[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 23:17

Marg schreef:
Vandaag weer erachter gekomen dat mijn paard echt heel bang is van koeien. Iemand tips waar rustige clinics gegeven worden voor paarden die écht heel bang zijn van ze?


ElCid hier of Wendy v Osch. Ik denk dat er bij ElCid rustig gewerkt wordt, maar bij Wendy gaat het in het begin ook heel rustig en naar je eigen niveau.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 00:35

Mooie foto Simodi. Heb je met een nieuwe broek gereden :)

Utopia, Zi je, het zit er helemaal in. Leuk dat het zo gaaf was.

Mijn man vond het bij Wendy hartstikke leuk en gezellig, maar afstand gaat toch meespelen als je vaker wil.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:41

simodi schreef:
Superpony dat zijn gewone gebruikssporen. Dit zadel hebben we al 10 jaar!


Oke, het leek een beetje blauw, vandaar.

Ik stond ergens op stal en iemand had een nieuw zadel met witte seat. Na het rijden nieuwe witte seat ook helemaal blauw. Zie je natuurlijk verder niks van tijdens het rijden verder.....

Mijn eigen zadel is echt oud, maar donkerder, dus zie je het niet zo. En die van mijn man is wel iets jonger en lichter.
Voor nu is mijn zadel vooral groen :(

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:28

Hopelijk je paardje niks bezeerd in haar mond? Aan de andere kant altijd wel fijn dat iets breekt. Kent ze de geluiden of omgeving niet zo goed??

Wil wel weer rijden, maar zit pas op 3 wk en krijg mn zadel er niet zelf op nog............Had ML wel buitenritje voorgesteld dit weekend, maar waren te druk en hij heeft het ook genegeerd.......ggrrrr Alsof ik gek ben, hahaha

Van de week nog eens proberen. Misschien een beetje op zijn gevoel spelen :p

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 23:54

hoikimmy, Ja, wat ze niet kunnen zien kan wel ellende geven. Hier in de bossen hebben we dat veel met wild. Ze ruiken en horen ze, maar zien ze niet.........

Wel heel fijn dat ze geen schade heeft in d'r mond. Heb weleens gezien hoe dat anders was toen iemand haar paard op de teugel liet staan.

Bij ons komen de heli's en straaljagers ook vaak over de boomtoppen. Vaak wordt het gemeld in het plaatselijke krantje, maar heel vaak ook niet. Ze moeten beseffen dat het voor dieren echt angst aanjagend kan zijn.

Mondy, vreselijk als ze op een stal zo slecht gevoerd zijn. Maar wel win-win situatie dat dat nu beter gaat en je weer naar het bos kan.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:22

O, ja die kwamen in het voorjaar een keer voorbij. Die van ons reageren inderdaad echt nergens op, maar zag en hoorde die ballon en dacht ook dat er wel wat reactie zou komen........Maar nee.....
Ik denk dat als ze het een paar keer gezien en gehoord hebben, dat ze het al eerder horen dan wij en herkennen.

Gelukkig hebben wij ook geen ruimte om op te landen :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 01:12

Ja, varken en zwijntjes zijn een ding. Heb al een paar keer achterste voren gestaan in het bos, haha. Alleen de shet en de Q merrie zijn stoer :)

We reden ooit ergens met varkentjes naast de bak en dat kon ik echt schudden.

Daarna hier in het bos met veel zwijnen en dan reageert mijn ene ruin echt heel erg op de lucht. Maar als je dan reetjes tegenkomt, schrikt ie ook weleens, omdat hij het verschil niet helemaal weet geloof ik.

Maar op een plek liepen er 2 varkentjes tussen de paarden en was alles oke........Gek genoeg.

Toen ik mn ene ruin net had, zat mijn man op de merrie in het bos en ik reed erachter. Er kwam heel atletisch en elegant een zwijn voorbij. Die stal zo ons pas over. Merrie in de ankers en mijn ruin echt een roll back waar je op zou plussen..........
En later reed ik een keer op hem met halster, zonder zadel en had er 3 naast mee aan een touwtje. Het werd donker en ik zag niet veel meer. Lag er blijkbaar een moeder zwijn met kinders in de berm en daar schrokken mn ruin waar ik op zat en de NF ernaast van. Maar dat pikte de shet niet, dus die corrigeerde echt zo van; doe normaal, hahahaha

Maar mijn man is met de shet aangespannen vaker zwijnen tegengekomen en dan zijn ze vanuit die positie echt groot en ze zijn niet bang, dus blijven voor je staan op het pad. Zoooo leuk. Alles eigenlijk wel. Reetjes kijken je ook alleen maar stom aan, van wat doen jullie hier??

Het ene moment reageren ze wel heftiger dan het andere moment. Onze hondjes ook. Volgens mij is dat tijdens de schemer of wanneer het wat vochtig is in de lucht echt sterker. Ik ruik het zelf ook wel soms.
Sowieso zie je overal waar ze hebben lopen woelen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:26

Bellatrix schreef:
Er zijn veel knappe vlekken hier!!


Ja? Veel starts??

Zo jammer dat het allemaal verandert is en nu alles apart wordt gedaan. Was vroeger echt gezellig en druk.

Maar ik zeg ook eerlijk dat ik ook niet ga, omdat het jaren zo rustig was. Wordt het natuurlijk ook niet drukker van.
Niet om deel te nemen, heb geen vlekken ( die erop horen ) maar om te kijken.

Wat is de lokatie eigenlijk??

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 01:53

Bellatrix schreef:
Stal Mansour, Arnhem! En het was super druk hoor!!


Wat goed!! Nooit een paint gehad, maar was wel een hele gezellige club altijd. Mooi dat het zo druk was!!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:43

Gimme_joy, dat is eigenlijk ook zo en ook altijd al zo geweest. Vroeger was de paint club echt gezelliger, ook onderling. De AQHA shows hebben nooit een fijne sfeer gehad en schrik ook altijd weer van wat ik daar zie.

Het was alleen wel heel leuk dat alles samen was en 1 groot evenement en je elkaar allemaal tegen kwam.

Wij gaan eigenlijk niet heel vaak meer kijken. Misschien komt dat wel weer. Heb wel eerder eens 2 jaar geen shows gezien.

Nog 2 weken en dan verhuizen.........gaat snel opeens

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:51

Bellatrix schreef:
Ik vond de sfeer prima!


Ja, dat was bij de paints altijd. Het was alleen jaren heel rustig op shows geworden. Mooi dus dat het weer zo is aangetrokken.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 01:05

Gimme_joy, niemand die zegt; Kom als je daar start, ga ik met je mee en maken we er een leuke dag van?
Volgens mij is een goede ervaring vooral of iemand zelf een leuke dag heeft gehad en wat kon ontspannen en genieten.

Ik ben geen show mens meer. Vroeger in de engelse sport vond ik het leuk als kind dan en daarna opeens niet meer.
Ik was niet nerveus en het ging ook niet slecht, maar het was gewoon weg.

Toen we met de western in aanraking kwamen naar heel veel shows geweest om te kijken, maar het is nooit meer gaan kriebelen.
Was zelf wel meer met de reining bezig, maar vind de trail ook wel leuk en nu de ranch onderdelen. Ik kan het alleen allemaal niet onthouden. Dus als ik wel zou willen showen, wordt het niks.
Misschien als ze ooit een navigatie in de knop toestaan.

Ik vond de shows echt heel leuk om naar te gaan kijken en we gingen ook wel alle shows af. Maar de laatste jaren heb ik ook wel steeds vaker; in die tijd kan ik zelf lekker rijden.
Maar eerlijk is eerlijk, de shows liepen in de crisis tijd wat terug.

Maar wel veel goeie herinneringen en de DRHA shows zijn natuurlijk ook nog steeds groot en gezellig.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 23:09

Starnmeer heeft ook nog een onderlinge dit weekend.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:13

Ow, wat jammer. Ze hadden eerst wel showmanship at halter. Die heeft m'n zoon toen nog gewonnen :)

En de wedstrijden in Friesland die Natascha Holtrop organiseert?? Is op zich niet ver vanaf Noord Holland. En wel heel gemoedelijk.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 13:04

Ja, viel me ook op dat erbij stond mini summer show.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:14

hoikimmy, slim paard :)

Gaucho, wat een heerlijk koppie. En fijn dat je weer goed kan rijden.

Simodi, heerlijk zo.

Toen onze quarter merrie bij ons terug kwam en weer opknapte was ze net 20 en heb ik haar voor het eerst laten vrijspringen met mn ene ruin en shet. Die deed alsof er weet ik niet wat stond, hahaha

Maar nu doe ik het nog steeds met regelmaat. Ze is nu 26 en blijft samen met de shet komen. Heb wel een buitenbak en cavaletti's en zet dan echt onder de bakrand, dus ze kunnen er niet langs en meestal 2 naast elkaar.
Haar zoon doet het ook wel en netjes, maar erop wil ook nog niet altijd gaan zoals het zou moeten.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:37

NoortjePony schreef:
Bellatrix schreef:
Dan ergens gaan rijden waar ze lespaarden hebben. Waar woon je?


Noord-Holland. Ben al aan het kijken voor een leuke westernstal +:)+


Starnmeer of bij Jamie Verkerk. Niet zelf gaan spinnen zomaar.

Flip, die springt hoog :)

En het trail park vind ik echt stoer. Was een keer mee om te kijken en vond het best pittig. Wij rijden veel buiten en ik ben niet snel bang, maar vond zeker de hindernissen die jij laat zien best slikken. Ben met eigen paard nog niet geweest :(

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:30

Netjes hoor. Denk dat vaker gaan ook de beste manier is om die hindernissen te overwinnen. Het is ook best veel wat er staat allemaal.

En zeg het gewoon eerlijk; Mijn ene ruin is niet snel bang, doet in het bos alles netjes. Ben zelf ook nooit bang verder, maar die rolbank zou ik niet durven en dan gaat hij het vast niet doen meer. Wist meteen dat ik dat zelf ga verknallen.
Misschien aan de hand wel een optie inderdaad.

Er was toen iemand die vaker gaat en paardje deed alles. Echt super gaaf.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:33

Jumpyhorse, wat heerlijk! En je hond er achteraan maakt het echt dubbel zo mooi!

Gimme_Joy, slobber is om te kliederen :)

Wij hebben van die flexibele manden waar we ze in voeren op een rijtje. Ze krijgen normaal wiesencobs en va sept speedibeet erbij. ( en vit en lijnzaad )
vd week denk ik wat hebben ze nu op hun hoofd? Maar dat was dus de bietenpulp en lijnzaad. Zat gewoon aangekoekt. Met alleen wiesencobs gebeurt dat niet.

Lekkere zonnige foto Leo.

Qua bijrijders vind ik het lastig. Paar jaar terug gezocht; volwassen iemand die mee wil in het bos rijden en af en toe of paar keer pw paarden verzorgen. Maar vrijwel geen reacties. Dus EN super brave paarden En op de veluwe in het bos rijden en andere dagen lekker mogen knuffelen en doen is ook niet genoeg.....

Maar heb vroeger wel slechte ervaringen gehad, dus niet verder gezocht.

Het is prachtig weer, maar wij zijn toch aan het inpakken, uitzoeken etc. ML heeft paarden gedaan en is nu andere ruin in pension opzoeken en wandelt daar wat in het bos.

Gaan straks wel met de honden lopen, maar iets koeler is dan wel weer fijn.

Morgen over een week hebben we de sleutels in onze handen :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 00:27

Yinthee, leuk paard!! De bles komt me zo bekend voor. Of hij lijkt op een paard of ik heb hem ooit te koop gezien ofzo.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 23:44

In Western is nog steeds weinig keus. Starnmeer is een bekende stal die al lang bestaat en vele mensen hebben laten kennismaken met de western.

Een andere is dus Jamie Verkerk. Zij is een wat kleinere stal in een stal, maar echt een lieve meid.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 00:07

xXutopiaXx schreef:
Als het dan inderdaad toch over instructeurs gaat.. ik les zelf bij Palden Schooneman van DMI Sporthorses in Ridderkerk, toch wel zo'n drie kwartier rijden. Maar ben voor mijn verzorgster (jaa erg blij met mijn goede verzorgster :+: ) op zoek naar iemand die bij mij aan huis kan komen voor een basisles reining of grondwerkles.. Omgeving Zundert... weten jullie misschien iets?


Heeft Karel Bauer bijvoorbeeld geen route in je omgeving? Wel compleet andere aanpak, denk ik.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:40

Karel is wel echt een super fijne en nette trainer.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:39

gaucho schreef:
Yep. Paar keer les van gehad en voor mij 1 van de beste die in NL beschikbaar zijn. Laat je goed nadenken. Ik ben binnenkort zo ver dat ik met Ace kan gaan lessen en ga dan zeker kijken of ik dat bij Karel kan doen.


Dat zou wel super zijn. Ik zou bij bepaalde andere namen echt never nooit willen lessen, al wonen ze naast me. Dan maar verder weg.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 01:15

gaucho schreef:
Yep. Altijd heel fijn bij Paulette Zorn gelest, maar die reist helaas niet meer zo ver en Drenthe wordt mij dan weer te ver. Met Ace wil ik meer richting allround ipv reining dus dat sluit ook alweer een aantal trainers uit. In het verleden altijd wel heel fijn gelest bij Walter, Michel Sandijck en Wim Vervecken maar zowel bij Karel als bij Paulette uiteindelijk meer geleerd.


Herkenbaar. Bij reining trainers wordt vaak veel overgeslagen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers