[VOLG]Ginny, van baby naar reiner

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

[VOLG]Ginny, van baby naar reiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-18 17:12

Althans, dat is dan toch uiteindelijk de bedoeling.
Ik rijd sinds 2012 bij trainingsstal Starnmeer. Hier heb ik een groot deel van mijn angst overwonnen en mijn man leren kennen. Hij rijdt ook Western.
In de zomer van 2017, toevallig waren we toen 5 jaar samen, grapte ik dat ik wel een paard wilde voor ons jubileum. Liefst een van de veulens, omdat we nog een kinderwens hadden op korte termijn en we op redelijke afstand van stal wonen.
Tot mijn verbazing zei mijn man niet direct nee. Tot mijn grotere verbazing zei hij even later zelfs ja.
Dus zodoende zijn wij sinds 14 augustus 2017 trotse eigenaar van Justmypartnergotagun, oftewel Ginny.
Ginny is geboren op 14 april 2017.

Mijn man is haar, met uitstekende begeleiding, de basis aan het bijbrengen. Dat wil zeggen, netjes meelopen, voetjes geven, vast staan etc.
Op dit moment heeft ze de taak om gras te maaien, ik ben in verwachting van een tweeling en die zwangerschap loopt niet helemaal lekker, waardoor ik oa niet zelf voor onze peuter kan zorgen. Hierdoor kan mijn man minder makkelijk naar stal. Gelukkig vermaakt ze zich prima in de opfok :) en gaan we van het najaar weer verder met het veulen ABC.

Desondanks vond ik het wel leuk om een volgtopic te maken want dankzij lieve stalgenoten krijg ik wel regelmatig foto's :D en ik ben gewoon heel erg trots op haar.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Sirius_ op 29-06-18 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt


Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [VOLG]Ginny, van baby naar reiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-18 17:18

Ja klopt! Zal het even aanpassen. Ze is inderdaad van 2017.

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-18 11:10

Gimme_Spurs schreef:
Knappe Ginny! Ik vul de fotodatabase graag aan :D

Dat mag <3

@Zamora officieel in week 34 maar we verwachten ze uiterlijk week 31 (en dat is echt aftellen :wow: )

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-18 10:53

Leuk volgers :D
Vandaag is mijn zusje mee naar stal om Ginny te bewonderen, en om op ons zoontje te letten. Ginny moet namelijk hoog nodig haar nagels knippen zoals ons zoontje altijd zegt :') en dat is eerder niet gelukt omdat en een jaarling vasthouden en op een peuter letten geen gouden combinatie is.
Maar extra bezoek dat levert wel weer plaatjes op
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [VOLG]Ginny, van baby naar reiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-18 17:28

@Emita toen ze het land op ging was ze 132. Hoe hoog ze nu is weet ik niet, ze heeft wel een groei spurt gehad (tussen de laatste twee foto's in mijn op zit een kleine maand en een flink aantal centimeters).
Man kan haar niet alleen meten, dus we wilden dat na het weide seizoen doen.

@Ponyqueen leuk dat je volgt! Ja ik vind het een heerlijke stal. Wie is je trainer?

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-18 17:35

Emita schreef:
Okee dan is ze dus groter dan Nova. Maarja haar opmeten lukt ook niet want ze lijkt dus steeds kleiner te worden := Hebben jullie haar uiteindelijk nog een dubbele registratie gegeven bij de APHA?
Ze moet ook flink groeien, heb je mijn man gezien? :p die moet niet mee kunnen skeeleren.
Dubbele registratie nog niet verder in verdiept. We wilden vooral vaker starten met haar in hand, voor de ervaring. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat een tweeling op komst de plannen iets heeft gewijzigd haha. Verder heb ik nog niet echt voordelen gevonden in de dubbele registratie dat ik zeg, ja dat moeten we doen.

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 09:26

@sanneloveyou leuk dat je volgt!

@Emita ik verwacht 148 ongeveer. Ik vind zelf 145 mooi maar voor mijn man hoop ik rond de 155. Al heeft hij een ruin gereden van 148 en dat ging ook best. Maar hij wil zelf ook wedstrijden starten, dan vind ik een klein paardje niet zo mooi. Aan de andere kant is het voor hem misschien wel makkelijk met trail, kan hij overal bij haha.

@Ponyqueen die ken ik niet :)

Ik kreeg de foto's van de shoot in mei binnen. Een voorproefje (Ik ben nu nog dikker, kun je nagaan haha)

[ img ]

[ img ]
Ik ben zo trots op haar <3

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 15:25

Wranglerbutt schreef:
Het knappe halfzusje van Purdey <3
Ik ben benieuwd hoe ze opgroeid!

Hey wat leuk, hoe is het nu met Purdey? Ben benieuwd hoe ze er nu uitziet, laatste topic was volgens mij met Purdey als handpaard.

Ginny haar itp topic <3
[ITP] Ginny (Justmypartnergotagun) in the picture

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 17:39

Blon_D schreef:
Jeetje wat leuk om weer iets van jou voorbij te zien komen! Weet nog dat jullie aan het daten waren joh :o inmiddels kinderen en je eigen paard super, geniet ervan.

Hey blast from the past! Hoe is het met jou dan.
Ja we zijn van ver gekomen haha, en allemaal dankzij de paarden <3 eigen paard kon dan ook niet uitblijven.


Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [VOLG]Ginny, van baby naar reiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 21:17

[ img ]toverbal met highlights. Ben benieuwd hoe licht ze nog gaat worden.

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [VOLG]Ginny, van baby naar reiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 21:07

Mijn man zou vandaag langs gaan om even wat met Ginny te ondernemen. Helaas was mijn buik wat onrustig en moesten we voor de zekerheid langs voor controle in het ziekenhuis. Dat liep dus even anders.
Toevallig kreeg ik van de staleigenaresse foto's, heel lief, gelukkig komt Ginny niets te kort O+
Ik zou graag zelf nog even gaan nu het gevaar voor vroeggeboorte geweken is maar mijn bekken instabiliteit laat de autorit niet toe.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [VOLG]Ginny, van baby naar reiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 22:43

Ja ze ziet er echt super uit, ben ik blij om. Ze krijgen nu onbeperkt bijgevoerd, land is echt kurkdroog.
Ik hoef gelukkig nog maar maximaal 3 weken dus het einde is in zicht.

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 17:24

[ img ]
Ik ben vandaag voor het eerst in bijna 4 maanden zelf weer naar stal geweest *\o/* alleen even de wei in, met 3 kleine kinderen is een jong paard niet handig. Zaterdag is de oudste bij zijn opa en oma, dus heb ik alleen de tweeling en kan mijn man mooi grondwerk basis doen :)
Maar wat is ze lief <3 en volgens mij gegroeid!

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 11:15

Vandaag even alleen geweest, mochten mijn 4 mannen thuis blijven :')
Ze staat nog heerlijk op het land, vermoedelijk tot eind oktober. En weer lekker verkleurd.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 11:24

Emita schreef:
Mooi tintje krijgt ze!

Ja in de zomer is ze bijna buckskin en in de winter bijna zwart haha. Lente rood en herfst donkerbruin. Ben benieuwd of dat zo blijft.

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 18:14

Mijn man is ondertussen elk weekend op stal. Grondwerk les met een manege paard en daarna vrijblijvend met Ginny aan de gang, wandelen, uit je privé zone blijven, vast staan en voetjes geven oefenen etc.
Het is zo'n lieverd <3

Ik ben vaak op de kinderen aan het passen, met goed weer gaan we met het hele gezin. Ik heb helaas nog steeds last van bekkeninstabiliteit waardoor ik er wat achteraan hobbel en op stal trut met dr maar meer zit er nog niet in helaas. Bovendien merk ik dat ik na een trap in het verleden en zo weinig met paarden doen wat onzeker ben geworden. Zodra ik weer goed op de been ben gaan we eerst aan mijn zelfvertrouwen werken. Komt wel weer goed en tot die tijd heeft mijn man de tijd van zijn leven haha.

Ze meet nu 140 schoft en 146 kont met 21 maanden dus hopelijk wordt ze redelijk aan de maat, maar het lijkt erop dat dat wel goed komt.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-19 09:10

[ img ]
Ze begint al een nette maat te krijgen.


[ img ]
Naambordje hangt eindelijk <3

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [VOLG]Ginny, van baby naar reiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-19 18:03


Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-19 22:14

2 jaar vandaag *\o/*
[ img ]

Die achterhand belooft nog wat :9k
[ img ]

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-19 14:17

Ik geef het updaten en laatste poging :')
sinds een paar weken is de zaterdag ochtend voor mijzelf en blijft mijn man thuis met de kinderen. Onder begeleiding van mijn instructrice pak ik Ginny nu af en toe zelf op zaterdag. Vandaag had ik mijn tweede grondwerk lesje.
Ik merk dat ik al een stuk zekerder word dus dit is echt goud waard <3

[ img ]

[ img ]

https://youtu.be/EHCSz0I0nOA

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-19 14:17

Kimvicious schreef:
Ginny is echt leuk! Een half zusje van mijn Bo <3
Wat groeit ze mooi! Ben heel benieuwd hoe ze uiteindelijk gaat worden!

Dankjewel <3 Waar komt die van jou vandaan?

Ik wil steeds minder updaten omdat er zo weinig animo lijkt te zijn maar aan de andere kant geniet ik steeds meer van haar en het grondwerk wat we nu wekelijks doen.
In de roundpen voel ik totaal geen angst meer, op het erf vind ik het nog wel spannend, maar we hebben vandaag even in de roundpen gewerkt, daarna helemaal afgespoten op de spuitplaats en vervolgens heb ik haar aan de hand droog gestapt. Met het laatste moet ik gewoon vertrouwen krijgen dat ze niet bovenop mij springt haha.

[ img ]

[ img ]


[ img ]

[ img ]

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [VOLG]Ginny, van baby naar reiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-19 11:43

Leuk om te lezen :D het voelde een beetje als een monoloog haha.

Emita ze is ook heel braaf. We zijn nu bezig met grondwerk los in de roundpen. Enige doel is op de hoefslag blijven lopen, tempo mag ze zelf bepalen (zolang het maar geen sjokken wordt want dan struikelt ze)
Ze wil wel van de hoefslag af en af en toe draaien maar is heel duidelijk in haar signalen; ze mindert vaart, beweegt haar oortje en haar voor of achterhand gaat minimaal naar binnen. Als ik dat tijdig zie hoef ik alleen maar met mijn vinger te wijzen of het stokje en dan gaat ze weer verder. Als ze stout is, is het tijdens het werk eigenlijk altijd miscommunicatie.
Mijn instructrice is bezig met grondwerk en heeft het haar heel goed uitgelegd. Super fijn dat ze dan vervolgens voor mij ook wil werken.

Ik ben echt vooral angstig voor de schrik reacties. Gisteren stapte ik op het erf met haar, tot er een merrie met veulen werd losgegooid. Dan bouw ik al spanning op want die hebben altijd de dolle 10 minuten, wat als Ginny mee wil doen. En door mijn spanning wordt zij ook nerveus.

Maar goed ik heb nog maar 3x met haar gewerkt dus we komen er wel haha.

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [VOLG]Ginny, van baby naar reiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-19 17:42

[ img ]
[ img ]
Vandaag de boel de boel gelaten en heerlijk met het hele gezin naar stal geweest. Baby's in de wagen, peuter op paarden bloemen jacht :') en man wat grondwerk. Ik vind haar naast mijn man maar klein maar op stal zeggen ze dat ze behoorlijk breed is voor een tweejarige haha. Dus ik ben benieuwd.

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [VOLG]Ginny, van baby naar reiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-19 18:51

Wat leuk al die (nieuwe) volgers!

@melissa0304 tot nu toe gaat ze hard in de achteruit als ze schrikt. Of ze verstijft of doet een drafpas. Nog geen gekke dingen, maar ik heb het hart dan in mijn keel. 2 jaar geleden alweer liep ik met een paard dat schrok van een kat, naar voren sprong en naar achteren trapte en daarmee mijn arm brak. Kon het paard niets aan doen en ik ook niet maar sindsdien ben ik wel erg gespannen, niet alleen bij mijn eigen jonge paardje maar bij alle paarden die ik niet goed ken. Terwijl Ginny super zoet is. Vorig jaar bracht mijn man haar voor het eerst naar het land, en was als laatste met losklikken. De kudde was al dol weg gegaloppeerd en Ginny bleef braaf staan wachten tot mijn man het commando gaf dat ze mocht gaan. Zo is ze <3

Maar ik wil niet mijzelf forceren en ben lekker onder begeleiding met haar bezig. Merk dat ik steeds zekerder word gelukkig.

Sirius_
Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-19 15:46

[ img ]
[ img ]
Deze foto's kreeg ik van een stalgenootje. Jut en jul. Lekker op het land staan opbouwen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers