[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:58

Je hebt zeker een mooi plekje! Ik vind het knap dat je dat zo kunt combineren met je baan.

Mijn vorige paard Kid was ook veel groter, die was ook zo rond de 1,50.
maar deze heeft een hele grote persoonlijkheid dus dan merk je niet dat ze zo mini is. Ze is ook heel breed, er ligt een full quarter zadel op.
Laatst bijgewerkt door justkid op 11-10-21 21:03, in het totaal 2 keer bewerkt

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:59

Die kleine formaatjes noem je toch gewoon pony, haha.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:00

Het is best pittig. Maar daarom verdelen we de klussen wel. Op woensdag (is mijn vrije dag) en in het weekend doe ik het grotere onderhoud. En de rest van de dagen ook alleen mesten en voeren. Op dinsdag heb ik altijd ‘vrij’. Dan ga ik niet.
En zo is niet kunnen rijden wel een voordeel :o
Op maandag, donderdag en vrijdag ga ik meteen na mijn werk. Ik ben vaak om 4 uur klaar, dus dat is wel te doen :j

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:01

Ja B/C pony geloof ik. maar ik ben niet zo thuis in de "Nederlandse" paard/pony maten

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:08

PP is idd 'best' veel werk. Als ik bij ons het werk alleen doe ben ik zo 3 uur bezig, en dan moet ik nog wat met mijn paard doen. :D maar het is heerlijk, ik geniet er ook van. Ik ben ook gewoon veel tijd kwijt aan genieten en paarden kijken :+

Rijden moet idd niet gelukkig, dat is ook wel een beetje mijn motto. :D Ik doe net zo lief wat anders. Maar dat riep ik nu al 2 weken en dat schiet ook niet zo op. :+ Ik leg de lat onbedoeld vaak heel hoog, ben heel zelf kritisch en verlies dan het plezier. En dat is ook niet eerlijk naar mijn paard. :) dan is het juist weer beter om even ergens anders op te focussen.

Maar hij is wel lievvv <3
Afbeelding

Quarters zijn gewoon paarden, hoe groot of klein ze ook zijn. :j Elsie is groots in andere dingen!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:44

Oh ik wilde dat ik je kon helpen Marilon, maar het is vooral een groeireis met jezelf.
Wat voor eisen stel je op zo'n moment aan jezelf waar je de motivatie/plezier door verliest?

Toch is uiteindelijk het rijden wel waar ik het meest van geniet. Ik moet ook echt wel drempels over om weer met Elsie het bos in te gaan, maar ik ben altijd blij wanneer ik het heb gedaan.

Kid was op zich veel betrouwbaarder en rustiger maar toch voel ik me op Elsie beter. En dat ligt aan Elsie.
Kid was van binnen altijd bang en die vertrouwde helemaal op mij.

Elsie is voor de duvel niet bang, die heeft heel veel zelfvertrouwen. Maar die is ook echt een baasje en wil bepalen. Dat is op een heel andere manier een uitdaging. Die moet ik letterlijk een losse teugel geven en dus vertrouwen om het tempo te kunnen bepalen.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 07:49

justkid schreef:
Ja B/C pony geloof ik. maar ik ben niet zo thuis in de "Nederlandse" paard/pony maten

Ja precies. Maar zijn ze wel sterker dan een gemiddelde pony? Want volgens mij zijn ze nog wel vrij breed.

Ik zat laatst met mijn 1.82m op een fjordje van 1.38m en dat ging prima, op foto's zag het er best goed uit. Wel had ik weinig hals voor me. :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:01

Dat klinkt niet alsof het er okee uitziet...heb je een foto?

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:06

Het ligt erg aan de pony én de ruiter. Mijn paard ( ;) ) is 1.46m hoog maar mijn vriend van 1.83m kan er ook best op rondrijden. Maar hij is wel atletisch en niet zwaar.
Afbeelding
(Beetje gekke foto maar voor het idee).

Je moet je wel altijd afvragen óf het echt kan. Lengte zegt niet alles namelijk.


@JK het is ook echt een raar psychologisch iets hoor. Het komt ook wel weer goed, maar ik heb wel begeleiding nodig. Daar ben ik een beetje zoekende in. :)
Aan de pony ligt het niet, zet er iemand op die een andere mindset heeft en hij loopt echt heel gaaf. :j

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:18

Dat lijkt inderdaad helemaal niet raar.

Noisy

Berichten: 5402
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:29

Fijn dat je met Elsie weer op pad kunt JK en dat dribbelen ken ik ook maar al te goed :') Mijn merrie had ook altijd haast!! haha, dat werd net een IJslander, vooral als we weer richting huis gingen _O-

Leo, rustig aan en vooral lekker genieten van je paardje.

Over stalling...Wij gaan weer verhuizen. Hoe fijn het ook is om dicht bij het bos te staan, onze paardjes zijn hier niet echt happy. Te groot, te veel en dat is aan ze te zien. Ze komen bijna niet aan terwijl er zeker een kilo of 25 nog bij mag en ze krijgen zelfs onbeperkt hooi bij.
Nu hebben we een plekje gevonden wat lekker kleinschalig is. Hier zijn we al eens langs geweest maar toen was er helaas geen plaats. Volgende week gaan we om.
Met Rudi gaat het dus nog steeds niet goed e niet lijkt nu ineens weer te verergeren. Hij staat nu apart met zijn zus en ik ga vandaag bellen voor een uitgebreid kreupelheidsonderzoek. Hopelijk is het niet al te ernstig ;(

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:46

Wat een prachtig plekje toch Daihyo!

JK wat een leuk pittig ding is Elsie toch <3 ik houd wel van kleine paardjes haha.
Mijn man is 186, en zag er niet heel verkeerd uit op Ginny al vond ik haar toch net te klein met 145. Hij rijdt nu een ruin van 153 ofzo, dat staat toch mooier. Hij is niet slank maar kan wel erg goed rijden dus zit de paarden niet in de weg. Ik hoop wel dat Luna ook tegen de 155 wordt. Voor hem. Van mij mag ze 140 blijven :’)

Noisy nee wat doet Rudi nu! Ik hoop echt dat het onschuldig is, misschien gecombineerd met niet helemaal op zijn plekje zijn. Ga heeeel hard voor jullie duimen!

Hier eindelijk relatief goed nieuws. Ginny mag na bijna een jaar op stal te hebben gestaan, eindelijk weer paard zijn. Ik heb nog maanden met de verzekering zitten steggelen door fouten aan hun kant. Tussendoor heeft ze 4 maanden met droes op stal gestaan. Maar nou mag ze eindelijk genieten van haar vervroegd pensioen, en staat ze lekker 24 uur per dag buiten. Hopelijk blijft dat nog lange tijd zo.
Afbeelding
En Luna staat inmiddels in de opfok. Waar mijn man hee veel tijd met Ginny doorbracht omdat ik zwanger was van de tweeling doe ik nu alles zelf. Erg leuk!

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 09:16

Wat een heerlijke witkop <3
Fijn dat Ginny nu lekker naar buiten kan.

Balen Noisy. Zowel van de plek als van Rudi :\

Noisy

Berichten: 5402
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:05

Donderdag om half 1 komt de dierenarts

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:24

Daihyo, haha nee ik heb nog geen foto's :P Dat schreef ik in de tekst. Ze zijn wel al uitgekozen maar nu is het tijd voor de magic touch **\O/**

Justkid, heb je ook een hele foto van je quarter? Ben gewoon nieuwsgierig!

Germie, Een Quarter horse is net als een Ijslander altijd een paard.

Leo, ik snap je hoor! Het was ook zeker niet bedoeld 'als', want ik vind zelf rijden ook het plaatje compleet maken. Maar in mijn geval ligt het probleem aan mij als we niet kunnen rijden. Ik ben van 4x fanatiek trainen naar amper tot niet op stal zijn, naar 1x in de week naar nu uiteindelijk met een hele tijd er tussen 2x in de week en weer wat kunnen rijden. Maar goed zoals ik al zei dat probleem ligt bij mij, met de pony is niets 'mis'. Ik volg niet alles wat er gezegd wordt, dus sorry als ik iets heel raars zeg. Oh volgens mij lees ik dat nu ... sorry!
Wat een lieve foto van jullie <3

Sterkte Noisy!

Sirius, wat een leuk veulen! Fijn dat er een lichtpuntje te zien is!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 21:45

Spannend Noisy.
En wat een zoektocht om je paard(en) op een goede plek te krijgen. ik hoop dat dit de plek voor jullie is.

Of je op een paard past is ook wel erg afhankelijk van welke plek op de wereld je woont geloof ik. Nu zijn wij Nederlanders wel erg lang dus dan kan ik wel enigszins begrijpen dat iets gewoon niet goed past.
Maar wij fokken hier ook wel enorme kastelen van paarden.
In (Zuid)Amerika /Australie / Afrika rijden ze over het algemeen op paarden die een stuk kleiner zijn dan de gemiddelde KWPN dus dat is een heel groot deel van de wereld bevolking. Ik moet dan ook wel eens lachten om de discussie de we hier voeren of iets wel past of mooi is voor het plaatje :')
Ik ben 1.72 en ik ben echt heel blij met formaatje Elsie. Ik was ook heel blij met formaat Kid van 1,50 maar groter hoeft voor mij echt niet.

Ik heb zeker wel foto's van Elsie (heeeeeel veel :P )

Afbeelding

Zo lijkt het heel wat he?


Afbeelding

Dit is realiteit :+


Afbeelding

past perfect <3

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 23:02

Ik heb weer even stil meegelezen, was nogal druk :+

Sterkte noisy!

Hoe gaat het met het bijrijdpaard Marlies?

Elsie is gaaf zeg :~

Interessant om te lezen wat jullie voor stalling hebben. Zijn quarters moeilijk kwa voeding? Vind het paarden met hele mooie spier bouw. Als ze goed in hun spieren zitten dan zijn ze veel meer een kanon dan de standaard KWPNer.

Quarters zijn er in veel maten, stond echt te kijken dat sommigen bijna even groot zijn als dam (1,66). Vind het niet mis staan als volwassenen op een kleinere quarter rijden. Daaraan merk je echt dat het paarden zijn.

Daihyo ik geniet zo van jou foto's. Echt super fijn dat je nog zo van je paard kan genieten!

Hier nog een wedstrijd met tessie 31 oktober. Zit al in haar winter vacht (denk shet vacht. Zo lijkt ze nu ook). Vorige wedstrijd was mijn hoofd er niet bij, dus twee stomme dqs gehad. (Als ik ver genoeg in mijn backup was gegaan was ik 4e geworden..)
Ondertussen weer een clinic gelopen met Tess, veel van geleerd, dit keer moet het goed komen.

Het grote paard volgt steeds meer western lessen. We deden eerst gewoon wat trail voor het leuk, maar volgens de instructice heeft hij echt talent voor trail/pleasure :o .

Vandaag nog trail les gehad. En wat een top paard is het ook. Echt een super leuke actie foto gehad nog met hem.
Afgelopen zondag hadden we nog een clinic van Miranda Bouterse, een mix van trail/pleasure. Vond hem erg vooruit gegaan sinds de vorige clinic die we mee reden (15 september). We hebben nu een western zadel te leen voor de wedstrijd, heb de clinic er ook mee mogen rijden, maar voor nu alleen dressuurzadel foto's de aankomende tijd.

Afbeelding
Afbeelding

Dus bij deze wil ik ook graag meepraten over western rijden, en niet alleen maar in hand onderdelen als dat mag :)

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 07:44

Ziet er netjes uit! Welkom bij de (omscholings)club :D

Elsie past prima als je er zo op zit. Maarbij de 2e foto zie je inderdaad pas hoe klein ze is :D
Noura is nu al 10 cm groter :oo
Dat wordt echt een kasteel :D
Vreet overigens ook als een bootwerker momenteel, dus ze zal wel weer in een groeispurt zitten. Naast de wintervacht. En ze heeft haar 1e hengstigheid gehad :+

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:10

Ik kruip even onder mijn meeleessteen vandaan; ons zadel is binnen, zo blij mee.

Jammer genoeg zit paardlief in de lappenmand, maar ooit kunnen we hem vast proberen :)

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:15

Boomloos? Bob?

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:18

Bellatrix schreef:
Boomloos? Bob?

Zeker, vers uit de States ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:21

Mooi hoor!!

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:23

Ooh dat valt inderdaad mee Justkid, tot je er naast staat inderdaad :P Hoe oud is ze? Zo'n puppyhoofdje!

Welkom fenijro_tani!

Corine1981, sjieuk! Ben je niet hartstikke bang dat het dan niet past of dergelijke? Of hoe moet ik dat zien als je zoiets van zo ver laat komen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:24

Duur grapje om dat uit Amerika te halen denk ik...en ja, wat als ie nou niet past?

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:31

Bijzonder zadel Corine1981 hoe kom je tot de keus voor zo'n zadel? en waarom boomloos?
Ik ben daar helemaal niet mee bekend.

Elsie is nu 5, ze was 4 op die foto's, maar dat puppy hoofd heeft ze nog steeds.