[VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:03

Emita schreef:
Daar heb ik ook over nagedacht Jolynne. Maar vanwege haar hechtingen mag ze nu niet op de trailer geladen worden, ik kan dus niet naar de kliniek. Ze kunnen haar wel op locatie scannen maar dan komen er weer heel veel extra kosten bij (o.a. voorrijkosten), en na al dit gedoe is mijn spaarpotje wel echt helemaal leeg. Bijkomend nadeel is dan dus ook dat ik elk jaar een laat veulen zou krijgen, wat voor de verkoop van eventuele toekomstige veulens ook weer niet goed is. Dus dat maakt het weer extra lastig. Aan de andere kant: maart is over iets meer dan een half jaar, de tijd vliegt hopelijk :7


Hier is scannen aan huis 35 euro. Zij werkt voor een kliniek en doet alleen dat voorwerk zeg maar.

Wij gingen natuurlijk dekken en ik wilde stoppen, maar omdat er nog meer niet drachtig zijn wordt een clubje nog hengstig gespoten. Tegen mn principes, maar we gokken het er maar op.

Ik vind het wel heel irritant dat mn merrie haar eerste dracht van 1x insemineren gelijk drachtig was. Vorig jaar is haar baarmoeder schoongespoeld en alles ziet er goed uit. Dan de ene keer super hengstig en geen ei en dan een ei en niet goed hengstig worden......ppfff.
Waar ze zich in het begin aanbood bij haar broer ( ruin )


Emita
Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-20 12:03

StalMelyn schreef:
Kan het zijn dat door haar lichamelijke dingen (je mocht ook al niet meer rijden, weet niet meer wat ze had) het lichaam zegt; dracht is teveel? En dan ziet alles er goed uit, dat het een natuurlijk proces is waardoor het niet lukken wil. Of is dat uitgesloten door de dierenarts?

Geen idee hoor. Maar de natuur zelf kan zoveel, sta je soms versteld van.

Ik voel wel met je mee, volg stil vanaf het begin en mijn eigen gefokte pony komt ook uit 2017 en vanaf begin alleen maar pech eigenlijk. Sneu voor jullie beide.


Ik mag haar niet rijden vanwege haar knie (kraakbeen is versplinterd). De DA zegt dat ze als fokmerrie een prima leven zou kunnen hebben.. Maar hij denkt dat het misschien niet pakt omdat ze wel wat achter is in groei door alle medicatie die ze heeft gehad in haar jonge leven. Wie weet pakt ze volgend jaar wel in een keer.


Paintedtwice schreef:
jeetje emita wat een pech heb je steeds :(


Ik ben er echt niet goed van hoor -O-


Rennie89 schreef:
Bij sommige merries schijnt alleen natuurlijke dekking te pakken, misschien dat dat ook een rol speelt ? Of werd ze natuurlijk gedekt? Vind het wel echt heel balen voor je....


Kan.. Zou nog een optie kunnen zijn, maar ik weet niet of ik dat wil/durf. Eerst nog maar eens proberen via KI komend jaar. En anders zou ik dat kunnen overwegen :j


sevke schreef:
Hier gaat het ook niet zo best. Ook al twee die voor de 4 de keer gedekt zijn. 3 zijn al vol. Twee van mijn eigen hengst en eentje van Reining Whiz. Schiet niet op en duur ist ook. :\


Ik hoor meer van dit soort verhalen.. Veel fokkers bijven met lege merries %) Waar ligt dat toch aan...


superpony schreef:
Emita schreef:
Daar heb ik ook over nagedacht Jolynne. Maar vanwege haar hechtingen mag ze nu niet op de trailer geladen worden, ik kan dus niet naar de kliniek. Ze kunnen haar wel op locatie scannen maar dan komen er weer heel veel extra kosten bij (o.a. voorrijkosten), en na al dit gedoe is mijn spaarpotje wel echt helemaal leeg. Bijkomend nadeel is dan dus ook dat ik elk jaar een laat veulen zou krijgen, wat voor de verkoop van eventuele toekomstige veulens ook weer niet goed is. Dus dat maakt het weer extra lastig. Aan de andere kant: maart is over iets meer dan een half jaar, de tijd vliegt hopelijk :7


Hier is scannen aan huis 35 euro. Zij werkt voor een kliniek en doet alleen dat voorwerk zeg maar.

Wij gingen natuurlijk dekken en ik wilde stoppen, maar omdat er nog meer niet drachtig zijn wordt een clubje nog hengstig gespoten. Tegen mn principes, maar we gokken het er maar op.

Ik vind het wel heel irritant dat mn merrie haar eerste dracht van 1x insemineren gelijk drachtig was. Vorig jaar is haar baarmoeder schoongespoeld en alles ziet er goed uit. Dan de ene keer super hengstig en geen ei en dan een ei en niet goed hengstig worden......ppfff.
Waar ze zich in het begin aanbood bij haar broer ( ruin )


Dat valt nog mee.. Bij mij is alleen de voorrijkosten al 40 euro, en dan komt het scannen er nog bij. Daarom had ik een all-in pakket bij een andere kliniek waar ik steeds naartoe ging. Maar we proberen het volgend jaar, vroeg, gewoon opnieuw :j

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

quarterH
Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 22:45

Volgend jaar gewoon weer proberen en dan meteen op de regumate! Bij die van ons was ook alles verder goed, maar schijnbaar maakte ze zelf niet genoeg hormoon aan.
Nu met regumate bij de 4e keer gelukt en laatst de 45 dageb scan gehad en alles is nog goed.
Dus dat zou mijn eerste optie zijn als ik jou was voor volgend jaar!

Mbt het ophangen, ik weet dat veel mensen willen dat ze zich los kunnen trekken maar ik wil dat juist NIET. Idd ivm kans op omklappen. Altijd degelijk duurder goed halster met zo min mogelijk ringen en goed stevig touw met stevige haak zodat ze niet los komen. Als ze gaan hangen zorgen dat je erachter staat en zen naar voren 'jagen' zeg maar.
Naar mijn ervaring is dat altijd de beste oplossing.
Maar veel mensen gaan in de paniek aan de voorkant staan of (nog erger) aan het touw hangen en het paard gaat daardoor nog erger hangen.
Gewoon erachter, bezem op de kont, of borstel naar de kont gooien, alles om te zorgen dat ze een (schrik) reactie naar voren krijgen.

Sterkte met haar!

100% Reiner

xLaraaj
Berichten: 3668
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 22:48

Hoelang geven jullie dan regumate? :)

https://rockingmills.weebly.com/ - Australian Shepherds

belletjhee
Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 07:45

xLaraaj schreef:
Hoelang geven jullie dan regumate? :)


3 maanden en dan afbouwen.

Juist dat wat moeite kost, blijkt achteraf de moeite waard..

[EJL-ITP] "A devil doesn't become an angel in just one day"

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:07

Jeetje emita ik schrik echt zeg. Wat een pech kan je hebben. Ik denk gewoon dat ze idd iets te jong is door de groei achterstand en volgend jaar zal het vast wel goed lopen.
Zoals je zegt maart is niet meer zover weg.

Je hoop niet verliezen hè meid.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers