[VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kimmsel
Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 17:29

Maflinger_S schreef:
Tada!

De eerste kilometers zijn gemaakt. Dat er maar veel mogen volgen.


Zeker! We doen rustig voort. :D

Donderdagavond heb ik een fotoshoot met haar in Hargen. Ben zo benieuwd! Ga haar morgenavond niet meenemen naar de vereniging. Wil niet plots teveel gaan rijden en daarnaast gaat ze donderdag ook al op de trailer. Geef dr ook nog een beetje rust. Hoop dat ze zich beter gedraagt dan vorigr meeting, toen ging ze vier benen de lucht in. :+ Gaf wel een mooie steigerfoto als resultaat, maar we gingen eigenlijk voor portretfoto's op dat moment. :=

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen


Kimmsel
Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-19 11:57

Korte update.

Fotoshoot ging helaas niet door wegens het slechte weer van gisteravond. En eigenlijk was ik hier wel redelijk blij mee. Ik leef altijd een erg druk leven maar de laatste tijd weegt het me even extra zwaar. Het is teveel, loopt niet allemaal even lekker, heb teveel aan mijn hoofd en ik kom slaap te kort.

Woensdag was weer zo'n dag waarin ik teveel op 1 dag probeerde te doen. 's Morgens om 08:30 fitnessen met een vriendin, van daaruit door naar Heerhugowaard om om 11:00 een aantal paarden te trainen met opleidings-genootjes ter oefening. Uiteindelijk na een paar uur in de brandende zon bezig te zijn geweest van daaruit direct doorgereden naar Eyo om haar alvast te wassen voor de fotoshoot donderdag (waarna ze ging rollen, waarna ik haar opnieuw heb moeten wassen, haha). Toen ik daar klaar was direct door naar Raan om me weer verder te haasten naar de rijvereniging voor springles. Op dat punt had ik gehoopt een broodje te eten bij mijn moeder thuis, maar dit vergat ik. Voor de zoveelste keer heb ik een springles gereden zonder er echt puf voor te hebben en ik merkte dat ik het afreageerde op Raan. Ik had mijn vriend aangegeven dat ik mijn best zou doen op tijd thuis te zijn, echter bleek dat niet eerder te zijn dan gewoonlijk (was om 21:15 thuis). Dus daar kreeg ik commentaar over bij thuiskomst. Intussen had ik buikpijn van de honger, omdat mijn laatste broodje om 11:00 's morgens was. Ik kan je zeggen dat het huilen me nader stond dan het lachen...

Gisteren eerst naar werk en vanuit werk zou ik me naar Eyo haasten om haar klaar te maken voor de fotoshoot, daarna de trailer halen bij mijn moeder en om 19:00 in Hargen zijn. Na de fotoshoot zou ik Eyo en Hansje (tijdelijk) gaan verhuizen naar het landje waar Raan en Max staan, zodat ze kunnen helpen het gras op te eten. Dat was de planning, althans. Op werk had ik echt een rotklant eerste klas die aan de telefoon tegen me schreeuwde en dreigde langs te komen. Toen het telefoongesprek afliep kreeg ik een soort mental breakdown. Frustratie moest er allemaal even uit, dus ik heb me even teruggetrokken achter om even een potje te janken. :+ (Hele lieve collega's gelukkig.)

Om 15:00 was ik klaar van werk en kreeg ik bericht van de fotografe dat wegens het weer de fotoshoot 's avonds niet door zou gaan. En eerlijk gezegd...? Ik was opgelucht. Dat betekende even ademruimte. In plaats daarvan heb ik ervoor gekozen om vanuit werk direct de paarden te verhuizen zodat ik daarna gewoon naar huis kon en vanaf 19:00 op de bank kon zitten. Ik voel me een stuk beter uitgerust! :D

Vandaag heb ik vrij. Ik ben vanmorgen naar Fysio geweest en heb de rest van de ochtend lekker op mijn gat gezeten en Glee gekeken. :') Nu ga ik naar stal om de nodige spullen ook te verhuizen en even van de paarden te genieten. Als ik vanmiddag nog tijd overhoud zal ik het huis onder handen moeten nemen (grote schoonmaak) want over 2 weken vieren ik en mijn vriend onze verjaardag. Ondertussen zitten we nog midden in een verbouwing waar ik inmiddels wel een beetje de kriebels van krijg en is de tuin ook rampzalig. Iets met te weinig uur in een dag en mezelf ondersteboven lopen. :o

Gelukkig heb ik me een beetje kunnen herpakken na gisteren, maar het was wel even een moeilijk punt van de week. Ik ga voor mezelf minder plannen zodat ik ook rustmomentjes kan pakken. Meer nee zeggen. Minimaal een paar uurtjes thuis op mijn vrije woensdag zodat ik ook even kan koken, eten en tot rust kan komen voor ik naar de springles vertrek. Met meer rust naar de paarden toe. Ik voel mezelf slecht dat ik zo gefrustreerd heb gereden met Raan. Onnodig streng zijn, terwijl het probleem van scheefheid/afsnijden/traag toch echt bij mij vandaan komt.

Gelukkig kan ik nu weer een beetje ademen, en ga ik weer genieten met de paarden. Even een mentale reset voor zover mogelijk is. Met onze verjaardagen in het verschiet krijg ik toch geen echte rust in mijn lijf...

Maar nu... foto's van de verhuizing van Eyo en Hansje!

Max staat apart omdat hij dik wordt/is van lucht, de rest staat op het hoge gras. 's nachts komt Raan Max gezelschap houden en overdag gaat Raan ook weer naar het hoge gras. En sowieso trapt Max naar nieuwe paarden, dus voor die 2 weekjes dat Eyo en Hansje er komen te staan hoeven we geen risico's te nemen.

Gisteravond in de regen verhuisd, Max was helemaal enthousiast.
[ img ]

Deze kreeg ik vanmorgen van mijn moeder.
[ img ]

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:32

Jeetje meis, hou je een beetje rustig he... Mijn zusje is net als jij en dat gaat soms ook gepaard met mental breakdowns. Ikzelf had het tot vorige week ontzettend druk, maar heb nu 6 weken vakantie *\o/*

Maar echt inderdaad meer rustmomenten inlassen, anders ga je eraan onderdoor!

Wel hele mooie plaatjes van de paardjes! <3

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

darkadia
Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 21:04

Gave foto die laatste! Goed op jezelf passen. Je erkent iig het probleem, dat is al een goede stap! En durf idd nee te zeggen! Ik heb het probleem ook gehad, en sinds ik meer voor mezelf kies gaat het stukken beter :)

Kimmsel
Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-19 11:45

Weer een kleine update!

In de week dat Eyo en Hansje bij Raan en Max hebben gestaan was het zo ongelooflijk warm. Ik heb 1x met Raan en haar gereden, en ben 1x met haar uit wandelen geweest op een dijkje en haar wat nat gemaakt met water uit het kanaal. Ze vindt het zo ontzettend gezellig om met me op pad te gaan (en ik natuurlijk ook). Op de terugweg van de wandeling ben ik erop geklommen en hebben we een paar honderd meter gereden. Eerst voorzichtig stap en halt even voelen. Is namelijk best spannend, op een jong paard klimmen zonder zadel, cap en met enkel een touwhalstertje. Maar ze was doodbraaf, vond het hartstikke leuk en stapte en stopte ontzettend netjes. Oftewel, laten we proberen te draven! :+

De eerste pasjes gingen heel erg scheef, net zoals de vorige keer toen we met mijn moeder buitenreden. Kont opzij, hoofd wat onrustig. Maar gewoon belonen en opnieuw proberen, en na 2x draafde ze netjes voorwaarts weg. De overgang naar de stap zat er ook nog steeds op dus daarna hebben we nog een paar keer dezelfde overgang gedaan en zo een paar kleine stukjes gedraafd, en toen waren we weer bij de weg/brug beland, dus ben ik er weer vanaf gegaan. Toen vroeg ik haar nog over een greppeltje te gaan en na even twijfelen deed ze dat ook netjes. :D Gelijk maar even de crosscountry installeren, dacht ik zo. ;)

Het filmpje van het rijden:


En het filmpje van de 2e keer over de greppel heen.


Eyo en Hansje zijn nu weer terug, maar het was erg leuk om ze een weekje bij Raan te hebben.


Ik ben zo tevreden met waar ik nu sta met Eyo. Spelenderwijs kruip ik er soms 10 minuutjes op. Werken doen we nog niet, ze mag nog lekker groeien. Maar als we het punt bereiken waarop ik het oké vind om aan het werk te gaan, weet ik zeker dat ik zo kan opstappen en wegrijden alsof het niks is. Al zou ik nu een buitenrit willen maken van een uur, door de nieuwbouw en over de velden, zou ik het zonder twijfel kunnen doen.

Fijne gedachte. Dat vertrouwen. :D

Mentaal zit ik ook al een stuk beter. Heb een stapje terug gedaan, op een paar dingen nee gezegd, wat minder gereden met de hitte en alleen maar 'even' heen geweest om te genieten, en daarna terug. Even wat druk eraf. Merk het echt, en ik had het even nodig. Dus nu weer op volle kracht en met een rustig hoofd in huis bezig, en het voelt weer even goed. Heb ook weer zin om meer te doen met de paarden, maar ik moet mezelf nog een klein beetje tegenhouden om het ook allemaal zo fijn te houden, haha.

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 19:29

Goed bezig zo te zien en te lezen. Fijn he, als je paard zo betrouwbaar is? Wordt het lol met je knol gehalte vanzelf groter.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Kimmsel
Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-19 22:50

Update

Vorige week heb ik weer een heerlijk momentje gehad met Eyo.

Ik had zojuist met de trailer van mijn moeder hooi gehaald en gebracht bij Eyo, dus besloot haar in de trailer mee te nemen naar Raan en vervolgens te paard met Raan en Eyo weer naar Eyo haar stal te gaan (Eyo thuisbrengen) en daarna met alleen Raan weer naar mijn moeder. Eyo ging weer heel braaf de trailer in en bij Raan aangekomen was ze heel blij hem weer te zien. Laatste keer was tijdens het weekje 'samenwonen' op het landje. Ze zal hem wel gemist hebben, denk ik zo. <3

Ik zat vooraf al even te twijfelen. Ik wilde namelijk tijdens deze rit ook een stukje op Eyo rijden, met Raan aan de hand. Maar ik wist nog niet wat nu handig was. Door het dorp (stappen) of juist over het dijkje. Uiteindelijk besloten om het eerste stuk naar en door het dorp stapvoets af te leggen met Eyota. Dan kon ik daarna wisselen en met Raan (en Eyo aan de hand) op de dijk weer wat gang maken.

Dus zo gezegd, zo gedaan! Eyo opgezadeld, Raan aan de hand mee en gas! Ik denk dat ik in herhaling val als ik zeg dat ze mega braaf was. :o

Ik kon niet blijer zijn met haar. Dit is haar tweede heuse buitenrit en ze liep dapper voorop. Raan 'op sleeptouw' er achteraan, vrij letterlijk, want hij vond het maar saai dat hij niet gereden werd. In plaats van Renpaard was het nu een Rempaard. :+ Voelde echt alsof ik een anker had uitgegooid, terwijl Eyo juist zo enthousiast was, haha.

Hier het filmpje!


En een foto:
[ img ]

Op de weg naar het dorp toe heeft ze haar ogen al uitgekeken. We zijn paarden in een weiland gepasseerd (al moest er eerst geneusd worden), ze heeft geitjes begroet, gevogelte bestudeerd en toen moesten we een vrij grote kruising over. En toen, tja, zag ze KOEIEN. En laten we net een kruispunt aan het oversteken zijn, haha. Totaal gebiologeerd door de koeien wilde snapte ze spontaan niet meer wat ik bedoelde, terwijl we nu juist de tegenovergestelde richting op moesten om van de kruising af te komen. Gelukkig is het altijd ontzettend rustig in ons dorp dus ik had ruim de tijd om haar even te laten kijken en een oplossing te bedenken. Ik heb voor het gemak besloten om eventjes af te stappen, omdat het lastig is om Eyo rustig te sturen, begeleiden enzovoorts als ik Raan ook nog vast heb.

Dus afgestapt en vervolgens een stukje gewandeld om eventuele spanning eruit te lopen en tot we weer op een rustiger punt kwamen. Vervolgens ben ik weer op (Eyo) gestapt en hebben we door de nieuwbouw het laatste stukje afgelegd naar... MIJN HUIS. *\o/* Dit had ik stiekem zo uitgekiend, want mijn vriend zou inmiddels wel thuis zijn en ik wilde even trots showen dat ik op Eyo aan het buitenrijden was. Dus daar even langsgehobbelt, en die is ook even naar buiten gekomen om de paardjes te aaien en een appeltje te geven. Aangezien we nu toch stil stonden heb ik op dit punt besloten Raan te zadelen, en Eyo aan de hand verder mee te nemen.

Best een mooi kiekje van mijn knapperds. :j
[ img ]

Appels? <3
[ img ]

Dus op dit punt heb ik Raan opgezadeld en ben ik verder gaan rijden. Op de dijk heb ik Eyo nog losgelaten en zijn we even gaan galopperen, alleen zat het koppie denk ik een beetje vol want er zat geen gang in. Het leuke is, ze laat Raan gewoon uitlopen en maakt zich absoluut niet druk dat ze hem niet bijhoudt, maar als Raan toch te ver gaat dan gaat ze hinniken. :D :j En Raan vraagt zich vervolgens af waarom, en wilt eigenlijk wel op haar wachten. En dan gaat Eyo rustig gras staan eten, want Raan is toch ook gestopt. _O-

Oftewel, ik ben een paar keer doorgereden want ik had geen zin om steeds te stoppen, en uiteindelijk sloot Eyo toch weer aan. Ze moet gewoon even leren opschieten. ~~}>

Of toch een keer serieus aan haar conditie werken, want ze houdt haar man niet meer bij. O:) Ps. Eyo heeft vandaag uiteindelijk zo'n 900 meter onder het zadel gestapt. Heel weinig dus, maar iedere meter is op deze manier weer een nieuwe ervaring. Het 'km's maken' bewaar ik voor volgend jaar, dit jaar zijn we nog voornamelijk ervaringen aan het werven. :D

Bij Eyo haar stal aangekomen zijn ze lekker even de wei in gegaan terwijl ik het voeren en het mesten deed, alleen denk ik dat Eyo hengstig was, want ze was echt aan het klieren naar Raan. Ene moment smoorverliefd, het volgende moment begon ze hem te trappen. :roll: Na een paar keer was Raan het zat dus werd het echt even ruzie. Hij dook 'bovenop' Eyo en gaf ook een paar flinke trappen. Toen heb ik een brul gegeven, en was het trappen klaar. Raan had het wel voor elkaar dat Eyo netjes om hem heen cirkelde, alsof hij haar aan het loswerken was. 8-) In ieder geval heeft hij het leiderschap weer goed bepaald.
Uiteraard heb ik ze toen maar uit elkaar gehaald. Zit niet te wachten op een ruzieënd echtpaar. Geen idee waar dat voor nodig was, overigens. -O- Raan had een flinke schram op zijn schouder en Eyo een kale plek op haar flank. Gelukkig niets ernstigers.


Was dus wel even plots, maargoed, ruzie kan altijd een keer gebeuren.
En het kan de pret niet drukken, want de rest van de rit was heerlijk!!

Op de terugweg met Raan nog even dit kiekje gemaakt van mijn uitzicht. (Oortjes met ondergaande zon) en daarna de dag afgesloten.

[ img ]


Naderhand heb ik het filmpje op facebook gezet en mijn instructrice heeft hem gedeeld, met de volgende tekst erbij:

Dit paard is Kim Greuter aan het beleren,.3 jarige paint......FF voor de duidelijkheid: het paard waar ze op zit is ze aan het beleren....Raan die ""eraan"" hangt is een Volbloed Arabier (vader Marwan ox) die zijn carriere is gestart als renpaard op Duindigt....


Ik heb al vanaf mijn 8e les van haar, dus ben super gevleid dat ze zo trots is. :D

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

darkadia
Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:22

Super leuks update!

Kimmsel
Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-19 12:53

En dan vanmorgen om 06:30 komen voeren en dit aantreffen. <3

[ img ]
[ img ]


Waar Eyo trouwens vorig jaar alleen uit bakken en niet uit het kanaal wilde drinken, is het nu juist andersom. Ze gaat zelfs best diep, dus kan mega smerig worden. Nu weer een waterbak neergezet, maar het kanaal is lekkerder. :=

[ img ]
[ img ]

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Kimmsel
Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-19 20:52

Na 2 helse weken met hard werken, veel last minute-inhaallessen en nog een flinke dosis pech (ratje in laten slapen, autopech en mijn kat ernstig ziek) heb ik gisteren dan eindelijk mijn examen gehaald! *\o/*


[ img ]

Uiteraard had ik alles nooit kunnen halen zonder mijn trouwe vriend, Raan.

[ img ]

Ik ben ongelooflijk blij, opgelucht en heel erg moe. :+ Ik ga even een weekje voor mezelf nemen en daarna van start met het volgende project: Een eigen onderneming. :D Ik wil starten met lesgeven in Natural Horsemanship en, waar gewenst, een paar workshops of schriktrainingen. Als de tijd daarvoor rijp is wil ik (jonge) paarden gaan beleren. Dat is toch echt waar mijn passie ligt en waar ik naartoe wil.

Eerst even bijkomen en dan de volgende stroomversnelling in. :Y)

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:02

Gefeliciteerd!

Geniet van het behaalde resultaat, tezamen met je 2 knolletjes. Mooie rolverdeling hebben die: "oude rot" Raan die je heeft ondersteund bij je opleiding en "jong guppie" Eyo die de nieuwe weg die je wil inslaan belichaamt.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Kimmsel
Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-19 11:49

Maflinger_S schreef:
Gefeliciteerd!

Geniet van het behaalde resultaat, tezamen met je 2 knolletjes. Mooie rolverdeling hebben die: "oude rot" Raan die je heeft ondersteund bij je opleiding en "jong guppie" Eyo die de nieuwe weg die je wil inslaan belichaamt.


Je omschrijft het zo mooi. Dat klopt inderdaad precies. Raan sleept mij overal doorheen, en ik Eyo. 8-)

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 08:33

Gefeliciteerd met je diploma

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 09:47

Gefeliciteerd! Zag ik nou bet op fb een berichtje met een interview over puur veg omega voorbij komen? Volgens mij zag ik de hele bekende lange manen van een heel knap paard! :))

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Kimmsel
Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-19 22:16

Gimme_Joy schreef:
Gefeliciteerd! Zag ik nou bet op fb een berichtje met een interview over puur veg omega voorbij komen? Volgens mij zag ik de hele bekende lange manen van een heel knap paard! :))


Nou, dan is het niet Eyo geweest. :+ Maar blijkbaar loopt er dus een dubbelganger van haar rond, haha. Ik zag zojuist je filmpje op jouw topic, jullie zijn lekker bezig zeg! Ik houd het hier nog even rustig.

Nu eerst even focus op het starten van mijn bedrijf tussen alle hectiek van familieweekeinde, kat ziek, bruiloft(niet de mijne :') ), straks horse event, werken en drukte door.

Binnenkort hopelijk wel een fotoshoot in de planning voor mijn website. :D

En vooruit, toch nog even een fotootje toe van de mini trailertraining:

Eyo stond al voordat ik goed en wel zover was.
[ img ]

Jammer van die hooibalen, want het past zo slecht.
[ img ]
[ img ]

Super leuk hoe grappig ze het vindt. We hebben gelijk even geoefend met haar zelfstandige in en uitlopen want dat vond ze soms nog wat raar. Ze vindt het vooral moeilijk om met de achtervoeten erbij te stappen op de laadklep dus dat hebben we meerdere malen geoefend tot ze daar volledig comfortabel mee was. Iedere keer dat ze er toch liever uitstapte gewoon laten gaan en daarna simpelweg opnieuw gevraagd tot ze braaf stilstond binnen de trailer.

:D

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Kimmsel
Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-19 11:25

Mijn glansspray is al een tijdje op en trof haar manen vanochtend zo aan. ;(

[ img ]

Mijn eerste gedachte was; "Hoe zal een sportcoupe haar staan." Maar godzijdank kreeg ik ze goed uit de knoop. _/-\o_

Dus nu maar weer vlechten erin en morgen direct nieuwe glansspray kopen. Het dilemma van lange manen. :+

Als ik er ben om te mesten/voeren mogen ze altijd los op het erf, maar ze is dan wel heel nieuwsgierig naar me als ik hooi ophang in haar stalletje en aan het mesten ben. Maar principieel blijft ze tijdens haar loslooptijd nét buiten haar landje staan, want ze wilt niet opnieuw opgesloten worden.

Dus zo staat ze me gewoonlijk te bekijken terwijl ik voor haar sta te zwoegen. :Y)
[ img ]

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Kimmsel
Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-19 13:01

Gisterochtend heerlijk met Eyo gewerkt met los en grondwerk, maar wauw, wat kan die inmiddels gaaf steigeren op commando. <3

[ img ]

Zo hoog. _/-\o_ (Hier oefent Raan pas 10 jaar op en hij kan het nog steeds niet. :')

Daarnaast begint ze echt meer body te krijgen en vind ik haar steeds meer op haar vader lijken.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

En haar vader: Paint em all dun.

[ img ]

[ img ]


Vinden jullie ze ook niet lijken?

Ik vind dat ze minder gelijkenis met haar moeder heeft.

Leony Kathrin Jack

[ img ]

[ img ]

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:18

Het is gewoon een leukerd. En ze wordt nog steeds leuker.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:36

Ik vind ze leuker en mooier dan paps dus ze zal wel wat van mams hebben ook hoor

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:59

Geweldig! Wat ben je lekker bezig! *\o/*

Dapper hoor van dat steigeren. Ik durf dat echt niet. Ben bang dat ze het dan tegen me gaat gebruiken :+

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Kimmsel
Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-19 00:45

Maflinger_S schreef:
Het is gewoon een leukerd. En ze wordt nog steeds leuker.


Bedankt hoor! Dat vind ik nou ook. :D

Gimme_Joy schreef:
Geweldig! Wat ben je lekker bezig! *\o/*

Dapper hoor van dat steigeren. Ik durf dat echt niet. Ben bang dat ze het dan tegen me gaat gebruiken :+


Haha, is Joy zo'n draak dan? Tot noch toe zie ik alleen maar super brave posts van haar.

Eyo kan soms wat energiek zijn en probeert het dan soms eens een keer maar als ze ziet dat het protest geen zin heeft gaat ze weer gerust verder.

Bij Raan weet ik zéker dat hij het nooit zal misbruiken, die zou nog niet 'echt' steigeren als zijn leven er vanaf hing. Ik zal eens een filmpje van zijn steigeren maken voor de grap. :+

Fotsy schreef:
Ik vind ze leuker en mooier dan paps dus ze zal wel wat van mams hebben ook hoor


Nog leuker dan paps?! Dat is fijn om te horen. Zelf ben ik totaal fan van Paint em all Dun, dus dat is dan wel eengroot compliment. Ik zal het doorgeven aan Eyo. +:)+

Volgens staleigenaresse is ze nu echt in body aan het groeien (ze is nu 3.5 jaar oud). Merkte zelf ook al een geultje tussen haar billen op, dus die bilspieren ontwikkelen zich nu ook precies. Ze krijgt dikke billen. :=

Eten doet ze ook erg goed, tsja, je moet toch ergens je energie vandaan halen. Eet nu bijna 2x zoveel hooi als voorheen! Betaal me scheel, maar hey, alles voor de prinses. :')

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:11

Ik ben altijd bang dat Joy het dan te pas en te onpas gaat gebruiken. Want zo slim is ze wel. Daarbij is het een staker en wil ik niet dat ze de makkelijke weg naar steigeren kent. :P

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Kimmsel
Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-19 22:33

Oké! Toegegeven, het is even stil geweest hier. Maar ik heb dan ook wel een mega update! *\o/*

Mijn bedrijf is een feit!

De website, facebook en Instagram zijn functioneel. Ik sta geregistreerd bij KvK en de eerste lessen zijn gegeven! Ik ben zo druk met alles, blij, energiek en moe tegelijk, (ziek geweest), enthousiast en eigenlijk is het één grote rollercoaster.

Eyo-gerelateerd heb ik niet echt updates helaas. Door alle chaos rondom mijn bedrijf heb ik haar wat moeten verwaarlozen. :(:) Ze vindt zichzelf ook heel zielig en is stierlijk vervelend. Als ik eens besluit wat te doen met haar dan is ze alleen maar mega beweeglijk maar er zit geen rust meer in. Het helpt ook niet dat onze rijbak al twee maanden onbegaanbaar is, dus grondwerk/dubbele lange lijnen/loswerken/een keertje rijden zit er nu ook even niet meer in. Hopelijk komt dat de komende weken wel weer in orde, want het land wordt nu ook te nat om haar even te laten bewegen. (Ze staan wel 24/7 buiten, echter kan ik op het land nu niet grondwerken bijvoorbeeld, het is een en al glibberig.) We wandelen dus wat de laatste tijd, stukjes langs de weg, maar zoals ik al zei: explosie gevaar maakt het wat lastig momenteel. :+

Ik heb voor mijn website een fotoshoot laten doen door een vriend van mij, waar ik echt wel heel tevreden over ben! Heb al een paar foto's ontvangen, maar de rest moet nog. (Fotograaf: Erwin Slootweg)

[ img ]

[ img ]

En Raan ook nog even, als bonus:

[ img ]

Daarnaast heeft hij met zijn drone een hele leuke video gemaakt van Raan en mij!



Voor diegene die dat leuk vinden, dit is mijn bedrijf geworden:

Close Contact Horsemanship
http://www.closecontacthorsemanship.nl
https://www.facebook.com/CloseContactHorsemanship
En ik ben ook te vinden op instagram onder close.contact.horsemanship

Komen jullie gezellig volgen? :D

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 11:20

Gefeliciteerd! *\o/* Mooie site ook! Heel duidelijk :j

Gaaf dat drone filmpje! <3

Eyo duidelijk een puber fase... >;) Gelukkig heeft Joy dat al redelijk gehaqd, al is ze nooit heel explosief geweest. Ik merk wel echt verschil in gedrag tov vorig jaar. Ze is al veel rustiger, stabieler en houdt trainingssessies langer vol (met uitzondering van het rijden, maar dat is nieuw en moeilijk)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Kimmsel
Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-19 16:06

Gimme_Joy schreef:
Gefeliciteerd! *\o/* Mooie site ook! Heel duidelijk :j

Gaaf dat drone filmpje! <3

Eyo duidelijk een puber fase... >;) Gelukkig heeft Joy dat al redelijk gehaqd, al is ze nooit heel explosief geweest. Ik merk wel echt verschil in gedrag tov vorig jaar. Ze is al veel rustiger, stabieler en houdt trainingssessies langer vol (met uitzondering van het rijden, maar dat is nieuw en moeilijk)


Bedankt! Site zelf in elkaar gestoeid dus met bloed zweet en tranen er wat van weten te maken, maar erg blij met het eindresultaat.

En ja, de langverwachte puberfase, haha. Ik duim gewoon dat de bak snel in orde is, en we weer ff aan het (grond) werk kunnen. Ze is wel heel lief en aanhankelijk, ze loopt van het land met me mee naar het stalgebouw om samen hooinetten te vullen (ik vul, zij leegt |( ). En daarna weer los mee terug naar het land. Tot het laatste stukje, want ze wilt natuurlijk niet weer opgesloten worden in het land. :o

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers