[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:09

@Elcid: leuk stukje in de wiki, dat had ik nog nooit gezien (maar ben ook niet meer zo heel actief op bokt :o Ranch riding en ranch trail zijn met afstand onze favoriete onderdelen (starten niet anders meer), past als een ouwe spijkerbroek bij paardlief en onszelf daarom kom ik graag even onder mijn steen vandaan :+ )
Ter aanvulling daarop, als dat mag: inmiddels worden in NL zowel de ranch riding als de ranch trail afzonderlijk uitgeschreven bij de nqha, en de wran in elk geval en volgens mij ook bij de dawra en de dphc. In de ranch trail idd allerlei obstacles als een rope dummy, sleep, af en/of opstappen incl ground tie, etc.

De regels verschillen op details per organisatie hier en daar nog wel eens wat, voornamelijk in de trail. Wat bij de aqha mag of moet, is bij de wran weer anders.

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:54

ElCid schreef:
Aanvulling mag altijd, het is al weer een paar jaar terug dat ik naar een show ben geweest. Misschien dat ik ook nog wel eens ranch riding/ trail ga starten; is toch het leukst en ik heb per slot van zake een "echt" ranchpaard :D


Ja doen, hoe voller de klasses hoe beter :D
Hier geen "echt ranchpaard", maar wel een bonkie met vanalles en nog wat erin. Cowsense is ergens onderweg kwijtgeraakt maar dat hebben we hier toch niet nodig. We zijn echt blij met de komst van deze onderdelen want dit past hem het best :)

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:05

superpony schreef:
Nu rij ik geen wedstrijden, maar paar jaar terug mee naar show waar ranch onderdelen waren en ik vond het nog best pittig om te onthouden. Maar dat is echt een probleem bij mij dat ik zonder tom tom nooit zou kunnen starten. ( en ik heb wat moeite met show outfit's, maar bij elke tak van sport )

Mijn ex reiner is 20, maar het zou hem wel passen, beter zelfs denk ik. Net als koeien en trail bijv.

Heb nu ook zijn zus van 12, maar die is totaal anders. Vrij klein ook.


Is echt goed te doen hoor! Ik heb er zelf geen problemen mee (al zal ik niet zeggen dat ik nooit eens verkeerd zit :+ ), man wel maar ook die lukt het allemaal prima, zolang hij ze thuis maar een paar keer gereden heeft. Als je ranch riding pittig vindt moet je eens naar de nieuwe superhorse proeven kijken :') zijn dezelfde proeven als de EWU heeft, geen pleasuredeel meer maar ipv daarvan ranchriding. Wel ontzettend leuk om te rijden!!

showoutfits valt bij ranchonderdelen toch ook erg mee? Geen bling bling, of andere poespas, gewoon lekker simpel...

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 15:39

Is ook echt leuk!! Ik heb het dit jaar 3x gestart, waarvan 2x op het NK. Presteerde het wel om in m'n laatste proef een wissel te vergeten waardoor ik dus verkeerd uitkwam :')
Nou is showen op zich sowieso iets waar ik wel moeite mee heb, maar ik blijf het leuk vinden, dus ik hou maar gewoon vol.

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:13

ElCid schreef:
Schrijft alleen de WRAN dit uit? Ik ben al in geen eeuwen meer gestart dus ben volkomen onwetend op het gebied van de huidige regeltjes. Laatste keer dat ik iets deed is zeker 6 jaar terug tijdens een Allbreed van de DAWRA. Het grote voordeel van dergelijke klassen vind ik ook dat je gewoon in je "dagelijkse" kloffie te paard kan maar dan wat schoner en evt. met chinks/ chaps en met je dagelijkse hoofdstel. Ik heb het niet zo op de bling; mij gaat het om het rijden en niet om de glans :o


Volgens mij de DAWRA ook, maar daar hebben we met een QH of paint natuurlijk niet veel aan, tenzij idd allbreed. En de EWU natuurlijk, maar dat is voor ons net ff teveel gedoe. Zo groot is de drang om te starten nou ook weer niet.
Voorheen vond ik bling geweldig, maar da's al even verleden tijd, leeftijd zal ook wel meespelen :D Nu helemaal blij met back to basic, ook voor paard. Scheelt een hoop werk ook. Want inderdaad: het gaat om het rijden. Zolang alles maar goed past, fijn zit, en schoon is. Dat laatste geldt ook voor paardlief zelf, al is schoon(houden) met een palomino soms nog een uitdaging :')

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:39

Ook leuk inderdaad :D
Vroeger, toen ik mijn tinker nog had (mooi bont, met vrij veel wit) riep ik altijd dat ons volgende paard in elk geval DONKER zou worden. En dan val je vervolgens dus als een blok voor een palomino :')

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:20

superpony schreef:
En mijn man heeft een zilveren oortje.

Een zwart paard is ook niet ideaal. Mijn zwarte was altijd grijs van het zand.


Ik ben niet zo handig in quoten, maar ehh….bij dat zilveren oortje krijg ik toch een ander beeld dan dat je bedoelt :') maar zonder gekheid, wat subtiel zilver hier en daar vind ik nog wel mooi.
Ons favoriete hoofdstel is een heel erg oudje. Geloof ergens wel tussen de 25 en 30 jaar oud maar superkwaliteit. Niks fancy aan, gewoon een harness leather een-oor werkhoofdstelletje.

En zwart is inderdaad ook niet geweldig. Bob zijn vader, die we ooit een paar jaar bij ons hebben gehad (soort verzorgpony zeg maar) was zwart, en ik herinner me die grijze waas nog maar al te goed. Net zo moeilijk weg te krijgen als poepgroen en pisgeel inderdaad.

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 14:57

Wassen doe ik eigenlijk nooit. Staart wel eens in de zoveel tijd, en voor een wedstrijd altijd staart en benen, en op de dag zelf hooguit nog even de vlekken die ik zo niet weg krijg, maar verder niet.

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:30

Nickolay schreef:
Hoi Sandra wat leuk om je hier weer tegen te komen. Ik kan me Bob zijn vader nog goed herinneren. Lang geleden alweer


Hee :D Ik zie je weleens op facebook voorbij schuiven hoor, maar ook daar ben ik niet zo'n schrijver. Zeker lang geleden. Jij zit een end weg nu he? Hicky is al sinds een paar jaar niet meer, we hadden hem weer in het oog maar het is er vervolgens helaas niet van gekomen om hem nog eens op te zoeken.
We zijn nog steeds superblij met z'n zoon, die is inmiddels ook alweer ruim 16.

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 09:28

Nickolay schreef:
Ja klopt, woon nu in Sellingen. Paar km van de Duitse grens. Nick was een jaar of 6 toen, dus volgens mij alweer 17 jaar geleden. :D
Ik ben Sam jaren geleden nog een keer op wedstrijd tegen gekomen. Wat een super tinker was dat.


Da's zeker een eind weg dan! Ik heb, nadat ik Sam toen hij door degene aan wie ik hem had verkocht weer was doorverkocht, via een bokker contact gekregen en al die tijd, tot z'n veel te vroege eind, contact gehad met zijn eigenares. Hij heeft zelfs nog eens een maand bij ons gelogeerd (ehm nouja op Wennekers dan) toen ze op een lange vakantie was :) Echt een geweldig dier!!

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:22

Trouwens, nu ik hier toch zo ingerold ben, zal ik me ook maar eens voorstellen :o Zal proberen het kort te houden :D
Al op bokt sinds 2001 trouwens, maar niet meer zo heel actief.
Sandra dus, getrouwd met Rob, en sinds begin 2007 hebben wij Bob in bezit. Een palomino quarterhengst, die kort daarna ruin geworden is :D Gevalletje "heeft zo moeten zijn", maar dat is een veel te lang verhaal apart.
Gekocht om de reining in te gaan, en dat is uiteindelijk ook even gebeurd. We hebben alles behalve in hand onderdelen met hem gedaan, en sinds de ranch riding in Nederland verscheen en nog later de ranch trail starten we eigenlijk alleen nog maar die onderdelen. Als het zo uitkomt zal ik nog weleens superhorse starten, en Rob western riding, maar de ranch onderdelen zijn echt ons ding. We rijden hem dus samen, zijn en rijden alletwee (natuurlijk) verschillend maar dat vult elkaar enorm goed aan.

Bob is inmiddels alweer ruim 16 en in meerdere opzichten een geweldig leerpaard. Door zijn spat in 2011, en dan vooral het revalidatietraject, zijn we (in een notedop omschreven) toch heel anders gaan rijden, en vooral ook anders gaan denken. Hij is er gelukkig weer helemaal bovenop gekomen en loopt als de brandweer. Nog steeds western, maar met een flinke scheut klassieke dressuur zeg maar. Ik ontdekte later dat we veel raakvlakken hebben met bijvoorbeeld de cowboy dressage. Eigenlijk haal ik overal wel uit wat bruikbaar is. Hoe je het ook noemen wil of kan, ons doel is in elk geval om hem zo lang mogelijk heel en actief te houden. Tot nu toe lukt dat gelukkig aardig, en hij heeft overal nog veel plezier in. Ohja ter afwisseling rijden we ook regelmatig met de garrocha, dat vindt hij ook helemaal geweldig, als je dat ding pakt lijkt er wel iets in hem te veranderen, dan zie je hem bijna letterlijk groeien <3

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 12:07

ElCid schreef:
Zou je toch eens moeten komen kijken ( of meedoen ;) ) met de clinics van Alex Zell en Jeff Sanders. Californische rijstijl ( heel veel raakvlakken met de klassieke dresuur/ Cowboy dressage). Jeff heeft ook nog wat Cowboy dressage shows gereden. We werken op die manier ook met koeien en doen letterlijk alles van galopwissels tot contra, piaffe en passage en zijgangen ( renvers. travers) waarbij o.a. de zijgangen heel handig zijn in het koeienwerk waar natuurlijk ook rollbacks aan te pas komen. We werken dus ook met de garrocha; erg leuk om te doen en zo nu en dan gebruiken we die ook als we met koeien werken.

garrocha werk tijdens een clinic van Alex:
[ [url=m/33TCW9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overigens kennen wij elkaar nog van "vroeger" ; ik heb ooit een keer meegedaan aan een clinic van Sil in Beverwijk, Rob heeft mij toen opgehaald met mijn Arabier.


Ja, zeker! Misschien komt het er nog een keer van inderdaad!
Rob heeft afgelopen NK freestyle reining gedaan met de garrocha. Erg leuke reacties op gehad. En als hij z'n rechterspins niet was vergeten (euhhh doordat ie de garrocha had laten vallen, wat normaal nooit gebeurt :+ ) had ie 'm nog gewonnen ook.

Ik ken jou ook nog wel, min of meer, de clinic van Sil weet ik ook nog, maar dat jij daar toen aan meedeed weet ik niet meer. Zal de leeftijd wel zijn :+ Jij hebt nog op Wennekers gestaan toch? Daar staan wij nu, alweer heel wat jaren.

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:36

ElCid schreef:
Citaat:
Ja, klopt, met de Arabier maar ook in een nog verder verleden met mijn halfbloed Arabier ( toen er alleen nog een buitenbakje was en een stuk of 20 stallen ;) ). Ik stond toen met de clinic van Sil in Heemskerk. Susan was daar toen ook bij.

De garrocha is erg leuk maar een kunst op zich! Jeff Sanders is er volgend jaar weer ( 14 t/m 16 juli) dus wie weet!

Intussen wonen we aan de andere kant van het land met de paarden bij huis.


Hoop veranderd in de jaren dus. Wennekers inmiddels een dorp op zich, en Susan is ook al naar het noorden gewaaid.

Rob is met de garrocha een stuk handiger dan ik, mijn motoriek is daar niet zo op ontworpen :+ Maar leuk is het wel en het gekke is dat ik het vreselijk lastig blijf vinden om linkshandig te rijden, maar met de garrocha kan ik het ineens wel 8)7 . Over twee weken hebben we een clinic van Mieke Hylkema, niet heel erg western dus, maar dat hoeft ook niet persé.

.


Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:21

Bij Susan ben ik begonnen met western rijden, toen ik net mijn eerste paard had. Van haar heb ik echt een hele goede basis meegekregen, ben ik nog altijd blij mee!
Onze belangstelling voor de garrocha is gekomen door een clinic working equitation die we vorig jaar (of was het nu het jaar daarvoor :? ) hebben gedaan. Daarin werd weliswaar geen garrocha werk gedaan maar we hebben het er wel uitgebreid over gehad na de clinic.
Qua rijden pakken we inmiddels eigenlijk overal wel wat van mee, vooral ikzelf. Daar valt geen stijl meer op te plakken :) Daarnaast werk ik aan de hand en longeer (en les, zo nu en dan) ik volgens klassieke principes, die ik trouwens ook gebruik in m'n rijden. Het hoofddoel blijft om (met dit paard) zo lang mogelijk leuk te kunnen blijven presteren in de ranch riding en ranch trail. Het is dus zaak om hem daar plezier in te laten houden én hem lichamelijk goed te houden (wat met zijn lichaam soms nog best een uitdaging is). Dat lukt tot nu toe best aardig en de weg naar dat doel toe is minstens zo leuk als het doel zelf :j

En hoewel er dus geen etiketje op ons valt te plakken is de belangstelling voor de californische/vaquero stijl wel steeds groter geworden. Als het lukt lijkt het me dus zeker leuk om eens bij een van de clinicis in elk geval te komen kijken!

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 11:09

Leuk! Zowel werken aan de hand als longeren (wat ik vaak ook nog combineer trouwens) gebruik ik ook een kaptoom. Al jaren bevalt dat het beste.
Daarnaast ben ik erg gefascineerd geraakt door de hele theorie rond het spade bit, en het traject wat daaraan voorafgaat. Maar dat blijft bij theoretische interesse. Bij de AQHA mag je trouwens sinds dit jaar in de two rein starten (voor een periode van een jaar)
Rijden doen we op een gewoon bit, al zit daar ook nog steeds ontwikkeling in op de een of andere manier. In elk geval heeft ie het liefst zo weinig mogelijk beweging in z'n mond, en kort geleden zijn we er min of meer per ongeluk achter gekomen dat hij nu dolblij is met een recht ongebroken mondstuk met een hooded portje met een cricket rollertje erin :+

Cowsense heeft hij zeker niet van z'n vader geërfd. Koeien vindt ie prachtig hoor, eigenlijk alles wat op 4 benen rondloopt, en hij zou er het liefst tussen gaan staan, maar dat is het dan ook :D

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 08:48

:wave: Als je het over de duvel hebt :')
Enne, you're welcome, wie weet kom ik je komend jaar dan weer es tegen ;)

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:45

sonita schreef:
}> you rang? :D


Nog niks veranderd dus :+
Meteen maar eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om op jullie FB pagina te neuzen. Zag dat je nog dit jaar een clinic met Sonita hebt gereden, die moet nu toch ook toch ook al in de 20 zijn?? +:)+

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:37

Nick!! Da's alweer erg lang geleden.... ik denk niet dat ik 'm nu nog zo zou herkennen :o

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:48

ClauH schreef:
Helaas, ik ken hem niet.

Ik heb een nieuwe singel nodig voor mijn merrie met lichte singel nijd.

Welke vinden jullie fijn, met bont, ergonomisch of juist een roper?

Eerlijk gezegd nijg ik naar de laatste, weet niet waarom.

Heb er nu een van neopreen. Ook prima hoor, maar wie weet valt er nog wat te verbeteren....


Wij zijn uiteindelijk bij een roper koordsingel (heb een mohair en een alpaca) terechtgekomen en gebleven. Dat bevalt toch het beste. Is wat lastiger schoon maken dan neopreen, dat spoel je natuurlijk gewoon even af en is heel snel weer droog. Maar die van ons kan niet goed tegen neopreen, ook niet in een pad, dus hier is alles wol.
Een goede tweede is trouwens de FRA supersingel, die is elastisch en ook erg fijn.

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:44

tuija_r schreef:
Wat ben ik blij dat ik mijn paarden thuis heb. Doen jullie mee met de online wedstrijden? Wij hadden deelgenomen in de Showmanship at halter wedstrijd van The Cowgirls. Leuk manier om beetje doelgericht bezig zijn :D En ondanks meerdere pogingen, ging het toch niet vlekkeloos :') Toch tevreden, ben benieuwd wat voor feedback ik krijg.


Wij zijn heel bij met de online wedstrijden *\o/* De eerste proeven gaan we een dezer dagen opnemen. Nu eerst bij de WCRH (West Coast Ranchhorse Association), maar daarna ook bij anderen. Wel allemaal in de VS, maar dat maakt het des te leuker.
Echt helemaal top!! Ook voor straks, in de wereld after corona :j

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:58

Noisy schreef:
Wat leuk dat iedereen zo lekker bezig is met rijden en virtueel showen! Zo komt het wedstrijd rijden veel meer binnen in bereik voor veel mensen, vind ik.
Het enige puntje is dat je een proefje wel honderd keer over kunt doen voor een goede score maar ach, dat mag de pret niet drukken toch :)


Dat is een meer gehoord "bezwaar" maar imo niet helemaal waar. Of in elk geval, niet helemaal terecht. Een proef wordt daar meestal niet echt beter op. Zelfde geldt als je een proef teveel oefent. Veel paarden (die van ons zeker, meestal al nadat ie een proef 2 keer gereden heeft) weten dan al precies wat er waar gaat komen, en gaan dan anticiperen, waardoor je het jezelf dus meestal alleen maar moeilijker maakt.

Wij zijn echt helemaal blij met het online showen. Want inderdaad je hoeft geen end te rijden, het kost je veel minder geld, geen vrije dagen, geen show die niet doorgaat of die je af moet zeggen vanwege droes/rhino/extreme weersomstandigheden waardoor je niet met trailer op pad kunt, etc. Wij waren na een weekend wedstrijd altijd helemaal afgedraaid, en paardlief ook. Dat is -vooral voor hem, wij kiezen er immers zelf voor- zo ontzettend fijn: als we onze proef gereden hebben hoeft ie niet eerst nog eens een end naar huis te reizen maar kan zo al naar gelang het moment van de dag meteen z'n stalletje in of het land op. Maar er zijn nog meer redenen dan alleen praktische hoor, maar dan wordt het helemaal zo'n lang verhaal :+ Dus van mij mag het blijven, ook na de corona. Dat is ook het geval trouwens, ik had al gelezen dat the Cowgirls doorgaan, en datzelfde geldt voor in elk geval een van de organisaties (West Coast Ranch horse) waar wij online starten. *\o/*

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 06:55

Emita schreef:
Ik heb er nooit last van. Tenminste, als ik ze eenmaal aan heb, echter begint daarvoor al mijn probleem. Waar ik altijd tegenaan loop is dat dicht ritsen van de chaps. Wat een kl*tewerk :') Bij mijzelf lukt het sowieso niet, dan probeer je je helemaal in te draaien om bij de rits te komen dus dan zit je onderlijf op bijna 180 graden van je bovenlijf. Vervolgens krijg je kramp omdat het niet lukt de rits in elkaar te krijgen. En daarna loopt de rits altijd vast in de franjes. Heeeeeeul irritant. Iemand moet me altijd helpen want alleen krijg ik het echt niet voor elkaar.


zoooo helemaal herkenbaar _O- met een kleine aanvulling: opstappen als je je chaps net aan hebt, die van mij zijn van leer, was ook altijd een leuke.
Wat dat betreft ben ik echt blij dat ik nu, nu ik alleen nog ranch onderdelen doe, met chinks rijd. Niet alleen veel meer bewegingsvrijheid maar ze zitten ook aan de benen alleen maar vast met 2 riempjes die je redelijk makkelijk zelf vast kunt maken. En ik heb pas zelfs nog ontdekt dat je er gewoon met de riempjes al dicht in en uit kunt stappen (wel even opletten met sporen :+ )
Beetje zonde van de chaps alleen, die hangen nu op maat gemaakt en al en nog zgan werkloos in de kast -O-

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:29

Hier kan er ook geen bucas op.
Ik (nouja....Bob dan) heb er al jaren de amigo mio op liggen. Zorg altijd dat ik er drie "op voorraad" heb en koop elk jaar wel een of twee nieuwe. Lagen altijd perfect, maar het lijkt wel of nu de pasvorm iets veranderd is want de nieuwe die ik nu in gebruik had genomen lijkt krapper rond de borst/schouders. Aan paardlief ligt het niet, want de dekens uit de oudere lichting liggen nog als voorheen. Nog iemand deze ervaring toevallig?

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:04

:D de ballen van Hansje :D
@GJ: surefoot en centered riding zijn 2 verschillende dingen. Surefoot is voor je paard (surefootpads van Wendy Murdoch) en centered riding is voor de ruiter (euhhh uiteindelijk ook voor het paard dus :+ ). Voor je houding/zit. Hansje is centered riding level 2.
Ze gebruikt o.a. de franklin ballen (ik heb ze na de eerste keer zelf gekocht, ze doen echt veel!), maar heeft een hele marteltas vol spullen. Op de foto's zie ik dat jij in elk geval ook (net als ik laatst) de sjaak was met die elastische band bijvoorbeeld.
hoe dan ook inderdaad echt een aanrader om zo nu en dan eens een les te pakken :j

.

Sandra_H
Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:01

Die 220 euro valt idd echt nog mee hoor, zeker als je het incl stal voor het weekend is. Of nouja het is niet afwijkend van bijvoorbeeld NQHA. En voor een lang weekend DRHA waren wij altijd ruim 1000 euro kwijt, incl hotel dan wel.
Als je dan ook nog je minder zichtbare bijkomende kosten (benzine, eventuele vrije dagen, etc) optelt krijg je helemaal de neiging om dan maar goudvissen als hobby te nemen :D

Ben trouwens benieuwd of het NQHA NK door kan gaan, met die nieuwe maatregelen -O-

.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers