[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:39

Hi! Wat een leuk topic is dit, kom het toevallig tegen!

Mag ik ook meepraten? Momenteel nogal druk, dus vooral ook meelezen, maar zal zeker ook posten!
Leuke fotos zie ik al van prachtige paarden!

Inmiddels rijd ik al bijna 20 jaar western, daarvoor gewoon met Engels rijden begonnen op de manege.
Ik heb een 18-jarige paint ruin, Preston, vanaf zijn 6e is hij al bij ons. Hij is eigenlijk van mijn hubbie, maar nu mijn 'leerpaard'. Een super werkwillig en lief paard.
Mijn geliefde paint merrie Buzzy - die ik 13 jaar heb gehad - is afgelopen februari ingeslapen op 25-jarige leeftijd.

Dit zijn wij:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik rijd bitloos en met shanks, met reinigzadel en barebackpad, probeer af en toe wat serieus te trainen onder het zadel en doe grondwerk ... ;-)
Laatst bijgewerkt door simodi op 12-07-19 22:48, in het totaal 3 keer bewerkt

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:42

Bellatrix schreef:
Ik vroeg mij al af wanneer jij je zou melden Sim. :D


_O-

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:12

Bellatrix schreef:
Oh, en gefeliciteerd met je verjaardag Sim!
Fijne dag gehad??

Thanx! Ja hoor, niks bijzonders gedaan eigenlijk, vanmiddag nog wel lekker gereden op Preston (blij met de binnenbak, het kwam met bakken uit de hemel!).

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 08:32

Veel plezier voor degenen die vandaag bij de Silver Ranch gaan rijden!

Gave paarden komen hier voorbij, leuk al die verschillende rassen.

Voor degenen die op de Veluwe zitten: hoe is het bij jullie nu met de dazen?

Love - language - leadership


simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:00

Wow, wat een hoop mensen in dit topic, leuk .... maar hoe ga ik dat in hemelsnaam bijhouden en reageren, haha! :+ :=

Vanmorgen nog lekker grondwerk gedaan met Preston in de buitenton, nu weer veel fikse buien hier. Toch een kwestie van geluk hebben nu, als je buitenactiviteiten wilt doen met je paard.

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:03

Wranglerbutt schreef:
Ha, dit topic krijgt een steeds hoger Paint Horse gehalte :+

Dat vond ik ook al zo leuk!
Prachtige plaatjes!

Vanochtend lekker tussen de hoosbuien een buitenritje kunnen maken! Helemaal ingepakt ... geen daas te zien! :+
Werkt blijkbaar ook preventief haha!

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:54

Leuk dat Gentle zo makkelijk is!

Mooi halster is dat! Inderdaad zonde om in de kast te houden.

Tucktuck ben jij zelf gespannen of vind je paard zoiets eng?

Bellatrix kon je niet rijden vanwege Specs kapotte neus? Rijden jullie zonder neusriem?

Justkid mooi daar zeg!

Preston moest even zijn beentjes strekken vanavond: :-)
[ img ]

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:38

Jammer Bellatrix, en ook dat je er een naar gevoel aan overhield. Kon je bijv alleen het stappen ook niet met hulp van Marlon beter krijgen?

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:21

Waarschijnlijk is een eigen paard van iemand naders moeilijker te rijden dan een lespaard/manegepaard, denk ik. Die zijn gewend aan veel verschillende ruiters, hebben vaak toch net een wat gemakkelijker karakter omdat ze omgaan met veel verschillende hulpen en manieren van rijden.
Een eigen paard is toch vaak afgestemd op zijn eigen ruiter, die rijdt immers het meest en iedereen heeft eigen hulpen, dus voor zo'n paard zal het herkennen van net een andere hulp voor bijv galop dan veel moeilijker zijn. En dus voor jou als ruiter wordt het daarmee ook moeilijker.

Noisy, mooie buckskin! Mijn allereerste quarter was ook een buckskin, vind ze nog steeds erg bijzonder.

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:00

Amanda, precies dat bedoel ik! ;-)

Je denkt dan dat je een juiste hulp geeft en in theorie is dat misschien ook wel zo, maar het lichaamssignaal is voor het paard niet duidelijk of hij voelt wat anders.
Preston is jarenlang door mijn man gereden en nu rijd ik hem sinds 1,5 jaar en ik heb ook echt de knopjes moeten vinden. Dat kost gewoon tijd en daar moet je geduld (en plezier :-) ) in hebben om dat uit te vinden. Iets met 2 stappen vooruit, 1 stap terug ... (of andersom).
Komt vast goed met veel oefenen!

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:33

Hier geen trailer, maar lijkt me wel leuk en gezellig, zo'n meeting met al die mooie paardjes!

Vanavond heerlijk gereden in het gouden uurtje met mijn grote vriend:
[ img ]

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:10

Super Tucktuck, dat heb je maar mooi weer gedaan!

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:05

Wat leuk Cubralibre!

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:48

Hi Gaucho! ;-)

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:07

Cubralibre wat een knapperd is Gentle!

Vanavond met Preston grondwerk en schriktraining gedaan, hij deed het super relaxed.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:29

Wat jammer Bellatrix dat het niet gaat lukken met Special. Denk wel dat je een hoop met/van haar had kunnen leren, maar makkelijk is dat dan niet en daar moet je natuurlijk ook wel zin en plezier in hebben.

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 23:01

justkid schreef:
O dat is spijtig Marlies. Wat zoek je precies in een bijrijpaard?
Het heeft mij meer dan een jaar gekost om wat met Kid op te bouwen, ik geloof wel in een klik maar niet dat het daarna geen moeite kost om elkaar te gaan begrijpen.

Had ik met Preston ook, hoor!
Het heeft mij heel lang gekost voor ik met hem goed kon galoperen, de eerste jaren dat we hem hadden en hubbie hem reed en ik alleen af en toe, galoppeerde ik zelfs helemaal niet. Hij ging bij mij alleen maar hard. :+ Toen ik hem 2 jaar geleden 'overnam' (hubbie stopte met - toch wel intensief - trainen vanwege de Lyme bij Preston), heb ik echt heel veel moeten oefenen op het galoperen. Dat ging ook helemaal niet vanzelf, ik vond het erg moeilijk, en heb het echt opgebouwd met hele kleine stapjes gedurende weken en maanden. Dus ik geloof ook dat je voor sommige dingen gewoon enorm moet oefenen en volhouden, maar des te leuker is het wel als je je doel dan kunt bereiken. En nu rijd ik gewoon vliegende wissels met hem. :j
Klik had ik wel meteen met hem, vooral ook door veel te grondwerken, wat ik nog steeds vaak doe. Dat vind ik echt super voor de band met je paard en het vertrouwen in elkaar.

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:57

MarlonNaldo ik begrijp jouw post wel. En ik bedoelde dat ook uit te leggen in mijn reactie. Juist op een eigen paard van iemand anders stap je niet zo even op en rijd je weg, die zijn meer gefinetuned dan manege of lespaarden. Maar juist daarom kun je er enorm goed van leren rijden, juist omdat je dan echt moet gaan leren aanvoelen, wat je paard doet en vooral ook wat je zelf doet. Persoonlijk vind ik dat ook zo ontzettend leuk aan paardrijden en de kick als iets eindelijk lukt.
Maar als je daar niet je plezier uit kunt halen of geen zin in hebt (wat op zich niet erg is, want dat is ieders eigen keuze) dan gaat het niet werken.
Je moet dan inderdaad wel kiezen wat je het liefste wilt, want zo'n leerproject kost veel tijd en moeite (weet ik uit ervaring). Ik vond (vind) het zeker de moeite waard met Preston.

Misschien is gewoon 1x in de week lekker lessen op een goed lespaard voor jou nu wel het plezierigst om te doen, Bellatrix.
Laatst bijgewerkt door simodi op 19-07-19 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:13

MyLittleP, stoere foto!

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:21

Hier nog niet hoor!
Was vanmorgen ook wel weer blij met de binnen-longeerton!

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:16

Lagonda prachtige canvas!

Candalisa proficiat!

Gaucho, nog even geduld met je voet .... je hebt hetzelfde bitloze hoofdstel als ik!

Presron staat al weken niet op de wei i.v.m. zijn grasallergie (hij gaat er enorm van headshaken in de zomer) maar vanmiddag wilde hij spontaan aan de hand 10 minuutjes grazen in het lange natte gras! Waar je al niet blij mee kunt zijn ... :+

[ img ]

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:49

Ik heb inderdaad ook dat model, ik denk dat ik hem al 15 jaar heb en altijd intensief gebruikt, zowel voor Buzzy als Preston.
Mijne is merkloos, maar wel precies ook die uitvoering.

[ img ]

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 20:45

BrittS schreef:
Vinden jullie kingekruist fijn? Ik had er ook zo een maar kon er echt niet lekker mee rijden, totaal geen release :( Heb nu na heel lang zoeken een sidepull in dat model gevonden (zo min mogelijk riempjes).
[ [url=m/2hqoVy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn paints doen het er beiden super op. Later nog wel eens een sidepull geprobeerd maar die beviel veel slechter.

Ik rijd nu trouwens al maanden met een heel zacht touwhalster waar Preston ook fijn op loopt:

[ img ]

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 21:57

Vrijbuiter34 schreef:
CubaLibre - wat een leukerd, hij doet het goed!
Simodi - prachtig touwhalster! Ik rij ook regelmatig met een touwhalster, maar deze ziet er een stuk zachter uit!

Deze is ook superzacht, is van FRA en gewoon bij Epplejeck te koop.

Love - language - leadership

simodi
Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:28

Leo, wat een knapperd!

Cubralibre, stoer zeg!

Relien, Replay ziet er goed uit!

Vanochtend al heel vroeg op stal, om 7.45 even wat gewerkt met Preston, hij had er zijn in: :-)

[ img ]

Love - language - leadership

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 7 bezoekers