[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:07

Ik kom ook nog even binnenvallen, rij helaas zelf op het moment niet regelmatig door gebrek aan verzorgpaard in de buurt/lesonderdeel dat ik zoek.. maar nog wel actief in de wereld *-:)

Zijn er nog mensen die naar het NQHA NK gaan dit weekend? :D

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:51

Werkje wel geweest denk ik Marlies :’)

Overigens heb ik het afgelopen jaar hele gezellige NQHA shows gehad :j niks geen rotsfeer ofzo. Je maakt het ook met elkaar vooral gezellig.

Wel jammer inderdaad dat ze alles weer apart doen ipv tezamen. In Marienheem was het wel altijd een speciaal iets met 1 mega evenement.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:06

Oh dat zou best kunnen inderdaad! Ik merk wel dat bestuur wat meer bezig is met leuke dingen rondom de shows. Maar t moet een beetje van de grond komen. Dit jaar wel wat meer gevulde klasses heb ik het idee. Volgens mij aankomend weekend ook 600+ starts als ik het goed heb begrepen. Dat is ook wel eens anders geweest :\

Ooh hoe ver is ver ? :’) andere-kant-van-nederland-ver? Ik ben sinds kort een stille meelezer van je topic, vind Joy zo’n lekker hoofd hebben. Echt een leuk dier. Jullie doen het ook leuk samen!

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 23:16

Alkmaar is wel ver ja :+ jammer! Ben op mn vorige stal ook gestopt door verscheidene redenen, maar uiteindelijk vooral omdat ik 35-40 min enkele reis 3x pw te ver vond worden nadat ik moest verhuizen. :=

Krijg van Joy ook wel de indruk dat ze het graag goed wilt doen en dr best doet. :j
Ah joh, misschien is het een idee om gewoon eens naar een show te rijden? Ik vond destijds toen ik shows reed het hele gebeuren er omheen ook al wel spannend (en paardlief van toen ook) dus dat was al lekker als je er zonder ‘druk’ van toch willen presteren al heen kon.

Ik vond het ook altijd spannend maar een vriendin van me is showfanaat dus die heeft een paar keer streng met dr vinger naar me gewezen en naja toen ben ik maar gewoon gaan luisteren naar d’r dat we het echt wel konden en ik me niet moest aanstellen ^)

In hand trail vind ik zelf erg leuk en showmanship ook nog wel gedaan. Ook nog soort nuttige oefeningen aan de hand om te doen :j verder ohz voornamelijk de onderdelen ‘poedersuiker op de m2’ gestart. :+ (dus trail, hms en pleasure)

Reining ziet er stoer uit en lijkt me gaaf. Maar ben toch meer van het mikado voor gevorderden denk ik.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:00

Leuk sprekend paard Annelot, wat fijn dat het zo goed is gegaan!

En gewoon doen Gimme_Joy :D volgens mij zijn WRAN wedstrijden vaak wat meer verspreid over het land (en dus dichterbij jou), ben zelf regelmatig in Woubrugge en Woudenberg geweest.
NQHA is het hele jaar in Someren. Prachtige locatie dat wel, maar wel een stukkie rijden :Y)
Als je tzt gezelschap nodig hebt ben ik wel bereid om mee te gaan hoor als cheergroomie :j gezellig juist!

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 16:13

Heb je gevolgd met m'n fotografie account :Y)

Hier voorbereidingen aan het treffen voor de show dit weekend - koffer inpakken...alle accu's opladen.. kaartjes leeg.. laptop mee.. accu opladers ook wel weer meenemen :+ anders red ik die 3 dagen show niet en Someren - Naaldwijk heen en weer is toch wel een stukkie :')

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:00

GJ- Thanks! :D en ja, gezellig!

Zo dat ziet er goed uit Simodi, lijkt me heerlijk zo'n baan voor jezelf. Ook wel fijn dat Preston zich dan niet zoveel aantrekt als er paarden langs komen scheuren. :')

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 06:25

Marg schreef:
Iemand tips voor een goede instructie die aan huis komt in Zuid-Holland (omgeving Alphen aan den Rijn)? Liefst niet reining gericht.


Karel Bauer? Hij is wel reining ruiter maar geeft allround les.

Vandaag dag 2 van het NK. Gister van 7 tot 18:00 bezig geweest en vandaag denk ik weer :+ lange dagen zo maar lag ook wel weer rond 21:00 in mn nest anders hou ik het niet vol. :’)

Welkom JH!

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:33

Flip schreef:
Ik wil misschien wel even komen kijken maar kan nergens echt een duidelijk programma vinden?


Dit is het programma voor vandaag: https://lookaside.fbsbx.com/file/timeschedule%20sunday%202019.pdf?token=AWyd_7yqh0jnbM6Mv8vRHpcSISNkQALVyXt2liKwiK5IjcHPiC1w6pc_YhHUFG2S4ARd4EOXFwbCsTkQXhxBwlQ85bj-wgCeRxjV-ooPfNUKvGryhKCA8JIBOO594hB1QW7G2zs1hjgyVtXs1FJXGW1T2GW0aUulWkdhYcp4mari9fGfsPkXc26V8LevGAdEGjQhtCC3fvvGlsA8qqf-3cBRQtp3NBYvZ0G3K4M2Cyz7xYDO4CGQqUCKgl3ml6AmkZchhur0Dfo1QsxiJ1dHEgjp

Krijg de link ff niet korter op mobiel sorry :+

We lopen goed op schema en gaan zo om kwart voor weer verder :D

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 20:51

Alsof ze het elke dag doet :+

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:10

Welkom Zetta!

Dat je dichterbij zou staan GJ :’)

Ik vind rijden wel heel leuk dus zoek het wel een beetje in een verzorgpaard (evt dus ‘tzt’ zoals bij Joy bijvoorbeeld)

Maar ik wil dan ook graag les, want ik vind het fijn om te groeien met een paard. Ik ben immers geen olympisch ruiter en zelfs dan valt er altijd wat te leren. Had voorheen ook altijd 1x les pw (en verzorgde de paarden beide 2-3 x pw)

Kwam ook altijd netjes op afgesproken dagen en als ik een keer niet kon was het vaak dat ik wisselde van dag en het tijdig aangaf. Lijkt me niet meer dan logisch ook :+
Maar denk dat hele jonge meiden indd snel denken ‘lekker makkelijk’ en ‘het regent dus ik heb geen zin’.

Helaas is het in mijn omgeving lastig om een western-gericht verzorgpaardje te vinden. Er zit hier vlakbij wel een stal die western-lessen geeft maar is reining gericht en dat wil ik eigenlijk niet :+

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:59

Dat was 2-3 jaar terug toen ik WRAN startte helaas ook wel het geval :( vraag me af waar het precies aan ligt. Er is nu ook weer een level 5/walk and jog onderdeel toch?

Weet namelijk dat de L4 soms nogal eh.. van een heel hoog tempo kon zijn :+

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:20

Hele gave foto's van de ADT!

Super GJ dat je hopelijk nu toch iemand hebt gevonden,

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:55

Ook les gehad van Karel en ontzettend te spreken over zijn lessen. :j
Heel veel geleerd. Hij denkt echt vanuit het paard.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:55

Ik zou zeker een lesje bij Van Buuren wagen Kayleigh :j Ik heb zelf niet bij haar gelest maar iemand die ik ken wel en die was altijd wel te spreken over haar lessen.

Leuk pattern JH!

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:57

JH - is dit een onderling wedstrijdje of vanuit de WRAN oid? Bij de WRAN is het namelijk zo dat je sowieso in L4 start en dan een x aantal punten moet behalen (dacht 70?) om een level hoger (L3) te mogen starten.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:00

jumpyhorse schreef:
Ik ken helaas niemand

Ik heb weer eens een verschrikkelijk stom idee :') weet iemand of je (onderling) met een kleine pony in de in hand klasses mag starten? Ik denk van wel maar checken voor de zekerheid haha. Zou nog wel eens wat voor tito kunnen zijn, als hij zijn hengstengedrag (is intussen al acht jaar ruin, heeft ie zelf niet door) ff aan de kant kan zetten dan :')


Ja hoor dat kan, sowieso bij de WRAN en bij de NQHA schrijven ze soms ook all-breed klassen uit.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:29

Lekker verwend CL, maar ik kan me ook goed voorstellen dat je baalt..

Hier nog(steeds) geen verzorgpaard, mis het rijden ontzettend moet ik zeggen :+ maar het is niet anders op het moment.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:34

Een reining paard omscholen naar dressuur lijkt me nog een flinke klus, maar minder denk ik dan een pleasure pony. Denk wel dat hier voornamelijk western ruiters zitten die nog steeds westen rijden :j

Een bijrijdpaard vinden in Zuid Holland lijkt nog een hele opgave := zie ze verder in het land vaak wel voorbij komen maar nog niet echt iets wat redelijk dicht aan huis is. Echt balen! Zit hier wel een stal in de buurt die reining lessen aanbied, maar ben meer een hms/trail/pleasure ruiter. :+

Zou 't opzich niet erg vinden om 'om te scholen' maar dan heb ik liever wel privéles :=

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:53

Door ontwikkelingen voorheen kom ik liever niet meer op CS ;) Wat overigens niks met de instructie te maken heeft!! Laat ik dat voorop stellen.

CS zou in principe dus niet te ver zijn, zou max 30-40 min willen rijden vanuit mijn woonplaats (Naaldwijk).

Over Goldenway twijfel ik, maar meer omdat mijn grote bijrijdwens is om gewoon weer lekker 2 of 3x pw een verzorgpony te hbben waar ik ook mee kan (privé)lessen 2x per maand (ofzo). Lekker trainen en alles eromheen. Dat heb ik dan liever dan 1x pw lessen op een lespaard bijvoorbeeld.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:56

Ja precies Bellatrix, dan vind ik dat soort 'zonde' als het al zo duur is om dat dan 1x pw op een lespaard te doen. Klinkt dat logisch? :+
Heb wel eens bij Sanghita gelest op een bijrijdpony en dat was heel leuk, ze geeft leuk les. :j dus dat zou ik dan weer anders vinden.

Misschien ben ik gewoon lastig :+

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:03

Lief Marylon! Bedankt :D Wat betreft CS.. Tsja, Frederique is mijn beste vriendin. Dat zegt wellicht genoeg :j

Aankomend jaar ben ik weer showfotograaf bij de NQHA *\o/* dit jaar zijn alle shows in Grathem, ben ontzettend benieuwd naar de locatie want ben er zelf nog nooit geweest. Maar ik geloof dat een hoop reining ruiters hier sowieso errrrug blij mee zijn :D

Enige wat ik jammer vind is dat er (geloof ik?) geen buitenbak is, dus alles is binnen. Dat zullen lange dagen worden met alles op en afbouwen in 1 bak.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:28

Palden is DMI toch Dewi? kan me voorstellen dat dat voor reining wat leuker en leerzamer is inderdaad! (ik zie nu je filmpje, dmi sporthorses inderdaad :+ )
Een oud-stalgenootje rijd daar nu geloof ik ook op Blue.

En echt op je kontzakken zitten inderdaad, maar vind het er niet slecht uitzien hoor!

Ik vind de wedstrijden altijd erg gezellig :D ging voorheen gewoon als bezoeker naar WRAN wedstrijdjes, toen een periode ook zelf gestart met bijrijdpaard destijds en nu dus als showfotograaf bij de NQHA. Ik vind het erg leuk om te zien al is het soms heel gek dat ik een heel weekend naar paarden kijk maar er geeneen aanraak :+ tenzij een vriend van mij met zijn paard meedoet - dan glip ik voor en na de shows nog wel even de stallen in als ze bezig zijn.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:46

DewiRox schreef:
Dankje! Ben zelf ook best heel trots op het filmpje! Blijft gewoon gek, dat je dan al 20 jaar rijdt, en dan toch iets doet waar je weer helemaal opnieuw handig in moet worden.

Misshcien moet ik dan toch maar eens gewoon naar zo'n wedstrijd toe gaan!


Ik ken dat gevoel. Toen ik van 10 jaar engels overstapte op western voelde ik me echt weer ZO'N beginneling. Heel knullig := gelukkig schijnen meer mensen daar last van te hebben in het begin hahaha.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie


Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:16

Als ik op het paard (EK niveau) van een vriend van mij stap voel ik me ook weer knullig. Dat dier is heel fijn aan de hulpen maar wel heel 'specifiek' (als in, gereden naar zijn maniertjes natuurlijk).
Die kreeg ik nieteens in een constante jog omdat als ik er dan eindelijk was en ging verzitten stond ie stil of ging hij langzamer :')

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers