[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:50

Hallo! Ik heb een vraagje voor jullie :). Over 2 weken ga ik voor 2,5 maand naar Canada. Daar zal ik gaan meedraaien op een ranch en dus veel 'western' rijden ook. Nu rij ik al 20 jaar Engels, maar voel ik mij, ondanks al meerdere westernlessen bij Country Stables in Wassenaar, nog steeds best een beetje een leek in de westernwereld.

Graag zou ik deze week op een andere stal of wellicht bij iemand aan huis nog een extra uurtje western mee willen pakken. Maar dan ook echt even goed wat extra uitleg achter de hulpen/juiste houding enz, zodat ik ook zelf een beetje wat meer het technische idee erachter ga begrijpen.

Hebben jullie toevallig suggesties binnen +/- 60 min rijden vanaf Den Haag? Het is wat kort dag, maar wie weet valt er nog iets te regelen.

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:25

Leuk om te horen!
Het western rijden zelf gaat ook eigenlijk best heel fijn. De hulpen die ik geef wordt op gereageerd en het lukt me over het algemeen aardig om ze netjes over de rug, ontspannend rond te sturen. De feeling is er wel heb ik het idee, alleen het voelt vooral nog gewoon wat vreemd. Omdat ik eigenlijk niet zo goed weet wat ik nou precies doe.

Ik denk inderdaad ook wel dat ik daar snel mee zal komen in alles, is vooral gewoon een kwestie van doen denk en vertrouwen op de paarden. Voor hun is het, zoals je zegt, gewoon routine natuurlijk.

Het is een 'working ranch' (cattle work, roping enz) bij een behoorlijk ervaren ruiter. Geven ook clinics, paarden en ruiters in training.

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~


DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:35

Leo schreef:
Gaaf zeg! Lijkt me echt een onwijs leerzame ervaring!

Fijne paarden hebben ze bij Country Stables hè :) ik heb meteen heimwee.. op welke paarden heb je mogen lessen?


Ik rij meestal Doc, Valleys of Mac :)

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:22

@tweety_be in Tofield :). Ik heb er ook zo ongelooflijk veel zin in, ben al vanaf dat het allemaal besproken is de dagen aan het aftellen. Was bij hun inderdaad ook geen probleem dat ik niet zo veel western ervaring heb. Ik heb in ieder geval genoeg rij ervaring :).

Tof hoor! Nee, ik ga in principe voor 2.5 maand (heb ook al een ticket terug naar huis). Maar wie weet.. Ga ik terug of loopt het anders. Ik heb in Nederland in ieder geval niet iets waarvoor ik wel persé na die periode terug zou moeten.

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:49

Wat een mooie foto hierboven! Wat een sprekend hoofdje zeg!

Wat een leuk cadeau Utopia, veel plezier alvast :)).

Even een foto vanuit Canada:

[ img ]
(Mijn eerste keer werken met de koeien)

[ img ]
De koeien van het land naar huis brengen

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:22

Nadat ik stilletjes heb meegelezen, wil ik mij toch weer melden! Sinds ik terug ben uit Canada (wat echt geweldig was!), probeer ik om de week bij Palden te lessen (dankzij een bokker!). Ik reed voor Canada bij CS, maar sinds ik bij Palden rij leer ik wel veel meer. Ook omdat het paard wat hij in zet voor de les alle reiningknopjes kent en ontzettend fijn aan de hulpen is. Bij hem leer ik nu echt wat meer de gedachten achter het geven van bepaalde hulpen.

Ik heb een klein stukje spin op de film staan;
https://youtu.be/Q4YzkmKmQww
(Ik vind het nog steeds wat lastig om als een westernruiter te zitten, wil nog te veel netjes rechtop blijven. Daarnaast ben ik na het spinnen ook wel echt de weg even kwijt haha).

Ik zou graag wat vaker in de week willen rijden, om het allemaal beter onder de knie te krijgen. Maar ook omgeving Den Haag is het erg lastig om een reining/western paard te vinden om bij te rijden. Mocht toevallig iemand hier iets weten..

Wat leuk Sicayes, dat je daar mag fotograferen! Het lijkt me leuk om ook eens naar dat soort evenementen te gaan, om überhaupt wat meer in dat wereldje te komen. Lijkt me fijn om dan samen met iemand te gaan die mij ook wat kan vertellen. Denk dat ik mijn Engelse paardenvrienden niet mee krijg haha.

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 10:35

DMI inderdaad! Fijne locatie ook om te zijn. Ik rij dan op Spook, doe deze gewoon lekker zelf zadelen enz. Weet niet beter dan dat dat erbij hoort, dus vind het ook fijn dat ik daar gewoon lekker een beetje kan tutten.

Dankje! Ben zelf ook best heel trots op het filmpje! Blijft gewoon gek, dat je dan al 20 jaar rijdt, en dan toch iets doet waar je weer helemaal opnieuw handig in moet worden.

Misshcien moet ik dan toch maar eens gewoon naar zo'n wedstrijd toe gaan!

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers