[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 05:43

Daar was het nieuwe topic al.
Leuk al die nieuwe mensen erbij!

Ik wacht nog steeds op de hoefsmid. Heb alles afgebeld. 1 reageert niet meer, de andere wil het nog erger maken, weer 1 zit niet in mijn regio. Had ik eindelijk 1 die zou deze week terug bellen dus ik woensdag bellen want duurde wat lang en nu nog steeds niks gehoord. Hij had deze week plek zei hij ik kan wel janken.
De hoeven zien er niet uit dus heb al de hele week niks gedaan. -O-
Ik borstel haar in de wei om zo min mogelijk op het verharde te lopen, ik hoop zo dat ze nergens last van heeft. Ze loopt goed maar je weet het nooit. :(


hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 05:53

PRD schreef:
Wat Retjet zegt idd, een beetje te veel om op iedereen individueel te reageren, maar lees al jullie posts wel!

Heeft iemand hier toevallig ervaring met les van Natascha Holtrop? Zij is dan wel meer pleasure gericht, maar woont vlakbij dus zit er aan te denken haar eens te contacten!


Vriendin van mij heeft les van haar en is heel tevreden. Ik ken haar zelf alleen als jury bij The Cowgirls.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:45

Ik was gewend buitenbeen naar achter en dan beide benen aan en kusje. Maar mijn merrie is daar te gevoelig voor dus die springt aan.met alleen buitenbeen naar achter brengen. Kusjes gebruik ik nu alleen nog om te versnellen. Maar moet er wel om denken dat ik niet te enthousiast word. :+

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:18

SumSum schreef:
Stille meelezer meld zich.

29 jaar uit friesland en heb een 4 jarige Quarter merrie, reining gefokt.

Lijkt mij ook leuk om met mensen af te spreken. Weet niet of er wat mensen uit het noorden bij zitten hier?


Mijn merrie staat in Fochteloo. Waar zit jij?

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:04

SumSum schreef:
Ik zit in de buurt van Drachten, dus Fochteloo is prima te doen :D


Ik beleer in Opende een pony daar rij ik wel eens in Trimunt. :D
Maar anders kunnen we ook wel eens appelscha bos in en bij gasselte zit ook een mooi bos met meer.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:59

Maar eens een rit organiseren dan met alle western ruiters. Dat word vast een mooie groep :wow:

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:28

Gezellig dat er steeds meer bij komen! :D

Gaucho; leuke kleurtjes heb je daar! :D

Hoefsmid is dinsdag geweest ze staat nu waarschijnlijk sinds een aantal jaar weer op blote voeten dus ik hou het eerst maar even bij bakwerk.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:57

CubaLibre schreef:
Niets mis met samen lui zijn....

Welkom gaucho!

Ik vanmorgen onze Gentle maar weer eens op de gevoelige plaat gezet, blijf me verbazen over hoe ontzettend gaaf hij aan het worden is <3
[ [url=m/gXR7WU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rUmxtY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Phmvb1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat is hij knap en oogt echt al volwassen,zo mooi is dat! <3

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:11

Bellatrix schreef:
Nee het gaat niet. Had 3 weken niet gereden en ik kreeg haar niet eens normaal op de cirkel. Ik leek wel dronken. Het voelde toen echt niet goed.


Als ik het zo lees is het alleen maar verstandig en inderdaad niet opgeven maar juist inzicht hebben. Wel jammer ik vond jullie op de fotos wel een leuke combi. Maar je komt vast wat tegen.

Ik had vandaag een meid op bezoek die eventueel bijrijder zou worden, ze had ervaring met jonge paarden en reed de nieuw ingekochte paarden ook zei ze. Nou ik ging eerst dat wilde ze graag en natuurlijk vandaag was ze vervelend dus als een hertje door de bak. Maar ze durfde amper op te stappen, initiatief te nemen of te draven. Dan vraag ik erna hoe vond je het gaan en dan zegt ze ja leuk ze is heel lief en braaf. Nou dan heb je dus totaal geen inzicht vind ik.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:38

Ik had een bucas maar die schuurde achter de oren dus daar werd ze kaal. Nu een shires met zacht randje en geen halster om. Blijft ook beter zitten door 2 x klittenband ipv 1x. :j

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 06:22

We zouden bij de stal waar ik sta elkaar wat afwisselen ivm met totaal verschillendr werktijden. Dus 1 sochtends buiten doen, ik smiddags binnen en een ander weer savonds buiten. Heb ze eerst allemaal afgespoeld. Indy had zo lopen zweten, of het is haar ding gewoon of er is iets... ze heeft een maagzweer gehad waardoor ze moeilijk uit de vacht kwam maar dat is ze nu allemaal kwijt. Maar vond haar erg veel zweten vergeleken bij de rest.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:29

Mijn merrie heeft van haar zelf niet super volle bos. Zat ook te denken om alles er af te halen en dan opnieuw laten groeien. Hoor dat dat bij andalusiers (?) Wel gebeurd en werkt. Maar is het echt zo?

Het lijkt wel aardig op de foto maar het is echt niet veel. Kan er geen leuke vlechtjes van maken.

[ img ]

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:16

Zijn er hier meer met een paard dat overal op knabbelt en sabbelt?
Ik ken het wel veelbij veulens maar mijn merrie van 9 doet het ook. Op touw, hooinet en nu dus ook vliegenmasker afgekregen en op gesabbelt.
Ze maakt het niet stuk maar wil niet dat er iets onder de leden is.
Ze heeft 2 likstenen (zout/mineralen) en daarkomt ze niet aan en een jollybal in haar stal.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:25

Flip schreef:
Staken en omhoog komen in die hoek ja, doet hij soms als ik hem aan het werk zet. Met losrijden sjokt hij vrolijk door de hele bak en als hij aan het werk moet is er dan ineens iets engs. Alleen vind ik het nog moeilijk om hem door dat stakerige heen te krijgen, vind het altijd fijn als iemand me er doorheen praat. Maar gaat gelukkig steeds beter! Laatste keer dat hij dit deed was nog voor mijn vakantie herinner ik me, en dat is alweer ruim 2 maanden geleden. We komen er wel :)


De mijne is altijd super in stap en dan in draf of galop gaan we soms in 1x met hertensprongen naar de andere kant. :\
Eerst werd ik er nog wel wat nerveus van.. met het gevoel van straks gaan we weer. Maar meestal is dit een ophoping van energie bij haar ben ik achter en is het na 1x klaar. Maar soms gaat het tijden goed en in 1x bam gaan we weer. Dan ben ik ook wel blij als er iemand is die me even wat aanstuurt. Voor ik boos word of gefrustreerd raak.


Bellatrix schreef:
Mijn foto op de cover!!!

[ [url=m/p2zVtG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super gaaf! Mooie foto ook! :D

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 06:55

Kirrr, ze loopt heerlijk zo te zien!

Paintedtwice, wauw zo mooi met die paarse heide ook!

Mijn heethoofd had gister eindelijk weer wat rustmomenten in draf. Ze draaft heel gauw alsof haar leven er vanaf hangt.
[ img ]

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:59

Ik had een weekje niet gereden en stapte vandaag weer op. Nou begon lekker scheurde eerst uit mijn broek, ik dacht we gaan gewoon verder. Toen begonnen de 2 hondjes van de buren keffend langs de bak in de sloot mee te rennen dus dikke paniek. Toen die na 20 minuten binnen werden geroepen kwamen er nog 2 straaljagers waardoor ze er vandoor ging en ik achterover klapte in het zadel daardoor aan het bit trok en toen waren we ineens bitloos. Heel apart maar ze stond in 1x gelukkig stil.


Bij jullie hoop ik meer geluk.[ img ]

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:12

Ik kon er gelukkig om lachen maar dat is puur van zenuwen waarschijnlijk en omdat ik op het nippertje ben blijven zitten :')

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:22

superpony schreef:
Hopelijk je paardje niks bezeerd in haar mond? Aan de andere kant altijd wel fijn dat iets breekt. Kent ze de geluiden of omgeving niet zo goed??


Ik heb haar sinds maart en die honden zijn altijd een dingetje geweest. Vooral omdat ze nu met zn 2 zijn. Je hoort ze ritselen en blaffen maar ziet ze niet. Dan is het even stil en dan beginnen ze weer. Ze bouwt dan heel veel spanning op. Het waaide dus dan hoor je ze ook niet echt door de bosjes rennen maar dan blaffen ze in 1x aan de andere kant. En ze is gewoon heel heet als ze een week stil staat. Ala ik haar 5x in de week beweging geef is het een compleet ander paard. De straaljagers vlogen aardig laag over en heb ik onder het zadel met haar nog niet eerder gehad.

Aan haar mond was niks te zien en ze liep ook braaf mee gelukkig dus de spanning was ze wel vrij gauw weer kwijt toen ik met haar buiten de bak ging wandelen.

[ img ]

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:48

xXutopiaXx schreef:
superpony schreef:
Bij ons komen de heli's en straaljagers ook vaak over de boomtoppen. Vaak wordt het gemeld in het plaatselijke krantje, maar heel vaak ook niet. Ze moeten beseffen dat het voor dieren echt angst aanjagend kan zijn.


Wij hadden laatst voor het eerst een luchtballon die vrij laag over kwam. Ging op zich goed, tot ie de vlam ff open zette... dacht ik dat ik nuchtere paarden had, maar ze gingen mooi allemaal aan de kletter! :oo



Oooooohja goed dat je het zegt! Die luchtbalonnen was ik alweer vergeten dat zal ook wel mooi gaan.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 18:50

superpony schreef:
hoikimmy, Ja, wat ze niet kunnen zien kan wel ellende geven. Hier in de bossen hebben we dat veel met wild. Ze ruiken en horen ze, maar zien ze niet.........

Wel heel fijn dat ze geen schade heeft in d'r mond. Heb weleens gezien hoe dat anders was toen iemand haar paard op de teugel liet staan.

Bij ons komen de heli's en straaljagers ook vaak over de boomtoppen. Vaak wordt het gemeld in het plaatselijke krantje, maar heel vaak ook niet. Ze moeten beseffen dat het voor dieren echt angst aanjagend kan zijn.

Mondy, vreselijk als ze op een stal zo slecht gevoerd zijn. Maar wel win-win situatie dat dat nu beter gaat en je weer naar het bos kan.


Varkens vinden ze allemaal eng hier. Of ie groot of klein is maakt niet uit. Ook als ze de varkens zien is het drama. Laatst 1 die kwam met neusje tegen stroomdraad dus die schreeuwde het uit. Nou madame wil anders niet zo graag achter uit, maar nu wel 10 meter.

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:19

Ik kom ze in het wild hier eigenlijk niet tegen, maar hier in de buurt kan ik 3 kanten uit en alle 3 de kanten zit een zorgboerderij met of hangbuikjes of grote varkens. En 1 heeft een alpaca die is ook heel eng schijnt... als ik ernaast loop dan loopt ze stoer door maar vooral als er een ander paard bij is gaat ze echt in de achteruit of een roll back waar je u tegen zegt :')

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 06:13

annelot schreef:
@gimme_joy, wat sta je dan met je paardje? Als je eens in hand wilt starten dan kun je dat bij ons in Benningbroek doen. Komend jaar staan er weer 3 WRAN C wedstrijden gepland, dat is niet zo ver voor je.

Buck en ik hebben afgelopen week de paardenvierdaagse in zorgvlied gereden, wat was dat geweldig zeg! 100 km in 4 dagen.
Afgelopen zondag hadden we een WRAN C wedstrijd gepland staan en hier zijn we gestart in 5 onderdelen. We zijn 4 x eerste en 1 x tweede geworden! Ook zijn we champion in ons level L4 geworden en overall Champion over 2 wedstrijden. Super mooie prijzen gewonnen en uiteraard zo trots als een pauw op Buck!

[ [url=m/Fbkp6v.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Cch8pf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lFxPVz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/p1ak4Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LcUONz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb dit jaar gefotografeerd maar volgend jaar hoop ik ook mee te doen! Waren echt mooie routes.

Gefeliciteerd met je mooie resultaten ook!

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 11:31

simodi schreef:
Lange dagen Sicayes!

GJ laat je haar ook wel eens springen? Preston laat ik wel eens balken lopen en dan springt hij ze of het 30 cm is en vindt dat heel leuk!


Die van mij doet alle mogelijke pogingen er omheen te gaan :')
Balken aan de longe vind ze leuk en doet ze super. Maar had laatst een sprong en tussen de muur en staander zat 50 cm maar ze ging er tussendoor. Daarna een pion en toen ging ze over de pion er tussendoor.
[ img ]

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 17:47

Gimme_Joy schreef:
Gaaf die shoot! *\o/* <3

https://youtu.be/BIbpN8_-FA4
:= :')



Joy doet echt hetzelfde als Indy! Die loopt ook zo mooi in draf erover. Weten dat ie er ligt maar toch elke x zon twijfel hupje. :')

hoikimmmy
Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 18:22

Zaterdag mee gereden met autumn dessert trail. Super spannend vond mijn merrie. Schapen waren eng en ze vloog er vandoor door een soort golfkarretje. Op cirkel gezet tot ze wat rustiger was en daarna weer los gelaten. Maar wilde het niet proberen om te galopperen. Het zand was heel mul en zwaar en het regende wilde haar niet de benen laten breken. Ze wilde constant achter de rest aan, maar ben toch wel blij met hoe het gegaan is.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers