[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101712
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:28

Als ze die energie niet kwijt kan...ja...

Mijn les ging zozo. :+ Hij was erg afgeleid door van alles dus ik moest er echt steeds aan rijden. Was ook ff wennen met sporen, moet echt weer leren voelen waar ze zitten en tot waar ik kan enzo. Iig genoeg huiswerk...

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:53

Ik heb ook nog nooit met een bosal gereden. En krachtvoer kan veel doen met een pony.
Jeetje mijn blije muts is dus hengstig. Nu heeft ze een ruin uitgekozen die er van haar wel op mag. Heel vervelend is dat die ruin aan het begin staat en wij daar langs moeten als we naar haar wei gaan. Resultaatze wordt een pissende ezel die dus niet meer vooruit wilt lopen.
Het grappige is dat ze hinnikt en de ruin (is pas 3 jaar en springgefokt) er met een draf pasje naar haar toekomt.
Ik hoop nu wel dat ze zich nu rustig houdt, want er staat ook een ruin in haar wei....
Als we voorbij zijn staat die ruin dus te flamen als een gek.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:04

_O- pissende ezel :') _/-\o_

Maar nee. Hengstige merries zijn _-:(

Joy prostitueert zichzelf regelmatig in de "mannengang" . Schaam me dood met dat beest af en toe |o

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:16

hoikimmy dat is niet grappig, het zou heel goed kunnen van het voer maar het is vandaag ook kouder en frisser en het waait, dat helpt ook niet.

Elsie was ook een bommetje en dan naar buiten...maar goed ik kan haar goed op de kont van een ander paard parkeren en uiteindelijk wilde ze zelf wel wat zakken.
Maar ik vind dat zelf wel spannend :o hoe safe ik me ook op haar voel. Lekker uit mijn comfortzone :') is goed voor me. Want die energie moet er voorwaarts uit dus hup draven en de teugels steeds los laten, we hebben veel geschakeld zeg maar. Buigen ging ook steeds een paar pasjes en weer naar voren.
Dus al met al blij dat we een rondje door het bos zijn gegaan en dat ik er gewoon op bleef zitten ondanks wat zijsprongen.

Hengstige merries en ruinen 8)7 ik hoop ook dat het goed gaat met die ruin in de wei Lieke. Ik vind dat toch niet fijn als ze er echt opspringen.

Had je het wel droog met je les Bellatrix? Ja dat het niet helemaal tof gaat zal je altijd zien dat dat juist met je les is :7 en dan gaat het helemaal goed als je zelf rijdt en dan is er niemand die het ziet :D

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:31

Ze deed het bij mij nog niet. Maar kon deze week ook niet vaak heen. Maar ondanks soms 2 week stilstaan en wat voor weer dan ook dit gedrag hoort echt niet bij haar. Maar zij gaf een ruk aan het touw zei ze en toen ging ze. Ik zwiep altijd met uiteinde van het touw een keer voor haar langs dat ze wat passen achterwaarts gaat. Meestal na 3x snapt ze dan dat ze me niet voorbij moet.
Ga er morgen weer heen om te longere. Baal nu flink dat ik niet kan rijden, heb het gevoel dat ik haar dan net even meer aan het werk kan zetten.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:36

Ja dan is ze ook gewoon stout en pakt ze de ruimte, maar wel heel vervelend. Ik doe dat ook met het touw zo en achteruit.
Aan het werk is het beste inderdaad maar wat niet gaat, gaat niet. Even oefenen met het netjes wandelen is misschien ook even een idee dan?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101712
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:36

Wat goed dat je een rondje bos hebt gedaan en bent blijven zitten!! Ben zo benieuwd naar jullie samen!!

Het was droog gelukkig, iets korter les gehad maar dat was niet erg.

elsa91

Berichten: 445
Geregistreerd: 27-01-13

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:53

Zolang zijn jullie ook nog geen combinatie toch Bellatrix? Komt vanzelf!
Leuk Justkid een rondje bos, extra fijn als je buiten je comfortzone gaat en je dan uiteindelijk wel een fijne rit hebt!
Vervelend HoiKimmy dat ze zich dan zo los trekt en ze ander gedrag laat zien dat jij haar kent.
Het vervelendste van het hele hengstigheid vind ik toch ook wel dat ze dan zo vies is, kan dan elke dag haar staart wel wassen voor de rest gelukkig geen grote veranderingen in gedrag bij haar.
Ik ga morgen een rondje bos, ook uit m'n comfortzone maar heb er ook wel weer heel veel zin in!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101712
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 17:16

Nee klopt hoor. En we hadden deze week ook niet gereden. := Oeps. :P

Ik wil ook zo graag naar het bos!! Maar hij heeft wel een ander paard nodig dat gewoon loopt, dan loopt hij ook gewoon. Wilde net even uitstappen met een ander paard maar die was ook niet dapper dus kwamen we het erf weer niet af. _O-

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:18

justkid schreef:
Ja dan is ze ook gewoon stout en pakt ze de ruimte, maar wel heel vervelend. Ik doe dat ook met het touw zo en achteruit.
Aan het werk is het beste inderdaad maar wat niet gaat, gaat niet. Even oefenen met het netjes wandelen is misschien ook even een idee dan?


Ja deze week maar even aan de slag ermee. En hun het trucje ook maar even leren. Zo is ze ook altijd opgevoed geweest.

Elsa, herkenbaar hoor die vieze benen. Indy heeft dan ook echt vieze witte drap en stinken! En als ze der staart optilt dan gooit ze hem meteen over haar hele rug. Dus tijdens buitenritten heb ik dan een staart over mijn hoofd. :+

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:55

Ik heb een vraag, misschien is hij hier al eens voorbij gekomen :o

Hoe ziet jullie (trainings) week er uit? wat doe je en waarom.
Ik heb nu vrij en heb de afgelopen weken meestal vanuit huis gewerkt (ben leerkracht) en heb Elsie bijna iedere dag in handen. Ze moet echt iedere dag iets doen anders wordt ze heel ondeugend. Ik ga volgende week zaterdag een (goed) passend zadel laten aanmeten dus nu ben ik wel met een leenzadel aan de slag maar echt aan het werk dus nog niet.
Dus ik zoek wat inspiratie :)
Mijn idee is 4 keer per week , dat vind ik voor mezelf haalbaar als ik straks wel weer voor de klas sta ( *\o/* )
Laatst bijgewerkt door justkid op 02-05-20 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101712
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:57

Elsie is van jezelf, ik rij iets bij dus kan daar niet echt een antwoord op geven waar je wat aan hebt. :P

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:59

Bellatrix schreef:
Elsie is van jezelf, ik rij iets bij dus kan daar niet echt een antwoord op geven waar je wat aan hebt. :P

Natuurlijk wel Marlies :j want jij rijdt toch ook meerdere keren per week? wat doe je dan.

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:04

Ik train natuurlijk niet voor wedstrijd oid maar puur recreatief. Op dit moment wordt hij 1x per week door een stalgenootje gereden die hem wat meer doorpakt, gezien mijn instructrice niet mag komen. Dat gaat heel fijn. Ik probeer hem 3 keer zelf te rijden. Dan heb ik hem 2 keer per week aan de dubbele lijnen wat ik wel heel structureel doe de afgelopen anderhalve maand en voorlopig zo vol wil houden.
De andere dag heeft hij vrij, wandelen we een stukje of wat spelenderwijs grondwerk. Ik ruil ook wel eens een dagje rijden om met grondwerk.

Met rijden en grondwerken beide werk ik veel met balkjes en trailoefeningen. Vinden we beide leuk :j

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:05

justkid schreef:
Ik heb een vraag, misschien is hij hier al eens voorbij gekomen :o

Hoe ziet jullie (trainings) week er uit? wat doe je en waarom.
Ik heb nu vrij en heb de afgelopen weken meestal vanuit huis gewerkt (ben leerkracht) en heb Elsie bijna iedere dag in handen. Ze moet echt iedere dag iets doen anders wordt ze heel ondeugend. Ik ga volgende week zaterdag een (goed) passend zadel laten aanmeten dus nu ben ik wel met een leenzadel aan de slag maar echt aan het werk dus nog niet.
Dus ik zoek wat inspiratie :)
Mijn idee is 4 keer per week , dat vind ik voor mezelf haalbaar als ik straks wel weer voor de klas sta ( *\o/* )


verschilt hier enorm.
met djoline doe ik 3x per week max 10 min iets met name longeren en in hand trail
met jetalito rij ik denk ik wel ongeveer 4x in de week soms iets meer soms iets minder licht aan het weer en aan lito zelf dit varieert van ranch riding tot barrels en 1/2x in de week longeren (los of aan de lijn)

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:11

justkid schreef:
Ik heb een vraag, misschien is hij hier al eens voorbij gekomen :o

Hoe ziet jullie (trainings) week er uit? wat doe je en waarom.
Ik heb nu vrij en heb de afgelopen weken meestal vanuit huis gewerkt (ben leerkracht) en heb Elsie bijna iedere dag in handen. Ze moet echt iedere dag iets doen anders wordt ze heel ondeugend. Ik ga volgende week zaterdag een (goed) passend zadel laten aanmeten dus nu ben ik wel met een leenzadel aan de slag maar echt aan het werk dus nog niet.
Dus ik zoek wat inspiratie :)
Mijn idee is 4 keer per week , dat vind ik voor mezelf haalbaar als ik straks wel weer voor de klas sta (*\o/* )

Met mijn haflinger probeer ik 3x per week te rijden, waarvan 1x les, 1x buitenrit, 1x zelf oefenen in de bak. Verder longeer ik hem (los, enkele longe of dubbele longe) 1-2x in de week en wandel ik ook nog 1-2x aan de hand.

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:16

Ik rij 5 keer in de week. Waarvan ik 1 x in de 2 weken les. De rest doe ik ongeveer 2keer trainen en 3 keer buiten rijden of 3 keer trainen en 2 keer buitenrijden. Het ligt eraan. Soms doe ik bij de buitenrit conditietraining, soms doe ik ook buiten trainen of gewoon lekker rijden.

Kirrr

Berichten: 6193
Geregistreerd: 30-07-07

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:24

Wij werken de paarden 5 keer per week en dan 2 dagen vrij. De training wordt elke week opgebouwd, in begin van de week wat minder en tegen het einde wat meer.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:27

Ik probeer Joy niet meer dan 3-4 keer per week te rijden. De rest van de dagen grondwerk (in-hand dingen, longeren enz). Op donderdag is ze standaard vrij. Maar ik kijk heel erg naar wat ze aangeeft. Gister was een erg drukke dag, dus vandaag heeft ze een extra vrije dag.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:11

Op het moment ligt het echte trainen dus wat stil. Nu wandelen we 2x per week half uur tot een uur. En 2x longeren zodat ze echt even der ei kwijt kan.
Na de bevalling even kijken wanneer ik er weer op kan. Hoop niet te lang te wachten want wil in het najaar weer met de wedstrijdjes van The Cowgirls mee te doen. Tegen die tijd wil ik ook echt een trainingsschema voor haar met 2 vrije dagen en 2 waar ze gelongeert wordt of we gaan wandelen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101712
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:38

Ik rij 2x per week. Meestal. :+
In het weekend wordt hij soms ook gereden door de kids van de eigenaresse maar dat stelt weinig voor. Soms rij ik niet en dan gaat hij ff los in de roundpen. We rijden in de bak want hij durft nog niet alleen naar buiten. :')

Hij staat dus in principe stil op maandag, dinsdag en donderdag. En vaak 1 dag in het weekend.

Maar als ik extra wil mag dat altijd wel. Deze week had ik hem 4x maar alleen vandaag gereden. :=

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:45

Ik heb niet echt een schema ik probeer 3-4 keer te rijden en ook zeker genoeg “hersteldagen” te geven. De mijne zijn geen quarters of paints, voor hun zijn sommige dingen lastiger of intensiever :) op zo’n dagen hebben ze vrij of doe ik wat grondwerk. Met mn kleine welsh doe ik 1-2x mennen, 1-2x longeren, 1x grondwerk en 1x vrijheidsdressuur en dan de rest vrij

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:17

Ik heb geen schema. Rijden doen we voorlopig niet, maar we doen vooral grondwerk. Aangezien het weideseizoen weer bezig is en Aliaa zichzelf letterlijk rond vreet, moet ze meer lopen dan in de winter. Soms doen we wat meer denkwerk/vrijheidsdressuur. Ook af en toe vrijspringen om zoveel mogelijk afwisseling te hebben.
Wandelen aan de hand doen we ook, maar meestal heb ik niet genoeg tijd om ver te gaan. :')

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:26

Wat gaan jullie weer hard!

Ik rij ongeveer 4 a 5 keer per week. Meestal rustig en met les intensief. 1 dag heeft ze helemaal vrij en 1 dag longeren of iets anders vanaf de grond.

Donderdag hebben we een zadel check gehad, bleek het zadel niet meer goed te liggen dus op aan een nieuws zadel. Daarna had ik een center riding les dus kon meteen goed wennen. Lasas liep echt lekker onder het nieuwr zadel.

Vandaag de trainster erop gehad en mijn hemel die kreeg een rodeo voor haar kiezen. Lasas had echt geen zin! Duwde tegen het been aan en narrig. Uiteindelijk lukte het. Maar ze was zeik nat.

Normaal zou ik morgen rustig gaan rijden. Maar ze moest even werken dus op advies morgen maar even rustig beweging geven aan de longe en maandag helemaal vrij. Vrijdag gaat trainster haar weer rijden en zaterdag les. Hopelijk is ze dan beter gehumeurd.

LuckyReining

Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:28

Ik rij Lucky om de dag. De andere dagen werk in aan de dubbele lijn met hem, doen we grondwerk of gaan we lekker wandelen. Daarnaast heeft hij eigenlijk iedere week wel 1 dag vrij.
Alles bij elkaar trainen we 3 tot 4 dagen per week onder het zadel. Daarbij wisselen we ook af in het werk wat we doen. De ene keer ben ik voornamelijk bezig met hem te gymnastiseren, de andere dag pakken we er juist wat meer oefeningen bij zoals spin, gelopswissel etc. En weer een andere dag doen we kort wat gymnastiserende oefeningen met maken we daarna een buitenrit.