[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:36

Sandra_H schreef:
Bob is inmiddels alweer ruim 16 en in meerdere opzichten een geweldig leerpaard. Door zijn spat in 2011, en dan vooral het revalidatietraject, zijn we (in een notedop omschreven) toch heel anders gaan rijden, en vooral ook anders gaan denken. Hij is er gelukkig weer helemaal bovenop gekomen en loopt als de brandweer. Nog steeds western, maar met een flinke scheut klassieke dressuur zeg maar. Ik ontdekte later dat we veel raakvlakken hebben met bijvoorbeeld de cowboy dressage. Eigenlijk haal ik overal wel uit wat bruikbaar is. Hoe je het ook noemen wil of kan, ons doel is in elk geval om hem zo lang mogelijk heel en actief te houden. Tot nu toe lukt dat gelukkig aardig, en hij heeft overal nog veel plezier in. Ohja ter afwisseling rijden we ook regelmatig met de garrocha, dat vindt hij ook helemaal geweldig, als je dat ding pakt lijkt er wel iets in hem te veranderen, dan zie je hem bijna letterlijk groeien <3


Zou je toch eens moeten komen kijken ( of meedoen ;) ) met de clinics van Alex Zell en Jeff Sanders. Californische rijstijl ( heel veel raakvlakken met de klassieke dresuur/ Cowboy dressage). Jeff heeft ook nog wat Cowboy dressage shows gereden. We werken op die manier ook met koeien en doen letterlijk alles van galopwissels tot contra, piaffe en passage en zijgangen ( renvers. travers) waarbij o.a. de zijgangen heel handig zijn in het koeienwerk waar natuurlijk ook rollbacks aan te pas komen. We werken dus ook met de garrocha; erg leuk om te doen en zo nu en dan gebruiken we die ook als we met koeien werken.

garrocha werk tijdens een clinic van Alex:
[ img ]

Overigens kennen wij elkaar nog van "vroeger" ; ik heb ooit een keer meegedaan aan een clinic van Sil in Beverwijk, Rob heeft mij toen opgehaald met mijn Arabier.


ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:25

Citaat:
Jij hebt nog op Wennekers gestaan toch? Daar staan wij nu, alweer heel wat jaren.

Ja, klopt, met de Arabier maar ook in een nog verder verleden met mijn halfbloed Arabier ( toen er alleen nog een buitenbakje was en een stuk of 20 stallen ;) ). Ik stond toen met de clinic van Sil in Heemskerk. Susan was daar toen ook bij.

De garrocha is erg leuk maar een kunst op zich! Jeff Sanders is er volgend jaar weer ( 14 t/m 16 juli) dus wie weet!

Intussen wonen we aan de andere kant van het land met de paarden bij huis.

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 22:59

Susan woont hier nu niet zo ver vandaan en komt jaarlijks naar de clinics met Jeff!
Garrocha past inderdaad niet in de ( Texaanse) westernstijl maar wel heel goed in de Californische/ Vaquero stijl die natuurlijk rechtstreeks van de Spanjaarden is overgenomen en dan zijn we weer terug bij af ;-).
Wij doen het garrocha werk dus met Alex Zell en soms met Jeff, als het zo uitkomt.
Misschien zien we jullie nog een keer verschijnen tijdens 1 van de clinics!

Toen ik de laatste keer bij Wennekers stond, zal ergens rond 2001/ 2002 geweest zijn, was het al een dorp maar ik heb gezien dat het nog groter is geworden! Kan je nagaan, de 1e keer dat ik daar stond met mijn andere paard was in 1983...........hij was toen net 3 ( in 2017 overleden, dus 37 geworden). Veel veranderd is de loop der tijd, niet alleen bij Wennekers.

ElCid
Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:26

Grappig, want eigenlijk doen wij precies hetzelfde. Wij hebben allebei onze roots in de Klassieke dressuur, mijn man nog iets meer dan ik. Intussen rijden we natuurlijk ook onze eigen stijl die wel veel overeenkomsten toont met de Vaquero stijl en doen we veel grond/ hand en longeerwerk zowel op de klassieke manier als op de "horse-man-ship" manier maar dus ook zo veel mogelijk werken met koeien ( zaterdag nog 2 uur gedaan in een workshop die wij dan begeleiden). We gebruiken een kaptoom maar rijden met de bosal ( hackamore) en ik hoop met mijn paard binnenkort de overstap te maken naar de two rein ( spade en bosalito). Misschien dat ik nog wel eens een ranch riding/ trail ga doen maar omdat ik nergens geen lid meer van ben, geen "niveau" ;) heb en ook geen Ned. trainer zou ik niet weten waar. Bij de beginners starten is een beetje van de gekken dus misschien een keer ergens onderling ( puur voor de lol) of Allbreed. Maar aan de andere kant ook geen zin om einden te gaan rijden voor een show.

7 december hebben we weer een koeiendag gepland staan in Pesse en dat doen we dan zo'n beetje maandelijks tot het voorjaar; dan gaan de koeien weer het natuurgebied in.

Wie weet komen we elkaar nog een keer tegen :wave:

Edit: Jeff is er 10 t/m 12 juli weer :o

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers