[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:31

Leuke OP, en mooie paardjes komen er weer voorbij <3 Ik kom ook weer mee kletsen! Misschien tref ik jullie zaterdag nog wel trouwens, heb zelf 's ochtends les.

En morgen weer fijn rijden met Peppy <3
[ img ]

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:36

@Marlies
Ik rijd bij SR meestal Lucky, maar we worden per les ingedeeld dus wie ik rijd weet ik pas wanneer ik daar ben haha. Tja, wat vindt jij zelf fijn qua paard? In grove lijnen lijken de paarden er qua karakter wel op elkaar, de meeste zijn ook familie van elkaar! Zijn subtiele verschillen wat rijden betreft!

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:45

Whaha in dat geval is Rocker misschien wel leuk! Dat is de kleinste, een palomino ruin, echt een lieverd! En ondanks dat hij klein is wel een echte powerhouse. Ik ben zelf vrij groot en ook voller en rijd hem ook wel eens!

Denk dat Lucky ook wel mee rijd ja! Word vast en zeker leuk! Ik heb zelf les van 10 tot 11 om nog even op je vorige post terug te komen. :D


Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:22

@SuperAssie Mooie foto! En knappe alpenquarter <3 Ben gek op haflingers!

@Tucktuck Gaaf zo'n demo! Begrijpelijk dat je op zo'n bodem niet wilt gaan stoppen, mijn paard staat helaas ook op een stal zonder reiningbodem en doe wat dat betreft toch wel voorzichtig!

@Lieke565 Knappe quarter! 6 uur is wel lang ja! Maar word vast en zeker genieten! En naderhand spierpijn haha :+

@Loody Knappie hoor <3

@troi Nog zo'n gaaf paard! <3 <3

@justkid Zeer herkenbaar die oortjesfoto's whaha!

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:39

@Pieneappel Wb! :D En succes met je les morgen!

@rina: Leuk clubje zo! Gaaf veulen ook!

@ClaudiaDer: Een (vaag) bekend gezicht! Hebben elkaar getroffen op mijn eerste dag bij SR haha, toen was je daar om foto's te maken van Nienke haar paard geloof ik. :D Ben fan van je werk, mooie kiekjes!

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:49

Ah leuk leuk! Komt vast en zeker goed! :D

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:22

Jeetje wat een gezelligheid hier! En allemaal knappe paarden <3 <3

Zal me dan ook nog even voorstellen: ik ben Lize, 27 jaar en inmiddels 7 jaar over op western, waarvan het laatste jaar vooral reining gericht. Ik les bij Silver Ranch in Oosterwolde en heb deze maand mijn bijrijdpaard Peppys Red Doll aka Pepper overgenomen! Deze staat overigens niet in de buurt van Oosterwolde dus ben op zoek naar instructie dichter in de buurt om zo ook weer met haar te kunnen lessen. Ik rijd Pepper inmiddels bijna een jaar. :D

Heb helaas weinig foto's, maar deze heeft mijn vriend laatst gemaakt!
[ img ]

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:48

Wat Retjet zegt idd, een beetje te veel om op iedereen individueel te reageren, maar lees al jullie posts wel!

Heeft iemand hier toevallig ervaring met les van Natascha Holtrop? Zij is dan wel meer pleasure gericht, maar woont vlakbij dus zit er aan te denken haar eens te contacten!

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 12:20

hoikimmmy schreef:
Vriendin van mij heeft les van haar en is heel tevreden. Ik ken haar zelf alleen als jury bij The Cowgirls.


Goed om te horen! Zij is gediplomeerd/gecertificeerd denk ik? Anders mag het namelijk niet ivm verzekeringen.

@ladypaard: Lieve appy vlekjes heeft Fenja <3

@NRJ: Staat haar goed!!

@Britt: Knappe paardjes! <3 En nice zo'n bak aan huis!

@Flip: Welkom! Heb je ook foto's?? :D

Zelf vanochtend fijn gereden bij Silver Ranch, Lucky was van de week niet helemaal goed doorgepakt vertelde Gaby, maar na even kort uittesten liep ie heerlijk. :D

Voor degenen die er nu en straks gaan rijden, veel plezier! Ben benieuwd hoe het gaat!

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:05

Wat een drukte hier! Gezellig! :D
Stal Tilburgs zou ik ook graag nog eens geen willen!

En fijn dat Silver Ranch goed bevallen is! Ben benieuwd naar de foto's! :D

Zelf vanochtend Lucky gereden en zonet Pepper. Ging beide keren goed! :D Daarna heeft vriendlief ook nog even op Pep gezeten, beetje gestapt en om pionnen gestuurt, doet ie toch maar even haha. :+

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:08

Bellatrix schreef:
Lucky reed bij ons ook mee, ik was wel blij dat ik op Rocker zat!


Leuk!! :D Jaa Rocker is een schatje <3

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:40

Ahh lieve Siebje <3

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:24

Whahaha leuke foto die tweede :+

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:43

@CL: Whaha rechtstreeks uit de container, geen wonder dat ze zo snel groeit nee :+ Stal Tilburgs is vanaf hier erg ver weg helaas.. misschien met overnachting eens overwegen want het is wel een hele beleving natuurlijk! Wat gaaf dat je daar staat!

@LuckyReining: Wat is Lucky mooi! Ben gek op Gunners <3

@Sophie: Wat een bijzonder paard! Echt een eyecatcher, wauw!

@Tucktuck: Spannend! Komt vast goed met je demo! +:)+

@Amanda: Pfff wat vroeg.. Maar wel gaaf veel wild spotten!

@Bellatrix/Marlon: Jemig dat is een flinke wond! :oo Hoe heeft ze dat voor elkaar gekregen? Hoop dat het een beetje goed geneest!

Pepper en ik gaan vandaag ook weer even een ritje doen, hoop dat het weer een beetje meezit. En even afhankelijk van hoe laat het word misschien even wassen en opnieuw invlechten.

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:35

Ugh woonde ik maar in die omgeving.. ;( Hier alleen maar fietspaden met weilanden ernaast en dorpen om doorheen te rijden. -O- -O-

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:34

Whaha handig droogrek. :+

@CL: Wat is Gentle braaf! Waar heb je die pad vandaan?

@Lilian: Leuk paardje heb je! <3

@Justkid: Prachtig daar! *jaloers*

@SuperAssie: Gaaf halster! Staat hem goed! Gezien je woonplaats zal dit niet de onderlinge wedstrijd in Oosterwolde zijn neem ik aan? Vermoed dat er in het zuiden des lands meer western wedstrijden zijn haha. :P

@Candalisa: Wauw, vind het bovenste paard super mooi! Veulentje is uiteraard ook erg schattig, maar Sydney(?? Even gespiekt in je onderschrift) spreekt me heel erg aan! <3

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 23:12

CubaLibre schreef:
PRD: die pad komt uit de VS, heb daar nog n blauwe van maar ben die hier nog nergens tegengekomen...


Ahh helaas! Die kleur groen vind ik Pepper ook erg mooi staan namelijk!

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:26

Hier ook buitenbeen naar achter en een kusje. :j

Gefeliciteerd Leo! *\o/*

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:26

Amanda schreef:
Ja logisch. Mijn ervaring is dat manegepaarden veel vergevingsgezinder zijn. Doen al sneller wat ze denken dat de ruiter bedoelt. Eigen paarden zijn daar wat stugger in. Zij doen exact wat je vraagt. Maar dat betekent ook dat je dus in je lijf wel eens iets vraagt dat anders is in je hoofd, maar het paard op je lijf reageert :j


Precies, dit idd! Lespaarden als Rocker passen zich makkelijker aan omdat ze veel verschillende ruiters gewend zijn. :j

schumiegirl schreef:
Pepper mijn nieuwste aanwinst doet het goed. Tot nu toe beetje grondwerk en elkaar leren kennen. Gister voor het eerst rondje aan de hand gewandeld in natuurgebied achter ons huis.


Hey wat leuk, nog een Pepper! Knap paardje! Zal wel aan de naam liggen <<) :+

Lagonda schreef:
Mochten andere mensen ook eens op een ander paard willen ruilen zijn jullie ook welkom! Hij staat in Houten, misschien kunnen we een paardenruil doen :D


Houten is best dichtbij! Helaas geen auto die zwaar genoeg is om de trailer te trekken. ;( Anders was dat hartstikke leuk geweest!


MarlonNaldo schreef:
Het is voor mij heel lastig om er naast te staan en duidelijk aan te geven wat Marlies moet doen.
Ik kan dan niet voelen maar alleen kijken.

Spec is echt geen moeilijk paard, maar zeker geen lespaard.


Ah ja, begrijpelijk dat dat lastig is, vanaf de grond is toch heel anders! Laatst reed een vriendin op Pepper en stond er toen ook echt even bij van "uh ja hoe doe ik dat eigenlijk, en wat doe jij nu anders" :') Ik ben geen instructie materiaal whaha.

En goed bezig @LiliM!!

Pepper heeft vandaag lekker vrij, kan ik het huis eens even onder handen nemen, vanavond pas werken.

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:01

Amanda schreef:
Dan komen jullie gewoon allemaal met paard naar mij toe (Veluwe) _O-
Een stuk centraler :+


Haha ook leuk! Veluwe wil ik sowieso nog eens heen, op ten duur dus toch maar eens naar een andere auto kijken O:)

@SumSum:Ik heb paardlief vlakbij Sneek staan! Leuk meerdere Frieslanders hier 8-)

Heb me net samen met een vriendin opgegeven voor een extreme trail/schrikparcour onder begeleiding van Natascha Holtrop! Zin in! Kan ik haar ook gelijk vragen naar evt lessen.

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:03

Bellatrix schreef:
Als er nou een groepje naar Kootwijk kan komen...kan ik mooie foto's schieten. O:)


Mocht je nu weer eens in Friesland zijn ben je hier ook altijd welkom haha O:)

Genieten simodi! {:}

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:23

Fijn dat het zo goed ging! En jullie zagen er mooi uit! :D

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 11:54

@Bellatrix: Wat jammer dat je gaat stoppen met Special, maar begrijp je beslissing wel. Een bijrijdpaard moet vooral plezier en een stukje ontspanning met zich mee brengen imo!

@Leo: Ook wel eens lekker zo’n chill-week! Heb Pepper di, wo en do ook niet gereden en ze liep gisteren heerlijk relaxed. Doet ze soms ook wel even goed!

@Isabelle: Welkom! Mooie paarden heb je! <3

@Lagonda: Wat een gaaf canvas!!

@Lieke: Dappere paarden zo tussen de schotse hooglanders!

@Annelot: Wat een leuk paard! Hij spreekt me erg aan! <3

@Troi: Ik niet helaas, moet bijna ieder weekend werken de komende maanden. :( Klinkt wel erg leuk!

Even mopperen hoor; vandaag mijn enige dag vrij deze week, had even lekker op stal willen rondhangen, is het van dit rotweer. -O- Paarden gaan ook niet naar buiten vandaag.. Hoop dat het later vandaag iets beter word want moet op de fiets. -O-

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:57

Daar ziet het er beter uit dan hier ja, mazzelaar! Hoop dat het hier straks ook iets beter word, vast wel..

Lize92
Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 16:19

Vrijbuiter34 schreef:
Goedemiddag! Ik meld me ook aan...heb een grullo roan jaarling quarter lopen, al geruime tijd in mijn bezit maar heel lang bij de moeder laten lopen. Ik ben van plan om in de verre toekomst ranchwork met hem te gaan doen en verder natuurlijk veel genieten.


[ [url=m/O1Oafl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtige canvas trouwens, heb je dat via vakantieveiligen gedaan?


Wauw! Wat een knapperd! Wat is zijn afstamming??

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 6 bezoekers