Eerste keer western rijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MissJG
Berichten: 384
Geregistreerd: 28-09-16

Eerste keer western rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 11:31

Hoi allemaal.
Woensdag heb ik mijn eerste westernles. Spannend!
Staat al jaren op de planning maar nu gaan we het echt doen. Ben enorm benieuwd!
Hebben jullie nog handige tips?
En wat moet ik aan?


Anoniem

Re: Eerste keer western rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:46

Ontspannen. Ademen. En zitten op je billen. :D
Voor die eerste les kun je prima aan wat je normaal aan hebt.

Veel plezier alvast!

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: Eerste keer western rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:55

Er van genieten!
Spijkerbroek en jodhpurs kan prima.

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 00:18

Oeh leuk! Veel plezier! En qua tips sluit ik me aan bij het bovenstaande. Wat kleding betreft maakt het niet zoveel uit, ik ben inmiddels 6 jaar over op western en heb naast mijn spijkerbroeken ook 'gewone' rijbroeken/rijleggings waarin ik rijd, maar net wat je zelf fijn vind. :+

Rennie89
Berichten: 37241
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Eerste keer western rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 00:19

Ontspannen en leer los te laten van voren. Verder vooral genieten!

MissJG
Berichten: 384
Geregistreerd: 28-09-16

Re: Eerste keer western rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-19 21:20

We gaan het morgen zien! Ben benieuwd hoe het zadel zit.

Anoniem

Re: Eerste keer western rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:26

Veel plezier morgen!

rabbeltje
Berichten: 274
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Eerste keer western rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:35

Ik ben na jaren niet meer geteden te hebben in september ook weer op het paard gestapt. Ben ik western gaan rijden. En wat is het leuk!!! Zeker nu je iets verder bent en ook echt leukevoefeningen gaat doen. Ik ben erg benieuwd naar je eerste ervaring! Succes!

onderschrift?? Nu even niet.....

Mondy
Berichten: 11819
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Eerste keer western rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:38

Qua tip misschien geen losse trui.. dam blijf je niet achter de knop hangen (ervaring :') )

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

MissJG
Berichten: 384
Geregistreerd: 28-09-16

Re: Eerste keer western rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-19 10:45

Hoi allemaal.
Het was absoluut geen succes.
We zouden om 8 uur rijden. Werd 9 uur. Opzich natuurlijk geen probleem maar wel vervelend voor de oppas. l
Er was in eerste instantie geen western zadel voor me.. wat ik erg bijzonder vond en dus ook weigerde. Ik moest best veel betalen wat opzich niet erg is.
Maar dan wil ik natuurlijk wel de hele ervaring. Ik kreeg een paardje die nog maar 5 lessen western had gehad na jaren Engels. En ja een ruiter en paard die beide niet echt snappen hoe t moet is natuurlijk niet echt handig.
Het rijden opzich vond ik dus ook echt niks aan. Misschien had ik er teveel van verwacht? Maar op wat stappen en proberen zijn hoofd naar beneden te krijgen een heel uur lang niets anders gedaan. Ik had wel verwacht ook wat leuke dingen te doen en dan bedoel ik natuurlijk geen sliding stop of een barrel race ofzo haha. Maar wel iets meer dan dit..

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Eerste keer western rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:47

Jeetje, waar ben je geweest dan? Ken genoeg mensen die 'zo af en toe' eens western doen, en er zijn heus stallen waarbij dit allemaal klopt en ruiter en paard ook wel een soort van gematcht worden van tevoren....

Rennie89
Berichten: 37241
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Eerste keer western rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:58

Voor dit soort ervaringen moet je ook echt naar een western stal gaan.. net zoals naar een Nederlands restaurant gaan en tikka masala eten :+ is nooit het echte werk.... de Mill ranch is bijvoorbeeld prima, zo heb je wel meer... jammer dat het zo gegaan is zeg!

Anoniem

Re: Eerste keer western rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:16

Oh dat is een tegenvaller zeg. Zo hoort het dus niet bepaald te gaan.

YoeriTinker
Berichten: 257
Geregistreerd: 02-05-13

Re: Eerste keer western rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:23

Ik ben nu ook wel benieuwd waar je geweest bent dan. Dit slaat inderdaad helemaal nergens op.

Yoeri <3 Freek <3 Finn <3 Archie <3

MissJG
Berichten: 384
Geregistreerd: 28-09-16

Re: Eerste keer western rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-19 12:00

Op manege vita nostra in Stadskanaal Groningen.
De lesgever is nl kampioen? geweest dus ik neem aan dat ze wel weet hoe t moet. Ze vond het zelf ook niet kloppen van de zadels. Maja toe maar. Het was in iedergeval niet voor herhaling vatbaar. Wel jammer had me er zo op verheugd! Wie weet ooit nog eens proberen op een echte ranch.

xLianneZorro
Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Eerste keer western rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:15

Meen je niet? :+ ik wou daar binnenkort ook een lesje nemen omdat ik het weer wil oppakken ben er even uit geweest ivm zwangerschap. Denk maar niet dat ik dan daarheen ga... :P

Punky - Suave Chexibit Punk ♥

Svadilfari1
Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:32

Oh jee hee, dat is raar! Wat een vervelende ervaring . Goed om te weten dat is niet ver van hier.

Zelf begin western gemaakt met engels opgeleid verzorg paard. Gewoon in wat ik die dag aanhad en mijn dressuur zadel met ijslandse beugels. En dat was hartstikke leuk. Paard en ik begrepen hetdoor goede opbouw en oefeningen zo kan het echt.
Uurtje prive van hele fijne instructrice ( Nu geen rijpaardmeer , maar wel grondwerk les van haar) Komt aan huis.

Waar ik wel goede verhalen hoor ; http://silver-ranch.nl/

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:34

Wat balen dat het zo tegenviel! :( Van wat ik lees vind ik het ook een bijzondere gang van zaken, jammer!

Als Silver Ranch voor jou haalbaar is zou ik dat zeker aanraden, hier rijd ikzelf ook en dit bevalt erg goed!

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Eerste keer western rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:42

Lekker zitten op je paard is een mist. Niet rechtop, maar gewoon zitten als een zoutzak. Het rijdt veel lekkerder dan de engelse kant. Gewoon alles lekker loslaten!

Qimm
Berichten: 15152
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Eerste keer western rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:44

Nou Lieke, als een zoutzak zitten is NOOIT de bedoeling. Dat doe je maar op de bank ofzo. Verder is TS al geweest

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

troi
Berichten: 17000
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:37

MissJG schreef:
Op manege vita nostra in Stadskanaal Groningen.
De lesgever is nl kampioen? geweest dus ik neem aan dat ze wel weet hoe t moet. Ze vond het zelf ook niet kloppen van de zadels. Maja toe maar. Het was in iedergeval niet voor herhaling vatbaar. Wel jammer had me er zo op verheugd! Wie weet ooit nog eens proberen op een echte ranch.


Jammer zeg!

Westernrijden als je geen eigen paard hebt is ook erg lastig in deze regio, ik woon vlakbij. Als je eens wilt kijken en een rondje wilt voelen mag je ook best me langskomen. Ik heb een fijne ruin. We rijden geen reining (bak ook niet geschikt voor) maar de basis zit er netjes in. Is natuurlijk geen les maar zo kan je het eens ervaren :)

troi
Berichten: 17000
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:39

Lieke565 schreef:
Lekker zitten op je paard is een mist. Niet rechtop, maar gewoon zitten als een zoutzak. Het rijdt veel lekkerder dan de engelse kant. Gewoon alles lekker loslaten!


Je moet wel een stukkie ontspannender zitten dan in een dressuurzadel maar als een zoutzak gaat wat ver. Je wilt nog steeds rechtop, borst open, hoofd omhoog etc. Want immers je gebruikt je lijf als rijhulp, als je het allemaal los laat kan je je paard er ook niet mee sturen :)


ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:40

Wat jammer dat het niet leuk was.
Je woont ontzettend uit de buurt anders was je bij mij ook welkom.

~Turbohoof Solutions ~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers