[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:43

Leuk!! Een western klets topic *\o/*

Ik ben Jessica en ik heb momenteel 2 Quarters en een Paint onderweg. Een 19 jarige buckskin merrie, Joan en haar nu 2 jarige chestnut zoon Rudi. De Paint die onderweg is zal ergens rond 8 maart 2020 zijn of haar opwachting maken want Joan is drachtig van Mo van Tinnie.

Joan rijd ik niet meer omdat ze helaas bindweefsel heeft ontwikkeld op de tussenpees van haar rechter achterbeen. Aangezien ze zich ontpopt heeft als een ontzettend goede moeder heb ik besloten om haar dan nogmaals moeder te laten zijn.

Één van de laatste rijfoto's die ik heb van ons <3
[ img ]
en een puur natuur Joan foto <3
[ img ]


Rudi heet officieel Catch My Star maar heb ik vernoemd naar mijn beste vriend die kort na Rudi's geboorte overleed. Met hem hoop ik het wedstrijd circuit ooit onveilig te maken 8-) We hebben een lesje Showmanship en IHT van Alice gehad en daarmee zijn we druk aan het oefenen om straks alvast wat wedstrijd ervaring op te doen aan de hand. Inmiddels ook ingeschreven bij de WRAN en druk aan het oefenen dus hopelijk later dit jaar een keer starten :j Oefenen moeten we zeker nog want meneer is wel een boefje zo nu en dan :roll: soms is hij echt een clown maar dat houdt het ook weer leuk. Over het geheel gezien doet hij het erg goed voor een 2-jarige, net ruin :+

Mr. Handsome <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Die dus denkt dat hij nog hengst is :roll:

[ img ]

[ img ]

En met zijn show outfit 8-)

[ img ]

[ img ]

En als laatste nr 3 :D

De combinatie:

[ img ]

De eerste babyfoto

[ img ]

En de tweede

[ img ]
:')

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:08

Ik dacht precies dat wat Simodi zegt Bellatrix. Niet opgeven hoor, het komt uiteindelijk goed. Eigenlijk is Special een hele goede leermeester voor jou. Alleen als je het op de juiste manier aan haar vraagt zal ze doen wat je vraagt. Heel frustrerend voor jou omdat het niet gelijk lukt en je voelt jezelf echt een nitwit dan maar zo leer je wel de correcte hulp aan. Probeer ook echt te voelen wat je doet, dat zal je zeker helpen bij het beter/duidelijker worden met je hulpen.
Blijf positief en leer ervan :)

Vind ik ook Simodi, buckskin blijft mijn favoriete kleur. Daarom hoop ik ook heel erg dat er nu een mooie buckskin uitkomt. Dat is altijd nog een droom geweest van mij, om een Buckskin bonte te hebben <3

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 23:42

Jaa, ik ben er ook weer!
We zijn een weekje weg geweest naar Denemarken. Even het Lego hart van onze zoon en onszelf opgehaald en heerlijk relaxen. De erge hitte hebben we mooi gemist :D

Sterkte Kirr Y;( Altijd moeilijk zulke momenten :(:)

Ik ben niet zo standvast in een bepaald merk. Ik heb Sendra's, Continetals en Double H. Ik heb ook nog Probaby's van Ariat gehad. Fijn laarsje alleen die lage schacht haakte steeds achter mijn fenders, heel irritant. Op mijn "nogheelgraagwillenhebben" lijstje staan nog een paar "Tin Haul" boots, die vind ik zo waanzinnig gaaf <3

Gisteren Rudi even lekker afgespoeld. Die had de dolle 5 minuten op de wei en kwam drijfnat van het zweet naar binnen :roll:
Hij vindt de spuit erg leuk en probeert er steeds uit te drinken :')

Vanavond nog even met de hondjes naar het grindgat geweest samen met Candalisa en haar hondjes. Was heerlijk daar

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:37

Loody schreef:
Goedemorgen mag ik jullie om advies vragen?

Kleine Smiley loopt makkelijk de trailer in alleen zodra we gaan rijden gaat hij staan trappelen in de trailer. En niet zo zachtjes ook :(
Echt hij beweegt alle kanten op. Zodra de trailer stil staat doet hij het niet. En is ook weer gewoon op de trailer te zetten als we een stukje gereden hebben.
Hebben jullie tips?

Sterkte @Kirr.

Qua laarzen ben ik fan van Ariat. Alleen ben ik laatst verwend en mocht ik Tin Haul boots bestellen. Nou ik ben helemaal om. Ze zitten heerlijk met rijden en vormen helemaal om je voet heen. :)

[ [url=m/ZIPE6u.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sterkte met je knie @bellatrix

Jaloers!!!!! Ze zijn zoooo gaaf :~ Heb je ook een foto van de onderkant?

Het jonkie van Candalisa deed dat ook. Ik weet niet of ze dat nog steeds doet maar misschien dat zij een oplossing voor je heeft?
Die kleintjes hebben vaak ook nog niet zoveel geduld. Als ze 2 zijn ook niet trouwens :roll:

Bellatrix Auwtsj. Daar zul je best even stijf van zijn inderdaad

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:52

:~ :~ :~ Ik word er hebberig van :D Gelijk heb je, daar zijn ze voor. Ik ga ze ook gewoon op stal dragen.
Ik ben al druk aan het rond surfen maar dan zal ik toch een paar moeten verkopen...
Iemand interesse in een paar bijna nieuwe Double H laarzen maat 6M oftewel maat 37? :o

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:26

Dat zal best. Het was/is ook behoorlijk warm pfff

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:14

_TaraM schreef:
(Stille meelezer meldt zich)
Heb je een foto van de laarzen? *D

Nog niet. Zal ik morgen bij daglicht even maken, ik ben vanavond niet thuis

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 19:56

Gave foto Chriske +:)+

Gentle is goed braaf CL, dat is wel heel fijn :)

Gisteren nog even een stukje gewandeld met het jonkie. Hij was best braaf. Voorbij razende tractor en auto was prima alleen een liggende autoband was spannend. Ook nog een paar mooie foto's kunnen maken. Hij heeft mama's looks mee gekregen <3
[ img ]
[ img ]

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram


Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:46

Vrijbuiter34 schreef:
Fijn is dat hè, als je lessen zo goed gaan! Bij mijn oudje zijn afgelopen week 4 tanden getrokken, dus hij mag rustig bijkomen voor ik er weer op ga.

Wanneer zouden jullie starten met grondwerk bij een jaarling? Ik doe er nu helemaal niks mee, behalve af en toe een borstel.

Grondwerk kan altijd. Ik ben daar met Rudi al mee begonnen toen hij nog maar een veulentje was. Een paar minuutjes per keer. Voetjes tillen, wijken voor druk dus om/opzij en een stapje achterwaarts, halthouden en netjes meelopen/draven. Een beetje poetsen, pootje baden, afspuiten, spray gebruiken. Tegen de tijd dat hij naar de opfok ging was hij daar al goed mee bekend en dat is wel ideaal hoor. Scheelt echt veel als je ze dat nu allemaal al spelenderwijs kunt leren :j

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:57

Mooie foto's Marlon!
Fijn dat ze zo netjes blijft staan. Ben ik met Rudi ook aan het oefenen want zodra de staldeur opengaat denkt hij dat hij naar buiten mag :roll:

Van de week zijn we weer met Sydney van Candalisa bezig geweest. Voor het eerst los in de bak. Ze vond het bedt een beetje raar, al fie ruomte om haar heen maar ze deed het supergoed <3

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 14:39

Beterschap Superpony :(:)

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 19:20

Net even de nieuwste afl van The Last Cowboy gekeken...Wat een gave bokken hebben die gasten toch :~

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:23

Bellatrix schreef:
Toch even uitgestapt net. :D

[ [url=m/RCty40.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wel jammer van de regenbui die ons verzoop. :=

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan }>
Ik denk dat je het toch niet moet opgeven met Special. Haar naam is niet voor niets Special, het kost tijd. Maar ik denk dat je er uiteindelijk heel veel plezier van gaat hebben als je doorzet :j

Ik heb toch ook maar weer eens mijn merrie opgezadeld. Eigenlijk staat ze op pensioen vanwege bindweefsel op de tussenpees van het achtereen maar ze heeft zoveel energie, ze ploft er bijna van uit haar vel :=

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 23:21

Ik heb ook eens een koeienclinic bij Wendy gedaan, ze zit bij mij bijna om de hoek :D
Mijn paard destijds had zelfs nog nooit een koe van dichtbij gezien. Ging echt super rustig en ze had mij gepaard met een zeer ervaren paard en ruiter.
Niks ten nadele van jou hoor ElCid! Ik vind jullie manier van rijden en omgaan met paarden ook geweldig +:)+

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:48

Dat is wel ideaal Jumpyhorse.
Bij mij zitten ook 2 westernstallen in de buurt dus ik heb wat dat betreft ook geluk. Western is wel veel groter geworden in de jaren maar zo heel veel stallen waar je ook kunt lessen zijn er niet.

Gefeliciteerd Flip, die moet ik ook nog een keer halen. Hoewel ik een trailer heb waarmee ik onder de max massa blijf, vind ik het toch wel een fijn idee.

Ik heb Rudi voor het eerst onder een deken gezet nu. We gaan nu toch écht beginnen met klaar maken voor onze eerste show en dan kan ik natuurlijk niet aankomen met een kont vol krassen en berenvacht :')
Straks kijken of de deken het heeft overleefd..
[ img ]
[ img ]

Mams stond laatst nog lekker van het zonnetje te genieten.
Ze is nu over de helft met de dracht
[ img ]

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 21:36

Mooi plekje MY4, prachtig uitzicht <3

Harry ken ik ook nog wel van het dbt van vorig jaar. Tinne heeft hem gefokt toch? 1.45m? Dat is wel flink aan de maat voor een jaarling paint/quarter. Hoe groot ben jij als ik vragen mag? Dat geeft een beetje een referentie :)

Haha, Joker aan het bier. Schijnt goed te zijn voor de vacht toch? Op mijn oude stal deed 1 iemand dat ook altijd. Ik durf het alleen niet echt vanwege de alcohol die erin zit. Op zo'n groot lijf is het natuurlijk te verwaarlozen maar toch voelt het voor mij niet goed.


Pfff, wat een geld voor een zadel :wow: Daar kun je een leuke auto voor rijden. Ik hou het toch maar bij een wat simpelere tooling, geloof ik...Zullen Mijn man en portemonnee ook waarderen :o


Il ben vanmiddag ook weer even lekker met mijn jonkie bezig geweest.
Voor het eerst peeskapjes om en een singeltje met pad en hij gaf er niks om. Zo'n heerlijk relaxed karakter <3

[ img ]

Daarna ook nog even voor de foto de bosal omgedaan

[ img ]

[ img ]

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:15

@ElCid, ik had al zo'n vermoeden dat jij hierop ging reageren :)) Ik had zelf ook al gezien, en verwacht, dat hij te groot zou zijn. Deze is van zijn moeder. Hij heeft hem alleen om gehad voor de foto, hij is voorlopig nog niet onder het zadel ;) maar bedankt voor de info, dat is altijd interessant -:)

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:13

jumpyhorse schreef:
Met bosal geen ervaring, als ik bitloos rij is dat met touwhalster, of helemaal geen hoofdstel

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen, maar is het verantwoord/veilig om met een paard dat plates heeft te barrelen? En dan echt stantje, schuin-in-de-bocht-knie-bijnz-tegen-de-ton-en-dan-volle-gas-weer-vertrekken want zo is moon... probeer het er in te krijgen dat ie moet wachten op mij maar als het aan hem ligt laat hij mij achter om T zelf te doen

In 1 woord, Nee!
Slidingplates zijn om lang rechtdoor te kunnen glijden, niet om een korte, snelle draai mee te maken.

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 12:45

superpony schreef:
Precies. Ik word er niet goed van dat bepaalde figuren zo aanbeden worden en op een voetstuk staan. Maar het werkt blijkbaar wel zo.

Precies dat! Daar gaan m'n haren zo van overeind staan, dat klakkeloos volgen van iemand die bekend is.
Dan vraag je: "Waarom doe je dat?" En het antwoord is dan: "Ja, want die en die trainer doet het ook zo, dús dan is het goed." 8)7 Zo heb ik met verbazing zitten kijken dat iedereen, die denkt dat hij/zij wel presteert in de Reining, ineens met bandages gingen rijden. Blijkbaar deed, als ik me niet vergis, Shawn Flarida dat op één of andere grote wedstrijd en hups! iedereen aan de bandages

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:42

Jeetje PRD, dat is wel heel zuur zeg. Ik hoop dat je snel weer opknapt en misschien toch even contact opnemen met de huisarts

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 20:28

Wauw! Mooie foto's. Had je die ook in opdracht gemaakt?

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:16

Ohh CL, het zit ook niet mee hè. Gelukkig komt ze hier wel overheen en kun je straks weer lekker rijden :)

Ranch riding lijkt mij ook erg leuk. Dat wil ik met Rudi ook gaan doen naast alle andere leuke onderdelen

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 08:16

Niet alleen met een Palomino. Ik heb momenteel een grullo :roll:[ img ]

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:39

Ik denk ook dat dit gewoon een gevalletje frisse lucht in de longen, andere paarden en bos is geweest. Het zijn en blijven dieren met een eigen wil natuurlijk en dan gebeurd er weleens iets onverwachts. Goed dat je het uit hebt kunnen zitten +:)+ ik heb het ook weleens gehad, toen nog op een dressuurzadel. Denk je lekker ontspannen een stukje te stappen, krijg je plotsklaps een mini rodeo om je oren :+

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy
Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 15:20

Pfff, CL dat is een tegenvaller zeg. Ga je dan verder met Gentle? Totdat je met Frosty aan de gang kan? Dan heb je in ieder geval nog wat te rijden

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers