[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:55

hoi!
zou ik me hier ook mogen melden? :D

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 07:41

Bellatrix schreef:
Natuurlijk! Vertel!!

Dankje! Zal me zo ff voorstellen, eerst school :')

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:46

Ik zal mezelf en mn paardjes dan maar eens voorstellen :D

Ikzelf ben bijna 14, ASS, ADD en dyspractie. Denk Gedraag mij daardoor ook ouder. Ik rijd sinds december 2018 western :)

Paardjes dan maar;

[ img ]

[ img ]

[ img ]
(Merries :') )
Heilig Hart (aka Flup, Hart)
Merrie, 6 jaar. Springgefokte bwp, die langs iedere sprong hoger dan 20 cm langsloopt... met haar doe ik een beetje alles wat, In Hand trail, trail, beginselen reining, ze helpt paardjes vangen,...
Bij haar sta ik er overigens meer naast dan dat ik erop zit. Ik vind grondwerk minstens even leuk :D
Ook is Flup drachtig, van EMH Top Dun Chex. 4 maand en een week ondertussen!


[ img ]

[ img ]
(Ja, was gaan lopen :') kreeg m anders niet te pakken)

Moonlight (aka moon), ruin van 22! Vuilnisbakkenras, met wat connemara door. Met hem doe ik ook van alles wat, zonder hoofdstel, zonder tuig, pleasure, trail, barrelen. Hij is nog zo fit als een hoentje, ookal beginne zijn gewrichten wat te kraken met koud weer := hij is wel een beetje grumpy, op zon beetje alles wat leeft... of niet leeft _O- alles mag naar zijn idee naar de maan lopen := hij heeft in zn jonge jaren eventing gedaan, maar mag door een oude blessure niet meer zon zware dingen doen. Ach ja, zo is hij ook gelukkig!

Dan heb ik ook nog een welshkruisinkje, die doet niets met western dus daar zal ik niet te veel over schrijven.
Tito
[ img ]
Met hem doe ik veel clinics geven in VD etc.

Oktober heb ik mn eerste wedstrijd! In Hand Trail met Flup, pleasure en barrelen met moon :)

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:27

xXutopiaXx schreef:
Vind Tito juist zo leuk.... -O- <3



<<) <<)

[ img ]

[ img ]

[ img ]
sjit nu doe ik t toch :+

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 12:54

Hahaha
Ik laat ze soms over een balkje, springen vind ik zelf eng oeps

Morgen komt er bij mij soort van pennydroom uit, we gaan naar de zee met Flup *\o/*
Vandaag nog fotoshoot met moon, dus leuk weekend!

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:12

Klein voorproefje van de fotoshoot!
[ img ]

[ img ]
(Hoef lijkt hier heel lang, is door de hoek! Hoefsmid is vorige week geweest haha)

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:54

NoortjePony schreef:
Haiii. Ik ben echt DOL op Westernrijden. Heb een tijd lang les gehad op een stoere bruine Quartermerrie, en mijn eerste spin was echt AMAZING /3 :)F :):)
Hebben jullie tips voor het spinnen?

Verder les nemen! Je instructeur kan je het beste helpen hierin


jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:28


jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:59

Ach dat snoetje <3

Zon,zee,strand, paard en hond. What do you need more <3
[ img ]

Ze was beetje lama, maar o zo blij dat ze mocht zwemmen :+: 6 jaar, eerste keer strand, honden en mensen en schreeuwende kinderen en ze spetterd alsof ze het al jaren doet! We zijn wel beide zeiknat geworden, want madam moest en zou spetteren :Y)

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:22

Onze bak is gedraineerd dus gelukkig hier geen last van!

Weet iemand trouwens goede, helpende voor de western grondwerkoefeningen? Flup kan piaffe van uit de tijd dat ze engels gereden werd, maar ben bang dat ze verkeerde spieren traint dan. We doen het graag, dus als er wat hogere oefeningen zijn hoor ik t graag :D

Ik heb het geluk dat ik op 5 min afstand een internationale reiningstal heb. Dus daar heb ik les dan haha. Makkelijker kan niet :)

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:02

Rudi <3

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:26

Over les gesproken, ik ben net weer thuis :D ging super! Dik 5 meter geslided haha. Wel met lespaard overigens

Ik heb het heilzame geluk dat ik op 10 min afstand van een goede stal sta

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 10:43

Ik heb mn in hand trail pattern voor mn eerste wedstrijd doorgekregen *\o/*
[ img ]

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 10:52

Ik had Flup ooit eens slobber met bier gemaakt, die trut gaf douwde het gewoon om :=

*lekenvraag*
Als je trail start, habg je dan vast aan punten of mag je gewoon wanneer je wilt een klasse hoger? Ik heb nog nooit trail gestart maar moon kan eigenlijk wel al een klasse hoger dan beginnelingen...

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 12:10

Persevero schreef:
Oh super ik kom precies op het goede moment binnen vallen zie ik al wel :D.
Ik heb altijd Engels gereden. Nooit geen wedstrijden ofzo maar wel fanatiek. Nu heb ik paard jaar geleden iemand leren kennen die western rijd en ook wel eens een rondje op haar paard mogen cruisen. Daarnaast een paar western clinics gezien en het daardoor langzaam meer gaan waarderen dan het Engels.
Een tijdje uit de running geweest ivm met mijn zwangerschap en nu langzaam weer begonnen. En weer aan het nadenken geweest over wat ik nu wil. Ik heb nu besloten om het roer compleet om te gaan gooien en over te stappen naar western.

Ik heb er compleet het verkeerde paard voor (de laatste kwp'er in mijn profiel). Maar ach, als je maar lol hebt toch? Dus ja ik kan wel een goede instructeur gebruiken, omgeving Twente. Weten jullie nog iemand?
Ik moet zeggen dat ik me in de methodes van Warwick Schiller goed kan vinden. Paard kent ook al een groot deel van dit grondwerk.


Ik weet geen instructeur maar wil wel even wat zeggen, ras maakt niet altijd alles hoor! Een vriendin van mij heeft een paint en daar moet je niet western mee gaan rijden, veel teopgericht gebouwd daarvoor. Terwijl mijn connemara x spaanse netjes in de western loopt! Evenals mijn bwp

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 11:47

Met bosal geen ervaring, als ik bitloos rij is dat met touwhalster, of helemaal geen hoofdstel

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen, maar is het verantwoord/veilig om met een paard dat plates heeft te barrelen? En dan echt stantje, schuin-in-de-bocht-knie-bijnz-tegen-de-ton-en-dan-volle-gas-weer-vertrekken want zo is moon... probeer het er in te krijgen dat ie moet wachten op mij maar als het aan hem ligt laat hij mij achter om T zelf te doen

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:21

Bedankt, ik ga het ook niet doen :)

Gecontroleerder barrelen werken we hard aan

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:20

Per ongeluk topic ontstipt :=

@hoikimmy wat fijn dat ze meer begint te ontspannen! Zijn de hoefschoenen er al?

Ik denk dat ik wel geluk heb qua instructeur, hij houd rekening met mojn lichamelijke beperkingen (motoriekstoornissen) en helpt me echt goed, kan ook goed uitleggen hoe en wat en wat ik fout doe etc.

Vorige week zondag hebben we ons wedstrijddebuut gemaakt, en ik ben trots *\o/*

Met moon 4e in de pleasure
[ img ]
Let niet op mijn “duurt laaang” kop aub
(Jury per ongeluk bijna omver gelopen... hij schrok van een paard kn de bak ernaast dat tegen de wand trapte)
Met Flup 1e (!) in de in hand trail

[ img ]
Dat babybuikje ook <3
(Voetjes optillen)
En dan... met moon eerste in het barrelen *\%/* mijn vuilnisbakkenknol van 22 liep ff een paar barrelgefokte quarters er uit met 5 seconden voorsprong >;) hoezo gestoord
[ img ]

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:14

Superleuk bellatrix *\o/*

Ik wil even trots zijn op dit beeld, nog lang niet perfect maar al zo veel beter dan het begin
[ img ]
En ja ze is een reus haha. Ik ben rond de meter 60

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:49

Flip schreef:
Dat ziet er goed uit! Ze lijkt idd heel groot :=

Ze is rond de 1m55 O:) maar ze is nogal een tank hahah. Heel breed en gespierd

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:11

Ik vind bling wel erg leuk :) mijn hoofdstel is met roze detailia, vind ikzelf erg leuk
Ik was voor iedere wedstrijd, s’zomers soms vaker

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 22:08

Ik heb de patterns voor mn volgende show met moon:)
[ img ]

[ img ]
Morgen ga ik voor de laatste keer op flup. Baby word te groot, mijn benen schuiven helemaal naar voor. Lekker grondwerken dan!

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:56

Wat een knapperds allemaal!

Hier een nieuw (2ehands, maar echt nog gloednieuw) zadel gekocht. Was ff spannend of het zou passen (op moon), had op voorhand wel gemeten maar zeker weet je t natuurlikk nooit. Veel geluk gehad :D of het op flup past ( die 2 hebben wonderbaarlijk genoeg altijd dezelfde rug en zadels gehad en gepast) zien we wel als haar baby er af is. Nu is ze te dik :')
[ img ]
<3
(Die riempjes voor de beugels doe ik er over een paar dagen als ik ze goed op maat heb er aan)

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:39

Ik ken helaas niemand

Ik heb weer eens een verschrikkelijk stom idee :') weet iemand of je (onderling) met een kleine pony in de in hand klasses mag starten? Ik denk van wel maar checken voor de zekerheid haha. Zou nog wel eens wat voor tito kunnen zijn, als hij zijn hengstengedrag (is intussen al acht jaar ruin, heeft ie zelf niet door) ff aan de kant kan zetten dan :')

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 19:39

Cubralibre :(:)

Ik heb een foto van 3 jaar geleden teruggevonden van flup :oo
[ img ]
Smal ding :')
[ img ]
En nu... ze kan bijna door als quarter

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers