[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 07:51

Hallo allemaal,
Wat gaat dit topic hard. Leuk om te zien dat er toch zo veel western ruiters actief zijn op bokt.

Ik zal me ook even voorstellen. 7 jaar geleden heb ik de overstap gemaakt naar western (reining gericht). Ik heb destijds een 2,5 jarige Quarter merrie gekocht die ik zelf onder begeleiding van mijn trainer heb beleerd. Ik heb ook wedstrijden gereden etc. Helaas heb ik 2,5 geleden een ongeluk gehad waarbij ik mijn bekken brak en voor langere tijd niet mocht rijden. Ik heb toen helaas de keus moeten maken om mijn merrie te verkopen.

Tijdens mijn revalidatie heb ik weer een jonge Quarter gekocht en hem ben ik vanaf de grond gaan opleiden en ondertussen zit ik er ook op en dat gaat erg goed. Een paar keer per week trainen we, lekker afwisselend. De ene keer grondwerk, de andere keer onder het zadel en weer een andere dag gaan we alleen lekker wandelen samen. Maar voor nu heeft hij eerst even lekker vakantie want vanaf volgende week ga ik even een paar weken naar Amerika. Daarna pakken we de training weer even rustig op. We hopen vanaf volgend jaar ook wedstrijden te kunnen gaan starten.

Meet Lucky:


[ img ]


[ img ]


[ img ]

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:01

Heerlijk zo vroeg! Vroeger ging ik ook regelmatig zo vroeg op pad. Helaas woon ik nu niet echt meer bij een fijn natuurgebied om even lekker vroeg een rondje te gaan doen. Dan moet ik al weer vroeg met de trailer op pad enzo.
Ik hoop dat hier het weer nog wat verbeterd, wil graag vandaag nog even lekker een rondje gaan wandelen met Lucky.

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:16

Oef dan heeft ze haar neus pittig gestoten. Hopelijk geneest het netjes en snel.

Ik heb toch nog even heerlijk gewandeld met Lucky ondanks de dreigende lucht ook nog wat zon gehad en gelukkig vrijwel geen regen.

Vandaag voor het eerst ook over het viaduct gelopen. ( Tot nu toe alleen er onder door geweest) Lucky was ontzettend braaf, vond het allemaal bar interessant hahaha. Hij heeft een tijdje naar wat bootjes staan kijken die onder ons door vaarden en naar de drukke snelweg die parallel ligt aan het viaduct waar wij over liepen.

Hier nog onder het viaduct:
[ img ]

[ img ]

En toen op het viaduct:
[ img ]

[ img ]

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:47

DeniseNenah schreef:
Zijn er hier ruiters die ook wedstrijden rijden ?

Ik wil wel graag wedstrijden gaan rijden als het goed gaat , maar waar en hoe gaat dat in zijn werk

:)


In welke disciplines van de westernsport wil je gaan starten? Kijk zeker even bij de WRAN daar kan je alle disciplines starten maar wil je meer richting de reining dan zul je meer naar de NRHA en DRHA moeten gaan kijken.
Daarnaast schrijven de rassenverenigingen zoals de AQHA en APHA etc. ook wedstrijden uit met klasses die opengesteld zijn voor ieder ras.

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:50

Bellatrix schreef:
Wat knap dat ie zo over het viaduct heen loopt! Ik zou het doodeng vinden. :=


Ja het is altijd wel een ding zo'n viaduct ook omdat die snelweg zo dichtbij is. Maar aan de andere kant van het kanaal kun je zo mooi een rondje rijden met brede bermen dus wel erg prettig als ze braaf over het viaduct durven. Maar ik ga liever eerst aan de hand oefenen voor ik er onder het zadel overheen ga.

@Lieke565; iedereen is altijd helemaal onder de indruk van zijn ogen. Ze zijn zo mooi blauw en stralen een bepaalde sereniteit uit. Het lijkt af en toe alsof hij dwars door je heen kijkt.

@PRD; Dankje, ik ben ook helemaal gek op Gunners, geweldige uitstraling maar ook een top karakter.

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:48

Ik ben ook sinds woensdag weer terug uit Amerika. Super gave tijd gehad daar maar keek er ook echt naar uit om weer lekker thuis te zijn bij mijn beestenboel.
Was van plan gisteren weer even met Lucky aan de slag te gaan. Helaas was mijn hond gisteren super ziek. S middags hadden we een afspraak bij de dierenarts en helaas kregen we daar geen goed nieuws. Hij had nierfalen en daar was niets aan te doen. Dus helaas hebben we hem moeten laten inslapen. Toen we thuis kwamen had ik uiteraard geen zin meer om iets te gaan ondernemen.
Vandaag hoop ik nog even wat te kunnen gaan doen met Lucky maar tot nu toe regent het alleen maar ☹️

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:14

Dankjewel allemaal. Dit was zeker geen leuk thuis komen.

@ Annelot, wij missen hem ook,het is zo rustig opeens in huis. Gin is er wel maar die is natuurlijk veel relaxter. En zelfs het gesnurk 's avonds missen we haha.

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 23:41

@PRD en Paintedtwice, dankjewel!

CR Wimpys Cowboy Gun


LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:30

Veel plezier bij de koeien dames. Dat hoop ik over een tijdje ook een keer met Lucky te kunnen doen. We hebben al wel geoefend met een mechanische koe hahaha.

Vandaag eindelijk weer wat grondwerk gedaan met Lucky. Zo na de vakantie had hij even energie voor 10 haha.


[ img ]

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:17

Lijkt mij ook super gaaf om een tijdje in het buitenland op een ranch te werken. Zeker nu ik afgelopen weken in Amerika ben geweest. Helaas is het niet de doen voor mij ivm met ons huis,de dieren en mijn werk. Maar ach dromen moeten er blijven toch .

Ik heb vandaag eindelijk weer gereden. Gisteren in de smid nog even geweest want hij had zijn ijzer er bijna afgetrapt en zijn voeten waren pittig gegroeid tijdens de vakantie.
Vandaag dus weer het zadel erop. Hij heeft nu in totaal ruim 4 weken vrij gehad maar wat ben ik toch blij met zo'n braaf jong paard. Na vier weken is het gewoon opstappen en weg rijden!
[ img ]

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 09:18

@ Tweety_be, de hoefsmid zei ook al dat dit weer ervoor zorgt dat de hoeven nog sneller groeien. Net zoals de manen en staart. Een paar weken voor ik op vakantie ging heb nog een stuk van de staart van Lucky afgeknipt, nu na de vakantie moest er weer een stuk af. Ook zijn manen beginnen gelukkig weer wat aan te groeien. (afgelopen winter waren zijn manen beschadigd door het halsstuk wat hij om had)

Mijn plannen met Lucky zijn, hem uitbrengen op wedstrijden. Ik hoop dat we volgend jaar klaar zijn voor de wedstrijden. Ik heb hem zelf ingereden en ik wil de training verder ook helemaal zelf doen dus we doen er misschien iets langer over. Twee jaar geleden heb ik mijn bekken gebroken (ongeluk met mijn vorige paard) en dit zorgt nog voor wat lichamelijke maar ook wat psychische hobbels voor mij. Maar we komen er wel! :D

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 19:57

Ik heb alle afleveringen tot nu toe ook gezien. Jammer dat het weer zo gedramatiseerd is maar evengoed wel leuk om eens een klein beetje achter de schermen te kunnen kijken bij die bekende ruiters.

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:28

Ik had gehoopt dat ze ook wat meer achtergrondinformatie zouden geven over de paarden. Maar wie weet komt dat volgende week nog wel.

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:43

Heerlijk zoveel gras, ik zou willen dat wij dat wij dat hier ook hadden.

Vanochtend was het slecht weer dus we zijn maar even naar de vereniging gereden om daar te trainen in de binnenbak. Lucky pakt alles echt super op. De galopswissels beginnen steeds beter bevestigd te raken. Zijn techniek bij het spinnen is ook al aardig goed waardoor we wat snelheid kunnen gaan opbouwen en we zijn nu een beetje begonnen met de stops. Vanochtend maakte hij al een paar aardige stops, ging mooi zitten en liep voor wat door. Dit gaat nog wel vanuit een rustige galop, als hij ook dit goed door heeft, kunnen we snelheid gaan maken. Maar alles op zijn tijd.

Gisteren overigens nog wat mooie foto's gemaakt.
[ img ]

Mochten jullie meer willen zien, ik heb even een foto topic aangemaakt :
LuckyReining @ [ITP] Lucky was weer eens de pineut!

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 00:54

superpony schreef:
Kirr, mooi groen daar!!

Luckyreining, knap paard. Fijn dat het zo goed gaat. Moet even teruglezen hoe oud je paardje is, welke afstamming, bij wie je traint enzo :)

NRJ, leuk een schimmel!
Mooi hoofdstel. Mooie kleur ook!


Dankjewel, Lucky is een Wimpys Smoking Gun uit een Listo Lena merrie. Hij is nu ruim 3,5 en we trainen bij R.oel van Dijk. Maar we zijn dus nog niet super lang aan de slag en pakken alles gewoon rustig op. Ons motto is een beetje, wat vandaag niet lukt, lukt de volgende keer misschien wel haha. Lucky is natuurlijk nog jong en ik moest weer helemaal op kracht komen na een bekkenbreuk. Maar ik vind dat Lucky alles evengoed super snel op pakt.

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 08:06

Kirrr schreef:
We hebben paarden er net snel genoeg afgehaald zodat het kon rusten. Hebben nog 1,5hectare liggen dat nog afgemaakt moet worden. Had gehoopt nog te hooien maar dat gaat niet meer lukken denk ik...

Heel erg mooi paard Lucky. Hier goede ervaringen met wimpy’s smoking guns. Benieuwd hoe hij er over een jaar uit ziet. Bekkenbreuk is wel heftig. Heb je er nu nog last van?


Ze geven voor eind volgende week nog even een aantal warme dagen op, weet niet of dat bij jullie ook zo is. Wie weet kun je dan toch nog een keer hooien.

Jullie hebben ook meerdere Wimpys Smoking Gun's gehad? Ik ben echt helemaal weg van zijn karakter en de looks die hij vaak door geeft. Ik heb nu sinds kort een stal leeg staan, ik hoop dat ik over een tijdje nog weer een leuk veulen of jaarling van deze bloedlijn erbij kan kopen. Maar goed eerst maar weer even sparen want ze geven ze niet weg hahaha.

Bekkenbreuk was wel heftig ja. Ik heb ongeveer een half jaar voornamelijk op bed gelegen. Dat maakt de revalidatie nog langer. Je raakt al je bespiering kwijt en met name mijn rechterbeen, de breuk zat rechts, is eigenlijk nog steeds niet op zijn oude niveau qua kracht. Dit zorgt ook met het rijden nog weleens voor een uitdaging. Ook staat mijn bekken scheef na deze breuk aan de voorkant staat rechts ruim 1,5 cm hoger, wat aan de achterkant weer voor frictie zorgt dit zal ook altijd een zaak punt blijven maar met regelmatig fysiotherapie is het tegenwoordig redelijk te onderhouden.

Ik merk wel dat ik na mijn ongeluk met het rijden moeite had met mijn nieuwe balans punt te vinden. Dat gaat nu redelijk goed, maar ik heb een beenlengte verschil aan de rechterkant en eigenlijk kan ik alleen lekker en recht in mijn bovenlichaam zitten als ik mijn rechter beugel 2 gaten langer doe. Dit is echter weer niet ideaal voor je zadel en daarmee je paard. Is er hier misschien iemand die daar ervaring mee heeft en tips heeft hoe je dit voor jezelf,je paard en je zadel het beste kunt oplossen?

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:52

@superpony, dat gaat wel helemaal top worden voor jouw paarden. Ik maak thuis ook veel gebruik van mijn paddocks en gebruik de wei vooral in de zomer als snack wei. Werkt prima, je moet alleen het hele jaar door ruwvoer blijven geven maar op deze manier hebben de paarden ondanks de enigzins beperkte ruimte toch iedere dag beweging en frisse lucht.

Ik herken ook wat jij aangeeft, je gaat wel veel bewuster aan je zit werken. Ik heb het nog niet helemaal uitgevogeld maar denk er wel over na nu.

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:56

Ja daar heb ik inderdaad ook al voor gekeken maar nog niemand gevonden waar ik een goed gevoel bij heb. Sommige beweren mijn bekken gewoon weer recht te kunnen zetten met wat therapie, heel vreemd want volgens de artsen moeten ze dan toch echt mijn bekken opnieuw breken haha. Andere hebben weer zo'n andere visie op het paardrijden dat ik daar niet mee uit de voeten kan.

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 08:40

Sterkte met de operatie Superpony

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 20:23

@ Looft, Lucky is nu ook 3,5 en ik ben ook ongeveer 5 tot 6 keer per week met hem aan de slag. Minimaal 3 keer onder het zadel en dan met name gymnastiseren. Daarnaast vaak 1 en soms 2 keer in de weer met grondwerk of longeren met dubbele lijnen. En minimaal 1 keer in de week gaan we een flink stuk wandelen en soms doen we dit onder het zadel maar meestal lekker aan de hand. ( Na het rijden stap ik hem overigens ook altijd minimaal 20 minuten aan de hand op de harde uit. Heb het geluk dat ik rustig in de polder woon en hier heerlijk kan wandelen)
Ook probeer ik regelmatig op ander terrein te gaan rijden. Een keer naar mijn trainer, een keer bij de vereniging en onlangs zelf gewoon bij een andere vereniging. Dit zorgt ook weer voor fijne afwisseling.

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 06:43

Wat fijn dat je nu weer wat hebt kunnen eten. Wel naar van de pijn, kunnen ze niet wat meer met pijnstilling doen?

Ik ben het overigens wel met je eens dat jonge paarden veel beweging nodig hebben. Lucky staat hier ook 24/7 lekker buiten.

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:05

Ik heb een granulight bodem. Ben er echt super blij mee. Moet wel zeggen dat ik een tijdje getwijfeld heb of ik wel het goede zand erop had. Het duurde naar mijn idee erg lang voor het zand gesetteld was. Ik had er alleen even geen rekening mee gehouden dat ik nog niet zo veel gereden had in de bak, ik ben maar alleen en ik heb er ruim 1,5 jaar uitgelegen na mijn ongeluk. Soms twijfel ik nog, lijkt hij wat te los, maar hij moet goed gevlakt blijven en dan wordt hij nu toch echt wel beter. Maargoed misschien in de toekomst nog wat 'vuiler' zand erbij zodat er meer stevigheid komt.
Verder vind ik het granulight wel echt top spul. Er ligt drainage in en dat granulight laat zo goed het water erdoor dat de bak echt altijd netjes droog is. Kan het hele jaar door goed rijden. In de zomer maak ik de bak wel regelmatig nat, dat zorgt ook voor meer stevigheid.

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 06:24

@ superpony, ja klopt wel allebei. Dat wordt ook aangeraden.

@ D_desteny, thx ! :D

Vanavond gaat een vriendin van mij proberen foto's te maken van het rijden. Ik hoop dat het lukt en dat ik eindelijk een paar knappe foto's van het rijden heb.

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:37

Lijkt mij ook super gaaf om een keer mee te doen met een koeien clinic. Heb met Lucky wel al een paar keer met zo'n mechanische koe geoefend, dat ging echt super leuk. Hij vindt het helemaal geweldig om dat ding te volgen en wordt er ook echt fanatiek van haha.
Veel plezier in ieder geval alvast xXutopiaXx. Super leuk cadeau om te krijgen zeg!

Afgelopen maandag was een vriendin van mij bij mij om foto's te maken tijdens het rijden. Helaas werkte haar camera niet goed mee en waren vrijwel alle foto's niet bepaald scherp. Maargoed vandaag dan maar in de herkansing en dit keer met mijn camera. Echt wat een gave foto's zijn het geworden! Wilde de standaard rij foto's en die heb ik gekregen. Ik ga nog even een leuk foto topic openen denk ik, maar deze wilde ik toch echt graag al even laten zien:

[ img ]

CR Wimpys Cowboy Gun

LuckyReining
Berichten: 908
Geregistreerd: 15-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 06:30

DewiRox schreef:
Wat een mooie foto hierboven! Wat een sprekend hoofdje zeg!

Wat een leuk cadeau Utopia, veel plezier alvast :)).

Even een foto vanuit Canada:

[ [url=m/MJ5fbw.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Mijn eerste keer werken met de koeien)

[ [url=m/SAoex3.jpg]Afbeelding[/url] ]
De koeien van het land naar huis brengen


Thx!

Wat gaaf zeg, zo zou ik ook wel de koeien van het land willen halen! Dat is tenminste het echte werk hahaha.

CR Wimpys Cowboy Gun

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers