[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tweety_be
Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:23

Mag ik me ook aanmelden :o :D

Ik ben Carmen, 34 jaar, woon in Vosselaar (België) en rijd nu een 10-tal jaar western. In het begin voornamelijk recreatief, maar ondertussen meer wedstrijdgericht. Ik rijd zelf reining met mijn 5-jarige quarter merrie Mieke. Die staat sinds oktober 2018 in training. Ondertussen staan alle knopjes erop en heeft ze een maandje vakantie op een pensionstal dicht bij huis. Heerlijk om haar zo dicht te hebben staan, heb ik echt gemist. De trainer zit toch een dik uur rijden voor me en dan geraak ik er zelf maar 1 tot max 2x/week. Veel te weinig naar mijn zin natuurlijk :o Volgende week gaat ze wel weer terug naar de trainer om wat bijgeschaafd te worden voor de komende DRHA show. Heb er al zin in! Al geven die wedstrijden mij wel enorm veel stress := :')

Heb helaas geen leuke foto's van mezelf en Mieke tijdens het rijden. Maar dit is Mieke bij de trainer:

[ img ]

En dit ben ik met Mieke tijdens een fotoshoot vorig jaar:

[ img ]

Ben zelf niet zo heel erg actief meer op bokt, maar hopelijk kan ik er zo verandering in brengen :)

CG Equissage, Niagara Equissage Pulse behandelingen + paardenmassage in België en omstreken. Check de FB-pagina https://www.facebook.com/cgequissage/ voor meer informatie.


tweety_be
Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 23:38

@ Bellatrix, ze staat in training bij Palden Schooneman.

@ Melissa0304, dit is idd in Ridderkerk bij DMI Sporthorses. Echt top locatie met een goed doordacht trainingsplan, ik ben heel erg tevreden hier. En ik kan zeggen dat de paarden het daar ook erg naar hun zin hebben. Goede keuze om Sam daar naartoe te brengen!

Hier heeft het gelukkig wel geregend vandaag, het is ook eindelijk afgekoeld. Lekker even gereden met Mieke in de late namiddag, heerlijk gewoon na zo een paar dagen rust.

@ Flip, prachtige foto's! Die pad is echt gaaf hoor.

@ Kirr, sterkte, 3 jaar is niet oud voor een kat. Hoop dat de andere zich toch wat kan redden zonder het maatje.

CG Equissage, Niagara Equissage Pulse behandelingen + paardenmassage in België en omstreken. Check de FB-pagina https://www.facebook.com/cgequissage/ voor meer informatie.

tweety_be
Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:16

@DewiRox, mag ik vragen welke ranch het is en waar? Heb je veel verschil in. Bij de meeste is het voldoende dat je (goed) kan rijden hoor, de rest volgt vanzelf wel. Veel plezier in Canada! Ga je enkel voor 2,5 maand of blijf je langer? Heb (ondertussen ook alweer 5 jaar geleden) zelf 1 jaar en 4 maand in Canada gewoond en gewerkt op verschillende ranches, waaronder Sundance Guest Ranch als wrangler, beste job ooit al was het soms zwaar hoor. Maar wat een gave ervaring was dat! Had wel een working holiday visa zodat ik legaal kon werken natuurlijk. Verder heb ik op een in Canada redelijk bekende reining fokkerij gewerkt en bij een in Canada bekende reining trainer. Die heeft nu wel veel betere paarden als toen (heb ik weer natuurlijk :') ) maar neemt niet weg dat ik er ontzettend veel geleerd heb. Daar heb ik ook mijn eerste reining wedstrijd ooit gereden :D Beste en mooiste tijd van mijn leven, al waren er ook best zware momenten bij. Had ik kunnen blijven, ik was nooit terug gekeerd... Heb nog moeite met me aanpassen soms 8)7

Geniet van elk moment daar! Voor je het weet is je tijd daar gedaan... Alsof de tijd daar eens zo snel gaat :\


Voor diegene die de manen willen inkorten. Is het soms niet beter om gewoon alles af te scheren? Dat is nogal eng, maar groeit best snel terug en vaak eens zo dik. Heb het bij de haflinger van een vriendin gedaan die na het schuren bijna niks meer over had... Op nog geen 2 maand tijd een dikke bos terug, stuk gezonder als daarvoor ook en netjes gelijkmatig gegroeid.

CG Equissage, Niagara Equissage Pulse behandelingen + paardenmassage in België en omstreken. Check de FB-pagina https://www.facebook.com/cgequissage/ voor meer informatie.

tweety_be
Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:23

Aha Tofield, toevallig bij een bokker :o ? Ben daar op bezoek geweest toen ik in Edmonton cursus paardenmassage heb gevolgd. Als het daar is, hele toffe mensen en gave ranch! Maar er zullen vast nog wel meer ranches zijn daar.

Ken dat, ik had ook niet echt iets waar in terug naar moest komen, buiten mijn familie dan en mijn hondje die is thuis gebleven. Had een eersteklas ticket terug geboekt, omdat ik dan 1 'sports equipment' gratis kon meenemen + 3 reiskoffers :+ Had een Bob's westernzadel gekocht (echt zo een gaaf zadel voor geen geld en amper gebruikt) en wou die dan meenemen naar huis. Bleek uiteindelijk dat een zadel niet onder 'sports equipment' behoort ;( :( en heb ik het in Canada terug verkocht... Ze hadden me zo bang gemaakt wat betreft invoer en douanekosten dat ik het risico niet wou lopen. Tot op de dag van vandaag heb ik daar nog steeds ontzettend veel spijt van, zeker nu ik een zadel nodig heb voor mijn quarter en de Bob'sen hier gewoon r*teduur zijn. Zelfs met reis-, douane- en invoerkosten was ik nog niet eens de helft kwijt als voor een deftige 2dehandse hier :\ Ach ja, spijt komt altijd te laat hè.

CG Equissage, Niagara Equissage Pulse behandelingen + paardenmassage in België en omstreken. Check de FB-pagina https://www.facebook.com/cgequissage/ voor meer informatie.

tweety_be
Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 22:54

@ LuckyReining, ken dat, die flink gegroeide hoeven tijdens de vakantie. Mijn merrie is nu terug naar de trainer na een maandje vakantie en het eerste wat ik zei was "De smid moet dringend komen". Echt niet normaal hoe die gegroeid zijn. Ik hoop dat de smid ondertussen al langs geweest is, ga morgen normaal zelf rijden, fingers crossed :+

Fijn dat je zo een braaf paard hebt trouwens! Wat zijn eigenlijk je plannen met hem?

@ Leo, goede beslissing dat je alles eraf scheert. Ik vind korte manen heel gaaf staan, maar ik ben stiekem ook een grote liefhebber van een mooie dikke manenbos. Mijn 2 merries hebben gelukkig wel degelijke manen. De ene heeft een dikke maar niet zo lange bos en de andere heeft lange, maar fijne manen. Heeft allebei wel zijn charmes.

Je geniet duidelijk van het rijden, echt mooi om te zien! Maar wat grappig dat hij geen zin had om harder te lopen dan ie moest :') . Ik heb best geluk met die 2 van mij, die werken liever dan dat ze stil moeten staan, mijn Mieke krijgt zelfs de naam Speedy Gonzalez van de trainer :') Maar gelukkig zijn beiden wel heel fijn te rijden, geen heethoofdjes ofzo.


Wie ging er hier nu allemaal naar de DRHA show over 2 weken in Grathem? Of wie komt er kijken? Ik ga en neem er 2 mee. Mieke wordt gereden door mezelf en de trainer en Ruffy zal door de assistent trainer gereden worden. Spannend :D

CG Equissage, Niagara Equissage Pulse behandelingen + paardenmassage in België en omstreken. Check de FB-pagina https://www.facebook.com/cgequissage/ voor meer informatie.

tweety_be
Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:42

Ff niet gereageerd, maar wel gevolgd, dus ga niet overal op in kunnen gaan, maar dit is me alvast bijgebleven (sorry, is wel wat :') ):

@Superpony, beterschap, hoop dat je je snel beter voelt. Wel leuke vooruitzichten eigen plekje met paarden aan huis.

@LuckyReining, knap dat je hem zelf opleert hoor zeker na zo een heftige val met je vorig paard. Ik begin er zelf niet (meer) aan. Maar heb wel respect voor mensen die het zelf doen.
Wat betreft verschil in beugellengte, ik rijd ook met 1 been een gaatje langer. Zit voor mij zelf beter en kan ik ook beter mijn balans houden. Ken verschillende trainers die ook zo rijden. Waarom zou dit slecht zijn voor je zadel of paard? Als jij op die manier in balans bent en de druk zo gelijk kunt verdelen, dan lijkt mij dat beter voor je paard dan met 2 gelijke lengtes van beugels rijden en helemaal scheef of in disbalans zitten, of zie ik dat verkeerd?

Respect ook trouwens voor mensen met een wat moeilijker paard die er voor blijven vechten. Dat vind ik ook echt knap.

@CubaLibre, waar gaat Frosty naar de opfok als ik vragen mag?
Gaaf dat parcours trouwens! Waar is dat ergens?

@ Tucktuck, gefeliciteerd!

@ Leo, gaaf zo gaan zwemmen met je paard. Staat op de verlanglijst hier :o Wat zalig ook dat het zo dichtbij is en enkel voor paarden is.

@ Bellatrix, die les is nog een eindje weg, maar wat leuk dat je daar nu al zo naar uit kijkt!

@ D_Desteny, jeetje dat wist ik ook niet van Desteny, veel sterkte er nog mee.
Wel gaaf dat je nu een bijrijdpaard erbij hebt. Ziet er een hele gave merrie uit. Lekker blijven lessen en oefenen en dat komt helemaal goed. Het ziet er allemaal mss makkelijk uit, maar dat is reining echt niet vind ik :') Maar het is wel zo leuk om te doen!!

@ Gaucho, Ace klinkt echt als een geweldig paardje! Geniet daar maar lekker van.

@SumSum, fijn dat jij je merrie aan huis hebt staan en toch goed reining kunt trainen.

Wat betreft huisvesting hier. Mijn 2 merries staan momenteel op training (de 1 echt maar eventjes ter opfrissing, wordt beetje kostelijke grap anders :') ). Daar komen ze gelukkig alle dagen buiten, weer of geen weer. Ze gaan elke dag in de stapmolen, elke dag op de paddocks en bij goed weer afwisselend op de wei. En op stal hebben ze constant beschikking over ruwvoer. Mijn beide paarden zijn daar echt enorm veranderd in de positieve zin. Staan mooi in de spieren, glanzen als een spiegel, hun vacht is superzacht en ze hebben een fijne blik in de ogen. Ik denk dus wel dat ze best tevreden zijn.

Wanneer mijn paarden niet in training zijn, gaan ze naar een plekje dicht bij huis waar ze 24/24 buiten staan in de zomer, op een paddock met schuilstal en a volonté hooi + stukje weiland. In de winter gaan de paarden ook zoveel mogelijk buiten. Alleen als het weer het echt niet toelaat, blijven ze wel eens binnen staan. Maar over het algemeen zijn de stallen leeg en de weilanden met schuilstal vol. Het enige nadeel hier is, is dat ze echt geen goede piste hebben... De bodem is veel te zwaar en ik ben bang voor blessures. Echt veel rijden zit er daar dus niet in. Zodoende ben ik dus een beetje op zoek naar iets anders in de buurt, maar tot op heden weinig succes. Mss toch maar eens met de boer gaan praten over de piste :o


Nog iemand naar de DRHA Reining Fever geweest? Was weer een gezellige show. Voor de eerste keer ook eens op 1 hand gereden, was geen succes :') Had ik ook niet echt geoefend thuis, dus had ook niet anders verwacht eigenlijk. Maar de Green Reiner (op 2 handen) ging best goed, 6de gedeelde plaats met een 68,5 en mijn eerste lintje :D . Paar kleine dingen die ik steeds voorheb in de ring, terwijl dit in het inrijden gewoon super gaat (zoals de inzet van de spin en mijn rollbacks). Ligt dus helemaal aan mezelf natuurlijk, maar ik weet weer waarop te oefenen. Op naar de volgende show in oktober!

CG Equissage, Niagara Equissage Pulse behandelingen + paardenmassage in België en omstreken. Check de FB-pagina https://www.facebook.com/cgequissage/ voor meer informatie.

tweety_be
Berichten: 941
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Back in Belgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:54

xXutopiaXx, thanks :) Eigenlijk ben ik heel tevreden over mijn run. Ok, er zitten nog (veel) foutjes in, maar ik weet dat het aan mezelf ligt en niet aan mijn paard. Dus werk aan de winkel voor mij :')
Fijn dat jullie er ook waren zaterdagavond. Hebben jullie meegedaan met de BBQ? Die was echt overheerlijk!

@ superpony, ja dat 1 hand is nog heel erg wennen :') Paard kan het wel, nu ik nog haha.
Een goede plek is idd zo belangrijk! En de plek is, voor deze omstreken, best goed prijs/kwaliteit. Het hooi komt van eigen land en is echt topspul! Alleen zo jammer van die bak hè... Hij is al verbeterd (andere zandlaag erop), maar dat heeft het nog lang niet opgelost. Vaker sproeien, slepen en eens paar keer goed aanduwen zou echt al héél veel helpen denk ik.
Bedankt voor de goede tip wat betreft de sleep trouwens. Ik zou alleen niet weten waar ik die sleep achter moet hangen :? Heb maar een gewone auto en die redt dat niet in die bak :')
Zowel voor mij als voor mijn quartertje zijn de reining wedstrijden totaal nieuw, we zijn er beiden pas dit jaar mee gestart. Maar het gaat ons goed af, dus ik hoop nog even door te kunnen gaan.

Trainer heeft ook met haar gereden. Ze hadden echt een prachtige run zondag, is er toch wel een error in de kleine cirkel linksom zeker 8)7 , wisselt ze in het midden van die cirkel en dan beetje hobbelige wissel terug, 3 penalty's seg :roll: . Echt zo balen, anders had ze een 72 gelopen en de klasse gewonnen, nu dus maar een 69 en geen klassement helaas. Ach ja, het blijft een momentopname hè. Voor de rest heeft ze het echt super gedaan. Ze wordt elke show beter en relaxter. Ik vind het een plezier om met haar te rijden, echt waar. Ik blik dan ook terug op deze show met een heel fijn gevoel.

@ Eefke85, proficiat, ziet er leuk uit! En hey, dat westernzadel komt wel. Een goed westernzadel kost nu eenmaal een hoop geld, dus goed dat je daar voor aan het sparen bent! Gewoon lekker blijven rijden en genieten!

CG Equissage, Niagara Equissage Pulse behandelingen + paardenmassage in België en omstreken. Check de FB-pagina https://www.facebook.com/cgequissage/ voor meer informatie.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers