[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:34

Mocht iemand dondermiddag (3 december) willen gaan dan hoor ik 't graag! :)

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:43

Bellatrix schreef:
Dan moet ik gewoon werken...

Ik ben elke donderdag vrij en ga liever doordeweeks dan in 't weekend ;)

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:49

Snap ik ook ;)

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:51

Lagonda schreef:
Em_ schreef:
Mocht iemand dondermiddag (3 december) willen gaan dan hoor ik 't graag! :)


Ik wil misschien wel! Ik heb nog wel genoeg uur om een middagje vrij te nemen en heb verder nog niemand die mee wilt :o

Leuk! Ik stuur je ff een pb :)

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 08:43

Ben benieuwd hoe die er bij daglicht en op je paard er uit ziet :)

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 08:53

Afgelopen donderdag had ik heel fijn gereden, maar toen ik was afgestapt en 1 teugel vast had (de andere om de knop geknoopt) schrok m'n paard van een hard geluid en knapte het leertje van de teugel. En toen stond ik met een teugel in m'n hand zonder paard er aan vast :+ Gelukkig rende hij niet weg en had ik de andere teugel nog om hem te pakken. Alleen nu heb ik 1 teugel die ik niet meer kan vastmaken (daar is dat leertje voor, de teugel zelf is dus nog helemaal heel). Heb ik meteen een goede reden om naar Arthur's te gaan (neem ik meteen meerdere stukjes leer mee). Maar weet iemand misschien een tussenoplossing tot die tijd dat ik een nieuw leertje heb? Ik heb nog wel andere teugels maar vind die minder fijn :P

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 08:55

Daihyo schreef:
Iets met een schoenveter?

Goeie! Ga ik ff naar kijken :)

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:33

Ik had vandaag les met balken (van een dressuur instructrice). Eén van de oefeningen was in een volte (en daarna slangevolte) over balken draven. M'n paard ging alleen wat te hard (dat doet hij als hij iets moeilijk vindt). Toen zei m'n instructrice: "Doe maar zo'n western draf" (jog bedoelde ze natuurlijk :+ ) en toen ging het meteen heel goed! :) Echt heel leuk om eens te doen, het werd uiteindelijk een soort western trail les :D
Geïnspireerd op deze oefening: https://fallingstarranch.wordpress.com/ ... git-stutz/

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:34

Het was ook geïnspireerd op de oefening hoor haha, zo helemaal is ook nog te moeilijk! We hebben um nu met maar 2 balken gedaan :P maar dan wel een slangevolte met 4 bogen, dus 1 boog zonder balk, 1 boog met balk, 1 boog weer met en de laatste boog zonder. Volgende keer wellicht met 4 balken! :D

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:40

Bellatrix schreef:
Ik ga es even kijken. :D

Woensdag gelijk weer een les gepland, hopelijk nu wel tijd om te filmen.

Aankomende? Hoe laat? :)

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:42

Ja vanaf 19 uur komt ze bij ons ;)

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:32

Knap gedaan (dat je jezelf en King herpakt hebt) en goed opgelost, toch! Niet alles hoeft perfect te gaan, het gaat er om hoe je er mee om gaat als 't een keertje minder goed gaat, vind ik. ;)
Aron en ik hebben ook ups en downs, hij vindt 't ook nog best moeilijk soms en ik ben dan juist trots en blij als het een beetje (en soms is dat maar een klein momentje) goed gaat! Ik had vanavond ook les. Het was weer heel leerzaam! Aron heeft 't alleen wel snel erg warm door z'n wintervacht, hij was al deels geschoren maar dat is al weer bijna helemaal aangegroeid :') dus hij moet al voor een 2e keer geschoren worden!

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:28

Daihyo schreef:
Nog niet over nagedacht, maar dat is wel een goed idee. Moet ik even gaan bedenken wie, want stalgenoten heb ik niet :+
Net contact gehad met de Lingehoeve. De dierenarts daar gaat eerst het dossier bekijken om te kijken welke onderzoeken daarbij aansluiten en dan maken we een afspraak om zoveel mogelijk op 1 dag te kunnen en we niet een paar keer heen en weer hoeven rijden.

Mocht je iemand mee willen voor een extra paar ogen en oren en je kan niemand vinden, dan mag je me altijd een berichtje doen. Ik woon 20 minuutjes van de Lingehoeve vandaan.

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:56

Daihyo schreef:
Oh super lief! Dat houd ik zeker in gedachten!

Ja geen probleem hoor! Ik weet een beetje hoe 't is en vond 't toen ook fijn dat er bij onderzoeken iemand bij was!

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:29

Ik heb iemand (stalgenootje) gevonden die met me mee gaat naar Arthur's 3 december! Gaan we lekker samen cowboy magic en misschien spijkerbroeken inslaan :D

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 17:48

speedfiets_2 schreef:
Ik heb even 2 foto's van fb gepikt
Dit is wel in maart gemaakt toen ze nog niet gereden werd
[ [url=m/fVh6bQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K8UKyB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zal morgen ook nog wel wat foto's maken.

En als morgen goed gaat moet ik eens opzoek gaan naar een goede keuringsarts.

Ah gut, schrale dame, maar wel heel schattige sokjes (voor laag, achter iets hoger) :)

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 18:05

Wat leuk dat het rijden goed ging, Noisy! Knap!
Heb je hem met of zonder deken staan? Mijne is ook geschoren vandaag, wel iets minder dan Rudi want hij staat zonder deken dus wil ook niet te veel.

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:06

Ik heb ook een gekkie hoor :+
[ img ]

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:33

Wauw wat een knappe glimworm, candalisa! <3

Retjethorse, wat stoer dat je er op bent gestapt! Je zult wel heel trots zijn nu!

Vorige week heb ik eindelijk weer een les gehad (na meer dan 2 maanden) omdat het bij ons alleen in de buitenbak mag. Het was wel weer ff wennen, ben flink aan het werk gezet. Paardje is niet de makkelijkste (en is heel sterk!) maar als t kwartje bij hem valt dan loopt en zit ie zo lekker! Het zijn nog maar korte momenten maar daardoor weet ik wel dat het in hem zit en dat we gewoon lekker moeten blijven oefenen!
Verder rijden we ook veel buiten en daar genieten we enorm van! Laatst zijn we voor het eerst alleen (zonder ander paard er bij) buiten gaan rijden. Wel met een vriendin lopend/joggend er naast voor de zekerheid. Maar wat was hij braaf! Dit gaan we zeker nog meer oefenen en hopelijk kunnen we dan in de toekomst ook echt alleen op pad.
Ik merkte trouwens dat hij op kneveltrens fijner liep dan op mijn western snaffles dus vandaar dat ik hem met mijn "gewone" (paarse hihi) hoofdstel rijd. Ik ben te lui om steeds bitten te wisselen van hoofdstel. :P

[ img ]

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:59

Corine, wat jammer van de beugels! Wel apart, je zou denken dat bij een western zadel lekker lange beugels zitten :) of ben je zo lang?

Amanda, doet me denken aan m'n vorige paardje Peppy (kruising Haflinger). Ik vond de keuze van wel/niet rijden erg lastig (hij had artrose). Omdat het me meer zorgen gaf dan plezier ben ik toen (bijna) volledig gestopt met rijden en ben ik veel met hem gaan wandelen aan de hand. Ik heb toen een paar bijrijdpaarden gehad om nog wel te kunnen blijven rijden en ben langzaam op zoek gegaan naar een tweede paard. Aron deed me erg denken aan hoe Peppy vroeger was, eigenwijs en sterk :+ waarom dat soort paarden mij aantrekken weet ik eigenlijk niet, want soms is het ook wel irritant. :')

Al geeft t ook wel een enorme voldoening als dingen goed gaan! Zoals vandaag, weer een heerlijke buitenrit.
[ img ]

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:05

Daihyo, dit was bij het Wekeromse zand. Eén van m'n favoriete plekken hier in de omgeving. Het mulle zand vindt hij soms wel wat zwaar, maar het is een goeie oefening (voor als ik ooit een keer met hem naar het strand/duinen ga).
September is helaas nog ver weg. Ik hoop in ieder geval dat je meer duidelijkheid krijgt. In onzekerheid zitten is vaak het meest vervelende van alles.

Noisy, oeps, een rodeo lijkt me niet helemaal de bedoeling :+ wel goed dat je dan gewoon door blijft rijden.

Ik had vandaag "les" van m'n vriend die al heel lang western rijdt. Het ging echt super goed. Ik was er gewoon verrast door :D en ook leuk om te horen dat hij ons vooruit vindt gaan!

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:22

Bellatrix schreef:
Dat is natuurlijk altijd leuk om te horen!!

Ja hij is namelijk best kritisch en heeeel eerlijk, ook al ben ik z'n vriendin :P

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:24

Marlies, ga je binnenkort weer rijden op Spirit?

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 16:47

xcynth schreef:
Hi allemaal!

Mede door dit topic ben ik als stille lezer enthousiast geworden om western te gaan rijden.
Eigenlijk best vreemd dat ik hier nooit eerder opgekomen ben aangezien ik al jaren op Sendra's paradeer en gek ben op country muziek. Past natuurlijk wel helemaal in de stijl!

Ik ben nu een maand of 2 geleden begonnen met mijn lieve Noah. Morgen hebben we onze 3e les. Zin in!

[ [url=m/0RFNRf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk! Met een tinker denk ik? :)
Van wie heb je les?

Em_
Berichten: 2175
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 23:31

xcynth schreef:
Hi allemaal,
Bedankt voor het warme welkom :)

Afgelopen zaterdag had ik mijn 3e westernles met Noah. Mijn instructrice kon zien dat we goed geoefend hadden. Dat is toch altijd wel heeeel fijn om te horen!

Twee maanden terug ben ik samen met mijn vriendin en onze paardjes verhuisd van stal. We staan nu heerlijk op 10 minuten van een bos.
In het weekend is het maken van een heerlijke buitenrit dan ook standaard geworden!

Rijden jullie ook veel buiten?

[ [url=m/UWdrWh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jazeker!

Afgelopen donderdag
[ img ]

En afgelopen zaterdag :)
[ img ]

(Edese hei en bos is onze achtertuin)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Jody_ en 7 bezoekers