[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:46

Fantastische Foto's Marlon :j Halster kleurt ook echt prachtig bij de hei :D

Life begins at the end of your comfortzone.


gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 19:51

Hele gave slobber straps en mecate :j

Staan bij mij ook op mijn verlanglijstje, misschien toch maar eens echt aanschaffen :')

Ik heb een triple horn Zadel. Jammer dat ze gestopt zijn, ze maken echt mooie spullen.

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:48

@Luckyreining Ik zou in jouw geval denk ik een fysiotherapeut / ergotherapeut zoeken met kennis van paardrijden om je te helpen de juiste houding te vinden. Je leert jezelf anders snel een verkeerde houding aan denk ik.

Ik ga zelf voorlopig maar zonder beugels rijden denk ik als ik weer wat meer kan :)

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 05:30

Sterkte met de operatie Superpony.

Ik moest gisteren voor controle naar de orthopeed. Foto's zagen er goed uit. Ik mag weer zonder krukken lopen en autorijden. En gisteren ook meteen maar weer op het paard gekropen.

Wat heb ik toch een brave pony <3 in de wind met flapperende balen kuil gewoon rustig zijn rondjes doen. Beetje opbouwen nu en dan gaan we eens kijken of ik 'm wat sterker kan maken in de galop.


[ img ]

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:31

Mooie spin foto Loody.

Mijn vorige paard werd ook altijd erg vervelend als ie weinig deed. Daar deed ik dan ook gewoon altijd veel mee maar dat zou ik met een jong paard niet zo snel doen. Daar zou ik het inderdaad in grondwerk met vooral wat mentaal denkwerk zoeken.

Ace staat 24/7 buiten in een groep, dat maakt wel veel verschil denk ik. Ace wil altijd graag wat doen maar is verder in de omgang wel heel relaxed, ook als ie minder doet.

Net heerlijk een rondje door de Polder geweest, zo fijn dat ik dat weer kan. Ondanks dat Ace weinig heeft gedaan afgelopen maanden door o.a. mijn gebroken enkel is ie duidelijk breder en sterker geworden en loopt ie ineens veel meer in balans.


[ img ]

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:00

Lagonda wat een boefje :D je ziet m voor die tijd al spannen inderdaad :')

Ziet er heel niet verkeerd uit Desteny :) Het lijkt op de video of je met je binnenbeen de schouder iets blokkeert, je zou 'm iets meer recht onder je mogen houden / iets meer gewicht op dat been mogen zetten.

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:35

Ik denk dat het zeker in de reining sport moeilijk is om een accommodatie te vinden met geschikte bak en mogelijkheden voor 24/7 buiten.

Hier dus alleen een 20/60 buitenbak, en we gaan meer de kant van buitenrijden, ranch riding en trail op. Ik zou Ace niet blij maken met veel stal, hij is echt heel sociaal in de kudde.

Stalling hier is ook op veen, vergt enige investering maar wij hebben in de winter prima droge paddocks inclusief schuilmogelijkheden en een bak die 's winters ook prima is.

Vanochtend even in de bak rondgetoerd, beetje langzaam opbouwen met mijn enkel. Ace is beter geworden dan 3 maanden geleden, en dat met weinig rijden. Ik sowieso niet. Hij loopt veel beter in balans en komt nu uit zichzelf in frame.


[ img ]

Enkel viel nog niet helemaal mee met rijden, dus dat wordt nog een beetje rustig aan doen.

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 15:44

Eb en vloed bak, paddock is half betonplaten en half gedraineerd zand met kunstgras er over. Werkt erg fijn. Roosters is een duurdere optie denk ik. Dit is het natste stuk midden in de winter:
[ img ]

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 07:37

superpony schreef:
Leuk paard heb je nu trouwens!!!

Dank je, mis Fuego af en toe nog wel maar Ace is echt helemaal geworden wat ik gehoopt had. Heel zachtaardig, maar wel heel werklustig en scherp aan de hulpen.

Klinkt ook super SumSum!

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:27

Ace heeft ook wel veel vergelijkbare eigenschappen als Fuego: hij is ook vlot, dapper, zelfstandig, nieuwsgierig, slim en heel extrovert. Hij is wel een stuk meegaander als Fuego maar denk dat dat ook een heel stuk opvoeding is. En hij heeft van zichzelf ruimere gangen, daar ben ik wel blij mee :-) Fuego was dan weer wat harder voor zichzelf en ging altijd overal 100% voor.

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 19:58

Gaaf WB :j ik had willen kijken in Nistelrode, maar net dan 2 strategie dagen met werk :( Wanneer is Den Ham ook al weer?

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:55

Wij werken veel gewoon aan een enkele lijn, is ook meer grondwerk maar wel met heel veel focus op juiste buiging in lijf / los door de rug. Vroeger ook veel met dubbele lijnen gedaan maar echt verbaast hoe veel je ook voor elkaar krijgt met 1 los lijntje. Mijn stalgenoot volgt nu 2 master classes bij Featherlight en die heeft haar paard zonder lijn in perfecte buiging in de grote bak om haar heen cirkelen.

Hier met andere stalgenoot die voorlopig met Ace helpt, ik loop nog niet goed genoeg om iets er naast te kunnen doen.


[ img ]

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 11:51

Ik heb er tussen de buien door alweer een ritje opzitten. Voor de derde keer sinds mijn blessure van 4 maanden weer in de bak, proberen de galop wat beter te krijgen. Gaat de goede kant op.


[ img ]

Stalgenoot heeft ook nog een filmpje gemaakt maar geen idee hoe ik doe op Bokt krijg

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:36

Volgens mij lukt dat


Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:27

Mondy schreef:
Oh lekker ! Je hebt door de blessure wat last van het kunnen blijven zitten denk ik ?
Zou het je helpen om zo lang de beugels i korter te doen ? Dat je weer iets meer met je benen aan kan sluiten en wat in je bekken kan kantelen ?
Het is echt een knapperd <3

Elcid gaaf zo'n clinic !


Yes, heb ze al een gaatje korter, moet denk ik nog korter maar daardoor komt er ook weer meer druk op mijn enkel... En ik ben ook veel spieren kwijt in mijn bovenbeen / buik door vier maanden niets doen. Voor mij ook trainen dus, ook naast het paard met fysio :j

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 12:44

Ik ga langzamerhand ook op zoek naar instructie, zover zijn Ace en ik nu wel. Maar eens kijken wie er naar omgeving Uithoorn komt, Karel Bauer heb ik eerder les van gehad en is inderdaad fijn.

Degene die 2 dagen in de week met Ace werkt is hem nu ook aan het voorbereiden op een sprongetje :-) Volgens mij zijn ze nu bij tussen 2 tonnen met een balkje er tussen.

Ik ga eind van de middag weer even met 'm rijden. Hij is nog zijn laatste tanden aan het wisselen dus nu maar weer even bitloos, heb een mooie nieuwe sidepull waar hij erg fijn op loopt.


[ img ]

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 18:51

Joy is duidelijk een dressuur paard ;)

Heerlijk gereden net nog in het late middag zonnetje.
[ img ]

Morgen weer wat grondwerk :D

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:50

Balen G_J. Ik prijs me zelf heel gelukkig met 2 mensen die me graag met Ace helpen waarbij rijden niet voorop staat. 1 is zelf heel druk en vind het heerlijk om 1 dagje in de week lekker met Ace te wandelen, de ander is me komen helpen toen ik niets kon met mijn gebroken been en haar paard net een paar maanden eerder overleden was. Die doet nog steeds 2 dagen Parelli grondwerk met 'm, of rijd af en toe een keer. Beide mogen overigens wel rijden.

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:26

Yep. Paar keer les van gehad en voor mij 1 van de beste die in NL beschikbaar zijn. Laat je goed nadenken. Ik ben binnenkort zo ver dat ik met Ace kan gaan lessen en ga dan zeker kijken of ik dat bij Karel kan doen.

Life begins at the end of your comfortzone.

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 15:47

Yep. Altijd heel fijn bij Paulette Zorn gelest, maar die reist helaas niet meer zo ver en Drenthe wordt mij dan weer te ver. Met Ace wil ik meer richting allround ipv reining dus dat sluit ook alweer een aantal trainers uit. In het verleden altijd wel heel fijn gelest bij Walter, Michel Sandijck en Wim Vervecken maar zowel bij Karel als bij Paulette uiteindelijk meer geleerd.

Life begins at the end of your comfortzone.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Karintich en 9 bezoekers