[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:02

simodi schreef:
Gelukkig zitten jullie er zelf blijkbaar niet echt mee! Ik zou zulke acties echt niet fijn vinden en ook niet acceptabel, maar je kunt niet meer doen dan daar aan werken.

Doen jullie paarden dit eigenlijk ook als je longeert of grondwerkt? Want dan kun je veel sneller corrigeren en durf je vaak meer.

Bellatrix, leuk!


De enige reden dat hij dit doet is omdat hij het weet dat ik het eng vind als hij omhoog komt -O- bokken enz ben ik weinig van onder de indruk dus dat was vrij snel over die fase.

Met longeren en grondwerk heb ik toen ik hem net had wel wat miscommunicatie gehad en heb daar toen ook veel les in gehad. Inmiddels kan ik hem probleemloos longeren aan een halster en doet hij stopjes, rollbacks (binnen zijde) en loopt hij achterruit. Maar toen ik bijvoorbeeld in januari met mijn linkerarm in het gips zat ging hij ineens ook uitbreken aan de longeerlijn omdat ik hem met 1 hand niet goed kon corrigereb, dat soort dingen heeft hij echt binnen no time in de gaten.

Hij klinkt echt als een ramp zo maar is in de omgang echt een schatje hoor, hij houdt me alleen wel bezig zeg maar :p

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:16

simodi schreef:
Flip en Tucktuck, ik snap dat ze verder helemaal lief zijn. :-) Maar ik houd gewoon niet van zulke acties. Preston vond/vind dingen ook wel moeilijk, zeker destijds met aanleren van bijvoorbeeld contragalop en vliegende wissels maar hij ging dan alleen harder lopen om duidelijk te maken dat hij het toch echt wel heel moeilijk vond. ;-)


Tja eerlijk gezegd, als ik het vooraf had geweten had ik hem mss niet gekocht. Maar met proefrijden heb ik hem niet zo hard aan het werk gezet dat dit soort dingen eruit kwamen. En als het dan naar boven komt kan je hem weg doen of km gaan maken.... en hij gaat iig niet meer weg. Dus dan maar oefenen, oefenen oefenen. En ik durf zeker te zeggen dat ik er afgelopen jaar een betwre ruiter van ben geworden

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 07:40

@tucktuck ik denk dat wij er wel ongeveer hetzelfde over denken :j en ik vertrouw er ook wel op dat het bij ons ook goed gaat komen, met wat begeleiding

@kirr de auw meulen in budel, bij Roel brueer

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:00

Wauw Leo +:)+ en nu maar weer lekker groeien dan!


Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:58

Kirrr schreef:
Flip, is Roel verhuisd dan?
Ik heb een tijd cutting gereden bij Paul, maar toen die naar Duitsland verhuisde werd het me wel echt te gek.


Ja hij zit daar sinds juni/ juli Volgensmij. Daarvoor idd op de flaming star ranch, daar ben ik maar 1 keer geweest. Ik ben een beginner in de cutting en Sjors ook dus de lessen zijn hard werken, Sjors heeft wel duidelijk aanleg en begint het spelletje steeds beter te snappen

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 21:00

CubaLibre schreef:
Ze hoort nog wel onder de noemer veulen maar is bijna net zo groot als dr moeder := en pas 3 maanden oud.... maar ze doet t goed, staat elke dag alleen in de box als ik met mama aan het trainen ben en behalve gillen als n speenvarken staat ze rustig rond te kijken.

27e komt de DA haar 1e enting geven en dan 17 sept de 2e waarna ze klaar is om op kamers te gaan *\%/*
[ [url=m/hnSv6p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Poging tot trailpark ging niet zo goed als wij gehoopt hadden, als mevrouw geen zin heeft betekend dat ook daadwerkelijk dat ze het NIET doet _O-
[ [url=m/w9RhGH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gentle daarin tegen deed t voorbeeldig! 1e keer en eigenlijk alle obstakels deed hij zonder er ook maar over na te hoeven denken <3

Filmpje:
[ Video ]


Aan die foto is zo schattig! Wel heel stoer van Gentle!
Ik mag 1 september weer naar het trail park :)

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:25

Kirrr schreef:
Ga proberen wat actiever te volgen hier. Hebben jullie 'the last cowboy' al gekeken? Ik hoop dat vandaag of morgen de 3e aflevering online komt.


Nog niet gezien, waar kan je dat terug kijken?

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:21

simodi schreef:
Vanavond even wat foto's gemaakt op de cross baan:

[ [url=m/R5sSwt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er heerlijk uit zef! Wat is de afstamming van jou paint? Hij lijkt op mijn vorige paardje:)

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:30

Lang niet gereageerd, druk gehad, maar ik heb wel geprobeerd alles bij te lezen.
Ik woon zelf in het zuiden dus geen ervaring met trainers in het westen van het land.

Ik laat mijn quarter ook wel.eens vrij springen, vindt hij erg leuk! Hij is wel wat onstuimig dus durf niet met hem te springen onder het zadel :=


[ img ]

Pas ook voor de 2e keer naar het mountain trail park geweest, hij was weer super braaf. Ook 2 moeilijkere oefeningen meegepakt die we vorige keer over hadden geslagen. Een rond plateau, soort balance bal in het groot. En een verhoging op rollers, die dus weg rolt zodra hij zijn voor benen daar op zet. Hij deed alles echt super cool.


[ img ]

[ img ]

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:31

Sicayes schreef:
Marg schreef:
Iemand tips voor een goede instructie die aan huis komt in Zuid-Holland (omgeving Alphen aan den Rijn)? Liefst niet reining gericht.


Karel Bauer? Hij is wel reining ruiter maar geeft allround les.

Vandaag dag 2 van het NK. Gister van 7 tot 18:00 bezig geweest en vandaag denk ik weer :+ lange dagen zo maar lag ook wel weer rond 21:00 in mn nest anders hou ik het niet vol. :’)

Welkom JH!


Ik wil misschien wel even komen kijken maar kan nergens echt een duidelijk programma vinden?

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:07

Sicayes bedankt!

Superpony daarom had ik die oefeningen vorige keer ook over geslagen hoor. En Sjors deed alle dingen zoals de wip en wiebelbrug echt heel rustig en ik kan hem vrij goed sturen (schouder, achterhand enz). Daarom onder begeleiding die 2 moeilijke oefeningen ook mee gepakt. Dat doet hij super cool. Maar bijvoorbeeld de party tent die er stond voor het publiek die vind hij dan wel weer super eng :7

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 15:25

Knap paardje yinthee

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:29

Ik heb vanavond weer les, vind les altijd zo fijn, hopelijk werkt het weer ook een beetje mee, ik rij het liefst in de buitenbak.

Afgelopen dinsdag mijn be rijbewijs gehaald, dus nu ook rustig aan op zoek naar een zwaardere trekauto en tweepaardstrailer (Heb nu een combi die ik met b rijbewijs mag rijden, maar dat voelt toch allemaal niet zo stabiel zodra je ergens in het zand moet parkeren of paard lieg onderweg erg druk is...)

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 17:42

Ik heb gelukkig een hele fijne bijrijdster, vond het in het begin ook wel moeilijk om uit handen te geven, maar had er al vrij snel vertrouwen in :)
Komend weekend heb ik clinic van Roy van der hoeven en het weekend daarna onderlinge wedstrijd bij Wendy, allemaal leuke dingen op de planning dus:)

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 17:42

Gimme_Joy schreef:
Naomi Tinneveld geeft ook les op haar eigen paard. Die staat bij Pensionstal Uitgeest.

Te leuk om niet even te delen... Voor het eerst over de brug! *\o/* :D
[ Video ]


Stoer hoor, zonder op of om te kijken :D

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 17:49

Bellatrix schreef:
Ik baal zo dat ik niet dichter bij Wendy woon.

Maar....ik begin morgen bij een andere baan met kantoortijden dus ik ga mooi ergens 1x in de week lessen ofzo. :D


Goed vooruitzicht, succes met je nieuwe baan.

Voor mij is naar wendy met de trailer enkele reis ook ruim een uur, dus ben nu even gestopt met lessen daar omdat het icm mijn werk en het weer vroeg donker worden ook wat teveel werd helaas

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 17:56

Bellatrix schreef:
Ja, het is voor mij ook 50 min met de auto.
Snap dat het met de trailer dan een duur grapje wordt.

En bedankt. :D


Ja heb het ook ruim een jaar volgehouden, maar was dan pas vaak om 23 uur weer terug op stal (en dan nog paardlief verzorgeb en trailer netjes weg zetten)en dat breekt toch wel op naast een fulltime baan helaas -O-

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:37

Leuke foto's allebei!

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:45

Leuk koppie! Rijden ziet er er ook relax uit in je topic!

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 15:45

Dat ziet er goed uit! Ze lijkt idd heel groot :=

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:39

@prd 6 weken... das lang zeg, balen... ik kan het ook heerlijk vinden om iemand anders op mn paardje te zien rijden en te kijken hoe knap hij is geworden 8-)

@Cuba libre, doe je in eersel mee? Ik doe mee met de cattle penning, zit te twijfelen over ranch sorting, ken dat onderdeel niet zo goed, maar op youtube zag het er wel leuk uit!

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:34

Gaaf Bellatrix!

Ik heb me ook nog ingeschreven voor de ranchriding beginners Cubalibre. Helemaal geen ervaring met dat onderdeel, iemand nog tips?

Laatst lekker alleen in de bak dus even een stukje met mn telefoon kunnen filmen, hij gaat steeds meer zakken uit zichzelf, in galop vind hij dit nog lastig, maar erg blij met dit beeld


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:26

Bedankt ElCid! Dat stukje op de boktwiki en het filmpje had ik al gevonden!

Het is voor ons ook pas de 3e (onderlinge) wedstrijd dus sowieso een goede oefening voor hem, vreemd terrein, publiek enz... En het pattern is vrij makkelijk idd, maar balkjes er in maar verder weinig bijzonderheden

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:40

CubaLibre schreef:
Hier ook meer n ranch paard maar ondertussen wel mezelf af moeten melden voor de wedstrijd |(

Paard sinds zondag ramkreupel dus gister rondje kliniek omdat zowel ik als mijn da bang waren voor n peesblessure maar "gelukkig" is het maar n ienimini schiefel waardoor ze dus ramkreupel is. Week of 4 uit de running helaas, smeren met corticosteroĂ¯den en afwachten

Ze doet het er gewoon om als je het mij vraagt, elke keer als ik van plan ben om weer eens op wedstrijd te gaan is madam "stuk". Zucht

Maar ik ben er wel want mijn vriendin start in de ranch riding beginners :D


Pff wat oliebol, 'gelukkig ' maar een schiefel. Die van mij had ook sinds zondag een bultje op zijn been, blijkt ook een schiefel, maar wel op een gunstige plaats en niet kreupel . Alleen 2x per dag koelen en smeren is nogal een uitdaging naast mijn fulltime baan :7

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 18:39

Heel veel sterkte!! Een zware maar eerlijke beslissing...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 10 bezoekers