[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:36

Hoi,

Ik zou ook graag mee komen kletsen. Ik heet Renée, rij sinds de jaar of 5 'western', daarvoor recreatief dressuur .
Heb ongeveer 3 jaar geleden mijn eerste eigen paardje gekocht, een paint ruin, die ik helaas door veel blessure leed weinig heb kunnen rijden, na 1 jaar op pensioen heb moeten zetten en in april in heb laten slapen omdat hij zelfs met pijnstillers niet meer pijnvrij was.
Anderhalf haar geleden heb ik een tweede paardje gekocht,een quarter horse ruin van inmiddels 7 jaar. Met hem rij ik reining, en doe ik verschillende koeien onderdelen.

Lijkt me leuk om ervaringen en tips met jullie te delen!

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:38


Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:40

Lindsey_99 schreef:
Hier ook eentje, maar meer recreatief westernruiter. Altijd in het bos te vinden, waar mijn duo ook woont. Hij is een flinke stoere Tinker en inmiddels bijna 5 jaar mijn maatje, en zij is een slim klein shetje. We doen meestal rustig aan, maken ritten tussen de x en 15 km. Wedstrijden zijn aan ons niet besteedt. Trailrijden wel, dat vinden we beiden erg leuk en af en toe doen we een clinic of iets dergelijks. Mocht er in de buurt een trailpark gerealiseerd worden dan zijn wij de eerste klant. (zou het zelf graag willen maken, maar geen locatie/ruimte.)
[ [url=m/ivo2Iz.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wij hebben een keer bij stal Tilburgs in bergeijk het trailpark gedaan, dat is wel echt een aanrader! Heel leuk, en een goede oefening voor mijn watje

[ img ]

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:23

@ cubalibre: dan wonen wij niet ver van elkaar vandaan. Mijn paardje staat in waalre. Ik hoop deze zomer nog een keer naar het trailpark te kunnen gaan. Gelukkig is het voor mij best dichtbij:)

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:20

Ik ook alleen buiten been naar achter en een kusje, op zijn moeilijke kant soms net iets meer neusje naar binnen net voor het aanspringen. Heb verschillende instrictrices gehad, en eigenlijk overal dezelfde hulpen geleerd.

Vandaag weer een lesje op de cutting machine gehad, ben er moe van :Z paardlief ook gelukkig

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:23

Tucktuck schreef:
Wat een leuke foto's simodi.

En leuk idee om te meeten. Voorlopig hebben mijn zenuwen genoeg avonduur beleefd. Die moeten eerst even bijkomen :+

Gisteravond de demo gegeven. En ik was echt super zenuwachtig. Eenmaal daar werd dst niet veel beter. Rennende kinderen, muziek, los lopende honden. Anderen paarden in een paddock naast de bak enz. Genoeg om gek voor te doen.

Eenmaal gezadeld was het stukje lopen naar de bak ook echt spannend, aldus Lasas. In de vak een rondje ernaast gelopen en toen erop. Kinderen zaten al klaar. En ik ben gaan rijden.

Ze was zo ontzettend braaf!! Haar aandacht vloog wel alle kanten op. Maar geen gekke acties en ze kwam ook snel weer met haar aandacht bij mij als ik dat vroeg. Dus ik ben heel blij dat ik dit gedaan heb. Had ik nooit gedacht een half jaar terug ( en denk zelfs tot vorige week niet :') )

Er zijn foto's gemaakt maar de meeste heb ik nog niet ontvangen. Hierbij wel eentje die ik had.

Uiteindelijk haar ook nog alleen kunnen laden. Dus een extra uitdaging overwonnen.


[ [url=m/bsIPvj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/v96dKX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik was zoals te zien echt gespannen dus extra goed van Lasas dat zij er niet in meeging. Zijn ook niet de meest flatteuze foto's.


Knap hoor, ik zou het niet durven!

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:51

Cubalibre dat moet wel een heel gaaf gevoel zijn zo met je eigen fokproduct!

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:48

Hier ook een paar keer per dag afspuiten, lekker rollen in het zand en verder lekker niks.

[ img ]

Afgelopen maandag avond nog wel een super fijne les gehad op de cutting machine dus daar kan ik nog wel een weekje op teren *D

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:54


Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:02

Vrijbuiter34 schreef:
Oh wat lekker zeg om nog te kunnen rijden! Ik moet sochtends helaas al vroeg naar werk, dus rijden is voor mij alleen savonds...en het was hier net nog 40 graden, dus ik hou het ook lekker bij afspuiten en verder niets.


Hier helaas hetzelfde :(
Kom ik vandaag op stal, is zijn vliegenmepper gescheurd terwijl ik net zei dat hij al 2 seizoenen mee gaat...


Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 16:21

Hier vannacht en vanmiddag veel regen gehad, heerlijk, alles weer afgekoeld. En vanmorgen tussen de buien door een fotoshoot gehad, ben echt super blij met het resultaat en hij was super braaf ondanks dat hij toch bijna de hele week stil heeft gestaan


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 00:00

Sterkte Kirr, blijft altijd moeilijk om afscheid te moeten nemen van een dier.

Bedankt allemaal, ben ook erg blij met de foto's

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 20:48

Ik zweer ook echt bij ariats heb 4 paar, 1 oud paar wat ik altijd aan heb op stal, 1 mooi paar voor wedstrijden en shoots en 2 paar voor gewoon casual te dragen. Als je eenmaal je maat en model weet is het wel handig dan kan je gewoon via internet bestellen.

Ik ben blij dat het weer wat afgekoeld is eindelijk, deze week ook 2 lessen staan die wel door kunnen gaan dan :) dinsdag op de koeien en donderdag een reining les bij de fokker van mijn paard, moeder schijnt hetzelfde karakter te hebben dus hoop nog wat handige tips te krijgen :D

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 07:51

Vrijbuiter34 schreef:
Zou je ariat ook aanbevelen voor in de wintermaanden als ik door de blub heen moet?


Ja ik spuit ze wel regelmatig in met die waterdicht spray, als ik echt tot over mn enkels de blub in moet heb ik wel eens natte voeten, maar dat is zelden. En dat paar is toch al wel 5 jaar oud ongeveer

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:00

Wauw ziet er gaaf uit!

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:30

Aah wat een stoer veulen! Filmpje wil bij mij niet laden....

Ik ben vandaag met Sjors gaan lessen bij zijn Fokker, kon ik ook zijn mama en half broertjes ontmoeten. Was 2x 1.5 uur met de trailer, maar wel erg leuk!

[ img ]

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:14

Sterkte luckyreining, dat is niet fijn thuis komen van de vakantie.

En veel plezier en succes bij Wendy morgen voor de gene die gaan. Het zijn grote snelle koeien dit jaar }:0 En er zitten een paar brutale tussen

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:55

Het is sowieso leuk hoor Leo, en Wendy begeleid je op je eigen tempo. En tot op zekere hoogte geldt ook wel hoe harder jij gaat hoe harder de koe gaat. Dus als jij hem in stap uit de kudde haalt blijft hij ook in stap, alleen als hij uitbreekt terug naar de kudde zal je gas moeten geven als je hem voor wil zijn :D

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 21:45

Gaaf Leo, heb zelf ook ooit op spice gereden met een clinic voordat ik Sjors gekocht had en vond haar een erg leuk paard met veel cowsense.

Relien ik heb deze laarzen in het roze denk ik (ariats?) En ben er erg blij mee, pasvorm is voor mij beter dan met een ronde neus, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Eens kijken of ik er een foto van kan vinden

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:45

Ja lijkt me ook zo gaaf om een keer te doen! Ben jaloers hoor dewirox

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:04

Mijn ruin doet dat ook, gespen heeft hij altijd in zijn mond. Als mijn poetskist in de buurt staan pakt hij er rustig een borstel uit en gaat erop staan sabbelen. Doet dit al sinds ok hem heb (1.5 jaar) en hij ziet er goed uit dis denk noet dat het een tekort is ofzo. Liksteen heeft hij altijd tot zijn beschikking maar gebruikt hij ook nooit. Nu met het warme weer geef ik hem wel elektrolyten bij.

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:45

Zo ging mijn les gister zo ongeveer -O-


[ img ]

[ img ]

Gelukkig heb ik een fijne trainer die me er goed doorheen kan praten en daarna nog goed kunnen trainen


[ img ]

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:21

Staken en omhoog komen in die hoek ja, doet hij soms als ik hem aan het werk zet. Met losrijden sjokt hij vrolijk door de hele bak en als hij aan het werk moet is er dan ineens iets engs. Alleen vind ik het nog moeilijk om hem door dat stakerige heen te krijgen, vind het altijd fijn als iemand me er doorheen praat. Maar gaat gelukkig steeds beter! Laatste keer dat hij dit deed was nog voor mijn vakantie herinner ik me, en dat is alweer ruim 2 maanden geleden. We komen er wel :)

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:25

Bellatrix schreef:
Mijn foto op de cover!!!

[ [url=m/p2zVtG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd!

Flip
Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:26

Tucktuck schreef:
Dat is niet fijn Flip.

Die van mij wil ook weleens lastig doen als ze even heel hard moet werken. Maar gelukkig is dat als het gebeurt tijdens een les en begeleidt mijn trainer mij.

Ik verstijfde eerst altijd en inmiddels heb ik de reactie haar naar voren te krijgen. Maar snap maar al te goed dat het fijn is als iemand je er vanaf de grond bij helpt.


Vandaag zelf weer les gehad. Vorige week was ze behoorlijk opstandig. Vandaag gelukkig een stuk meewerkender. Er zaten ook echt goede stukjes bij.


Het gaat echt al een stuk beter, maar het is wel een echte cutter wat dat betreft, zo snel en slim, maar nooir echr gemeen hoor. Ik moet gewoon echt wat sneller en consequenter daar in worden.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, SentiBot en 7 bezoekers