(western) hoed met ingebouwde cap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tine10
Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

(western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-11 21:26

Hallo,

Ik kom hier even binnenvallen. Heb geen idee of jullie er al vaker over gepraat hebben (kan het niet zo snel vinden). Mijn man en ik zijn op zoek naar een soort westernhoed waar een ingebouwde veiligheidscap in zit. Enig idee waar ik zoiets zou kunnen kopen. Via google al een paar westernzaken bezocht, maar nergens iets kunnen vinden. Maar ze zouden wel moeten bestaan.

Hopelijk kan een van jullie me helpen.
Alvast bedankt.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


xShellie
Berichten: 1416
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Brabant

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:33

Ik heb ze wel eens gezien op internationale western wedstrijden voor de aller jongste ruitertjes, maar bijna niemand draagt ze aangezien ze zo verschrikkelijk lelijk zijn (persoonlijk vind ik dat je dan net op Calimero lijkt hihi)..
Ik ben tot nu toe ook nog geen westernwinkel in Nederland en België tegen gekomen die ze verkoopt.
En dat komt dan denk ik ook weer omdat niemand ze wil kopen.
De meeste mensen rijden óf met een hoed óf met een cap. Dat kleine plastic ding wat ze in een westernhoed stoppen en een 'cap' noemen, biedt volgens mij niet zo heel veel bescherming..

Mag ik vragen waarom je graag een westernhoed met ingebouwde cap zou willen? :)

Gebruikersnaam van YouthReiner naar xShellie

tine10
Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-11 21:36

We gebruiken onze paarden ook voor oude landbouwmachines. Een cap "hoort" daar dan eigenlijk niet bij. Maar is voor onze veiligheid natuurlijk wel beter. Gewoon thuis gebruiken we dan ook een cap, maar als we demonstraties geven, dachten we dat het dan misschien leuker is om een dergelijke hoed op te hebben.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

tamary
Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:01

Aantal fabrikanten hebben ze volgens mij weer uit het assortiment gehaald. Dingen beschermden de meest kwetsbare delen van het hoofd niet/niet genoeg en de hoed is door die cap mega groot.

Mischien dat je beter een cap kan camoufleren met een strohoed?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Margrietjuh
Berichten: 633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Fryslân

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:13

Deze caps zijn hier niet verkrijgbaar omdat ze niet goedgekeurd zijn. Een cap moet in Nederland (Europa?) een bepaald veiligheidskenmerk hebben. Dat hebben deze helm in hoed dingen helaas niet.
Er is ook al eens een discussie geweest ivm het verplichte showen met cap.
Wat je kunt doen is een cap met western uiterlijk zoeken, zoals de troxel helmen ;)

Live life.. Follow your dreams.. Never regret!

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:26

Ik heb er een via via, idd niet gekeurd. Wel een aussie hoed model (en dus niet USA) en idd groot, maar nog altijd een stuk minder lelijk dan een cap. Ik wil je via pb wel de gegevens geven van de leverancier.

quarterH
Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:52

ze bestaan zekwer wel. de italiaanse jeugd hebben ze vaak op, is volgens mij daar plicht ofzo.
dat zijn ook goed model hoeden wel dus geen aussies....

dus misschien eens i italie zoeken?

100% Reiner

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:59

quarterH schreef:
ook goed model hoeden wel dus geen aussies....


:')

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:32

Spirithorses verkocht ze vroeger, weet niet of ze ze nu nog steeds in hun assortiment voeren.
Kijk eens in hun webshop.

Dana 968 km klasse III
Tip-Top 526 klasse II
Klava 477,5 km klasse II
Jaimy 135 km klasse II

Edson
Berichten: 67
Geregistreerd: 07-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:55

Troxel heeft (of had) toch ook een saftey Cowboy Hat System in productie? Ik kan mij namelijk een topic uit het verleden herinneren. Je zou de leverancier van Troxel in Nederland eens kunnen benaderen.

Succes

cowboyberend
Berichten: 1339
Geregistreerd: 16-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:35

ik heb wel eens menners gezien met een goedgekeurde hoed , beetje zo'n australisch modelletje maar die cowboy kalimero dingen mag je hier niet gebruiken

Als je de tijd hebt om te zeuren en te klagen, heb je ook de tijd om er wat aan te doen

Wrong
Berichten: 8
Geregistreerd: 05-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:38

cowboyberend schreef:
maar die cowboy kalimero dingen mag je hier niet gebruiken


Wie zegt dat?
Buiten het feit dat het er totaal niet uitziet,mag je ze hier gewoon gebruiken.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:40

Je mag zelfs rijden met een papieren hoedje als je wilt, behalve op die evenementen en maneges waar een goedgekeurde helm verplicht is, want dat zijn ze vooralsnog niet.

Wrong
Berichten: 8
Geregistreerd: 05-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:45

Margrietjuh schreef:
Een cap moet in Nederland (Europa?) een bepaald veiligheidskenmerk hebben. Dat hebben deze helm in hoed dingen helaas niet.


Klopt niet.
De KNHS verplicht een CE/EN 1384.
Maar er zijn genoeg helmen en caps te vinden met een CE markering (waaronder de cap met hoed) die gewoon toegestaan zijn in Europa.

Wrong
Berichten: 8
Geregistreerd: 05-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:46

troi schreef:
Je mag zelfs rijden met een papieren hoedje als je wilt, behalve op die evenementen en maneges waar een goedgekeurde helm verplicht is, want dat zijn ze vooralsnog niet.


Niet helemaal correct.
Western evenementen hebben deze verplichting niet.

Mathilde
Berichten: 714
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:27

Wrong schreef:
troi schreef:
Je mag zelfs rijden met een papieren hoedje als je wilt, behalve op die evenementen en maneges waar een goedgekeurde helm verplicht is, want dat zijn ze vooralsnog niet.


Niet helemaal correct.
Western evenementen hebben deze verplichting niet.


Uhhh, en de L5 t/m L3 bij de WRAN dan O:)

Je mag trouwens op je hoofd zetten (of juist weg laten) wat je wilt. Of je nou een cap uit china,the USA of mars op je hoofd zet maakt helemaal niets of niemand uit. Zolang je maar niet deelneemt aan een evenement of rijd op een locatie waar een capverplichting (CE/EN 1384) geld.

UHG Grooming Supplies & Western Tack - oa Billy Royal, Cowboy Magic, showkleding en vele andere merken en producten. ** Boven de 30,- geen verzendkosten ** http://www.western-shop.nl
Officiële distributeur voor NL van o.a. Cruel Girl, Cinch, Cashel, Shapley's, Pegasus Airboots, Ultra, Billy Royal

Wrong
Berichten: 8
Geregistreerd: 05-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:36

Mathilde schreef:
Uhhh, en de L5 t/m L3 bij de WRAN dan O:)


hahahaha tja als de wran zo graag een cap verplichting wil om in een goed boekje te komen bij de KNHS (om aan te sluiten) en dan vervolgens krijgen te horen dat men (KNHS)aansluiting helemaal niet ziet zitten.
Tja hoe slim ben je dan.
Maar goed de leden geloofden het allemaal en nog steeds.

Wrong
Berichten: 8
Geregistreerd: 05-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:39

Mathilde schreef:
Je mag trouwens op je hoofd zetten (of juist weg laten) wat je wilt. Of je nou een cap uit china,the USA of mars op je hoofd zet maakt helemaal niets of niemand uit. Zolang je maar niet deelneemt aan een evenement of rijd op een locatie waar een capverplichting (CE/EN 1384) geld.


Ik schrijf toch net dat dit niet waar is.
Western is de uitzondering.(en western is meer dan WRAN L5*L4*L3)

Mathilde
Berichten: 714
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:44

Rustig maar :(:) Ik weet dat er (gelukkig) meer is dan de WRAN.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat er veel mensen blijven volhouden dat als je een cap op je hoofd zet in je 'vrijetijd', daar ook een certificaat aan moet hangen.

Ik heb even gezocht, en ze zijn er. Maar ik zou zo'n ding nooit op m'n hoofd zetten. Misschien dat het kan op een man met een flink hoofd, maar als je een beetje een vrouwelijke kaaklijn hebt gaat het niets worden:

Troxel Western Hat Helmet
http://www.rods.com/Troxel-Western-Hat- ... 11085.html

En een foto op iemands hoofd:

[ img ]

UHG Grooming Supplies & Western Tack - oa Billy Royal, Cowboy Magic, showkleding en vele andere merken en producten. ** Boven de 30,- geen verzendkosten ** http://www.western-shop.nl
Officiële distributeur voor NL van o.a. Cruel Girl, Cinch, Cashel, Shapley's, Pegasus Airboots, Ultra, Billy Royal

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:04

Ach, zo'n look of een champignon.. Ik heb dan liever dit hoor, en het is nog een stuk praktischer ook met regen en zonneschijn beschutting.

tine10
Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-11 12:05

Dank voor al jullie reacties. Ik vind die foto niet zo slecht hoor. Beter dan met een cap, dat past toch minder.


Edit: Troxel is niet meer leverbaar, staat op de site. Spirithorses heeft ze nog wel. Bedankt voor de tip.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:48

Toevallig dat ik vorige week bij Kraemer pferdesport was en daar bij de westernafdeling 'aparte' caps zag liggen. Toen ik het kaartje als, bleek dit inderdaad veiligheidscap te zijn voor onder de hoed (voldoet niet aan norm EN1384). Zie hier: http://www.kraemer-pferdesport.de/Einsa ... &ci=247569
Je moet er dus wel nog een hoed (maatje groter) bij kopen ;-)

MissYvette4u
Berichten: 2984
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:17

Ik heb ze ooit bij Arthur's Westernstore in Vorstenbosch gezien

Popstra
Berichten: 13712
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 16:47

jezus die foto zég!! :=

Ik l*l niet met de wind mee nee...

tine10
Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-11 17:30

Er kan een slotje op. Ik heb genoeg tips binnen. Allemaal bedankt.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers