[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 16:45

Leuk! Ik ben ook vrij fanatiek met de in hand dingen bezig, dus leuk om te mogen volgen hoe jullie het gaan doen samen.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!


Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:30

Gimme_Spurs schreef:
Leuk Rije! Welke methode(s) gebruik je?


Mijn eigen :D Ik heb alleen les onder het zadel, dus doe de in hand dingen zelf. Ik heb veel filmpjes gekeken, en af en toe een lesje meegepikt van trainers, maar grotendeels ben ik zelf aan het knutselen. Ik weet waar ik naartoe wil en dan bedenk ik hoe ik daar het beste kan komen en wat het beste werkt bij mijn paard. En dat gaat tot nu toe heel redelijk. Zou er best echt les in willen hebben, maar dat wordt me financieel een beetje te gek. Dus dan maar zo.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:15

Vooral zorgen dat je het speels houdt met zo'n baby. Ze hebben maar een korte concentratieboog, dus hou het kort.

Opstellen voor de halter mag je de voetjes zelf verzetten toch? Dat hebben ze bij de Arabieren niet, dus ik oefen alleen voor de showmanship. Opstellen daarvoor heb ik hem aangeleerd dat ie alleen de voeten aan mijn kant mag bewegen. Supermakkelijk, want uiteindelijk weet je paard dat het alleen om die voeten gaat, zijn linkervoeten dus, en laat ie rechts hopelijk netjes staan. Je past de positie van de linkervoeten dus aan aan de rechtervoeten.

Ik begin met achter, en pas als die naar mijn zin staan ga ik naar voren. Verschil tussen achter en voor doe ik in het begin door hoofd laag te vragen, zodat de balans naar voren gaat en achter dus 'vrij' komt. Vóór precies andersom: hoofd iets hoger zodat lichaamsbalans naar achteren gaat en de voorkant 'lichter, vrij' komt. En dan zachtjes met de ketting als een soort joystick de voeten proberen te bewegen. Alléén de voeten aan jouw kant dus.

En geduld trainen is ook een dingetje, want het valt mij op shows altijd op dat die halterklasses heeeel lang kunnen duren, zeker double judged. En al die tijd moeten ze wel stil kunnen blijven staan. Maar dat komt met de tijd vanzelf.

Veel plezier! *\o/*

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers