Troxel cheyenne cap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Troxel cheyenne cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-20 22:20

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een Troxel Cheyenne cap, maat L. Ik had hem gevonden bij Arthurs, maar kreeg vandaag een mail dat hij niet op voorraad is en ik mijn geld terug krijg. Ik kan hem nergens vinden in Nederland. Iemand een idee?


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Troxel cheyenne cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:43

Ze zijn niet goedgekeurd volgens de nwe eu richtlijnen dus nergens bij de officiële kanalen te koop helaas...

Importeren via ebay etc is een goede optie denk ik

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-20 22:46

troi schreef:
Ze zijn niet goedgekeurd volgens de nwe eu richtlijnen dus nergens bij de officiële kanalen te koop helaas...

Importeren via ebay etc is een goede optie denk ik



Hmm, dat is jammer. In het buitenland zijn ze dus wel goed gekeurd? Ik twijfel nu even, omdat ik natuurlijk wel een veilige cap wil. Balen, ze zijn zo leuk!

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:58

ElskaIsland schreef:
troi schreef:
Ze zijn niet goedgekeurd volgens de nwe eu richtlijnen dus nergens bij de officiële kanalen te koop helaas...

Importeren via ebay etc is een goede optie denk ik



Hmm, dat is jammer. In het buitenland zijn ze dus wel goed gekeurd? Ik twijfel nu even, omdat ik natuurlijk wel een veilige cap wil. Balen, ze zijn zo leuk!


Zeker! Keurig volgens de usa normen. Maar die zijn anders dan de eu normen.

mirgino
Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:21

Ik heb de mijne ooit bij Rene van Westernspul gekocht
Hij zit in Rockanje of Oostvoorne

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

justkid
Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Troxel cheyenne cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:33

Ik heb er een gehad, zijn de regels veranderd inmiddels?

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-20 20:49

mirgino schreef:
Ik heb de mijne ooit bij Rene van Westernspul gekocht
Hij zit in Rockanje of Oostvoorne


Ik heb even gekeken, maar ook die heeft ze niet (meer)... Ik denk vanwege het keurmerk. Zo jammer! Ik vind ze zo gaaf.

callippo
Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Troxel cheyenne cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:37

Heb je al eens een troxel gepast?
Ik vond ze er ook zo leuk uitzien. Tot ik er eentje op mijn hoofd zette. Blij dat ik er niet op goed geluk één uit de USA heb gehaald.

Maar als je al wel weet dat ze passen, bestel je hem toch online? Via eBay is dat hartstikke makkelijk.

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-20 07:57

callippo schreef:
Heb je al eens een troxel gepast?
Ik vond ze er ook zo leuk uitzien. Tot ik er eentje op mijn hoofd zette. Blij dat ik er niet op goed geluk één uit de USA heb gehaald.

Maar als je al wel weet dat ze passen, bestel je hem toch online? Via eBay is dat hartstikke makkelijk.



Daar heb ik idd ook over gedacht. Heb er nooit een op gehad . Maar ik moet er eerst aan zien te komen om het geprobeerd te hebben. Door verkopen kan altijd.

Anoniem

Re: Troxel cheyenne cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:50

Welke maat zoek je? Ik heb nog een nieuwe te koop Troxel Cheyenne maat s (mt 54-56, ik pas hem goed en ik draag mt 56)
Ik heb ook nog een Troxel Rebel te koop, ook mt 56

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-20 17:29

mdhm13 schreef:
Welke maat zoek je? Ik heb nog een nieuwe te koop Troxel Cheyenne maat s (mt 54-56, ik pas hem goed en ik draag mt 56)
Ik heb ook nog een Troxel Rebel te koop, ook mt 56


Een andere bokker heeft me er een aangeboden, maat L. S pas ik helaas niet. Maar toch bedankt.

Anoniem

Re: Troxel cheyenne cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:41

Ok! Fijne caps hoor en echt veilig, ookal mist er een nederlands keurmerkje. De amerikanen zijn zo gek nog niet

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-20 20:12

mdhm13 schreef:
Ok! Fijne caps hoor en echt veilig, ookal mist er een nederlands keurmerkje. De amerikanen zijn zo gek nog niet



Helaas ook de verkeerde maat... ik ben nog steeds op zoek naar een maat L! :j

DubbelFun
Berichten: 88479
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Troxel cheyenne cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:53

Ik rij al járen met een Troxel en de keurmerken voor veiligheid zijn in Amerika véél strenger dan in Europa.
Dat er op de Troxel geen Europees kenmerk zit is puur een geldkwestie. De amerikanen hebben nl geen zin om een hele boel geld uit te geven voor iets wat volgens hun nu al veiliger is.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-20 13:24

DubbelFun schreef:
Ik rij al járen met een Troxel en de keurmerken voor veiligheid zijn in Amerika véél strenger dan in Europa.
Dat er op de Troxel geen Europees kenmerk zit is puur een geldkwestie. De amerikanen hebben nl geen zin om een hele boel geld uit te geven voor iets wat volgens hun nu al veiliger is.


Waar haar jij je Troxel vandaan?

DubbelFun
Berichten: 88479
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Troxel cheyenne cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 13:49

Die kwam van Ebay.com .

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Troxel cheyenne cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:50

Ik kan je helaas niet helpen aan een troxel maar wat ik me afvraag is: Stel je krijgt een ongeluk met hoofdletsel en je hebt je troxel op die dus niet is goedgekeurd volgens de EU-norm. Dekt je verzekering dan de kosten wel?

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

SemSa
Berichten: 56
Geregistreerd: 30-12-18

Re: Troxel cheyenne cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:11

Misschien heeft de westernwinkel van de Silver Ranch in Oosterwolde ze nog wel....gewoon even bellen met hun denk ik..
En mmhhh....dat is wel kak dat er geen EU keurmerk op zit...vind het een super stevige cap! Voel me er heel safe in..

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-20 07:26

Noisy schreef:
Ik kan je helaas niet helpen aan een troxel maar wat ik me afvraag is: Stel je krijgt een ongeluk met hoofdletsel en je hebt je troxel op die dus niet is goedgekeurd volgens de EU-norm. Dekt je verzekering dan de kosten wel?



Ze zullen alleen vragen: droeg je een cap? Lijkt me niet dat men ooit naar een merk vraagt?

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-20 07:28

SemSa schreef:
Misschien heeft de westernwinkel van de Silver Ranch in Oosterwolde ze nog wel....gewoon even bellen met hun denk ik..
En mmhhh....dat is wel kak dat er geen EU keurmerk op zit...vind het een super stevige cap! Voel me er heel safe in..


Heb ik gedaan en die hadden idd. Toen raakte ik werkloos in okt en kon ik de 226,- even niet betalen... heb netjes gezegd dat ik me later weer zou melden. Heb dat ook gedaan deze maand, maar kreeg geen reactie meer. Ik begrijp dat wel, maar het was echt zo... Dus dat is jammer.

gister in de veiling van Cowgirl Store een Troxel siërra ‘gewonnen’ ! Nu hopen dat ie past ;)

Sandra_H
Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 08:07

ElskaIsland schreef:
Noisy schreef:
Ik kan je helaas niet helpen aan een troxel maar wat ik me afvraag is: Stel je krijgt een ongeluk met hoofdletsel en je hebt je troxel op die dus niet is goedgekeurd volgens de EU-norm. Dekt je verzekering dan de kosten wel?


Ze zullen alleen vragen: droeg je een cap? Lijkt me niet dat men ooit naar een merk vraagt?


Zelfs dat laatste zullen ze niet eens vragen. In elk geval de verzekering niet. Het dragen van een cap op zichzelf is ook nog altijd niet wettelijk verplicht.
Een paar jaar terug ben ik zelf nogal ehh onhandig en in elk geval onvrijwillig "afgestapt", lang verhaal kort: ik werd gelanceerd, en heb juist door mijn cap (toen geen troxel trouwens) nekletsel opgelopen. Weliswaar geen hoofdletsel dus (hoewel het net zo fout af had kunnen lopen, scheelde maar een haartje) maar niemand heeft toen gevraagd of ik een cap op had, van ambulancepersoneel t/m verzekering.

Het is zoals Dubbeldun al schreef, puur een geldkwestie dat Troxel in Europa niet is goedgekeurd. Ik denk ook niet dat Troxel er belang bij heeft om dat ooit aan te vragen. Maar die caps zijn zeker net zo veilig, en misschien zelf nog wel veiliger dan de caps met een Europees keurmerkje, gezien de "aanklaagcultuur" in de VS.

.

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Troxel cheyenne cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 09:26

Oei, dat klinkt niet best. Nu geen last meer van hopelijk?

Ik had ooit eens gehoord dat er dan vaak niet werd uitgekeerd maar wist het fijne er niet van, vandaar mijn vraag :)

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Sandra_H
Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 10:34

Nee geen last meer van gelukkig, dank je. Stap alleen sindsdien iets minder makkelijk op een ander paard dan mijn eigen :)
Maar idd je (zorg)verzekering staat er dus echt helemaal los van.

.

Quartertje
Berichten: 477
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Troxel cheyenne cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:15

Ik heb die van mij via Ebay. Nog goedkoop ook. Ik heb een zwarte L.

Happiness isn't getting what you want, it's wanting what you've got!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers