Trick-Riding?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kirrr
Berichten: 6186
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Trick-Riding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 17:27

Op gispy kan je perfect terecht voor proefles trickryding.
Wat er verder leeft onder de mensen over rodeo (en de foutieve opvattingen over dit begrip) hebben absoluut niets te maken met de manege op zichzelf.
Er zijn niet veel plaatsen waar je het kan doen.
Ben je benieuwd? Kom dan eerst eens kijken naar de shows, daarin zie je alle trickriders aan het werk.
Op de site kan je de agenda vinden.
Volgend weekens in Neeroeteren bijvoorbeeld (niet ver van Brugge).
De eerste lessen (zelfs de eerste maanden) stellen natuurlijk niet veel voor.
Er is zit veel techniek ed achter.
En ook je paard kan je enorm helpen of net belemmeren in je proces.
Indien je meer info wil mag je altijd pb'en of kom gewoon eens langs!

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw


Spoonwise
Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-12 19:52

Ik heb altijd veel geschaatst?
En er nog een soort diplomas voor gehaald ook nog :P

En Kirrr, ik heb dus geen trickpony..
Dat is redelijk belemmerend, maar een paard aanschaffen om eens iets uit te proberen..?
Hahaha..

Hachi of Silkenhome - [VOLG] Remus de Windsprite
FLG Gitana (paard/Gaited Baroque horse)

Survivor of the Mongol Derby 2019

alyel
Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:41

Akeyti, Kirrr bedoelt niet dat je zelf een moet aanschaffen. Op de gipsy horses krijg je een paard dat gewend is trick te doen voor de les..(tenzij je met je eigen paard wil komen oefenen)

Paintless
Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Re: Trick-Riding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:38

zou het wel een stuk spannender worden als je het met je eigen deed :P

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Spoonwise
Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Trick-Riding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-12 10:42

Zou willen dat ik er een had :)

Hachi of Silkenhome - [VOLG] Remus de Windsprite
FLG Gitana (paard/Gaited Baroque horse)

Survivor of the Mongol Derby 2019

secret1
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:50

Hallo

Wij wonen helemaal in het uiterste puntje van het noorden boven groningen, nou willen wij heel graag trick riding leren, wij doen al een aantal jaren aan voltige. Helaas is er hier in de buurt niets op het gebied van trick riding te krijgen. We zijn zelf al wel bezig met een western zadel, maar een trick riding zadel zou toch wel ideaal zijn. Wij hebben tinkers dus de paarden zijn zeer rustig om het op te leren, zijn echt bom proef en zijn zeer stevig gebouwd en worden al gebruikt om voltige op te doen. Nu is mijn vraag heeft iemand een 2e hands trick riding zadel of weet misschien iemand waar ik die kan kopen.
Alvast bedankt

xJolijn
Berichten: 2932
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:11

Die zal je niet zo snel vinden, helemaal niet in Nederland :P
Je bent dus wel op de hoogte dat tricken met een westernzadel erg gevaarlijk kan zijn/is?

Je kunt Arthur vragen of ze binnenkort een zadel gaan vervangen maar ik geef je een hele kleine kans.
Je kunt vrijwel nergens een tweedehands zadel krijgen (helemaal in NL niet) en als er een is, zijn ze vaak zo weg helaas.

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/

Surprise_Boy
Berichten: 498
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Ergens in de prehistorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:00

Nina's zadeltje is wel redelijk oud Jolijn, misschien dat dat een optie is...
Het hangt echt van je budget af, Arthur had wel een nieuwe liggen geloof ik nog maar hij koopt meestal Veach en dat is het duurste merk wat je kan krijgen qua trick zadels dus ja, dan zit je wel rond de 4 á 5000 euro en heb je verder geen straps :+

Als je het echt wil proberen kan je een Western Stage Props kopen (http://www.westernstageprops.com/miva/m ... y_Code=TRS)
maaaaar daar zit echt een héle grote maar aan, het zijn de net-aan zadels, onder dat budget ($1800,-) is niks veiligs, je hebt ook $700,- zadels die al uit elkaar vallen als je er alleen al naar kijkt, die zijn in prijs verhoogd laatst :+
Bij WSP is probleem dat het niet met de hand gemaakt wordt, dus er zitten vaak foutjes in. Die corrigeren ze wel, maar dan moet je hem weer terugsturen eerst en dat ligt wel rond de $725,- shipping costs.

Zadelmaker die ik gebruik heeft er één gemaakt waar de horn van afgebroken is, wat dus echt níet hoort te gebeuren! Ook schroefjes los etc...
Hij maakt mooie zadels, dus als je er voor wilt gaan even doorsparen en voor $3000,- heb je een basic kleurtje maar wel goede kwaliteit en om mee te beginnen een hippodrome-, drag strap en tail drag straps dus ben je wel even mee zoet. Reken dan dus wel zo'n €3000,- i.v.m. verzenden... (http://www.sherersaddlesinc.com/aboutrls.html) Hij bouwt ook voor de pro's in Canada en Amerika en heeft er 10 voor Cavalia gebouwd, qua kwaliteit zit je dus wel goed! :D Daarna worden ze gewoon duurder, denk aan Jerri Duce Phillips en dán Veach, eerste is $4700 dollar ongeveer voor compleet zadel, Veach hetzelfde voor kaal...


Westernzadel echt mee oppassen, met een goed merk kunnen de beginselen wel redelijk opzich, maar ze zijn er gewoon niet op berekend...
Basis kan wel, maar dingen als full fender zijn levensgevaarlijk, je fenders scheuren af en in die trick is dat alles waar je aan hangt...
Bovendien, áls je de goede straps hebt uit Amerika/Canada is de bouw van zo'n westernzadel veel groffer, een trick riding zadel is vlakker.


Het is gewoon een dure sport, en je moet echt geluk hebben qua zadels... ik heb nog één van de laatste ouwe zadeltjes van Arthur, meer onderhoud en meer centjes kwijt maar ik kan niet een duur zadel kopen in ene :')
Sowieso rekening ermee houden dat je straps wel uit de USA moet laten komen ($47,- verzenden), die worden alleen daar gemaakt dus er komt nog wat bij buiten een zadel, tenzij je er één compleet kan krijgen :P

Succes! Als je nog vragen hebt hoor ik het wel :)

Never regret anything you have done with a sincere affection; nothing is lost that is born of the heart. ~ Basil Rathbone

xJolijn
Berichten: 2932
Geregistreerd: 15-03-09

Re: Trick-Riding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:59

Overigens, nu ik even nadenk, zal een trick zadel (waarschijnlijk) aan de smalle kant zijn voor een Tinker, helemaal als het een beetje een ronde is :D

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/

Surprise_Boy
Berichten: 498
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Ergens in de prehistorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:07

Dan wordt 't custom made bij Sherer's of Veach's... Daar zijn geen tweedehandsjes van vrees ik -O-
secret1, zijn jouw tinkers heel breed? Want quarters zijn ook niet altijd de smalste, dus als je een redelijk smalle tinker hebt heb je een miniscuul kansje...
Anders wordt het echt om een grotere boom vragen ben ik bang.

Never regret anything you have done with a sincere affection; nothing is lost that is born of the heart. ~ Basil Rathbone

xJolijn
Berichten: 2932
Geregistreerd: 15-03-09

Re: Trick-Riding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:12

Idd :j
Want trick zadels worden in principe maar in één standaard maat gemaakt.
Behalve voor 1 Shetlander is er een minizadeltje :D

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/

Waldemar
Berichten: 59
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 07:55

In omgeving Tilburg/kaatsheuvel kan ook les worden gevolgd, dit wordt gedaan door een fransman die jong en oud les geeft. Wel in Engels dus.....ben onlangs zelf begonnen met lessen voltige/trickriding op mijn eigen paard. Deze bleek het ook erg leuk te vinden.
Voor meer informatie kan je mij een PB sturen :)

Waldemar: L1+12
Wirbelstein van de Haflingerborg X Starwin
www.damadhorseshow.com

Surprise_Boy
Berichten: 498
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Ergens in de prehistorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:58

Is dat dan kozakkenvoltige (Kaatsheuvel en fransman klinkt alsof het iemand van Raveleijn is?)? Of echt Amerikaans trick riding?
Leuk he hoe leuk die paarden dat vinden, heerlijk gas geven! :D

Never regret anything you have done with a sincere affection; nothing is lost that is born of the heart. ~ Basil Rathbone

Waldemar
Berichten: 59
Geregistreerd: 27-01-06

Re: Trick-Riding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:05

amerikaans trickriding ;) Hij heeft idd bij Raveleijn gewerkt maar zag daar geen uitdaging in. Is nu voor zichzelf begonnen, ontwikkelt nu zijn eigen shows en geeft les en traint jonge paarden. Dat hij bij Raveleijn heeft gewerkt zegt niks over hetgeen wat hij zelf kan ;)

Waldemar: L1+12
Wirbelstein van de Haflingerborg X Starwin
www.damadhorseshow.com

Spoonwise
Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Trick-Riding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-13 09:55

Heel erg bedankt voor de reacties! Ik zou heel graag nog een keer naar Noord-Holland afreizen, maar het is zo'n end voor mij... Het is bijna niet te doen..
Nogmaals sorry hiervoor :/ En, Surprise te koop? :O Sterkte met de verkoop van je prachtige paardje

Hachi of Silkenhome - [VOLG] Remus de Windsprite
FLG Gitana (paard/Gaited Baroque horse)

Survivor of the Mongol Derby 2019

Spoonwise
Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Trick-Riding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-13 09:58

Die :O moest een poppetjes zijn die : O deed...

Hachi of Silkenhome - [VOLG] Remus de Windsprite
FLG Gitana (paard/Gaited Baroque horse)

Survivor of the Mongol Derby 2019

Surprise_Boy
Berichten: 498
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Ergens in de prehistorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:21

Nee zegt niks nee, maar omdat ze daar kozakkenvoltige doen en hij Frans is lijkt me dat dan logischer dan de Amerikaanse trick riding :Y)
Raveleijn lijkt me inderdaad geen uitdaging, ze doen ook maar twee stunts per keer p.p. volgens mij, of in ieder geval erg weinig.
Ben benieuwd, ik ben ook met iemand bezig in die buurt die ongeveer hetzelfde doet dus het wordt druk straks! :D

Het is inderdaad ver... jep, Surprise te koop ja, als ze iets niet wil heeft ze bedacht om heel dominant te worden, en daar ben ik niet zo een held mee.
Zeker wanneer ze zoiets op show uit gaat spoken (ze wil geen moment alleen zijn eigenlijk) vind ik het gewoon te gevaarlijk, dan heb ik er ook geen plezier meer in om met haar te werken. Zij ook niet met mij dus tja :Y)

Never regret anything you have done with a sincere affection; nothing is lost that is born of the heart. ~ Basil Rathbone

lisaxlove8
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 00:27

Heeft iemand nog ideeën voor trickriding lessen?
Ik ben nu ook opzoek...
Ik ben 16 jaar oud en 1,66 lang.
Ik hoor het graag als iemand iets weet.
Mvg lisa.

AnneMK
Berichten: 1
Geregistreerd: 09-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 16:05

Weet iemand een manege waar je kunt leren trickriding ik woon rond Breda

Spoonwise
Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Trick-Riding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 16:46

Ha leuk dat dit topic weer een reactie gehad heeft! Zelf weet ik niet wie of wat er nu nog aan tricklessen doet, ik weet dat er in Kaatsheuvel volgens mij wel mogelijkheid is, zoiets had ik eens gehoord via de mensen waar ik les heb op boogschieten(te paard), is dat voor je te doen?

Hachi of Silkenhome - [VOLG] Remus de Windsprite
FLG Gitana (paard/Gaited Baroque horse)

Survivor of the Mongol Derby 2019


Surprise_Boy
Berichten: 498
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Ergens in de prehistorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:42

In Kaatsheuvel geeft Damien Madiot inderdaad les in kozakkenvoltige. Dat is ook de enige die veilig materiaal heeft, dus eigenlijk je enige optie vrees ik.

Trick riding is hier een hele kleine sport. Voor echte lessen moet je helaas naar de VS gaan, of kozakkenvoltige gaan doen als Damien tijd heeft.
Zoek echt iemand die verstand van zaken heeft. Dat iemand weet hoe je ongeveer naast een paard moet hangen of erop moet springen betekent niet dat diegene weet wat er allemaal fout kan gaan, waardoor dit gebeurt en hoe je jezelf redt in geval van nood. Een ongeluk zit echt in een klein hoekje en als het fout gaat in deze sport, dan gaat het ook goed fout. Wat mij betreft zou iemand die les wil geven in trick riding hier altijd van op de hoogte moeten zijn en het juiste materiaal moeten hebben, maar dit gebeurt jammer genoeg niet.

Never regret anything you have done with a sincere affection; nothing is lost that is born of the heart. ~ Basil Rathbone


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimvicious en 11 bezoekers