication subscription verplicht?
- moet ik het originele certificate of registration meesturen?
- moet er een kopie van het paspoort bij?

Wellicht staan er wat 'domme' vragen bij, maar wil het graag in een keer goed doen :+

Alvast bedankt!


candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: AQHA transfer report

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 20:40

Als je invult moet je aangeven stallion of gelding
Datum dat die officieel van jou is dus datum van betaling
Je kan voor 1 jaar lid worden maar dan moet je wel over 4 jaar weer lid worden om wedstrijden te starten mits je de nqha wedstrijden wil starten voor Wran wedstrijden enz hoef je geen aqha lid te zijn
De publication hoef niet perse
Originele papieren meesturen zelf even kopie maken voor jezelf en je kan evt ook nog namailen
Kopie van paspoort hoef niet
:)

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

DubbelFun
Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:11

Vrijbuiter34 schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb vorig jaar een AQHA veulen gekocht, ik heb een transfer report, certificate of registration en paspoort meegekregen van de Duitse fokker (ik woon zelf in Nederland). Inmiddels is hij 1 jaar en wil ik hem toch wel graag op mijn eigen naam laten zetten en heb ik een aantal vragen waarbij ik jullie hulp nodig heb:

- hij is recent gecastreerd, moet ik dat aangeven?ja, dat kun je ergens aankruisen en anders bij opmerkingen vermelden
- date of sale, is dat de datum dat ik hem betaald heb, of opgehaald heb?de datum dat je hem betaald hebt
- ik ben nog geen member, ik kan voor 1 jaar lid worden geloof ik, kan ik dan over 4 jaar ook amateur wedstrijden starten?nee, je kunt dan alleen het jaar van je lidmaatschap starten en alleen AMATEUR als je dit vooraf hebt aangevraagd en toegekend hebt gekregen
- is de AQHA official publication subscription verplicht? nee
- moet ik het originele certificate of registration meesturen? ja, maak voor jezelf wel kopietjes van alles wat je opstuurt en stuur GEEN GELD mee in de envelop
- moet er een kopie van het paspoort bij? nee, dat is een puur europese aangelegenheid die niets met het stamboek te maken heeft.

Overigens wel jammer dat je zo laat bent met aangeven, want nu liggen de fees hoger als wanneer je het eerder gedaan had.

Wellicht staan er wat 'domme' vragen bij, maar wil het graag in een keer goed doen :+

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:22

DubbelDun schreef:
Overigens wel jammer dat je zo laat bent met aangeven, want nu liggen de fees hoger als wanneer je het eerder gedaan had.


Hoe kom je daar nou op, dat is dus niet waar. De fees van registratie gaan omhoog de later je bent, maar dat geld niet voor het transfer report. Dat is voor een member 20 dollar, en voor een nonmember die 1 jaar lid wil worden 75 dollar. En dat wordt ook niet meer al lever je dat ding pas 3 jaar later in.

Castratie idd aankruisen op het transfer report. Incl. de datum wanneer. En denk erom de Amerikanen gebruiken eerst de maand, dan de dag en dan het jaar.

En amateur starten kan alleen als je dus al lid bent van de AQHA en naast je lidmaatschap een amateurkaart hebt.

Plus wat iedereen al zegt, maak kopieën voor jezelf. En je bent een credit card nodig om over te kunnen schrijven. Een pre-paid kaart van de Primera werkt daarvoor.
Mocht je die niet hebben of willen aanschaffen, Je kan ook altijd nog lid worden van de Nederlandse club, NQHA, en zij kunnen ook het papierwerk voor je regelen. Dan ben je ook geen CC nodig.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

DubbelFun
Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: AQHA transfer report

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 08:50

@rina: je hebt gelijk. Ik had er overheen gelezen dat ze al een certificate of registration had en het dus alleen om het 'op naam zetten' gaat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers