[VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 10:34

Gisteren gereden kreeg hem goed voorwaarts lekker gedraafd loopt soms wat te diep maar ontspannen en hij zoekt naar juiste balans ik ook :):)M’n tante hield hem even aan de lijn:)

zaterdag krijgt hij lekkere massage ben benieuwd vanavond gaan we lekker wandelen fijn weekend allemaal Afbeelding

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 20:26

Afbeelding
Moest ik even delen net gemaakt op stal smelt paard <3

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 07:05

Gave foto, knap beest <3

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 10:16

Dankje wel :):)

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 20:11

Behandeling van Nienke ging goed :) januari was ze voor het laatst geweest toen zat z’n rug onwijs vast maar vandaag helemaal mooi los en goed te masseren alleen het aanhechting puntje schoft naar rug was nog gevoelig was heel blij dat het goed was te verhelpen :):) Yuri was er zelf alleen niet mee eens had energie voor 10 paarden dus hij was heel happerig naar me ben blij dat m’n jas nog heel is haha

Nienke heeft ook even z’n hoofd nagekeken ging ook al beter helemaal tevreden mocht hij lekker even los over 5 dagen mag ik hem weer oppakken morgen even lekker wandelen met hem :)

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 13:14

Gisteren gereden op mijn lieverd hij was braaf overgangen gereden en achterwaarts hij is lief geweest stap en draf aan de lijn voorlopig nog even aan de lijn voor mezelf

Aan de lange lijnen werken gaat ook steeds beter z’n draf kan hij heel langzaam doen zodat ik makkelijker 8tjes mee kan lopen :):)

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 15:52

Vandaag aan de lijnen gewerkt hij accepteert eindelijk de lijn achter z’n benen waardoor we nu door de gehele bak incl wendingen kunnen stappen en draven :):) ik kom soms 5m te kort even mee holen in de wending haha de galop doen we nog we even op volte dat gaat me nog te snel Hihi sem was ook mee mooi helpen stal mesten water geven op land en hij heeft stappend Yuri door de bak laten lopen met mijn hulp <3

Morgen komt anick die gaat op Yuri rijden ben benieuwd :):)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 19:00

Even een update ;) Yuri heeft gisteren Anick op z’n rug gehad heb besloten dat ik niet de durf heb om hem erdoorheen te helpen . Anick stapte op Yuri door de bak draafde door de Bak en galoppeerde door de bak alsof hij het al tijdje heeft gedaan wauw :):) natuurlijk merkt anick dat Yuri een twijfelaar is en zij kan hem de juiste steun bieden om de juiste balans te vinden heel trots op deze twee :):)

Komende maand gaat anick Yuri 2x in de week rijden zodat Yuri meer vertrouwen en balans krijgt zodat ik samen met anick het kan overpakken ben zo benieuwd en blij dat hij nu even op juiste manier geholpen wordt. Ik ben gewoon daar niet geschikt voor om hem door te rijden dus hoop zo samen als team een zetje in de goede richting te krijgen :):)
Afbeelding

Afbeelding

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:21

Wat fijn voor jullie! Gaat vast goed komen zo.

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 18:50

Volgende week donderdag komt de zadelpasser om westernzadel aan te laten meten ben benieuwd tot die tijd lekker longeren nu al twee dagen achterelkaar samen met mijn zoontje van 4,5 gedaan en zo lief ik leg hem de geluidjes uit en Yuri doet heel lief wat hij vraagt te leuk :):)

Foto van Yuri en mij Afbeelding
Afbeelding

Trots op die knol <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:25

Wauw heel mooi!

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 19:29

Dankje wel :):)

SensaHorses
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-05-13

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:45

Fijn dat je iemand hebt die hem door rijdt! Gaat vast helemaal goed komen. +:)+
Mooie foto's! <3

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 07:00

Donderdag was het zover Yuri kreeg een Western zadel aangemeten met behulp van Dominique van eurohorse:):)

Complimenten over z’n rug zag er al goed volwassen uit voor 4 jaar en het zadel is uiteindelijk een ranchman geworden zal morgen of vanavond even foto’s maken :):)

We moesten ook even testen natuurlijk dat ging goed draven maar hij wilde ook stukje galop zien een DING wat Yuri heel moeilijk vind onder het zadel := meneer sprong goed aan alleen jawel richting hek probeerde ik nog stelling en buiten been om hem door de bocht te helpen maat hup noodstop en steigeren pff blij dat ik aan de lijn liep want was even schrikken haha dus de galop mag Anick voor mij even verder doorrijden ik heb er te weinig ervaring mee maar wel weer even geprobeerd m’n grote puber _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:33

Ach je hebt het toch maar geprobeerd!
Fijn dat jullie geslaagd zijn voor een zadel :)

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 11:40

Ik heb afgelopen zondag op yuri gereden hij is zo druk in z’n hoofd dat we eerst de stap ontspannend willen hebben en daar kreeg ik uitleg over hoe ik hem het beste kan helpen

Hij moest eerst gewoon ruim ontspannen lopen druk op twee handen geen stelling gewoon lopen, toen dat Oke ging ging ik wat meer stelling vragen naar binnen druk met m’n binnen been nou en daar komt het yuri denk dan meteen Ow jemig ik moet draven Ow nee mischien wel galopperen of jeetje het word me teveel Haha dus dan draaft hij aan hup meteen weer stappen en de rust op zoeken uiteindelijk mocht in lekker met m’n benen aan hem zitten en smakte hij lekker op z’n bitje dat is even mijn huiswerk Haha Rust en ontspanning

Mijn trainster gaat de draf weer wat beter doen dan kan ik dat weer bij mijn huiswerk lijstje doen eigenlijk heel tevreden over yuri met kleine stapjes leert hij de ruiter weer te vertrouwen :) en hoop ik hem ook zo wat zelfverzekerder te krijgen incl mezelf :)
Afbeelding

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 17:01

Gisteren op yuri gestapt zonder lijn gereden hij was lief en ik kon m’n huiswerk mooi oefenen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vandaag gingen ze rond 14:00 naar binnen veel te warm werd het mijn tante heeft Yuri net afgespoten lekker rollen en hup de schaduw weer in :):)
Afbeelding

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 12:55

ZO AL EEN TIJD GELEDEN :=

yuri ja waar zal ik beginnen met ups en downs in rijden gaat het vanzelf een keer beter haha. Heb deze puber even flink op zijn plek moeten zetten want meneer werd beetje stout met van alles . Zodoende gaat het nu veel beter. het rijden pakken we over 2 weken weer op dan is mijn lesgeefster er weer ikzelf stap er nog niet op dat komt allemaal wel :D ik ben nu vooral bezig met de aan de hand onderdelen zoals, Showmanship en In Hand Trail. Want jawel we gaan zondag op Show in Ravenswaaij jeej eerste DPHC wedstrijd we starten de Halter,Showmanship en de In Hand Trail. Heel veel zin in heb nog wel paar grote dingen om te oefenen maar we doen ons best :).

gisteren met deze lieve puber even naar het strand geweest *\%/* zo braaf en liep gewoon het water in trots op hem hihi dus deze week even lekker trainen met hem heb er zin in :o


foto's plaats ik vanavond ben voor het eerst mijn telefoon vergeten :Y)

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 21:13

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo trots <3

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 10:41

Pff m’n wekker ging gisteren 03:00 om 04:00 op stal 05:00 laden en om 07:00 in Ravenswaaij:):)
We hebben zo ons best gedaan en resulteerde :):)

Halter Class
3 Yr Old & Aged Geldings
8 deelnemers zijn wij 3e geworden

Showmanship at Halter All Ages
5 deelnemers zijn wij 1e geworden ❤️

In Hand Trail All Ages
4 deelnemers zijn wij 1e geworden ❤️

Yuri heeft zich super gedragen en het voelde weer fijn om naar wedstrijd te gaan volgende maand 1 clinic en de NK van DPHC heel veel zin in :):) Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SensaHorses
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-05-13

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:45

Wat leuk en knap zeg! +:)+ Gefeliciteerd!!

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 21:18

Dankje wel :):)

annelot

Berichten: 2067
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Opperdoes

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 18:24

Top peerd die yuri! Ging je ook nog naar het NK?

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 19:07

Ja gaan we ook heen :):) zin in :)

Sheeltje2

Berichten: 1769
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Yuri zijn dagelijkse obstakels :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 09:30

Afbeelding
Afbeelding
deze nog even laten zien smelt :)

inschrijving voor NK verstuurd we starten de halter, showmanship, color class, in hand trail
we starten nog niet onder het zadel want daar zijn we nog lang niet klaar voor _O-