(western) hoed met ingebouwde cap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sjors
Berichten: 13117
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 17:35

ik weet niet waar ze te koop zijn.
een keer was er wel een topic over een hoedje met een cap erin 'gebouwt', en daar hoorde ik bedragen van 600euro tot 4.800euro, dus erg dur


troi
Berichten: 16998
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 18:17

Bij dressuur ja, maar dit is de westernsectie. Daar zijn wat andere typen hoeden populair.. :D

tine10
Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-11 20:26

We hebben er 1 besteld voor ik geloof 90 euro. Dus dat gaat nog.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Paintless
Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:53

@troi: ik snap niet dat je het mooi vind. zelfs ik prefereer de cap dan.. maar het allerliefste nog gewoon de eenvoudige vilten hoed.. de echte..

@tine: je paarden voor landbouwwerktuigen? gaaf. heb je daar een foto van?
ik weet niet hoe dat zit met verzekering als je demo's gaat geven met dit calimero ding op je hoofd hoor. zou ik wel even uit zoeken als ik jou was.

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

tine10
Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-11 08:28

Demonstraties zijn niet bij verenigingen/maneges, maar bij dorpsfeesten.

Hier wat foto's:

Onze (nou ja, van mijn man) Groninger (4 jarige hengst) voor de maaier:
[ img ]

Mijn wedstrijdpaard (KWPN, 13 jarige ruin) voor de vorkjesschudder:
[ img ]

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Paintless
Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:01

wow.. dat ziet er super uit zeg.
waar houden jullie die demo's? als er eens een in de buurt is kom ik zeker kijken. (noord nederland/friesland)

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

tine10
Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-11 13:14

Als het goed is 18 september in Gieterveen (Drenthe). Wordt onze eerste demonstratie, maar er komen er vast meer.

Wordt hopelijk wel een heel vol weekend, hoop namelijk 17 september naar de hippiade mennen te mogen. :D

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

MarvanTom
Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 13:21

Paintless schreef:
ik weet niet hoe dat zit met verzekering als je demo's gaat geven met dit calimero ding op je hoofd hoor. zou ik wel even uit zoeken als ik jou was.


Geen idee waar jij je druk om maakt.
Wat uitzoeken dan? En welke verzekering?

Vooruit is niet altijd rechtdoor

Dani_
Berichten: 4087
Geregistreerd: 31-08-07
Woonplaats: Leiden

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 13:25


Paintless
Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:18

MarvanTom schreef:
Paintless schreef:
ik weet niet hoe dat zit met verzekering als je demo's gaat geven met dit calimero ding op je hoofd hoor. zou ik wel even uit zoeken als ik jou was.


Geen idee waar jij je druk om maakt.
Wat uitzoeken dan? En welke verzekering?



ik persoonlijk maak me ook niet druk. maar die dingen zijn niet CE erkend dus als er iets gebeurt kan de verzekering (ziekenfonds.. oid) erg vervelend doen. lastig als je alle kosten zelf moet betalen.

soms heeft een verzekering een clausule waarin staat dat als je met paarden aan t werk bent, je een CE erkende cap op moet hebben.

mij maakt het niets uit, desnoods doet ze het naakt.. alleen als iemand haar bijv. niet wil behandelen omdat ze geen cap op had, zou ik jammer vinden.

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Paintless
Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:20

MarvanTom schreef:
Paintless schreef:
ik weet niet hoe dat zit met verzekering als je demo's gaat geven met dit calimero ding op je hoofd hoor. zou ik wel even uit zoeken als ik jou was.


Geen idee waar jij je druk om maakt.
Wat uitzoeken dan? En welke verzekering?



trouwens.. waarom zo agressief?

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

MarvanTom
Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:52

Nee hoor, niet agressief, wel wat kort neergezet, lees ik nu terug.
Is absoluut niet zo bedoeld. ;)
Geen ziektekostenverzekering mag EHBO/ behandelings-kosten weigeren na een ongeval. Het is immers een verplichte verzekering.
Voor gevaarlijke sportbeoefening kan je je bijverzekeren; dan moet je eerder denken aan sky-diving enzo. Paarden staan daar niet bij. ;)
En dat is meestal een gestelde vraag bij een (doorlopende) reisverzekering, niet bij een standaard ziektekostenverzekering.

Even als voorbeeld: je rijdt met veel te veel alcohol op jezelf bijna te pletter tegen een boom.
Alle ziektekosten worden betaald, je hebt alleen je eigen risico.
Je autoverzekeraar daarentegen gaat wel moeilijk doen en terecht.
Schade aan je auto wordt niet vergoed, eventuele kosten van derden betalen ze wel, maar worden op jou verhaald.
Je weet namelijk dat rijden onder invloed strafbaar is.

Rijden met zo'n western calimerocapdinggeval lijkt mij veiliger dan met een baseball-cap, zie ook foto.
Dus geen verzekering die valt over dat ding, een baseball-cap geeft immers helemaal geen bescherming!

Persoonlijk vindt ik het echt nog niet zo slecht uitzien, hoor!
Een hele grote markt zal het misschien niet zijn, maar als een slim iemand zo'n ding importeert vanuit USA, aanpassingen maakt naar EU-standaarden en naar TNO brengt en CE goedkeuring krijgt, kan je misschien leuk zaken doen. :)*
Bestel je zo'n ding in Duitsland heb je tuv-kenmerk, da's zelfs nog strenger dan CE, maar in de regel is het zo dat alle EU-landen moeten voldoen aan bepaalde veiligheidseisen, dus dat zit wel goed. ;)

Vooruit is niet altijd rechtdoor

JohnnyReiner
Berichten: 397
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 16:32

Misschien kun je een hoed over de cap zetten, die andere dingen zijn niks en niet gekeurd.
Maar eh, je zit toch op een voertuig ? Misschien heb ik wat gemist, maar we hebben hier ooit in het verre verleden gemend en hadden dan geen cap op.
Moet je uiteraard helemaal zelf weten, maar ik heb er nog nooit van gehoord, vandaar. Je hebt hier de oogstdagen, ook demonstraties met oude landbouwwerktuigen, en koetsen, maar heb daar never iemand met een cap gezien.
Wel met lange rokken, hoge hoeden etc.

Heb nooit een cap op trouwens, maar heeft andere reden.

tine10
Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-11 16:58

Klopt, je ziet nooit iemand bij dat soort dagen met een cap op. Maar we hebben laatst een ongeluk gehad met de vorkjesschudder. Dus volgende keer gaat er wel een cap op. Zoals ik al schreef past dat niet erg bij de landbouwmachines, vandaar dat we nu een hoed hebben besteld bij spirithorses.
Dat andere mensen dat neit doen, kan me niet zoveel schelen. Heb maar 1 hoofd.

Een hoed over onze gewone cap is haast niet te vinden, die moet dan wel heeeeeel groot zijn.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

MarvanTom
Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:04

Oftewel: tóch een gat in de markt... :)*

Bij spirithorses staat er wel duidelijk bij dat deze niet is gekeurd. Erg netjes! :j
Maar nog steeds beter dan een baseball-cap of 'metzonderniks' lijkt mij.

Vooruit is niet altijd rechtdoor

JohnnyReiner
Berichten: 397
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:09

tine10 schreef:
Klopt, je ziet nooit iemand bij dat soort dagen met een cap op. Maar we hebben laatst een ongeluk gehad met de vorkjesschudder. Dus volgende keer gaat er wel een cap op. Zoals ik al schreef past dat niet erg bij de landbouwmachines, vandaar dat we nu een hoed hebben besteld bij spirithorses.
Dat andere mensen dat neit doen, kan me niet zoveel schelen. Heb maar 1 hoofd.

Een hoed over onze gewone cap is haast niet te vinden, die moet dan wel heeeeeel groot zijn.


Tsja, daar zeg je wat. Ik ben ooit een keer met een minitrekker omgedonderd, naar links, vanaf een schuin stuk grond, omdat ik teveel lading had gestopt in de frontladerbak.
En geen tegengewicht van achter....

Maar nu, zou toch wel vreemd zijn, met een cap op mijn John Deere :)

Maar je hebt gelijk, als je je daar veiliger bij voelt moet je dat gewoon doen.

DubbelFun
Berichten: 88597
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:36

@JohnnyReiner : daarom hebben ze bij échte tractors nou die rolbeugel verplicht gesteld ;)

@Tine10 : ik denk dat die leren hoed met hardschalen bolletje er in heel stoer staat bij die ouderwetse landbouwvoertuigen :D

Paintless
Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:42

nou ik vind het wel stoer.. en ik kom echt een keer kijken als het in de buurt is.

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

JohnnyReiner
Berichten: 397
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:19

DubbelDun schreef:
@JohnnyReiner : daarom hebben ze bij échte tractors nou die rolbeugel verplicht gesteld ;)

@Tine10 : ik denk dat die leren hoed met hardschalen bolletje er in heel stoer staat bij die ouderwetse landbouwvoertuigen :D


Een John Deere is toch een echte trekker :D Beter als die Chinees dieze tegenwoordig ook verkopen 8-)

DubbelFun
Berichten: 88597
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:27

Mijn tandarts heeft ook een échte Black & Decker, maar die gebruikt hem ook niet om een schilderijtje op te hangen ;)

JohnnyReiner
Berichten: 397
Geregistreerd: 30-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:44

Helaas heeft mijn ouwe Sjonnie D de geest gegeven door een kapotte brandstofpomp en rijd ik nu weer op een blauwe Jap :)

Maar wel heel mooi om te zien die oude werktuigen. Straks zijn hier de oogstdagen en zijn er ook weer demonstraties van dit soort zaken. En ouwe trekkers en het NK hooien, met de hand dan he dat hooien...
Kan er geen genoeg van krijgen dan, van het kijken naar die oude spullen, heel mooi.

AstridJ
Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:09

Ik heb ook zo'n cap met hoed. Ik gebruik 'm niet zo heel veel, alleen met lange buiten ritten. Dit is dus zo'n los bolletje met een australische leren hoed er overheen, het formaat valt wel mee vind ik. Nu heb ik ook niet zo'n groot hoofd dat scheelt ;)

[ img ]
[ img ]

http://www.level-upmagazine.nl Hét horsemanship magazine waarin o.a. dieper ingegaan wordt op R+ trainen, grondwerk, bitloos/neckrope rijden, gedrag, connectie & communicatie, welzijn en gezondheid. http://www.facebook.com/leveluphorsemanshipmagazine/
The Western Rider magazine, voor elke westernruiter! http://www.facebook.com/WesternRidermagazine/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:25

Oud toppic maar hier goed nieuws: hat-line.com
Hoed kiezen en bescherming in laten maken...... bescherming is veilig alleen niet met ok-stempeltje van de paardrijpolitie in Nederland. Maar het gaat om je veiligheid en met deze hoeden zit dat goed

troi
Berichten: 16998
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:06

He dat is leuk! Zit hier het VG1 keurmerk op?

Edit:
Hm even gekeken, volgens mij zitten hier 0 keurmerken op -O- . Dat biedt dus 0 veiligheid en dan kan je net zo goed een gewone hoed opzetten... Beetje gemiste kans..

Anoniem

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:14

https://hat-line.com/startseite1/inform ... twicklung/

Hier staat de norm/veiligheidseis beschreven. Er zit dus wel iets van een keurmerk op. EN-norm
De binnenschelp is ontwikkeld op een technische universiteit. Hoewel er misschien niet het nederlandse rijhelmenkeur op zit, zou het wel veilig moeten zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LibertyLucky en 47 bezoekers