Extreme cowboy race

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Extreme cowboy race

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 12:59

Hallo allemaal,

Ik kon geen recent bericht vinden over dit onderwerp dus maar even een nieuw topic. Ik zie regelmatig op Facebook van alles voorbij komen over extreme cowboy race maar dan voornamelijk in België.
Nu lijkt het mij echt super tof om eens te kijken of dit wat voor mij en mijn paard is. Maar ik woon in de kop van Noord-Holland. Nu vind ik het niet erg om wat verder te moeten reizen met de trailer, maar België of grens Nederland - België is voor een wedstrijd af en toe wel leuk maar niet wekelijks of maandelijks voor lessen.
Weet iemand of er ook in Nederland plekken zijn waar je kunt lessen en/of clinics kunt volgen?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27971
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Extreme cowboy race

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:07

Wat is je ervaring met schrik-/obstakeltrainingen en trailparcoursen? Want ECR is niet veel meer dan dat, maar dan op tempo (waar ik persoonlijk weinig toegevoegde waarde in zie, behalve spektakel).

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: Extreme cowboy race

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 14:09

We hebben nog niet zo heel veel ervaring op dat gebied, mijn paard is net pas onder het zadel. Aan de hand hebben we al wel schriktraining gedaan enzo.
Ik vind de snelheid juist een leuke toevoeging. ( Uiteraard eerst alles technisch goed voor elkaar maar snelheid vind ik wel weer een uitdaging)
Ben mijn paard nu aan het opleiden voor de reining maar dit lijkt mij een erg leuke combi.

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:15

Ik weet niet of het in NL gebeurt. Ik vind het wel enorm gaaf, je voert de beheersing en samenwerking nog een flink stukje op.

@rije: Ik vind het vergelijkbaar met het verschil tussen de stijltrail en de speedtrail bij de working equitation.

speurneusc

Berichten: 5371
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:28

nee in nl wordt het (nog) zeker niet in wedstrijd verband gedaan, ik als nl. woon aan de grens Belgie en les dus over de grens.

Het leuke van extreem cowboy race zijn de hindernissen, enkele kan je vergelijken met trail, trec maar een hoop daarvan niet, ze gaan net ff verder dan een schiktraining. Zo heb je ook vaardigheden nodig, als lasso werpen en zelfs buks schieten kan je tegen komen in het parcour. Ook waterhindernissen of hindernissen die kunnen bewegen of aangekleed zijn met wapperende dingen kom je tegen. Of zelfs een huifkar waar je doorheen moet rijden (een trailer in en uitrijden is ook een hindernis).

Er worden wel clinics gegeven (zelfs met overnachtingsmogelijkheid), zoek eens op BEXCA of EXCA op fb. dat zijn de 2 Belgische afgevaardigen van de Amerikaanse club.

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 16:16

speurneusc schreef:
nee in nl wordt het (nog) zeker niet in wedstrijd verband gedaan, ik als nl. woon aan de grens Belgie en les dus over de grens.

Het leuke van extreem cowboy race zijn de hindernissen, enkele kan je vergelijken met trail, trec maar een hoop daarvan niet, ze gaan net ff verder dan een schiktraining. Zo heb je ook vaardigheden nodig, als lasso werpen en zelfs buks schieten kan je tegen komen in het parcour. Ook waterhindernissen of hindernissen die kunnen bewegen of aangekleed zijn met wapperende dingen kom je tegen. Of zelfs een huifkar waar je doorheen moet rijden (een trailer in en uitrijden is ook een hindernis).

Er worden wel clinics gegeven (zelfs met overnachtingsmogelijkheid), zoek eens op BEXCA of EXCA op fb. dat zijn de 2 Belgische afgevaardigen van de Amerikaanse club.


Dankjewel voor de informatie! Ik had al even op die Facebook pagina's, daar werd ik zo enthousiast van. Erg jammer dat het in Nederland nog niet is dus :( ik ga maar eens kijken of ik over een tijdje dan toch een keer richting België kan gaan. Lijkt me echt super tof!

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Extreme cowboy race

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 23:37

Ter voorbereiding zijn WE en Trec misschien wel geschikt :)