[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:27

Bellatrix fijn dat je lekker gereden hebt! Zo, Special ziet er goed uit zeg! Mooi slank :D

Justkid: ik weet niet of ze dat nog doen (het is een hele rustige stal geworden sinds Walter en Petra vertrokken zijn), maar je zou ze altijd een berichtje kunnen sturen of dat mogelijk is :j

Lagonda, ja morgen scannen we of ze drachtig is :D Ze toonde vandaag niet hengstig dus ik heb lichte goede hoop maar ik wil niet té enthousiast zijn.. Van Crome Dont Corrode :D Jeetje 165 :wow: Kanonnen... Hoe kom je daar op :+ Ik krijg spontaan hoogtevrees bij het lezen van die stokmaat.

Sevke wat een gaaf dier!! Is het ook een hengst? En wordt die eventueel ingezet als toekomstige dekhengst? :D (al ben ik geen mega fan van wimpy lijnen, maar hij oogt wel heel gaaf!!)

zivazoef zijn blik zegt inderdaad alles :') :')

jumpyhorse jouw hoofd op die foto _O- _O- _O- Hij doet je boktnaam wel eer aan nu hoor, Jumpyhorse letterlijk :D EDIT: ik heb nog even je video terug gekeken. Wat een leuke discipline!!! En wat doe je dat allemaal vloeiend en vlot. Nice!



Morgen scannen :#

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:42

Voor de liefhebbers, het filmpje van zijn sprong :Y)
https://youtu.be/uyKpjPFuDJQ
Hij trok me der ook dus echt naartoe haha
Spannend emita! Ik duim!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:00

@Sirius: echt? Wat leuk!
@emita: nee, hij is geruind helaas :)
1.65 :wow: is dat een quarter??

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:02

jumpyhorse schreef:
Voor de liefhebbers, het filmpje van zijn sprong :Y)
https://youtu.be/uyKpjPFuDJQ
Hij trok me der ook dus echt naartoe haha
Spannend emita! Ik duim!


Het hoofd van je paard is hilarisch evenals het gelach :')

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:11

jumpyhorse schreef:
Voor de liefhebbers, het filmpje van zijn sprong :Y)
https://youtu.be/uyKpjPFuDJQ
Hij trok me der ook dus echt naartoe haha
Spannend emita! Ik duim!

Hilarisch! _O- Wat een paard haha :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:54

Wauw serieus! Moon is mijn spirit animal *\o/* _O-

Ahh ik kan me nog herinneren van Joy zivazoef, die wilde niet van haar plek met die beschermers om :')

Spannend Emma! Ik duim hoor! +:)+

Gister gelest op de nieuwe (reining!!) Bodem <3 en en en!! Onze eerste wissels gesprongen! *\%/*

Joy moest even wennen aan de kleur :=


En ons eerste ranch riding proefje opgenomen!

Echt we doen dit voor het allereerst, dus wees mild :o :+

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:02

@Emma, ja de les van Carmen was top!!! Echt jammer dat het eenmalig was. Vind haar echt fijn eb duidelijk les geven. Mooi dat jouw les ook goed gegaan is, ziet er netjes uit zo vanaf de fotos zeg!!! :)) succes met scannen vandaag, ik ben benieuwd. Een paard bij ons op stal was bij de 3e keer drachtig! Die moet nu over 1,5 week weer gescant worden!

@jumpyhorse hilarisch, ik zag het al op insta voorbij komen, ik heb hem een aantal keer bekeken. Verder ging het best netjes toch haha?

@Gimme_Joy , toffe proef hoor, ik vind het knao gedaan! En wat een heerlijke bak. (Jaloers hahaha)

Hier verder niet veel nieuws :+

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 15:47

Emma - fijn van je les! Karel geeft ook altijd echt leuk en goed les vind ik. Ik ga voor je duimen dat Nova vandaag drachtig scant.

JH - hahahaah hilarisch :') net sprongetje ook.

GJ - Ik weet te weinig van ranch riding regels om heel inhoudelijk te zijn, maar ik vond het er wel prima uitzien zo voor de eerste keer. Daarbij vind ik dit wel het eerste filmpje waarop ik zoiets heb van... Joy is echt wel GROOT. :wow:

Hier gaat alles goed, vp voelt zich beter lijkt. Nog een weekje stappen :D heb nu op de woensdagavond les op een manegepaard. Laatst was dit een haflinger en alhoewel hij echt prima aan de hulp is, is het toch wel een verschil qua beweging zeg :') dan merk ik wel dat ik verwend ben geweest. Maar het is leuk om ook een andere uitdaging te hebben :D

We hebben overigens nog steeds GEEN veulen! Inmiddels zitten we op dag 351. := Ik houd het er maar op dat Chick nu aan het gummen is om haar veulentje wél een Gunner hoofdje te geven. :') en er palomino van te maken.

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:25

hier even offline geweest, vooral even de rust gepakt en weinig gedaan met jetalito.
djoline word over precies een maand 3 jaar en dan gaan we rustig aan beginnen met zadel mak maken dus er komt een wat drukkere periode aan :D maar ik verheug me er ontzettend op.
de laatste keer dat ik der gemeten had was ze 147 hoop dat ze de 150 nog aan gaat tikken (meer voor mijzelf)
Afbeelding
Afbeelding

Noisy

Berichten: 5400
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:49

Jumpyhorse _O- Jouw hoofd! _O- :')

CBarrelracer, wat is het toch een knapperd. Ik vind haar schimmel kleur zo mooi <3

Bellatrix, fijn dat je nu een maatje hebt die dezelfde snelheden hanteert, altijd maar in moeten houden is ruk.

Sevke, knappe palo <3

Ik heb ook weer met Rudi gewerkt. Het ging weer supergoed. Zo fijn om te zien hoe hij vertrouwen heeft in mij en zo ongeveer alles met zich laat doen daardoor <3



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3 <3 <3

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:44

Knappe Rudi! <3

Helaas ben ik mijn buitenrij maatje over 2 weken kwijt als we gaan verhuizen. :\

Djoline ziet er goed uit zeg! Ben benieuwd hoe ze het onder het zadel gaat doen!

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:51

sevke schreef:
@Sirius: echt? Wat leuk!
@emita: nee, hij is geruind helaas :)
1.65 :wow: is dat een quarter??

Ik heb zelfs een tijdje een nakomeling gereden van hem, die staat er nog steeds :) machtig paard was het toen al <3

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:22

Emma hoe is het gegaan met scannen?

CBarrelracer wat een knapperd, is het een volle quarter/paint?

Bellatrix wat balen dat je maatje binnenkort verhuist, kun jij ook alleen? Ik rij vaak buiten met iemand die ment, erg gezellig! Alleen is toch minder leuk.

Noisy wat een leukerd, hoe oud istie?

Aangezien de mijne van 2 wat dik begint te worden ben ik sinds kort meer actief met hem gaan spelen. Heb sinds januari een abbo bij featherlight horsemanship en heb gister wat filmpjes zitten kijken. Zit nog heel wat verbeterwerk voor mij in :+ Als ik het wat meer onder controle heb wil ik graag met hem gaan wandelen buiten, tot die tijd maar gewoon lekker in de wei en bak oefenen.
Laatst bijgewerkt door Vrijbuiter34 op 15-06-20 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:28

Hoe ook een onbeleerde (3 jarige) die goed in de breedte groeit. Hier zijn we met simpele basis dingen zoals mee draven, stappen en halt houden aan de hand. Buiten wandelen durf ik (nog) niet. Staan aan een 100 weg...

@Noisy mooie filmpjes en fotos! Is die nog jong?

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:49

Vrijbuiter34 schreef:
Emma hoe is het gegaan met scannen?

CBarrelracer wat een knapperd, is het een volle quarter/paint?

Bellatrix wat balen dat je maatje binnenkort verhuist, kun jij ook alleen? Ik rij vaak buiten met iemand die ment, erg gezellig! Alleen is toch minder leuk.

Noisy wat een leukerd, hoe oud istie?

Aangezien de mijne van 2 wat dik begint te worden ben ik sinds kort meer actief met hem gaan spelen. Heb sinds januari een abbo bij featherlight horsemanship en heb gister wat filmpjes zitten kijken. Zit nog heel wat verbeterwerk voor mij in :+ Als ik het wat meer onder controle heb wil ik graag met hem gaan wandelen buiten, tot die tijd maar gewoon lekker in de wei en bak oefenen.



nee totaal niet hihi ze is een arabierxhalfinger

Noisy

Berichten: 5400
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:28

Rudi is 3. Hij is geboren op 17 mei 2017
Afbeelding
Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:32

Wauw wat een fijne filmpjes Noisy! Haha ik ga helemaal yerug naar vorig jaar toen ik rond deze tijd Joy net onder het zadel had <3

Haha Sicayes! no words needed verder denk... :+ :')

Noisy

Berichten: 5400
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 08:53

Sicayes, Joan droeg dit jaar 355 dagen..

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:18

CB - Djoline is echt mooi! :j spannend tijd komt er aan dus!

Noisy - gaat goed zeg met Rudi! Wat leuk om te zien. Hij toont ook echt als een heel leuk paard.
En pff... 355 dagen :+ dat gaat Chick denk ik ook wel redden.. al was ze gister erg onrustig, chagrijnig en joeg ze het paard waarmee ze in de paddock staat wel telkens weg als hij ook alleen al haar kant op kéék. Ze had ook een heeeel klein beetje melk begreep ik. Dus wie weet is het er al... of komt het binnen nu en snel ? :+ ze zit vandaag op 353 dagen. Ik hoop het voor d'r want je kan wel zien dat ze het zwaar heeft.

Vrijbuiter - ik hoor wel fijne dingen over dat featherlight :D volgens mij werkt dat best goed.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:19

Nou guys.. Nova is NIET drachtig -O- Ik baal echt heel erg

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:33

:(:)

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:35

Emita schreef:
Nou guys.. Nova is NIET drachtig -O- Ik baal echt heel erg

:(:)

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 09:54

Verdorie Emma, dat is toch wel weer een domper. :(:) De DA heeft haar baarmoeder ook nagekeken op vuil enzo denk ik? Wanneer kan je haar opnieuw laten insemineren?

Bij Chick duurde het ook lang voordat ze drachtig werd, maar uiteindelijk is het wel gelukt.. het kán dus nogsteeds. Maarja liever heb je natuurlijk dat ze gewoon snel drachtig is want je zit telkens zo in spanning.

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:22

CBarrelracer: wauw wat een gaaf dier <3

Noisy : ziet er fijn uit zo!

Emma: wat balen zeg, ga je het opnieuw proberen? Dat is een flinke domper ;(

Hier gisteren even zand moeten happen door een te enthousiast paard , gelukkig niks aan overgehouden buiten een beurse heup. Heb waarschijnlijk mijn vaste muster paard, Flynn :)

Afbeelding

En waar de paarden hier niet onder de indruk zijn van bulldozers of (laagvliegende) helikopters is een fiets wel heel erg eng.. := zie hier, Top spin die het hooi uit de bulldozer probeert te jatten.


Afbeelding

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:01

Sicayes schreef:
Verdorie Emma, dat is toch wel weer een domper. :(:) De DA heeft haar baarmoeder ook nagekeken op vuil enzo denk ik? Wanneer kan je haar opnieuw laten insemineren?

Bij Chick duurde het ook lang voordat ze drachtig werd, maar uiteindelijk is het wel gelukt.. het kán dus nogsteeds. Maarja liever heb je natuurlijk dat ze gewoon snel drachtig is want je zit telkens zo in spanning.


Volgens de DA is haar baarmoeder helemaal in orde, en het sperma van de hengst is ook super vruchtbaar en van goede kwaliteit. Dus ik snap er niks van -O- Morgen breng ik haar weer naar de kliniek want ze zou nu ongeveer hengstig moeten worden, en dan laat ik haar op de kliniek staan tot ze weer geïnsemineerd mag worden. Hopelijk is 3 keer scheepsrecht, maar ik durf nu niet meer zo goed met een enthousiast gevoel te gaan scannen want ik ben bang dat het me alleen maar teleurstelling oplevert. Maar we gaan het zien! Hoeveel pogingen heeft chick gehad?

xTiffani: ik denk dat ik gewoon het hele seizoen blijf proberen tot het gelukt is. Wil eigenlijk ook geen andere hengst, want van deze was ik zó overtuigd. Alle andere merries zijn wel allemaal meteen drachtig van hem. Maar Nova zal Nova niet zijn als iets eens wél in 1x lukt :Y)
Leuk paard! Dat is toch niet het paard dat je gelanceerd heeft? :=