[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:10

Oh super ik kom precies op het goede moment binnen vallen zie ik al wel :D.
Ik heb altijd Engels gereden. Nooit geen wedstrijden ofzo maar wel fanatiek. Nu heb ik paard jaar geleden iemand leren kennen die western rijd en ook wel eens een rondje op haar paard mogen cruisen. Daarnaast een paar western clinics gezien en het daardoor langzaam meer gaan waarderen dan het Engels.
Een tijdje uit de running geweest ivm met mijn zwangerschap en nu langzaam weer begonnen. En weer aan het nadenken geweest over wat ik nu wil. Ik heb nu besloten om het roer compleet om te gaan gooien en over te stappen naar western.

Ik heb er compleet het verkeerde paard voor (de laatste kwp'er in mijn profiel). Maar ach, als je maar lol hebt toch? Dus ja ik kan wel een goede instructeur gebruiken, omgeving Twente. Weten jullie nog iemand?
Ik moet zeggen dat ik me in de methodes van Warwick Schiller goed kan vinden. Paard kent ook al een groot deel van dit grondwerk.

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 19:34

@ jumpyhorse, ik laat me er ook niet door uit het veld slaan. Scheelt al dat hij van nature vrij relaxed is. En ik dacht dat paints juist wel binnen het straatje passen.. Haha ik heb nog veel te leren.

Prijzen van de zadels zijn wel erg hoog. Ik hoop toch wel dat ik een goede 2e handse kan vinden tot max 700 euro??

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 21:44

Hobbyhorse schreef:
Persevero Western zadels moeten heel goed passen, je zal er iemand bij moeten halen met verstand van zaken.
Western zadels zijn duurder dan engelse zadels. Een budget van €700 euro max is.......moeilijk. Er lopen verschillende draadjes hierover onder Tack room.


ja dat zal. zitten niet echt kussens onder he.. Gelukkig ken ik iemand die aardig in het wereldje thuis is. Ze zal vast wel fitters kennen. we gaan het zien

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:41

Ik ben geen kenner maar lijkt me als ik logisch nadenk niet handig met plates. Ik zou het niet eens durven. Dar barrel racen gaat wel echt hard..

Wat is trouwens de afmeting van een full size western pad? Ik heb een mooie gezien deze is 78 bij 80 cm maar is deze groot genoeg?
Had een full hoofdstel besteld maar deze is echt te klein voor mijn kwpn'er. Moet blijkbaar Xfull hebben, of ik had gewoon dikke pech dat deze klein valt.


Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 14:29

@ hoikimmmy tijdje uit de running geweest?

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:12

Super gedaan jumpyhorse

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 15:01

Whauw gave foto's Bellatrix..
En ziet er ook goed uit bij jou flip..
Wij hebben ons tuig inmiddels omgewisseld naar western. Staat hem zo leuk

[ img ]

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 18:16

Em_ schreef:
Persevero schreef:
Whauw gave foto's Bellatrix..
En ziet er ook goed uit bij jou flip..
Wij hebben ons tuig inmiddels omgewisseld naar western. Staat hem zo leuk

[ Afbeelding ]

Wauw waar heb je dat borsttuig vandaan?


Kramer in Duitsland

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 23:10

ElCid schreef:
Persevero schreef:
Whauw gave foto's Bellatrix..
En ziet er ook goed uit bij jou flip..
Wij hebben ons tuig inmiddels omgewisseld naar western. Staat hem zo leuk

[ Afbeelding ]


Een advies over de outfit van je paard. Er horen kleine riempjes onderaan de fender te zitten ( net boven de stirrup, de zgn. stirrup hobbles) om te zorgen dat de fender "dicht" blijft. Als je ze er niet omdoet zou je in een onbewaakt ogenblik met je voet in die fender kunnen schieten met alle, hele gevaarlijke gevolgen, van dien, Evt. kan je in 1e instantie gewoon een ( Engels sporen) riempje gebruiken maar ze zijn ook te koop. https://www.westernspul.nl/contents/nl/p4564.html

Echt doen want op die manier zorg je ook nog dat de beugel netjes blijft hangen en niet onderste boven kan draaien.


Ow dat moeten we niet hebben Inderdaad. Bedankt voor de tip, sporenriempjes heb ik nog wel liggen dus dat zou ik dan in de tussentijd wel even kunnen gebruiken.

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:52

wow leuk om te zien dat dit topic zo actief is. Ik heb zo even wat bij te lezen :D
vandaag wat plaatjes van mij en Guinness kunnen creëren. Ik ben helemaal blij met me nieuwe zadel ed. Maar ik ben nog wel enorm aan het klooien met mijn zit. hebben jullie nog tips voor iemand die alleen maar Engelse zadels gewend is?

hierbij een link naar ons topic
[RIJ-ITP] Mijn KWPN hengst goes western

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:23

LilCromedGun schreef:
Hallo allemaal! Ik kom me hier ook melden. Niet zo zeer als reining ruiter. Maar wel na de aanschaf van een 7 jarige ruin afgelopen mei. Ik ben hem aan het omscholen naar het engelse werk. Ik heb een nakomelingen van Gunner, Gunners Crome Son x Lil Dancing Queen (van Lil Ruf Peppy) nogal wat bloed. Hij heeft al een reining carriere achter de rug. Hij is beleerd door Walter Bouwmeester, uitgebracht door Petra van Ede (rijd tegenwoordig open level 1 tm 4) en uit gebracht door Yessie van der Zwan (2e plaats WK reining 2019). Helaas is mijn paardje gaan staken in 2017 waarop volgde dat hij gestresst was, het zadel weigerde en niet meer fijn rond te rijden was. Na een jaar grondwerken en verzorgen, heeft hij mijn hart gestolen en heb ik hem kunnen kopen. Na ruim 2 jaar niet te zijn gereden, zijn we het rustig aan het oppakken en hij loopt de sterren van de Hemel! Ik ben benieuwd of er meer cowboys zijn die hun reinigpaard hebben omgeschoold naar de dressuur?


Denk dat van western naar Engels makkelijker is dan andersom. Engels ruiter pielen nogal veel aan de paarden.
Denk dat je eerder tegen de gangen en oprichting aan gaat kopen. Ik zelf ben juist andersom gegaan met mijn kwpn hengst en merk dat hij, door zijn hogere halsaanzet en schuinere schouder, toch veel uit zijn schoft blijft lopen bij veel achterhand gebruik. Hij zal nooit zo kunnen stoppen ed als een quarter kan.

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:16

Lagonda schreef:
Iedereen is goed bezig deze week zeg *\o/* ik heb gister ook een (grote) drempel genomen:
[ [url=m/Ot3Wv3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een stalgenootje vertelde over een mooie route, maar moet je wel een hek door en op dat land staan koeien. En mijn paard kan nog al heftig op koeien reageren :+ en uiteraard stond er een clubje bij de ingang nieuwschierig te zijn toen ik aan kwam >;)
Maar we hebben het overleefd en echt heerlijk gereden <3
[ [url=m/EMaeSM.jpg]Afbeelding[/url] ]


you nailed it 8-)

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:53

Wow jullie gaan echt snel..
@ flip verhuizen is altijd zo dubbel, ergens heel leuk maar brengt wel de nodige stres met zich mee. Wellicht is hij idd sneller weer kalm als hij ziet dat jij wel blijft binnen alle veranderingen.

@Zamora wat een knappert! Vind overo's altijd wel leuk..

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 00:34

Oe knap veulen hierboven. Snap dat je daar verlieft op bent!! Ze is echt super schattig!!
Die foto's op de vorig pagina zijn ook grappig geworden, haha..

Ik ben helemaal trots, ik kan mijn kwpnertje op 1 hand sturen. Tis mis niet helmaal het plaatje aangezien het een dressuurgefokte Kwpn'er is en dus wat opwaarts gebouwd is. Maar ik vind het helemaal leuk!

[ img ]
[ img ]

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:10

@Retjethorse haha hij gaat er zelfs op liggen..

even ussendoor. HOe maken jullie je pad schoon? en hebben jullie tips, of zijn er handige pads die makkelijk schoon te maken of te wassen zijn?

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:18

jumpyhorse schreef:
Ik doe met mn striphair het haar van de onderkant. Als ie echt vuil is met de hogedruk erop :)


oh ja das al wel iets om hem wat schoon te maken. Mja zit nu ook een beetje met zweet te klooien met dit weer. En dat ding is zo dik dat hij ook niet zo snel droog is..

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 00:41

Hoi allemaal. Ik heb een drastische stap gemaakt. Ik heb na heel lang wikken en wegen mijn kwpn hengst verkocht. Mijn leven is verandert en daar werden wij als combinatie niet gelukkig van. Hij heeft een super plekje gevonden, dat verlicht de pijn enorm.
Ik wil heel graag de western sport en en wil langzaam gaan rondkijken naar een quarter/paint.
Mja wel ander wereldje, weten juie nog stallen/mensen die ze te koop hebben?

Voor wat het waard is hier:
Ik zoek er 1 met ervaring en een nette basis, is echt belangrijk. Hoeft ook geen topper of mega potentie te hebben, ik rij uiteindelijk hobbymatig.
En wil ook lekker makkelijk op kunnen stappen, naar buiten kunnen of in kunnen laden.

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 22:54

Hoi allemaal. Momenteel paardloos, maar op jacht naar een jaarling of veulen. Heb wat paardjes gezien en ben met wat mensen in gesprek.
Zijn er mensen hier met ervaring in kopen van een veulen? Panel testen ed zijn al op orde. Ik zit ook nog aan een klinische test oid te denken. Maar geen idee hoe dat gaat met veulens?

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 18:47

Hier nog meer mensen met jonkies?
Ik heb afscheid genomen van KWPN paarden en vorig jaar een 1 jarig Qh hengstje gekocht. Dit jaar wordt hij 2 en ik zit er aan te denken om deze zomer met het grond werk bezig te gaan. Ik heb dat toen ook met mijn KWNP hengst gedaan en heb daar echt heel veel voordeel van gehad toen. Tis 1 van de redenen van mij turn naar western geweest. Ik wil dat bij deze (ondanks dat hij geen hengst zal blijven) eigenlijk nog wel een tandje beter gaan vastleggen, en ook lekker de tijd voor nemen.
was wel benieuwd of er nog lotgenoten waren :D

Persevero
Berichten: 2348
Geregistreerd: 17-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 21:47

@sirius: oh spannend benieuwd hoe hij het gaat doen. Ik heb hem bij hobbyfokkers in Belgie vandaan, niks spanneds gewoon een leukerd. had een klik met zijn blije karakter.
@ Paint_Lover, zo dat is wel heel heftig. Kan me in denken dat het dan wel even een drempel is waar je dan weer over moet. Wel kan dat je nu weer bent waar je staat.
@ Daihyo, wat een leukerd! Ik wil ook goed in gaan zetten op grondwerk. heb daar zo veel voordelen
van mogen ervaren. Wil hem echt goed mak hebben voor dag dagelijkse dingetjes.
@SCC ik heb jaren een kwpn hengst gehad, een hele lieve hoor. Maar ik heb minder tijd voor de paarden en ik wil voornamelijk plezier maken, wil een maatje die makkelijk overal mee naartoe kan. Ook mee in de trailer met andere paarden van vriendinnen.

leuk alle fotos!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers