Gezocht: mijn nieuwe maatje!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sophie_vds
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-01-19

Gezocht: mijn nieuwe maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 18:56

Hi allemaal,

Ik ben op een punt gekomen dat ik op zoek ben naar mijn nieuwe forever maatje!

Ik heb al wat topics doorgelezen over dit onderwerp maar vind het lastig om trainers/ stallen/ aanbieders te vinden die quarters aanbieden die aan mijn wensen lijstje voldoen.
Vandaar mijn oproep: waar kan ik op zoek of met wie kan ik contact opnemen om mijn nieuwe maatje te gaan vinden?

Wish list:
Ik zoek een quarter, tussen de 4 en 12 jaar. Schofthoogte, geslacht en kleur is minder relevant.
Ik wil de trail/ allround kant op dus het belangrijkste is dat het paard braaf en coolminded is. Wel werkwillig maar daarbij ook lekker relax mee naar het bos kan, zowel alleen als in een groep.
Ik heb gemerkt dat ik qua uiterlijk/karakter meer heb met reining gefokte paarden of een mengsel van reining en allround gefokt.

Dit droompaard mag maximaal rond de €6500 kosten...

ik hoor graag wat jullie tips zijn zodat ik mijn zoektocht straks echt kan gaan beginnen *\o/*

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Gezocht: mijn nieuwe maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:16

Ik zou de fbgroepen en marktplaats goed in de gaten houden, trainers en handelstallen zitten vaak in een hogere prijsklasse.

Sophie_vds
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 19:25

troi schreef:
Ik zou de fbgroepen en marktplaats goed in de gaten houden, trainers en handelstallen zitten vaak in een hogere prijsklasse.


Ik zit al wel in een paar groepen maar daar word nauwelijks wat aangeboden eigenlijk...

Mocht iemand daar nog specifieke tips voor hebben

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Gezocht: mijn nieuwe maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:30

Ik heb destijds mijn paard gevonden via een zoekertje op bokt, ook een tip :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Gezocht: mijn nieuwe maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 02:15

Ik zou Wendy v Osch eens bellen en er naartoe gaan. Zij heeft altijd meerdere paarden te koop staan die je goed mag uitproberen.

Sophie_vds
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 02:19

superpony schreef:
Ik zou Wendy v Osch eens bellen en er naartoe gaan. Zij heeft altijd meerdere paarden te koop staan die je goed mag uitproberen.


Ben ik al geweest!
Ze had er twee staan maar beide net niet 100% wat ik zoek helaas :(

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 02:25

Sophie_vds schreef:
superpony schreef:
Ik zou Wendy v Osch eens bellen en er naartoe gaan. Zij heeft altijd meerdere paarden te koop staan die je goed mag uitproberen.


Ben ik al geweest!
Ze had er twee staan maar beide net niet 100% wat ik zoek helaas :(


Oke, jammer. Het aanbod wisselt natuurlijk continu.

Starnmeer heeft ook vaak leuke paarden te koop staan.

Waar les je? Trainers weten vaak ook wel leuke paarden te koop.

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:17

Voor jouw budget kom je eerder in de veulens en jaarlingen terecht denk ik. Wel een afweging om te maken of dat ook bij je zou passen. Ook dat je weinig 3-4 jarigen tegen komt die nog niet beleerd zijn. Zou voor mijn een overweging zijn om geen 3-4 jarige quarter te willen kopen, worden vaak al volop geshowd. Het is een aantal jaren geduld hebben tot je er wat mee kan doen, maar die periode is ook heel leuk.
Fabienne Cosijnse heeft op haar fb een super leuk hengstje staan van Steppin On Sparks. Het is dat ik mijn dikbil al heb...
Veel succes en plezier met je zoektocht!

Sophie_vds
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 11:20

_Carien schreef:
Voor jouw budget kom je eerder in de veulens en jaarlingen terecht denk ik. Wel een afweging om te maken of dat ook bij je zou passen. Ook dat je weinig 3-4 jarigen tegen komt die nog niet beleerd zijn. Zou voor mijn een overweging zijn om geen 3-4 jarige quarter te willen kopen, worden vaak al volop geshowd. Het is een aantal jaren geduld hebben tot je er wat mee kan doen, maar die periode is ook heel leuk.
Fabienne Cosijnse heeft op haar fb een super leuk hengstje staan van Steppin On Sparks. Het is dat ik mijn dikbil al heb...
Veel succes en plezier met je zoektocht!



Vind ik heel lastig, mijn intentie was juist een paard kopen en al weten dat hij heel braaf is. Ook ivm blijvend letsel aan mijn lijf.
Is bij een veulen/ jaarling toch altijd de vraag hoe die gaat uitpakken onder het zadel en wat voor capriolen daar wel of de niet bij komen kijken...

Sophie_vds
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 11:22

superpony schreef:
Oke, jammer. Het aanbod wisselt natuurlijk continu.

Starnmeer heeft ook vaak leuke paarden te koop staan.

Waar les je? Trainers weten vaak ook wel leuke paarden te koop.



Mijn instructrice kijkt en luistert inderdaad mee of er iets voorbij komt dat een match kan zijn.
Starnmeer heb ik een berichtje gestuurd!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Gezocht: mijn nieuwe maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:15

Valt wel mee hoor. Voor 6500 kun je echt wel tegen een leuk, gezond recreatie paard aanlopen. Zeker als je niet teveel wensen hebt qua bloedlijn,leeftijd, kleur, prestatie etc.

Zat particulieren die iets te koop hebben, maar dan moet je inderdaad wel elke dag naar nieuw aanbod kijken op diverse fb groepen bijv.

En geen haast hebben. Neem je tijd.

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Gezocht: mijn nieuwe maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:11

@sophie: ik zou me niet blind staren op de trail/allround gefokte paarden, want er zijn zat paarden met een vol reining 'papier' die het op dat gebied niet gemaakt hebben en zeker een paard wat al goed onder het zadel is is belangrijk vanwege je lichamelijke 'beperking'.
Goed keuren is dan wel een vereiste, want iets wat al jong beleerd is (en te hard getraind om iets waar te maken) kán al 'kapot' zijn.
Kijk ook uit voor paarden die met een zadel verkocht worden, want mijn ervaring is dat dit heel vaak niet goed past en je betaalt er wel voor...

Sophie_vds
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 10:14

DubbelDun schreef:
@sophie: ik zou me niet blind staren op de trail/allround gefokte paarden, want er zijn zat paarden met een vol reining 'papier' die het op dat gebied niet gemaakt hebben en zeker een paard wat al goed onder het zadel is is belangrijk vanwege je lichamelijke 'beperking'.
Goed keuren is dan wel een vereiste, want iets wat al jong beleerd is (en te hard getraind om iets waar te maken) kán al 'kapot' zijn.
Kijk ook uit voor paarden die met een zadel verkocht worden, want mijn ervaring is dat dit heel vaak niet goed past en je betaalt er wel voor...


Ik heb gemerkt dat ik de reining gefokte paarden eigenlijk ook leuker en knapper vind..
Ook al bij een reining paard wezen kijken die de shows niks vond maar die was zo gewend om gereden te worden en constant opdrachten te krijgen dat je daarmee niet relax een rustig rondje kon doen...

Ik hou gewoon alle opties open, als die maar gewoon heel braaf is!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Gezocht: mijn nieuwe maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 14:57

Gobert reining horses (vind je op FB) hebben heel regelmatig leuke dieren te koop.

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:43

Ik heb toen ik op zoek was op een aantal Facebook pagina's een gezocht advertentie gezet. Hier kreeg ik erg leuke reacties. Ook mijn huidige paardje kreeg ik zo aangeboden.

Merkte ook dat de prijzen in België iets lager waren dus wellicht daar ook even goed rond kijken.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Gezocht: mijn nieuwe maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:54

Ik weet een Palomino ruin te koop, 9 jaar oud, papier zou ik even na moeten vragen ( zit Colonel Freckles in dat weet ik wel) . Paard is nog niet zo lang onder het zadel. Als je interesse hebt stuur dan een PB.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Gezocht: mijn nieuwe maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 18:28

Als je het niet erg vindt om over de grens te gaan kijken, dan kun je op ehorses.de best wel veel leuke quarters vinden in Duitsland :) Met uiteenlopende prijsklassen!

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 10:36

Hoe gaat het met je zoektocht? :)

Sophie_vds
Berichten: 41
Geregistreerd: 17-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 14:28

_Carien schreef:
Hoe gaat het met je zoektocht? :)


In afwachting van de uitslag van de 5 panel test heb ik mijn maatje gevonden!
Hopelijk komt de uitslag snel en is dit goed zodat hij mee naar huis kan *\o/*
Een ontzettend lieve 3 jarige paint ruin

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Gezocht: mijn nieuwe maatje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:07

Spannend nog even, gefeliciteerd alvast!