(western) hoed met ingebouwde cap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:20

mdhm13 schreef:
https://hat-line.com/startseite1/inform ... twicklung/

Hier staat de norm/veiligheidseis beschreven. Er zit dus wel iets van een keurmerk op. EN-norm
De binnenschelp is ontwikkeld op een technische universiteit. Hoewel er misschien niet het nederlandse rijhelmenkeur op zit, zou het wel veilig moeten zijn.


Even gekeken. Ze schrijven dat ze voldoen aan de eisen voor een fietshelm + dat het bandje goed stevig zit. Er is een bijzonder goede reden dat paardrijdhelmen aan veel strengere eisen moeten voldoen dan een fietshelm en ik zou niet zo snel op mijn paard stappen met een fietshelm op mijn hoofd.

Maar misschien heb ik het niet goed gelezen?

Dat hoop ik want ik vind ze er wel heel tof uitzien als ik eerlijk ben :D


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:21

Wat ik begrijp is dat de EN norm de europese norm is en dat ze eerst de norm voor fietshelm hebben gehaald en nu met aanpassingen om hebben gezet naar de EN norm voor rijhelmen.

Uiteindelijk gaat het er om dat het veilig is, of er nu een europees, amerikaans of nederlands keur op zit (chinees keur zou ik wat minder serieus nemen...)

Anoniem

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:22

Ik zal er eens een mail aan wagen naar dat bedrijf... ze zijn idd mooi

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:25

Mee eens veiligheid staat bovenaan, als ik dan toch iets op mijn hoofd moet zetten dan moet het ook wel nuttig zijn :D

Als je mailt zou het fijn zijn te weten welke EN norm ze precies bedoelen, misschien de EN 1384 (dat is de cap norm tot 2014 geweest) maar er zijn een heleboel EN normen namelijk.

Anoniem

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:28

Mail is er uit!

Anoniem

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 13:52

Antwoord valt niet tegen! En lekker snel

Guten Tag,

der Helm-Hut entspricht der EN Vorgabe EN1384:2017. Dies ist die neueste EN. Wir senden in den nächsten Tagen die Hüte zum TÜV um noch einmal prüfen zu lassen ob wir in allen Punkten die EN1384:2017 erfüllen. Festigkeit, Durchschlag Steifigkeit konnten wir alles positiv testen. Für das Thema Dämpfung haben wir noch keine Teststation im Betrieb.

Mit reiterlichen Grüßen

Kurt@hat-line.com

Sure_lee
Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:10

Ik heb een rand laten maken die op mijn cap past. is misschien ook nog een idee....
[ img ]

Anoniem

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:25

Ook leuk, zo’n rand!

Sure_lee
Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:39

Ja, leuk he. Als je zoekt op facebook op 'helm hat' dan kom je degene tegen die ze maakt. Je kunt het helemaal zelf samenstellen.

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:03

Inderdaad, op fb maakt iemand randen voor caps. Ik vind die ook niet heel erg mooi, maar je hebt wel keuze. 1 keer een foto gezien waarvan ik dacht, dat vind ik wel leuk. Maar nog niets gekocht.

Ik heb alleen een paar hoeden 'just for fun', die staan goed, maar ik draag ze niet met rijden. En eigenlijk sowieso niet. Ze liggen gewoon op de kast. :+

Die helmhoeden van die Duitse site vind ik wat te duur. Ik koop nooit een cap boven de 50 euro en mijn huidige cap is ook al weer een jaartje of 8 oud en was 20 euro. Als je valt kun je ze toch weggooien (is me al eens overkomen). Ik zou dat zonde vinden van zo'n dure hoed. Maar ze ogen eigenlijk best goed.
Ik zie dat ze ook bezig zijn met een hoedje, als de prijs meevalt (zal wel niet), dan weet ik wat ik draag als ik weer eens dressuur ga starten.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

DubbelFun
Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:32

Die brede flappen om een hoed zijn alleen maar fijn als de zon eens laag staat en in je ogen schijnt :)

germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:05

DubbelFun schreef:
Die brede flappen om een hoed zijn alleen maar fijn als de zon eens laag staat en in je ogen schijnt :)

of met regen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

DubbelFun
Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: (western) hoed met ingebouwde cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:07

Dan rij ik niet :D Of ik moet al érg overvallen worden door een bui, maar ik check altijd Buienradar voor ik weg ga :)


germie
Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 10:09

DubbelFun schreef:
Dan rij ik niet :D Of ik moet al érg overvallen worden door een bui, maar ik check altijd Buienradar voor ik weg ga :)

Ik liever ook niet, maar inderdaad, soms word je overvallen. Ik had zondag hagel onderweg, ook niet zo fijn.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 9 bezoekers