[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:17

Sandra_H schreef:
Nou Suus.....dat wordt dus een shet erbij he, straks :+
Gefeliciteerd!!

Hahahaha ja zo ging het b8j ons wel!
Alleen was de shet niet zo leuk als de arabier om op te rijden. :Y)

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:56

Ik vind het zulk leuk nieuws <3 en waarom een shet kopen, de ideale kinderPONY heb je toch al haha

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 12:41

Dankjullie! Haha zo'n buikschuivert zou wel leuk zijn ja! :D

Maar Joy is heel lief met kinderen. Kan niet wachten tot ik de kleine mee kan nemen naar stal <3

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 15:31

Die neem je natuurlijk al mee. :))
Ben benieuwd of Joy het merkt, sommige paarden reageren er op als het vrouwtje zwanger is.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 15:52

MirandaMalik schreef:
Die neem je natuurlijk al mee. :))
Ben benieuwd of Joy het merkt, sommige paarden reageren er op als het vrouwtje zwanger is.


:') ja das waar hahaha! Soms moet ik zelf nog een beetje wennen aan het idee O:)

Joy is heel knuffelig. Maar dat was ze altijd al. Wat helemaal om te gieren is... ze weet precies wanneer ze blote huid kan kriebelen :+ . Als ik haar voorhoeven krab, frummelt ze net zo lang aan mn jas, vest of trui, tot er een stukje rug bloot komt en dan gaat ze die even lekker kriebelen :')

Overigens zit ze wel steeds meer met haar neus tegen mn buik te duwen. Heel zachtjes, maar dat kan ook verbeelding zijn hahaha

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:26

Haha ze denkt vrouwtje voelt mijn kriebels niet als al die kleren erover zitten. :D
Kan best hoor dat ze doorheeft dat je zwanger bent.
Ze is wel lief he! <3

meisie94

Berichten: 185
Geregistreerd: 09-07-14
Woonplaats: Mooie brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:48

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Grote kans dat ze het merkt :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 19:16


jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:03

Ik ben een beetje laat, maar nog gefeliciteerd!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 10:18

Hallo allemaal! :wave:

Lang geleden :D Pregnancy keeps me busy :+ . Haha, nee hoor valt mee. Ik voel me een stuk beter inmiddels, dus ik ben weer lekker up and about.

Met Joy gaat het ook goed! We rommelen lekker verder. Ze staat nu rondom op ijzers, na een bezoekje aan de osteopaat, die mij even streng toegesproken heeft... (hoe kun je een paard met zulke kleine voetjes en zo'n lijf op blote voeten laten staan! :oo )

Dus direct een afspraak gemaakt bij de smid. En de smid liet er geen gras over groeien, want Joy heeft nu heuse babyplates onder. Hij was al bezig dat ik aankwam, dus ook daar had ik vrij weinig over te zeggen... :+ Niet denken nu "jeetje zo'n smid zou ik direct ontslaan", want het is alleen maar fijn. Nu kunnen we meer gaan werken aan Joy haar kont onder krijgen. Natuurlijk gaan we niet meteen meters glijden, dat wil ik ook echt niet gaan trainen in mijn "toestand", maar mocht ze een keer op de rem gaan (ook vanuit draf) is het fijn dat ze niet wordt tegengewerkt.

Dus nu is de baby echt wel vertrokken |( :+
Afbeelding
"Zijn dat nou plates?!" "Ja, je zeurt er al een half jaar om!" Ok, jij zegt het... :D

Afbeelding

Afbeelding
Joy moest haar mening ook even geven natuurlijk... :=

Ik heb haar duizend keer uitgelegd dat ze nu geen pijn meer zal hebben aan haar voetjes en langzaam begint ze me te geloven.

Ze loopt heerlijk, ook na de behandeling van de osteo. Wat een verschil maakt dat zeg! Ze komt in februari weer, we gaan dit even goed aanpakken. Tussendoor krijgt Joy een paar equissage behandelingen. Gewoon omdat ik wil dat ze goed in haar velletje zit (dit is een beetje schuld afkopen, omdat ik haar vanaf mei veel minder zal gaan zien... :o )

De nieuwe bijrijdster is een schot in de roos! Ze is helemaal verliefd op Joy en heeft eerst standaard een knuffelsessie van 20 minuten voordat ze Joy uberhaupt uit haar box haalt. Afgelopen zaterdag had ze voor het eerst les en ze kan echt knap rijden. Kreeg zelfs een spraakberichtje van een stalgenootje die haar dinsdag had zien rijden. Ze was helemaal jaloers op dat ik haar als bijrijdster heb, zo mooi als ze zit <3

Afbeelding
Hier een filmstill van de les.

Ik ben echt heel blij met haar en kan straks met een gerust gevoel met verlof!

Zelf gaat het rijden overigens nog steeds prima. Ik heb nog nergens last van en zo lang dat zo blijft, blijf ik ook lekker doorgaan.

Dan nog even dit:
Afbeelding
Joy vond haar jas niet mooi. Of nou ja, haar pyjama. Vakkundig gesloopt en daarom binnen een uur een nieuwe:

Afbeelding
Hoe ze het gedaan heeft is nog steeds een raadsel. Waarschijnlijk zat de onderdeken niet aan de bovendeken vast (dat is de hele nacht en dag goed gegaan) maar het moment dat ze naar binnen gingen vanuit de paddock, is ze gaan rollen, op de deken gaan staan en die is door midden gescheurd. Er moest een schaar aan te pas komen om haar te bevrijden... := >;) :roll:

Maar nu wel een hele mooie Imperial Riding. Ze is er blij mee (kijk vooral even naar dat tevreden hoofd...)

Dat was het weer even voor nu! Stiekem zit ik al plannetjes te maken voor mochten de shows weer beginnen in april. Ik zou het keileuk vinden als mijn bijrijdster (of instructrice) Joy zou meenemen en dat ik daar als trotse paardenmama (bijna mensenmama) aan de kant sta. En dan kan ik zelf volgend jaar lekker starten *\o/* .

Joy staat er prachtig bij, een knappe, goed in elkaar gezette, quarter dame. Iedere keer als ik naar haar kijk word ik weer verliefd! <3
Afbeelding

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:28

Heerlijk paard. En ik geniet altijd van je posts :D

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:48

Fijn om te lezen dat alles goed gaat met jou en Joy (en de nieuwe bijrijdster). Ik wil nog steeds wel in je fanteam met een "Go Joy Go" T-shirt aan. Ga ik me aan de kant vreselijk staan te misdragen als Joy en haar handler/rider aan de beurt zijn bij een wedstrijd. Doe jij gewoon net alsof je er niet bij hoort. (Moet je kind toevallig net even heel veel aandacht of zo.)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 13:26

sevke schreef:
Heerlijk paard. En ik geniet altijd van je posts :D


Dankje! :D


Hahaha is goed hoor Maflinger, en dan doe ik gewoon met je mee <<)

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:57

Fijn dat alles goed gaat!
Het wordt al heel wat, wel beter voor haar die ijzertjes.
Super ook dat de bijrijdster ook lekker gaat.
En het is natuurlijk altijd leuk om een reden te hebben voor een nieuwe garderobe.. }>

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 09:26

Haha ja dat vindt Joy blijkbaar ook :o :')

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 17:19

Iemand een beetje down misschien? Even hiernaar kijken:

Afbeelding
Je glimlacht he?
Astu! Gratis en voor niets, we noemen het: "Some Joy brought to you by... Joy!"

:D *\o/*

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:52

Heerlijk koppie!!

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:46

Fantastisch <3

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:49

Met deze Joy heb je geen dirty mind meer nodig. :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 22:36

Ik bedoel maar :D

Ik word er dus gewoon vrolijk van. We doen erg ons best het Joy naar de zin te maken en als je dit terugkrijgt is dat goud _/-\o_

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:04

Een blij paard is een blije baas.

Ik had gisteren ook zo'n pretletter. Arabisch typje is zeer duidelijk in haar communicatie en was de laatste tijd nogal bijterig. Gisteren tijdens de dubbele longeles hebben we haar eens flink laten rennen om de negatieve energie er een beetje uit te krijgen. Als afsluiter een keer met haar door de bak gedraafd aan een los halstertouwtje. Dat vindt ze geweldig. Ik ben vooral bezig met voorwaarts rennen en zij komt dan gezellig mee. Hoe ze dat precies doet, kan ik niet zien, ik moet zoals gezegd goed vooruit kijken en zorgen dat ik niet op mijn plaat ga, maar volgens ooggetuigen wordt ze groots en meeslepend in haar bewegingen. Oortjes gaan erop, ze gaat enorm bewegen en haar staart gaat als een vlaggethe omhoog. Kortom het smaakt voor haar naar meer. Beetje jammer dat ik me de pootjes uit het lijf ren en na elke 20 meter rennen even bij moet komen maar we hebben een mooi begin gemaakt met "samen spelen". Eens kijken hoe ik dat wat kan uitbouwen zodat het leuk en veilig blijft.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 23:22

Oh dat klinkt leuk! En ik snap je, met de showmanship sta ik ook regelmatig even uit te puffen terwijl Joy naast me staat te kijken met een blik van, "joh ik was nog niet eens begonnen". Maar zij hebben dan ook 4 benen. Dat is mijn verdediging :+

Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie die bak rondsjouwen met z'n tweetjes! Maar iets zegt me dat ik dat in ieder geval nu nog niet te zien ga krijgen :o :D

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:33

Niet alleen heeft arabierig typje 4 benen tegenover die 2 van mij, ze zijn ook nog eens veel slanker en langer. Dat ga ik dus nooit winnen.

Live aanschouwen hoe wij door de bak rondsjouwen gaat 'm inderdaad nog niet worden. Jammer. Tegen de tijd dat je kan komen kijken waggel je hopelijk meer dan ik.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 11:41

_O-

Ik denk dat dat wel goedkomt, ik zie mijn buik gewoon met de dag groeien op dit moment := <3

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 21:04

Even een mooi sneeuwplaatje en morgen weer een update :D <3

Afbeelding