[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:40

:wave:

Leuk, een nieuw topic! Ik heb me erg lang geleden voor het laatst gemeld, deels ook omdat ik een tijd minder met western heb gedaan, maar ik ben nog altijd fanatiek meelezer en wil weer proberen iets meer fanatiek reageerder te worden :D

De laatste keer dat ik me gemeld heb had ik mijn haflingertje Olina nog. Zij is helaas 2 jaar terug ingeslapen. Ook had mijn vriendin Eline (Aleeneh @ Bokt) haar arabier Mish nog. Helaas hebben we Mish eind april op 6 jarige leeftijd ook in moeten laten slapen |(

Zelf heet ik Desiree, woon bij Eindhoven in de buurt maar mijn pony staat bij de Drunense duinen. En ik ben 26 jaar oud :)

Nu doe ik samen met Eline mijn pony Skye, die ik ondertussen ook alweer bijna 2 jaar heb. Skye is een 6 jarige arabierenkruising. Met haar doen we momenteel nog niet per sé onwijs veel richting western. Ze is bij mij gekomen als "probleempony" en we doen heel veel grondwerk met haar. Vooral veel richting Parelli en daarmee nu bezig met richting level 4 gaan zowel met rijden als grondwerk, maar we nemen ook heel graag dingen uit andere methodes mee. Momenteel rijd ik haar niet heel erg veel omdat ik zelf eerst bezig ben met afvallen, maar uit grondwerk halen we ook erg veel plezier!

Als we die basis er helemaal goed in hebben zitten straks ook met rijden, willen we wel graag verder met western. Vooral recreatief bakwerk en lekker in de bossen rijden, maar af en toe een wedstrijdje bij de DAWRA lijkt me ook erg tof! We zijn nu alweer een poosje lid van de DAWRA en wel heel veel plannen om mee te doen met een wedstrijd of lesdag oid, maar helaas nog niet van gekomen met alle ellende van de paardjes :o

Op dit moment heb ik nog geen westernzadel, maar zit eigenlijk wel op de planning dat dat later dit jaar hopelijk weer komt. Verder rijd ik met Skye eigenlijk vooral bitloos. Ik ben niet per sé voor of tegen een bit, maar voor ons als combinatie werkt bitloos super!

Daarnaast werk ik ook met een aantal paarden van een kleinschalige arabierenfokkerij, waarvan in het bijzonder een zwarte merrie genaamd Ezrah. Met Ezrah rijd ik wel voornamelijk dressuurmatig en lekker buiten, maar dat staat nu even stil omdat ze een veulen aan de voet heeft.

Een paar foto's van Skye:

[ img ]

[ img ]

[ img ]



En Ezrah:
[ img ]

Met haar veulen Layla:
[ img ]

Anoniem

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:25

Jeetje wat een ontzettend gave paarden hier allemaal zeg! Welkom ook iedereen. Topic gaat hard zo :D

@Retjehorse, wat leuk dat je bij Nathalie Lagasse lest!
@Marlies, Kaatsheuvel is leuk te combineren met Cromvoirt/Helvoirt :P Hebben hier ook veel leuke arabierenveulens in de wei lopen nu, haha :')
@Amanda, het blijft jammer voor jullie dat Jim niet zo'n wedstrijdpony is, maar wat gaaf dat hij zo goed gaat op eigen terrein joh! Wat gaaf dat hij als leermeester kan dienen nu voor mensen. Ik wil ook nog steeds een keer heel graag bij jullie komen kijken. Buitenrijden zal er nu wel niet meer zo inzitten nu we voorlopig maar 1 pony hebben, maar we moeten echt maar eens afspreken dat we een keer naar jou toe komen :o
@Lynn2014, jeetje wat een onwijs gaaf paardje! Je staat niet zo ver bij ons vandaan dan :D Wij staan nu in Cromvoirt maar we gaan over 2 weken naar Helvoirt verhuizen :) Net de andere kant van de duinen dus!
@Leo, ik blijf ook echt een zwak houden voor Rock. Ik vind hem zo gaaf! Ben heel benieuwd hoe jullie als combinatie verder gaan groeien nog <3
@chriske, wat gaaf, western met een fries! Zie je niet vaak!
@Candalisa, Sydney is al gegroeid zeg! Als jij les hebt van Alice, ga jij dan naar haar toe of komt ze dan richting jou?

Wij zouden ook weer heel graag (in de toekomst) les hebben van mensen als Karel Bauer, Alice Zijlstra, Paulette Zorn etc. Maar het is vrij lastig regelen hier in het zuiden voor mijn gevoel :(


En de rest op wie ik allemaal niet gereageerd heb, echt allemaal leuke paardjes ook <3 Zoveel diversiteit!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:31

Amanda schreef:
Hier duurde het ook lang voor we echt een route hadden voor Karel op de Veluwe. In het begin moesten we nog wat afzeggen omdat we niet aan de minimale uren kwamen. Maar inmiddels heeft hij een dag vol. Dat moest echt wel groeien.

Enne, altijd welkom. Staleigenaar verhuurt ook zijn paarden voor bekenden van stalgenoten O:)
Zijn wel iets groter dan arabjes :D

Nee dat zal wel inderdaad. Wij kwamen eerst met Mish+Skye en dan onze bijrijdster erbij aan het minimale aantal uur al, dat was wel fijn. Maar nu hebben we natuurlijk alleen Skye nog waar we echt fanatiek mee lessen.
Maargoed, we zien wel hoe het in de toekomst loopt! Ik les momenteel vooral veel bij Elena Bacchini (parelli instructrice), zowel rijden als grondwerk. En voor nu kan ik daar ook leuk mee vooruit dus dan komt de rest vanzelf wel weer in de toekomst.

Wat leuk dat je staleigenaar dat doet! Beetje brave paarden? Iets groter maakt niet per sé uit hoor :)
Ik zal je binnenkort eens een PB sturen om eens te kijken of we een datum kunnen prikken dat we in ieder geval eens bij jou en Jim kunnen komen kijken!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers