[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:24

Lagonda schreef:
Hee Kimmy, ik heb je gezien! Ik zag vooral je paard schrikken door die kar ja :+
Mijn paard was voor de verandering eens top braaf buiten! Echt super gereden <3
[ [url=m/E8jIh9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja ze was echt even helemaal in paniek gelukkig wel veel op losse teugel kunnen rijden nog.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 06:10

PRD schreef:
Vind die ADT foto's altijd zo gaaf he :D Hoe gaat dat nu eigenlijk in zijn werk? Is het daadwerkelijk een trail dat je volgt? Jullie zijn wel bikkels hoor zo in de regen haha

Jammer dat paardje het nog erg spannend vond Kimmy, maar toch weer ervaring rijker!


Je hebt een route naar de kale duinen en een route terug maar op de kale duinen mag je rijden waar je wilt ook door de heide. De route was dit jaar anders dan voorheen ook door een fietstunnel onder de autoweg door en die vond ze niet eng... :')
Maar op de vlakte was iedereen keihard aan het rennen dus ze wilde echt mee. Toen schrok ze en de 2 waarmee ik was draafden gewoon door dus ze werd even gek. Dus toen ben ik bij de tent gaan staan daar waren 2 lieve meiden die met mij wel in stap over de vlakte wilden. Toen was het wel weer goed. Maar ze blijft echt graag bij iemand want ze is nog behoorlijk onzeker. Maar mijn doel was om niet boos te worden, zoveel mogelijk ontspannen en haar losse teugel te geven waar mogelijk. Nou dat is wel aardig gelukt gelukkig.

Mijn merrie heeft sowieso aparte dingen, als ze poep ruikt moet ze poepen. Dus toen iedereen draafde en ze ruikte poep stond ze meteen stil om ook te poepen. _O-

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:36

Weten jullie waar ik pads kan kopen van het merk Pool's? Heb een hele mooie voorgevormde gezien maar kan nergens een site vinden waar ze deze verkopen.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:13

Na een tijdje niet veel gedaan te hebben vandaag weer opgestapt. En verbazingwekkend ging dat een stuk rustiger dan ik had verwacht. Ze begint in haar lichaam ook weer meer te ontspannen eindelijk.
[ img ]
[ img ]


hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:56

Persevero schreef:
@ hoikimmmy tijdje uit de running geweest?


De bak is ontzettend zwaar dus heb wel wat gelongeerd. Haar hoeven voor zijn heel gevoelig dus moet nog wachten tot de hoefschoenen er zijn anders was ik er wel op uit geweest.
Meestal na 2 week zonder rijden heb ik een hertje onder mn kont.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:37

Vandaag heerlijk gereden. Was lekker fris alleen de bak was op sommige plekken wat zwaar waardoor ze beste sprongen maakte in galop. Volgens mij had ze daardoor ook moeite met verzamelen.

[ img ]
[ img ]

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:56

Dankjulliewel! Ik heb er ook nog wel laarzen bij met turquoise en ik ben nog op zoek naar een ander hoofdstel.
En ik heb een hele mooie pad gezien van pool's maar kan die nergens vinden.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 19:26

Facebook bij tweedehandswesternspullen maar daar is ie al weg

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 07:49

jumpyhorse schreef:
Ik heb de patterns voor mn volgende show met moon:)
[ [url=m/srQ3oP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0ZSSAI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Morgen ga ik voor de laatste keer op flup. Baby word te groot, mijn benen schuiven helemaal naar voor. Lekker grondwerken dan!


Leuke patterns, waar doe je mee? :D

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:50

Ik zou wel wat meer wil weten over de vader van mijn merrie. Ik weet welke hengst het is en wie hem rijdt. Maar weet niet of het raar is om hem een berichtje te sturen. :')

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 08:01

Nou al de hele week ziek heb 2x gelongeerd. Wilde vandaag toch echt wat meer gaan doen kwa grondwerk. Hebben jullie een idee hoe ik haar vanaf de grond kan voorbereiden wat betreft pole bending/ barrel race.
Ik zat zelf te denken misschien met longeren de stap-galop en stop-galop te oefenen en in draf naar me te draaien en dan van hand te veranderen. Ik heb balken, pionnen en barrels dus er is veel mogelijk.
Ik zal ook nog wel even voor wat inspiratie naar youtube. :')

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:09

SumSum schreef:
Komen weer mooie foto's voorbij!

&Jumpyhorse wat een geluk met het zadel!

Ik ben langzaam aan opzoek naar een ervaren bijrijder voor mijn reining merrie, doordat ik straks wat minder tijd krijg. Ze staat bij mij aan huis in het hoge noorden (omgeving Drachten). Misschien dat er hier iemand bij zit die het leuk lijkt. Is een super leuke, hardwerkende, sensibele merrie, maar je hebt er wel echt gevoel bij nodig :o


Dat was ideaal voor mij geweest 2 jaar terug. Toen woonde ik in drachten en was op zoek naar een bijrijdpaard.
Ken wel veel ruiters maar geen western.

Ik heb pas een goede bijrijder gevonden voor mijn reining merrie ze heeft nooit op maneges gereden altijd voor particulieren, wist eerst niet wat ik ervan moest verwachten maar ze werkt super samen met mijn paard ondanks dat ze geen western rijdt en mijn merrie een echte draak is.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:47

Vandaag een heerlijk relaxte rit gehad. Zelf voor het eerst met trailer en was alleen. Ze ging er met wat hulp van een longeerlijn in maar met niet al teveel moeite gelukkig. Dus ik ben weer tevreden. :D

[ img ]

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 17:01

Bellatrix schreef:
Ze bokte bij aanspringen.


Oh bah die heb ik ook een keer gehad... was een kleine pony maar ik stond in racestand en t enige wat ik kreeg was een bok... nog zo klein maar die voelde ik wel

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 11:48

Ik zou haar eerst een weekje vakantie geven, maarhet weer leek zo fijn. Opgestapt en meteen een paar buien gehad. :') ondanks alle idioten hier op de weg toch een super fijne rit gehad.
[ img ]

Fijne kerst allemaal! {:)

[ img ]

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 11:57

Weet iemand ook een leuke site (denk dat er geen winkels zijn) met mooie borsttuigen liefst in combi met hoofdstel? Ik wil het vooral voor de show en fotos dus mag wel wat bling aan zitten.
Ik weet alleen westernshop belgie.zag ook funnyhorses maar weet niet hoe betrouwbaar die is.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:15


hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:28

Retjethorse schreef:
hoikimmmy schreef:
Weet iemand ook een leuke site (denk dat er geen winkels zijn) met mooie borsttuigen liefst in combi met hoofdstel? Ik wil het vooral voor de show en fotos dus mag wel wat bling aan zitten.
Ik weet alleen westernshop belgie.zag ook funnyhorses maar weet niet hoe betrouwbaar die is.

Ik heb mijn hoofdstel en borsttuig in Aleashop.be gekocht. Nou ja, ik was naar de winkel gegaan en daar zelf vond ik mijn ding niet tussen de hoofdstellen, maar ik zag een folder van Busse reitsport liggen waar een prachtig hoofdstel + borsttuig op stond. Zij hebben deze vervolgens voor mij bestelt. :)

[ [url=m/zR3ty2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JFy6Cb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ohja super gaaf! Dat is inderdaad de kant die ik op wil :D

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:19

Gister gereden heb nu geen benen meer over. Mijn merrie wil de laatste tijd graag onder oefeningen uit komen door aan te draven of harder te draven. Gister hing ze vreselijk in mijn hand, liep constant in een knik om de bak achterin in de gaten te houden en hoeken afsnijden, als je naar achter rijdt dan gaan de oren gespitst en wil ze steeds haar hoofd omhoog doen, zodra ik de reugels oppak wil ze ook al aandraven. %)
Ik hoop niet dat het aan mijn bijrijdster ligt... ik ben nu zwanger dus straks neemt zij het dan helemaal over. Heb wel gezegd dat ze dan 1x per 2 week les moet nemen dus hoop dat mijn instructrice daar ook tijd voor heeft :=
Zat er gister even helemaal doorheen dus hoop dat dat aan mijn hormonen ligt. Ben op het laatst afgestapt om aan de hand verder te werken.

Iemand nog tips voor oefeningen om haar aandacht er weer bij te krijgen? Ik probeer cirkels en zijgangen maar daar draaft ze onder uit en lijkt ze heet van te worden. Misschien dat magnesium haar wat gaat helpen. Die tip heb ik gekregen van een endurance ruiter met een quarter kruising.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:58

MissYvette4u schreef:
@ hoikimmy;
Het komt bij mij over alsof ze je aan het uitproberen is. Paarden voelen de gevoelens van de ruiters feilloos aan he <<)
Heeft je merrie niet ergens (lichamelijk) last van?
Magnesium kan idd helpen, ik geef die mijn Quartje ook. Wat krijgt ze verder te eten?

Verder tja, streng zijn denk ik. Wil ze aandraven zonder dat jij dat zei, meteen terug naar stap. Voor wat betreft oefeningen; over balken stap draf galop springen, spinnen, zijgangen idd, achterwaarts, halthouden, langs een vlag rijden ed. Net zolang mee door blijven gaan tot ze voor jouw gevoel rustiger is. Beloon haar met ontspanning. Dus hoe eerder ze kalmeert, hoe eerder ze rust krijgt.
Succes!


Ik betwijfel of ze zich wel goed voelt op haar plek. Stalmanagement waar ze nu staat is niet mijn ding en ben op zoek naar paddock paradise. Ook kan ze met geen van de 3 paarden overweg daar die overigens ook niet erg sociaal zijn.
Verder is ze lichamelijk in orde, ben wel met iemand in overleg voor eventuele analyse kwa wat ze modig is voor voer. Ze krijgt nu natures best van pavo met basisbrok. Ongeveer een kwart voerschep alleen savonds. Verder 4x per dag hooi.

Kan inderdaad ook zijn dat ik er met een ander gevoel opgestapt ben, ze is echt een spiegel. Als het begin vorig jaar was geweest dacht ik ook aan uitproberen maar het ging eigenlijk al heel lang goed. Tsja misschien toch opnieuw uittesten.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:04

ClauH schreef:
Misschien ligt het onbewust aan jezelf omdat je zwanger bent, zij zal dat ook aanvoelen denk ik...

Welke regio zit je (ivm stalling)?


Friesland/drenthe. Veel plekjes maar of de stallen zijn heel klein en bij 1 kwamen ze in de winterperiode maar een uurtje buiten in de paddock.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:53

ClauH schreef:
Daar ben ik helaas totaal niet bekend....
Wel bekend met het weinig buiten staan in onze eigen omgeving.
Vervelend is dat -O-


Ja had vandaag ook gezegd dat ik niet vroeg kon. Kom om half 2 staan ze nog binnen en hebben dus sinds half 7 geen hooi gehad. -O-

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 15:37

Heb wel en stal gevonden die super gelegen ligt, mei tot oktober 24 uur buiten in groepjes van 3/4. Oktober tot mei buiten van half 9 tot half 5. Dat laatste zit me alleen wat dwars omdat ze op stal een luchtzuiger is die graag vrij beweegt. Ze heeft nu een stal van 4 bij 4,5 ben vergeten te vragen hoe groot de stallen daar waren maar leken in verhouding erg klein. Voor mijn gevoel moet het paard op zijn plek een rondje draaien. Ben ik nu te kritisch of ligt dat niet aan mij. :')

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:35

Nickolay schreef:
Stal van 4 bij 4,5 ga je niet gauw ergens vinden denk ik. Dat is een mooie luxe maat


Ja stonden altijd een paar veulens samen in. Maar waar ik gekeken heb krijg ik het gevoel dat het kleiner is dan 3 bij 3. Maar dat kan ook vertekend zijn. En ik vind van half 5 tot half 9 sochtends best wel een lang eind. Anderen geven daar ook in slowfeeder, maar als mijn merrie het op heeft begint ze op het net te knabbelen

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:08

@noisy hoe bedoel je niet aan mij te beoordelen?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers