Richtprijzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MGhorses
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-02-24

Richtprijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 14:10

Hallo lieve lezers,

Ik heb momenteel een quarter ruin van 3 jaar. Ik heb in mijn hoofd om een ander huisje te zoeken voor hem aangezien ik verder wil met een dressuur gefokt paard.
Nu ben ik alleen benieuwd waar de prijzen ongeveer liggen voor quarters. Om een inzicht te geven.

Het is een 3 jarige ruin van momenteel 1,50. Super lief in de omgang. Zit het liefste in je broekzak. Ook ben ik hem nu aan het oppakken onder het zadel en hierbij heeft die ook nog geen stap verkeerd gezet.

Helaas heeft hij geen papier en afstamming onbekend. Hij is wel 6 pannel getest en is hier helemaal gezond uitgekomen.

Wat zouden jullie zeggen wat de prijs voor hem zou moeten worden?

Inmiddels is hij alweer wat grijzer dan op de foto

Afbeelding

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 14:32

Zonder papier is een een reguliere e-pony ben ik bang. Vraag me ook een beetje af waarom je het een quarter noemt als je niet weet wat de afstamming is.

Geen idee wat daarvoor gevraagd wordt

MGhorses
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 14:42

troi schreef:
Zonder papier is een een reguliere e-pony ben ik bang. Vraag me ook een beetje af waarom je het een quarter noemt als je niet weet wat de afstamming is.

Geen idee wat daarvoor gevraagd wordt


Ik weet wat de afstamming is alleen dit staat niet in het paspoort helaas. Het is quarterxpaint.
Beiden ouders zijn inmiddels ook overleden dus wordt het vrij moeilijk om die er alsnog in te krijgen.

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 14:46

Zonder papier is het geen Quarter en ga je er zeker geen QH prijzen voor krijgen. (QH X Paint wordt trouwens ook niet als QH geregistreerd, tenzij de Paint ouder dubbel geregistreerd is). Waren de ouders wel geregistreerd, zo ja; weet je waarom jouw paard niet is geregistreerd?

Ik vrees dat je beter kan vergelijken met prijzen van andere papierloze 3-jarige ponies.

MGhorses
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 14:53

KSHancox schreef:
Zonder papier is het geen Quarter en ga je er zeker geen QH prijzen voor krijgen. (QH X Paint wordt trouwens ook niet als QH geregistreerd, tenzij de Paint ouder dubbel geregistreerd is). Waren de ouders wel geregistreerd, zo ja; weet je waarom jouw paard niet is geregistreerd?

Ik vrees dat je beter kan vergelijken met prijzen van andere papierloze 3-jarige ponies.


Dank je wel voor je reactie. Hier kan ik wat mee. =)

tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Richtprijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 15:38

Als de ouders wel papier hadden en je weet wie ze zijn, dan kun je volgens mij via APHA gewoon papier erbij krijgen aan de hand van DNA onderzoek. Als het goed is, is bij de APHA DNA van de ouders bekend omdat de fokker bij registratie haren moest mee sturen.
Ik zou hem op de foto laten zetten, zodat je niet voor verrassingen komt te staan bij een eventuele aankoopkeuring.

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Richtprijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 16:16

Het lijkt mij ook relevant in hoeverre hij zadelmak is. Dwz. klaar voor een B-proef en verkeersmak etc, of één keer opgezeten en verder groen, (of iets ertussen) is nogal een verschil...

En is hij 3 jaar in de zin van dat hij dit voorjaar 4 wordt, of is hij 1 januari 3 "geworden"?

MGhorses
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 10:41

IngeK schreef:
Het lijkt mij ook relevant in hoeverre hij zadelmak is. Dwz. klaar voor een B-proef en verkeersmak etc, of één keer opgezeten en verder groen, (of iets ertussen) is nogal een verschil...

En is hij 3 jaar in de zin van dat hij dit voorjaar 4 wordt, of is hij 1 januari 3 "geworden"?


Hij is dit jaar 3 en volgend jaar 4. Per 1 januari 3 geworden volgends de richtlijnen en in april is die geboren.
Heb er nu een paar keer opgezeten, dus zadelmak. Ik vindt wanneer je er een B proef enzo mee kun rijden dat die doorgereden is/wordt.

MGhorses
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 10:42

tienus63 schreef:
Als de ouders wel papier hadden en je weet wie ze zijn, dan kun je volgens mij via APHA gewoon papier erbij krijgen aan de hand van DNA onderzoek. Als het goed is, is bij de APHA DNA van de ouders bekend omdat de fokker bij registratie haren moest mee sturen.
Ik zou hem op de foto laten zetten, zodat je niet voor verrassingen komt te staan bij een eventuele aankoopkeuring.


Ga ik daar nog even naar kijken.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 10:55

In België had ik een mooie donkerbruine jaarling met superkarakter op het oog, dezelfde kruising, de papieren konden aangevraagd worden, ouders waren bekend.
Hier vroegen ze € 2500 voor, de jouwe is 3 dus hier kan je al rustig wat mee. Ik zou eerder voor een paardje als die van jou kiezen, quarters zijn jammer genoeg toch erg delicate paarden ondanks hun robuust voorkomen.

Mijn dochter heeft haar hart verloren aan een Lipizzaner van 20, dus heb ik bovenstaand veulen met een bloedend hart laten staan.