Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
rainbow8
Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:02

Waarom gaat je paardje met pensioen??

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

Delaja
Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:27

rainbow8 schreef:
Waarom gaat je paardje met pensioen??


Na een tijdje vage klachten heb ik haar hele bovenlijn vrijdag op de foto laten zetten en zijn er echo's gemaakt van o.a. de SI gewrichten. Ondanks dat ze tot redelijk recent eigenlijk altijd heel fijn heeft gelopen blijkt ze behoorlijke artrose, kissing spines en spondylose te hebben in de lage hals, midden rug en het linker SI gewricht. Met osphos injecties is de verwachting nog maar 3 tot 5 jaar comfortabel als grasmaaier...

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:24

Delaja schreef:
Na een tijdje vage klachten heb ik haar hele bovenlijn vrijdag op de foto laten zetten en zijn er echo's gemaakt van o.a. de SI gewrichten. Ondanks dat ze tot redelijk recent eigenlijk altijd heel fijn heeft gelopen blijkt ze behoorlijke artrose, kissing spines en spondylose te hebben in de lage hals, midden rug en het linker SI gewricht. Met osphos injecties is de verwachting nog maar 3 tot 5 jaar comfortabel als grasmaaier...


-O-

Zo das even goed klote zeg!

rainbow8
Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:35

Delaja schreef:
rainbow8 schreef:
Waarom gaat je paardje met pensioen??


Na een tijdje vage klachten heb ik haar hele bovenlijn vrijdag op de foto laten zetten en zijn er echo's gemaakt van o.a. de SI gewrichten. Ondanks dat ze tot redelijk recent eigenlijk altijd heel fijn heeft gelopen blijkt ze behoorlijke artrose, kissing spines en spondylose te hebben in de lage hals, midden rug en het linker SI gewricht. Met osphos injecties is de verwachting nog maar 3 tot 5 jaar comfortabel als grasmaaier...

Dat is zwaar klote -O-.. Hele dikke knuffel, zowel voor jou als je paard :(:)

Wat zoek je in je eventuele nieuwe bijrijdpaard??

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

DubbelFun
Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:20

@Delaja: die osphos injecties is ook geen kattenpis hoor. Die kunnen aardig wat bijwerkingen hebben o.a. maagzweren. Wel kl*te van je paardje ;(

Delaja
Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:48

DubbelDun schreef:
@Delaja: die osphos injecties is ook geen kattenpis hoor. Die kunnen aardig wat bijwerkingen hebben o.a. maagzweren. Wel kl*te van je paardje ;(


Net als de buut die ze nu krijgt... Maar ik heb weinig keus, zonder die injecties is de verwachting één jaar...



Wat ik zoek in een bijrijdpaard: Ik ben een fanatieke recreatieruiter dus buitenrijden is voor mij wel erg belangrijk. Een paard dat buiten betrouwbaar is, is dus wel een must. Een beetje lui of juist voorwaarts geen probleem, bokken en steigeren wel, ik heb een zwakke rug en het schiet er makkelijk in als een paard een goeie bok geeft. Verder maakt het me vrij weinig uit; ik red me prima in een engels zadel maar voorkeur voor western. Springen voor de lol vind ik leuk maar niet iedere week en zeker niet te hoog. Een keertje in de bak wat dressuur of westernoefeningen doen is ook leuk maar ook daar: niet iedere week.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:54

Ik denk dat Ermelo te ver is? Ik zou doordeweeks graag weleens met iemand samen naar buiten willen op onze paardjes. Wel rustig, want ze zijn al ietsje ouder.

Delaja
Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:58

Voor mij zeker te ver helaas maar wellicht zit er iemand meer in de buurt!

rainbow8
Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:19

Mijn paard verhuisd volgend weekend van Bennekom naar Wolfheze.. Ze is een stronteigenwijze appie.. Misschien heb je interesse en wil je eens komen kennismaken.. Of is Wolfheze te ver weg voor je.. Ik rij ook voornamelijk buiten.. Eens in de 2 weken les.. Dat is wel een vereiste.. Dat je met enige regelmaat les neemt bij mijn lesgeefmevrouw..

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

Delaja
Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:53

Dat is ook al te ver. Vanaf Ede best te doen maar vanaf mn nieuwe adres in Wehl niet...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 00:17

Delaja schreef:
Voor mij zeker te ver helaas maar wellicht zit er iemand meer in de buurt!


Nee, hier nooit iemand gevonden en ga er ook niet echt achteraan. Zeker western is hier heel dun bezaaid.

rainbow8
Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:16

Delaja schreef:
Dat is ook al te ver. Vanaf Ede best te doen maar vanaf mn nieuwe adres in Wehl niet...

Jammerdebammer

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

xxmyrtheexx
Berichten: 868
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: De Steeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:03

Delaja schreef:
Waar ik eerst dacht dat ik na mijn verhuizing opzoek zou moeten naar een nieuwe bijrijder, moet ik nu zelf opzoek naar een bijrijdpaard omdat mijn eigen paardje per direct met pensioen gaat...

Ik heb 20 jaar rijervaring waarvan 11 jaar engels en de laatste 9 jaar western. Ik ben nu 10 jaar in het bezit van een eigen paard dus weet wat er bij komt kijken qua verzorging e.d. Ik ben wel echt een recreatieruiter en heb totaal geen wedstrijdambities. Ik ga ook niet heel actief op zoek maar als er een leuk paardje voorbij komt dan heb ik zeker interesse. Omgeving Wehl of Velp-Rheden, voor één of twee keer per week.


Wat jammer om te horen van je paard! Mocht je een extra paardje tegen komen mag je altijd aan me denken! Ben ook nog steeds op zoek naar een paardje in omgeving rheden!

te_kla1
Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:43

Zoekende voor een bijrijdpaard omgeving Dokkum (Friesland) meld zich! :)

"Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow"

xLianneZorro
Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:51

Ik zoek nog iemand voor mijn paint merrie ze staat in Lemele, Overijssel.

Punky - Suave Chexibit Punk ♥

Pluizebolpum
Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:12

Ik weet dat het onmogelijk is maar probeer 't toch. In Lelystad, beetje beperkt qua vervoer (alleen fiets, wat krakkemikkig in de kop en 't lijf en aardig belegen), wel heel wat western en quarter ervaring (ook andere rassen hoor, maar de laatste jaren vooral quarters, sowieso heel wat verzorgervaring, inclusief geboorte, ziektes en zelfs het in elkaar knutselen van omheiningen). Rijden is leuk maar geen pre, kunnen paardsnuiven wel. Ben stiekem al blij als ik gewoon zo af en toe mee zou mogen om te helpen c.q kijken.

* Love Always 1991 - 2018 *

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:50


BESCHERM DE DIEREN TEGEN DE BEESTEN!!

Jody2004
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:15

bellizdej schreef:
Ik ben ook rustig aan opzoek naar een bijrijder voor mijn pony in de omgeving van eindhoven. Dus als iemand iets weet hoor ik het graag :o

Zoek je nog steeds naar iemand?
En waar ergens (welke kant van eindhoven) staat die?
Ik ben namelijk wel opzoek naar een vp <3

corine1981
stokpaard connaisseur
Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:44

Iemand die in omgeving Soest nog hulp kan gebruiken??

Koos paardloos :(

Emita
Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 18:56

Ik zag laatst op Facebook in de groep “western bijrijders gezocht/gevraagd” iemand uit Soest die een bijrijder zoekt voor haar quarter. Misschien kan je daar even kijken :)

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

corine1981
stokpaard connaisseur
Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:14

Heb je een linkje?

Koos paardloos :(

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:16

Hier ook nog opzoek naar een bijrijdpaardje in omgeving Den Haag :) Mocht het in de komende weken niet lukken ga ik sowieso kijken of ik hier in de buurt westernles kan gaan volgen. Had al gekeken naar Country Stables maar helaas zijn ze heel erg moeilijk te bereiken met het openbaar vervoer...

ChefsSpecial
Berichten: 2678
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:33

Tutti_Frutti schreef:
Hier ook nog opzoek naar een bijrijdpaardje in omgeving Den Haag :) Mocht het in de komende weken niet lukken ga ik sowieso kijken of ik hier in de buurt westernles kan gaan volgen. Had al gekeken naar Country Stables maar helaas zijn ze heel erg moeilijk te bereiken met het openbaar vervoer...


Is Woubrugge te doen voor je? Daar zit ook een westernstal

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:45

Helaas heb ik geen auto en is 't met het ov 1,5uur haha. Iets te gek.

Ga wel eens kijken of ik een proefles bij Western Riding Westland kan rijden. Dat is op Hippisch Centrum Westland.

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:43

Ik zoek ook weer iemand, regio winschoten. Stuur pb als je meer wilt weten!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers