[VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kimmsel
Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:50

En, weet je al weer meer?

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen


Emita
Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-20 21:46

quarterH schreef:
Staat ze op regumate? Bij ons heeft het pas met poging 4 gepakt en de laatste 2 keer met regumate. Dat kan echt wonderen doen maar neem aan dat de DA dit ook heeft besproken?

Duimen!


Nee hier staat ze niet op.. maar misschien wel een goed idee voor volgend jaar :j


Kimmsel schreef:
En, weet je al weer meer?


Poging 3 was mislukt. Ze is voor de 4e (en tevens laatste) keer geïnsemineerd. 28 juli scannen; is ze niet drachtig dan stop ik er voor dit jaar mee en proberen we het volgend jaar zo vroeg mogelijk opnieuw.. gelukkig mag ik de dekking meenemen naar volgend jaar :)

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:21

Jeetje, dat is wel jammer. En het gaat zo snel nu opeens.

Het kan ook een idee zijn om haar dichtbij de hengst op stal te zetten een paar dagen/weekjes. Soms worden ze daar beter hengstig van.

quarterH
Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:44

Kan goed zijn dat ze niet genoeg hormoon aanmaakt zelf, dus dan zou regumate de oplossing zijn. Als het nu weer niet heeft gepakt zou ik volgend jaar wel naar een expert gaan op dit gebied (dus da die vooral dit doet of naar een dekstation brengen waar ze meer ervaring hebben dan de gemiddelde dierenarts 'op de hoek'

100% Reiner

Emita
Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-20 22:00

Nou hier lekker drama gehad met Nova van het weekend |o

Ze hing zichzelf op toen ik haar aan het poetsen was, in volledige paniek. Steigeren, ze klapte achterover en kwam vast te liggen tegen de muur op de kop. Ze lag dus op haar rug op de harde stenen, benen de lucht in. Toen kwam ze ineen in ' freeze ' stand (niet meer bewegen). We hebben haar om moeten trekken met een touwtje om de benen om weer overeind te komen... ik ben me echt rot geschrokken. Ze stond helemaal te trillen / shaken (en ik ook trouwens, ben wel 10 jaar van mn leven verloren door dit ongeluk). En ik wilde nog de Veiligheidsknoop los trekken maar ze had al zo hard in paniek gestaan dat de knoop niet meer los ging -O-

Overal op haar lichaam kleine wondjes, en een grote winkelhaak op haar borst. Meteen de DA gebeld. Die kwam snel en heeft het meteen gehecht. Maar ze is dus wel een sedatie, verdoving en antibioticaspuit verder.

Ze bleef ook de hele tijd hinniken. Zelfs toen ze verdoofd was (toen kwam er een soort van slowmotion-hinnik uit := )


Toen de wond nog open was:
[ img ]

Hechten
[ img ]

Onder sedatie Y;(
[ img ]

En nu ziet het er zo uit:
[ img ]

Ik denk dat Nova de grote winnaar is 8)7 Plus het was zondag, dus dubbel tarief. :+
[ img ]

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:10

Omg!!! Wat zal je geschrokken zijn!! Hoe kan dit nou?!

:oo |( :(:)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Sintara
Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:20

Neeee nova! Wat hebben paarden toch soms..

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Emita
Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-20 22:22

Gimme_Joy schreef:
Omg!!! Wat zal je geschrokken zijn!! Hoe kan dit nou?!

:oo |( :(:)


Even mijn reactie uit ander topic gekopieerd :D
Ze ging met haar hoofd onder het touw door waarmee ze vast stond aan de muur, dus daardoor kwam ze ' vast ' te zitten. Nu had ik haar altijd geleerd dat ze haar hoofd naar beneden moest doen als ze in zo'n situatie terecht kwam, maar dat trucje zit er blijkbaar niet meer in -O- Daardoor raakte ze in paniek

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Rennie89
Berichten: 37244
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:26

Pffff wat een pech zeg... hopelijk zit het vanaf nu gewoon mee met jullie en is ze drachtig!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:06

Jeetje, dat zijn van die rot dingen. Ik merk hier wel dat de mannen dan stom blijven staan kijken en de dames zo stom doen........

Maar inderdaad, je hart moet het allemaal weer verwerken.

Fijn dat de veearts het snel netjes gehecht heeft. Wij hebben ook een abonnement voor de avonden en weekenden. Overdag of doordeweeks is alles altijd oke.

Emita
Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-20 16:11

Zoals verwacht, niet drachtig {:)-:(

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

xxPaige
Berichten: 806
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:26

Ahh nee, wat zonde -O-

Dit was de laatste poging toch?

Volg paardengidsveluwe op Instagram
PaardengidsVeluwe instagram klik!
instagram.com/paardengidsveluwe

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:30

Ow, wat balen!

Heeft de veearts een verklaring?

Mijn merrie was wel hengstig, maar had geen ei. Daarna wel een ei, maar niet hengstig genoeg.....Waar ze in 2018 van 1e drachtig was.

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:30

-O-

Jezus Em wat een pech heb je! :(:)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101660
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:46

Kútzooi... :\

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Jolynne
Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:01

*stille meelezer*

Ik had gehoopt voor je dat ze drachtig was! Kan het zijn dat dit gewoon niet de juiste match is? Als er na enkele pogingen nog altijd niet gelukt is, word er wel vaker naar een andere hengst gegaan waarbij het toch lukt. Helaas lukt het niet altijd..heb dit ook al 2x voorgehad bij verschillende merries. :)

Emita
Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 11:33

Dit was de laatste poging voor dit jaar inderdaad.. Ik had nu een andere dierenarts (dus andere kliniek) omdat ik haar vanwege de hechtingen niet op de trailer mocht laden. Deze zei precies hetzelfde: van binnen ziet ze er goed uit, schoon, mooi, geen gekke dingen. Ze zou nu juist op deze leeftijd super vruchtbaar moeten zijn. Heel raar dus dat het niet pakt...

Er staan bij mij op stal wel veel ruinen. Misschien dat ze het daarom afstoot; omdat ze toch over het draad heen verliefd is op andere ruinen? Ik weet het niet hoor, maar zulk soort dingen lees je wel eens.

De DA zei ook dat het niet normaal is hoeveel pech ik met haar heb gehad := terwijl ze juist wel heel sterk op haar benen staat volgens de DA.

Ik voel me een beetje verloren. Ik heb zo ontzettend hard gewerkt om voor elkaar te krijgen dat ik haar kon kopen. Ik had zo veel plannen met haar. Zo veel doelen. En die heb ik al helemaal moeten aanpassen en omschakelen naar een ander plan. Doelen bijgesteld. Maar nu lukt dit óók al niet, en dat frustreert me toch zo enorm. Ik heb er echt heel veel verdriet van. Waarom kan er niet gewoon een keer iets wél goed gaan, iets dat in ons voordeel is? |(

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:40

Ach wat rot dat je je zo voelt.

Ik zei vd week exact hetzelfde en wilde mn merrie eigenlijk al ophalen. Zoveel ellende, oudere, zieke paarden etc en dan krijg je de kans op iets leuks, maar wil het niet.

Er komt vast weer iets goeds op je pad. Maar je denkt ook, het is Juli, wachten tot volgende pogingen en dan 11mnd op het veulen......Lijkt zo ver weg dan.

Emita
Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 11:43

Nou dat precies. Ik heb al zo lang moeten wachten om met haar aan de slag te kunnen. Dit gaat nooit meer gebeuren, dus met mijn eigen veulen moet ik dan wéér wachten, 11 maanden dracht en dan nog minstens 3 jaar. En nu komt daar nog een jaar bij omdat ze nu dus niet drachtig is. Als het volgend jaar wel lukt, dan ben ik dus 5 jaar verder (!!!) voordat ik een begin kan maken |(

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Jolynne
Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:45

Ik snap hoe je je voelt. :)

Hoe vruchtbaar een merrie is en hoe schoon ze ook vanbinnen is, als de combi niet wilt pakken..wat vaker gebeurt dan je denkt, dan is een hengstenswitch toch wel een optie die je moet open houden. Ik zou zeggen: probeer volgend jaar vroeg genoeg 1 a 2 keer met dezelfde hengst en indien dit nog steeds niet lukt, dan een switch maken naar een andere hengst. Je kunt desnoods nu nog 1 keer proberen met een andere hengst én wie weet heb je nu geluk en is dit de juiste combi. Heb je wel een laat veulen, maar hoef je geen 5 jaar te wachten.

Emita
Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-20 11:49

Daar heb ik ook over nagedacht Jolynne. Maar vanwege haar hechtingen mag ze nu niet op de trailer geladen worden, ik kan dus niet naar de kliniek. Ze kunnen haar wel op locatie scannen maar dan komen er weer heel veel extra kosten bij (o.a. voorrijkosten), en na al dit gedoe is mijn spaarpotje wel echt helemaal leeg. Bijkomend nadeel is dan dus ook dat ik elk jaar een laat veulen zou krijgen, wat voor de verkoop van eventuele toekomstige veulens ook weer niet goed is. Dus dat maakt het weer extra lastig. Aan de andere kant: maart is over iets meer dan een half jaar, de tijd vliegt hopelijk :7

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

StalMelyn
Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:33

Kan het zijn dat door haar lichamelijke dingen (je mocht ook al niet meer rijden, weet niet meer wat ze had) het lichaam zegt; dracht is teveel? En dan ziet alles er goed uit, dat het een natuurlijk proces is waardoor het niet lukken wil. Of is dat uitgesloten door de dierenarts?

Geen idee hoor. Maar de natuur zelf kan zoveel, sta je soms versteld van.

Ik voel wel met je mee, volg stil vanaf het begin en mijn eigen gefokte pony komt ook uit 2017 en vanaf begin alleen maar pech eigenlijk. Sneu voor jullie beide.

Welsh NWR ruin Naud Melyn ~ Welsh WPBR/NRPS ruin Fier Melyn
Welsh B premie/sterhengst Pytron's Brenin
Welsh B merrie Cadlanvalley Flamboyant Oife ~ Welsh B merrie Pipp

Paintedtwice
Berichten: 108
Geregistreerd: 21-08-18
Woonplaats: stabroek

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:03

jeetje emita wat een pech heb je steeds :(

Rennie89
Berichten: 37244
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:46

Bij sommige merries schijnt alleen natuurlijke dekking te pakken, misschien dat dat ook een rol speelt ? Of werd ze natuurlijk gedekt? Vind het wel echt heel balen voor je....

sevke
Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:15

Hier gaat het ook niet zo best. Ook al twee die voor de 4 de keer gedekt zijn. 3 zijn al vol. Twee van mijn eigen hengst en eentje van Reining Whiz. Schiet niet op en duur ist ook. :\

Born to slide, forced to work


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers